Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De rainshower werkt niet goed meer

+2
Pandora
Silver
6 plaatsers

Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver zo 25 sep 2011 - 5:10

Vorige week was ik heel erg goed bezig met poetsen, dus dacht laat ik de rainshower ook onder handen nemen. Ik pakte een krukje erbij en de kop eraf gehaald. Vervolgens de kop een 3uur in de schoonmaakazijn (verdund met water) gelegd, de kalk was weg dus ik dacht klaar! Dus de kop erweer op gezet en douchen maar.

Maar nu komt er alleen water aan de zijkanten, en middenin gaat ook naar de buitenkant. Echt heel raar.. Wie herkent dit probleem? En weet wat eraan te doen is?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Pandora di 27 sep 2011 - 22:18

Ik heb er niet veel verstand van, maar weet je zeker dat je de kop weer goed vastgezet hebt?
Als je de douchekop goed ontkalkt hebt zou je zeggen dat het water er juist weer goed doorheen kan... vreemd hoor...
Anders nogmaals schoonmaken maar dan met een ontkalkingsmiddel? Misschien is de kalk nu juis in de kleine gaatjes van de douchekop gaan zitten????
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver di 27 sep 2011 - 22:22

Ja dat vermoeden had ik zelf ook al, de kop er weer af gehaald en nogmaals schoongemaakt, welk ontkalkingsmiddel is nu een goeie zet? Weer schoonmaakazijn? Ik heb opt laatste nog wel de blue-wonder gebruikt misschien is dat er idd in gaan zitten.
Dan doe ik hem nu nogmaals in de schoonmaakazijn en na afloop afspoelen en verder niets. Hopelijk is dat het. Mijn vader had het erover om met de achterkant van een naald de gaatjes door te prikken. Dat kan ik ook nog proberen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  blondje1313 di 27 sep 2011 - 22:43

Maar de kop zit er wel goed op? Is het geen draaisysteem dat de kop nu verkeerd opengedraaid staat?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver di 27 sep 2011 - 22:45

Nee, de kop zit er wel goed op. Heb krukje erbij gepakt en met een moer moest het in tegengestelde richting vast. Want er komt wel water uit als ik de kop zeg maar schuin trek door die gaatjes, maar als ik hem recht houd komt er geen water door. Ja dat water gaat scheef, is wat moeilijk uit te leggen
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Pandora di 27 sep 2011 - 22:59

Ik gebruik altijd kalkweg van HG, ben erg tevreden over de werking van dat spul.
Het lijkt er inderdaad op dat de gaatjes verstopt zitten... anders even googelen of de leverancier even bellen, misschien is het een veelvoorkomend probleem en heeft hij dé oplossing??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  TukTuk di 27 sep 2011 - 23:00

Je kan ook met een afwasborstel of tandenborstel even proberen te poeren in de gaatjes zeg maar. Om ze zo door te "prikken"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver di 27 sep 2011 - 23:02

Pandora schreef:Ik gebruik altijd kalkweg van HG, ben erg tevreden over de werking van dat spul.
Het lijkt er inderdaad op dat de gaatjes verstopt zitten... anders even googelen of de leverancier even bellen, misschien is het een veelvoorkomend probleem en heeft hij dé oplossing??

Haha, ik weet dé leverancier niet, en mijn vriend komt morgen pas thuis. Ik ga eerst proberen in de schoonmaakazijn *again* en dan wat angelnyn zegt met de tandenborstel langs alle gaatjes, ben benieuwd!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  TukTuk di 27 sep 2011 - 23:04

Maar volgens mij is schoonmaakazijn vrij agressief? Zitten er geen rubbertjes in die misschien beschadigd/aangetast kunnen zijn door de schoonmaakazijn?
Ik zou hem niet opnieuw er in leggen, het kalk is er immers af, alleen zitten de gaatjes misschien verstopt, dat kan je ook in gewoon water doen en dan ff met een tandenborstel, lijkt me?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Roxi3 di 27 sep 2011 - 23:13

Ik hoop niet dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Ik had namelijk zo'n douchekop van de praxis, deze is tot twee keer toe kapot gegaan. Het water kwam dan alleen nog via de zijkanten in een dikke straal en niet meer door de gaatjes. Volgens de winkel was dat een productiefout. Ik heb nu een andere en als de gaatjes een beetje verstopt zitten, maak ik hem inderdaad schoon met een oude tandenborstel.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver di 27 sep 2011 - 23:17

Wij hebben deze kop, maar even een foto zodat het misschien wat duidelijker is, want rubbertjes zitten er niet op.

De rainshower werkt niet goed meer Fotodo



Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver wo 28 sep 2011 - 1:26

Helaas, nadat ik hem afgespoeld heb, doorgeprikt heb met zowel een tandenborstel als de achterkant van een naald, hij loopt nog steeds niet goed. Ik moet even geduld hebben tot mijn vriend morgen thuis komt en dan maar eens kijken waar hij hem vandaan heeft en wat we er nog aan kunnen doen. Want dit is ook niks Neutral
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 1:47

Ben je misschien een soort rubbertje verloren of verdraaid? Meestal zit er in een douchkop of dingen waar water doorheen moet een soort rubber ringetje.. zit die er nog in?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver wo 28 sep 2011 - 1:49

2CKC2 schreef:Ben je misschien een soort rubbertje verloren of verdraaid? Meestal zit er in een douchkop of dingen waar water doorheen moet een soort rubber ringetje.. zit die er nog in?

Ja die ring zit er nog wel aan. Maar misschien zit die idd verdraaid. Hoe weet ik cker dat ik hem er goed in heb gezet?

*edit* heb hem net er weer afgehaald en dit keer de ring onderin gedaan ipv bovenin. Maar hij is nog niet goed.
Nu heb ik spijt dat ik hem er überhaupt af heb gehaald. Omdat de waterdruk veel minder was. Maar nu helemaal niets meer.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 2:03

FryskeFlinter schreef:
2CKC2 schreef:Ben je misschien een soort rubbertje verloren of verdraaid? Meestal zit er in een douchkop of dingen waar water doorheen moet een soort rubber ringetje.. zit die er nog in?

Ja die ring zit er nog wel aan. Maar misschien zit die idd verdraaid. Hoe weet ik cker dat ik hem er goed in heb gezet?

*edit* heb hem net er weer afgehaald en dit keer de ring onderin gedaan ipv bovenin. Maar hij is nog niet goed.
Nu heb ik spijt dat ik hem er überhaupt af heb gehaald. Omdat de waterdruk veel minder was. Maar nu helemaal niets meer.

Het lijkt erop dat het water er niet goed doorheen geperst wordt. (waardoor je dus waterdruk krijgt)
Waarom haal de je de kop er ook af, je moet die gewoon insprayen met antikal en dan wegspoelen die resten.. Of was het zo'n kalkboel? Doe eens de ring weer terug zoals het hoorde..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:50

Ahh. ik vind het echt rot voor je. Het zou mij zo kunnen overkomen. Denk je actief iets heel goed schoon te maken (en ben je waarschijnlijk ook nog trots op jezelf) en dan heb je het verpest Cry. Ik heb geen oplossing, maar ik leef wel echt met je mee. Zo rot dit soort dingen (bovendien is een douche zonder druk echt Mad).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver wo 28 sep 2011 - 3:08

2CKC2 schreef:
FryskeFlinter schreef:
2CKC2 schreef:Ben je misschien een soort rubbertje verloren of verdraaid? Meestal zit er in een douchkop of dingen waar water doorheen moet een soort rubber ringetje.. zit die er nog in?

Ja die ring zit er nog wel aan. Maar misschien zit die idd verdraaid. Hoe weet ik cker dat ik hem er goed in heb gezet?

*edit* heb hem net er weer afgehaald en dit keer de ring onderin gedaan ipv bovenin. Maar hij is nog niet goed.
Nu heb ik spijt dat ik hem er überhaupt af heb gehaald. Omdat de waterdruk veel minder was. Maar nu helemaal niets meer.

Het lijkt erop dat het water er niet goed doorheen geperst wordt. (waardoor je dus waterdruk krijgt)
Waarom haal de je de kop er ook af, je moet die gewoon insprayen met antikal en dan wegspoelen die resten.. Of was het zo'n kalkboel? Doe eens de ring weer terug zoals het hoorde..

Ik wou het idd gewoon een keer echt goed schoon hebben, omdat we extreem hard water hier hebben... Sad Daarom haalde ik de kop eraf. En hij is gewoon goed schoon geworden. En waar die ring nu precies moet zitten ik heb echt geen idee... Neutral
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver wo 28 sep 2011 - 3:09

June schreef:Ahh. ik vind het echt rot voor je. Het zou mij zo kunnen overkomen. Denk je actief iets heel goed schoon te maken (en ben je waarschijnlijk ook nog trots op jezelf) en dan heb je het verpest Cry. Ik heb geen oplossing, maar ik leef wel echt met je mee. Zo rot dit soort dingen (bovendien is een douche zonder druk echt Mad).

Ik was ook heel erg triomfantelijk naar mijn vriend toe, van en en hoe doucht het? En toen zei ie mjah, ik weet niet... Niet echt goed, daar ging mijn trots en mijn ego... Maar nu wil ik het wel weer goed doen, en het lukt niet wat gewoon per minuut frustrerender is.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 3:20

Even een uur laten liggen en dan weer proberen. Zo ga je alleen maar zweten en dat is ook niet handig met zo'n douchekop Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  TukTuk do 29 sep 2011 - 8:09

En is het uiteindelijk nog gelukt??
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver do 29 sep 2011 - 10:34

Uiteindelijk is ie niet gelukt, maar na een laatste keer de kop eraf gehaald te hebben en de ring goed erin gedaan issie wel beter geworden. Dus denk dat het daar aan lag. Vriend is weer thuis, die mag er morgen nog een keer naar kijken. Dus nog even afwachten. Ik weet wel ik haal er nooit weer een kop af haha..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 11:05

Fijn dat het alweer íets beter is in ieder geval. Hopelijk kan je vriend er wel iets mee Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 12:22

Vreselijk, een douche die niet goed werkt. Daar kan ik me hier ook echt aan ergeren als de waterdruk eens slecht is.
Hopelijk kan je vriend er nog wat aan repareren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Silver vr 30 sep 2011 - 0:14

Nou dat vond ik dus ook, de waterdruk was minder dus ik dacht hij zit boordevol kalk ivm het harde water hier. Was wel een slimme actie, maar daarna was het veel minder. Nu is het nog aan 1 kant niet helemaal goed, en ik denk dat dat komt door een lichte beschadiging van de ring. Haha dames in ieder geval bedankt voor het meedenken. smile Heb ook nadat volgens mij 2CKC2 zei van die ring de Gamma gebeld, geen idee of ie daar weg kwam, maar die konden het mij ook vertellen.... laughcry
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rainshower werkt niet goed meer Empty Re: De rainshower werkt niet goed meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum