Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang om te fietsen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Bang om te fietsen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:19

Ik heb een hele mooi mamafiets staan in de schuur die ik maar een paar keer heb gebruikt. Want iedere keer als ik ga fietsen met S. ben ik echt zo ontzettend bang. Bang om te vallen, bang voor het verkeer om me heen en bang voor een ongeluk. Het weerhoudt me echt om te gaan fietsen met S. en dat vind ik jammer. Hij vind het namelijk ontzettend leuk ! Hij gaat wel vaak met z'n papa fietsen maar ik verzin dan een soort van smoes om niet mee te gaan. Het is alleen maar erger geworden na die keer (dat was de derde keer dat ik ging fietsen met hem) dat ik met mijn veter van mijn schoen verstrikt raakte in de trapper en klem kwam te zitten tijdens het fietsen. Gelukkig was mijn man mee en via leunend op hem heb ik kunnen stoppen met de fiets en hij heeft m'n veter toen los kunnen trekken. Als hij niet mee was geweest was ik echt gevallen. Met S. voor op het zitje ! Ik heb al een aantal keer nachtmerries erover gehad en iedere keer als ik toch met hem ga fietsen zit ik echt te bibberen en ben ik echt super panisch dat er iets gebeurd. Ik vind dit echt zo jammer ! Sad

Hebben meer meiden dit en hoe kom ik in hemelsnaam van die angst af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Tania vr 23 sep 2011 - 7:22

Is het niet een idee om juist wel met je vriend te gaan fietsen. Dan hoef je niet bang te zijn dat je alleen bent als er iets gebeurd. Misschien krijg je dan wat meer vertrouwen en durf je uiteindelijk wel alleen.
Verder zou je een helmpje kunnen kopen voor je zoontje, dat geeft misschien voor jezelf ook nog een wat veiliger gevoel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:27

Meid, heb vertrouwen in jezelf! Je valt heus niet zomaar. Ik snap dat het voorval met je veter je angst heeft versterkt maar hoe vaak gebeurt dat nou....

Ga desnoods eerst rondjes om je huis fietsen of op een rustige plek waar niet zoveel verkeer is. Dan kun je wennen aan het extra gewicht op de fiets en zo misschien langzaam weer plezier krijgen in het fietsen.

Ik vind tot nu het opstappen behoorlijk onhandig met 2 kindjes maar verder is hartstikke leuk.
De jongste heeft er zelfs ook heel veel plezier in.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:35

Tania schreef:Is het niet een idee om juist wel met je vriend te gaan fietsen. Dan hoef je niet bang te zijn dat je alleen bent als er iets gebeurd. Misschien krijg je dan wat meer vertrouwen en durf je uiteindelijk wel alleen.
Verder zou je een helmpje kunnen kopen voor je zoontje, dat geeft misschien voor jezelf ook nog een wat veiliger gevoel.

Hmm dat is misschien wel iets. Ik ben tot nu toe alleen nog maar met mijn man wezen fietsen en nog nooit alleen. Dan durf ik het al helemaal niet. Ik weet het het is erg duf maar ik ben echt zo'n schijterd op de fiets. Vooral ook het verkeer om me heen wat zo hard rijd brr

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Tania vr 23 sep 2011 - 7:36

Razz_ schreef:
Tania schreef:Is het niet een idee om juist wel met je vriend te gaan fietsen. Dan hoef je niet bang te zijn dat je alleen bent als er iets gebeurd. Misschien krijg je dan wat meer vertrouwen en durf je uiteindelijk wel alleen.
Verder zou je een helmpje kunnen kopen voor je zoontje, dat geeft misschien voor jezelf ook nog een wat veiliger gevoel.

Hmm dat is misschien wel iets. Ik ben tot nu toe alleen nog maar met mijn man wezen fietsen en nog nooit alleen. Dan durf ik het al helemaal niet. Ik weet het het is erg duf maar ik ben echt zo'n schijterd op de fiets. Vooral ook het verkeer om me heen wat zo hard rijd brr

Kun je niet eerst routes gaan fietsen dat je (bijna) alleen over een fietspad hoeft?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:41

Nou ik woon hier nog maar 2 jaar (woonde eerst in een ander dorp) en ik ken de weg nog niet zo heel goed hier. Plus dat hier redelijke drukke wegen in de buurt zijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Océane vr 23 sep 2011 - 8:07

Ik denk dat het iets is waar je even overheen moet. Ik snap dat dat niet makkelijk is na jouw ervaring met je veter. Ik vond het in het begin ook eng. Staat je fiets verder wel helemaal goed afgesteld? Kan je met platte voeten bij de grond als je stilstaat? Dat voelt ook al een stuk zekerder vond ik.
En ja, koop een helmpje! Dat scheelt de helft, zowel qua hoofdletsel als ze vallen maar ook voor je zelfvertrouwen dat je momenteel zo hard nodig hebt met fietsen! Wink
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Darius vr 23 sep 2011 - 9:53

Eerst stukken zonder kind fietsen, een helmpje kopen, of je zoontje in een fietskar doen. Als je dan valt, val je niet zo hard. En je zoontje zeker niet!

Vervelend hoor, die angst. Maar wel begrijpelijk!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 9:58

En de eerste keer dat je gaat fietsen schoenen zonder veters aandoen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om te fietsen Empty Re: Bang om te fietsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum