Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groter wordende rood/paarse plek pols

4 plaatsers

Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:31


Ik heb ineens zoiets vaags... Vanmiddag had ik een 'raar' gevoel in mijn pols, ik kan niet echt omschrijven wat ik voelde. Geen echte pijn of jeuk, maar een vreemd gevoel. Ik zag niets raars verder en dacht er ook niet meer over na.

Vanavond keek ik toevallig naar dezelfde pols en zie ik ineens een flinke, rood/paarse plek. Een beetje ovaal-vormig en zeker 5 bij 3 centimeter groot. Het voelt nog steeds vreemd aan, zonder echt pijnlijk te zijn. Maar ik heb wel het idee dat de plek groter en donkerder wordt.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  vlinder19 zo 25 sep 2011 - 8:42

Kun je gebeten/gestoken zijn door iets?
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:44

vlinder19 schreef:Kun je gebeten/gestoken zijn door iets?

Dat zou op zich goed kunnen. Sowieso hebben we veel muggen en teken hier.. Maar het jeukt op dit moment niet in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  vlinder19 zo 25 sep 2011 - 8:47

Denk niet dat het een tekenbeet is. Maar kan best van een "rare" vlieg zijn.
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Sterre zo 25 sep 2011 - 8:51

Als er ook een rode kring omheen zit zou het een tekenbeet/Lyme kunnen zijn... ik wil je niet bang maken, maar om dat uit te sluiten zou ik even een plaatje googlen en vergelijken.

Hopelijk is het niks ernstigs, gewoon een stomme steekvlieg of verdwaalde mug.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:55

Dat heb ik net toevallig ook gelezen Sterre. Ik heb in ieder geval een rondje om de vlek getekend met pen, zodat ik morgen kan zien of hij groter is geworden of niet. Ben benieuwd.

Zou wel balen zijn als het van een teek is trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 10:19

Een besmette tekenbeet begint inderdaad ook zo, daarna wordt de binnenkant langzaam naar buiten toe weer normaal. Totdat er een rode kring om de beet staat. Ik zou zeker even naar de dokter gaan, wil je natuurlijk niet ongerust maken maar dat is denk ik wel even het beste om te doen. Mocht het een tekenbeet blijken te zijn, krijg je een antibioticakuurtje van twee a drie weken en is de kans daarna heeeeeeeeel erg klein dat je Lyme oploopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Vanilla Queen zo 25 sep 2011 - 11:26

Heb je verder geen doof, tintelend of raar gevoel in je pols/hand?
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Minx zo 25 sep 2011 - 21:04

Een tekenbeet lijkt me erg onlogisch een teek doet er best wel lang over om zich vol te zuigen. Er zijn plekken waar er een kans is dat je het niet ziet maar ik kan me niet voorstellen dat je een reek op je pols niet ziet je moet zo vaak naar je handen kijken en een trek valt dan echt wel op.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gast ma 26 sep 2011 - 9:36

Fairytale schreef:Een tekenbeet lijkt me erg onlogisch een teek doet er best wel lang over om zich vol te zuigen. Er zijn plekken waar er een kans is dat je het niet ziet maar ik kan me niet voorstellen dat je een reek op je pols niet ziet je moet zo vaak naar je handen kijken en een trek valt dan echt wel op.

Een teek bijt ook wel eens gewoon en laat dan los. Ken iemand die precies op deze manier Lyme heeft opgelopen.

Minneke: ben je al naar de huisarts geweest? Hopelijk was het gewoon iets anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groter wordende rood/paarse plek pols Empty Re: Groter wordende rood/paarse plek pols

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum