Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuis Soa testen

+2
Paper Crown
Sweety
6 plaatsers

Ga naar beneden

Thuis Soa testen Empty Thuis Soa testen

Bericht  Sweety wo 28 sep 2011 - 0:29

Ik zie dat er een thuis test is voor een soa. Wie heeft dit weleens gedaan?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis Soa testen Empty Re: Thuis Soa testen

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 0:39

Geen ervaring mee. Maar.. ga naar je huisarts/ggd want een soa is echt gevaarlijk!
Daarbij,stel de test is positief.. moet je alsnog naar de dokter en die schrijft NIET zomaar medicatie voor een soa en moet je je sowieso nog eens laten testen en nog wachten ook..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Caroow wo 28 sep 2011 - 0:40

Waarom zou je dit doen? Het lijkt mij verstandiger om dat gewoon door een arts te laten doen, anoniem bij de ggd of gewoon bij de HA. De Ha doet dat echt wel vaker, en gaat je heus niet uitlachen, het is natuurlijk gewoon hartstikke verstandig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Sweety wo 28 sep 2011 - 0:42

Oh nee ik wil zelf geen test doen hoor! Had ik er even bij moeten zetten Embarassed Mijn nichtje smste me of ik weleens een soa test had gedaan en dat ze er ook voor thuis zijn. Dus ging even op internet kijken en vond inderdaad thuis testen. Heb gevraagd of ze denkt dat ze een soa heeft maar ze heeft nog niks gesmst.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 28 sep 2011 - 0:50

Een tijdje terug zag ik op tv een stuk over die testen en daarin zeiden ze dat ze niet echt betrouwbaar zijn. Zelf zou ik dus liever naar de dokter gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 0:50

Volgens mij zijn die niet zo betrouwbaar.. Stel dat de test negatief is en je blijkt wél wat te hebben, lekker dan..Maar ze nemen toch ook bloed af, dus ik vraag me wel af hoe zo'n test in zn werk gaat dan. Ik ben destijds naar de GGD gegaan, was anoniem en gratis. Het was geen prettige ervaring, maar maargoed je hebt wel een betrouwbaar resultaat

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 28 sep 2011 - 0:54

Ik heb het vorig jaar bij de ggd gedaan. totaal geen probleem. Je krijgt een stokje mee daar moet je dan op de wc zelf even een monstertje van nemen en er word bloed geprikt.

Ik kreeg via de sms een bericht als alles goed was, werd ik gebeld was het niet goed. Ik zou binnen 2 weken de uitslag krijgen. Mocht ik na die twee weken nog niets gehoord hebben dan moest ik even bellen om te kijken of er niet wat was mis gegaan. Uiteindelijk is er wel ergens wat mis gegaan want de sms is nooit aangekomen waarin stond dat alles goed was. Ik zou dus lekker naar de ggd gaan. Nou ja lekker. Het is in mijn ogen de beste optie als je wil testen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin wo 28 sep 2011 - 0:55

Ik weet niet hoe dat werkt, maar ik had vorig jaar standaard eentje gekregen bij m'n introductie pakket van de universiteit, haha, toch handig. Dan moest je zelf een soort uitstrijkje maken met een staafje wat er bij zat, en een plasje bijvoegen, en dat in een envelop naar het lab opsturen.En dan kreeg je de uitslag weer opgestuurt. Hartstikke goed, maar dan kan je net zo goed naar de huisarts. Wat CKC zegt: Als je iets hebt, moet je daar alsnog heen.

Ik weet niet of die Nederlandse thuistesten net zo zijn, of dat het meer als zwangerschapstest werkt, dus direct uitslag.. maar ik zou hoe dan ook gewoon naar de GGD/huisarts gaan. Vertrouw ik ook net iets meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sweety wo 28 sep 2011 - 1:00

Ik heb een jaar of 6 geleden ook een test gedaan. Bij het ziekenhuis, was ook anoniem en ik kreeg toen 2 weken later ook een sms dat ik niks had. De vrouw die mij toen ging onderzoeken dacht dat ik misschien wat had omdat ik erg veel afscheiding had maar bleek niks te zijn.

Wel leuk dat je het erbij kreeg Joy. Maar je heb gelijk ( en ckc ) dan kan je net zo goed naar de huisarts gaan.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 28 sep 2011 - 1:02

Ik heb 't laatst ook gedaan (gewoon omdat ik een nieuwe relatie heb), bij de huisarts. Althans, moest bloedprikken en urine inleveren in 't ziekenhuis. Ook totaal geen probleem. En toen na een week even de doktersassistente bellen, en was gewoon clean.
Paar jaar geleden via de GGD gedaan, en dat werkte net zo, alleen dan kreeg ik ook een sms.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweety wo 28 sep 2011 - 1:08

Ik heb een tijdje terug ook een test gedaan, kwam namelijk omdat het helemaal opgezwollen was down under bij mij. Bleek uiteindelijk te gaan om een allergische reactie, maar men wat had ik een pijn. Kon niet meer lopen/zitten. Toen had ik ook niks. Mocht ik uiteindelijk seks hebben met mijn date ( en ik weet van mijzelf dat ik nu clean ben ) dan zou ik wel weer een test gaan doen. Is toch niet raar?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow wo 28 sep 2011 - 1:11

Sweety schreef:Ik heb een tijdje terug ook een test gedaan, kwam namelijk omdat het helemaal opgezwollen was down under bij mij. Bleek uiteindelijk te gaan om een allergische reactie, maar men wat had ik een pijn. Kon niet meer lopen/zitten. Toen had ik ook niks. Mocht ik uiteindelijk seks hebben met mijn date ( en ik weet van mijzelf dat ik nu clean ben ) dan zou ik wel weer een test gaan doen. Is toch niet raar?

Gewoon condooms gebruiken lijkt mij makkelijker?

Ik ben een beetje panisch met die dingen, ik heb toen ik jonger was ook altijd en de pil gesllikt en condooms gebruikt. Maar, dat was meer omdat ik echt echt echt niet zwanger wilde worden. En het is natuurlijk wel ook gewoon verstandig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Marin wo 28 sep 2011 - 1:12

In eerste instantie sowieso natuurlijk condooms gebruiken, zelfs al ben je aan de pil. En mocht het dan serieus worden, dan een soa test doen allebei. Zo zou ik het tenminste doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:15

Fairytale schreef:Ik heb het vorig jaar bij de ggd gedaan. totaal geen probleem. Je krijgt een stokje mee daar moet je dan op de wc zelf even een monstertje van nemen en er word bloed geprikt.

Ik kreeg via de sms een bericht als alles goed was, werd ik gebeld was het niet goed. Ik zou binnen 2 weken de uitslag krijgen. Mocht ik na die twee weken nog niets gehoord hebben dan moest ik even bellen om te kijken of er niet wat was mis gegaan. Uiteindelijk is er wel ergens wat mis gegaan want de sms is nooit aangekomen waarin stond dat alles goed was. Ik zou dus lekker naar de ggd gaan. Nou ja lekker. Het is in mijn ogen de beste optie als je wil testen.
Oh dat is wel beter! Ik moest gaan liggen in de beugels en gingen ze met een eendenbek erin en dan met een lamp erin schijnen en een uitstrijkje maken, daarna nog bloed afnemen idd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:33

Ik denk dat thuistesten wel betrouwbaar zijn als je positief test, want dan is een bepaalde stof blijkbaar aanwezig die er niet moet zijn. In dat geval: moet je alsnog naar de huisarts. Thuis testen was dus niet nuttig. Ik denk dat je het niet kunt vertrouwen als het negatief is, omdat die testen vaak zo uitgebreid zijn met beschrijving (vriendin van me ging dat doen, maar vond dat ik de instructies maar voor moest lezen laughcry) en tot op de seconde goed gedaan moeten worden, dat ik het al heel erg onbetrouwbaar vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:52

Joy_ schreef:Ik weet niet hoe dat werkt, maar ik had vorig jaar standaard eentje gekregen bij m'n introductie pakket van de universiteit, haha, toch handig. Dan moest je zelf een soort uitstrijkje maken met een staafje wat er bij zat, en een plasje bijvoegen, en dat in een envelop naar het lab opsturen.En dan kreeg je de uitslag weer opgestuurt. Hartstikke goed, maar dan kan je net zo goed naar de huisarts. Wat CKC zegt: Als je iets hebt, moet je daar alsnog heen.

Ik weet niet of die Nederlandse thuistesten net zo zijn, of dat het meer als zwangerschapstest werkt, dus direct uitslag.. maar ik zou hoe dan ook gewoon naar de GGD/huisarts gaan. Vertrouw ik ook net iets meer.

Een plasje in een envelop Very Happy

Ik heb het ook een keer laten doen, mn toenmalige vriend was niet helemaal trouw geweest om het zo maar te zeggen. Ik heb het bij de HA gedaan, tegelijk met een uitstrijkje, dat moest ik toevallig toen ook laten doen omdat ik 30 werd. Dus kon ze dat mooi in een keer doen. Op zich vind ik een thuistest nog best prima hoor, gewoon om even tussendoor te checken voor je met je nieuwe vriend het bed in duikt (zonder bescherming). Kun je hem ook een keer dwingen het te doen waar je ij staat angel

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: