hoelang blijft zaad leven??
+3
Susan
PapillonRose
majo8782
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoelang blijft zaad leven??
Gister (maandag) sex gehad met mijn vriend, als ik dan morgen (woensdag) mijn ei heb, kan er dan nog een bevruchting plaatsvinden?
majo8782- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10
Re: hoelang blijft zaad leven??
Ja toch? Dacht dat zaad een paar dagen kan 'overleven' als ik het me goed herinner.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ja, zeker wel een dag of vier volgens mij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ze zeggen dat zaad wel 5 dagen kan overleven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, de zaadjes worden slapende gehouden in de eileider tot de ei springt, dan word er een hormoon afgegeven waardoor ze weer wakker worden. Daardoor overleven ze veel langer dan iedereen altijd denkt.
Gast- Gast
meisjeszaadjes leven langer (zijn langzamer)
jongenszaadjes leven korter (zijn sneller)
zaad blijft gemiddeld inderdaad 3 á 4 dagen leven. maar goed sommig zaad maar 1 á 2 dagen. maar er zijn ook verhalen bekend, van wel 7 dagen!! tis maar net hoe de conditie is.
jongenszaadjes leven korter (zijn sneller)
zaad blijft gemiddeld inderdaad 3 á 4 dagen leven. maar goed sommig zaad maar 1 á 2 dagen. maar er zijn ook verhalen bekend, van wel 7 dagen!! tis maar net hoe de conditie is.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
oke, thanks voor de antwoorden!
majo8782- Fluisteraar
Snoepy87 schreef:Ja, de zaadjes worden slapende gehouden in de eileider tot de ei springt, dan word er een hormoon afgegeven waardoor ze weer wakker worden. Daardoor overleven ze veel langer dan iedereen altijd denkt.
Hoe kom je hier nu bij?
Nee mensen, het is bewezen (woorden van de VU voortplantingskliniek) zaad moet echt van de allerbeste kwaliteit zijn wil het 4-5 dagen in de eileider van een vrouw 'overleven' vaak verliezen ze hun kracht al na 10 minuten.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Een bevruchting houdt in dat een zaadcel en een eicel samensmelten. Deze versmelting kan alleen plaatsvinden in een korte periode gedurende de menstruatiecyclus. De rijpe eicel overleeft na de eisprong slechts 12 tot 24 uur. Zaadcellen overleven in de eileider 48 tot 72 uur. Indien een zaadcel niet vlak na de eisprong met de eicel versmelt, zal er dus geen bevruchting plaatsvinden. Bij een bevruchting dringt één enkele zaadcel door in de eicel. De bevruchte eicel beweegt daarna langzaam door de eileider naar de baarmoederholte en nestelt zich in de baarmoederwand. De bevruchte eicel kan zich vervolgens in de baarmoeder ontwikkelen tot een volgroeide baby.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Een bevruchting houdt in dat een zaadcel en een eicel samensmelten. Deze versmelting kan alleen plaatsvinden in een korte periode gedurende de menstruatiecyclus. De rijpe eicel overleeft na de eisprong slechts 12 tot 24 uur. Zaadcellen overleven in de eileider 48 tot 72 uur. Indien een zaadcel niet vlak na de eisprong met de eicel versmelt, zal er dus geen bevruchting plaatsvinden. Bij een bevruchting dringt één enkele zaadcel door in de eicel. De bevruchte eicel beweegt daarna langzaam door de eileider naar de baarmoederholte en nestelt zich in de baarmoederwand. De bevruchte eicel kan zich vervolgens in de baarmoeder ontwikkelen tot een volgroeide baby.
Precies, TOT 3 dagen na zaadlozing.. niet 4/5 dagen!
Ja er overleven maar een paar zaadjes de weg die ze afleggen en wat ze moeten doorstaan is zwaar maar die zaadje die overleven worden in slaap gehouden tot de ei springt. Ik verzin dit echt niet hoor.
Ik zal even opzoek gaan naar de docu
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Ja er overleven maar een paar zaadjes de weg die ze afleggen en wat ze moeten doorstaan is zwaar maar die zaadje die overleven worden in slaap gehouden tot de ei springt. Ik verzin dit echt niet hoor.
Haha ja het staat er een beetje krom mijn zin.. maar ik bedoelde het niet slecht of dat ik je niet geloof maar meer like HUH?!
Okay dan begrepen we elkaar verkeerd, maar ik wil je alsnog de docu laten zien, als ik hem kan vinden
Ik wist dat ook niet hoor!
Ik wist dat ook niet hoor!
Gast- Gast
ik wist trouwens ook niet dat een ei 12 tot 24 uur kan leven, dacht altijd 6 uur, vannacht mijn ei gehad, dus vanavond nog maar even vriendlief aankijken :-)
you never know
you never know
majo8782- Fluisteraar
Ik heb ook wel eens gelezen dat alleen zeer goed zaad 3/4 dagen kan blijven leven en dat er echt mega uitzonderingen zijn die daar nog boven komen (5/6 dagen) maar dat dat echt 1% van de mannelijke bevolking is.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang blijft een knoflookluchtje hangen?
» hoelang blijft zelfgemaakte eiersalade goed?
» Blijft dit zo?
» Ze blijft me verbazen!
» Het blijft mooi om te zien..
» hoelang blijft zelfgemaakte eiersalade goed?
» Blijft dit zo?
» Ze blijft me verbazen!
» Het blijft mooi om te zien..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: