Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gisteren een kat doodgereden..

+14
Sorella
Shisha
CCC
Liz
Paper Crown
RioolSpook
L!ND@
MADDIE
Nora
Lejow
Kaboutertje
Suus
Oasis
Rush
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gisteren een kat doodgereden.. - Pagina 2 Empty Re: Gisteren een kat doodgereden..

Bericht  RioolSpook di 20 sep 2011 - 0:53

Lorna mercedez schreef:
RioolSpook schreef:TO voelt zich schuldig. Is niet nodig, schuld van het baasje. Moet je je beesten maar binnen houden.

Ik snap sowieso niet waarom mensen beesten nemen om ze vervolgens heel de dag buiten te laten.
Een kat hoort buiten/bewegingsruimte te krijgen. Ik vind jou echt verschrikkelijk kort door de bocht.

Dat mag je vinden. Ik houd er gewoon niet van wanneer mensen hun katten naar buiten gooien. Dan kun je beter geen katten nemen. Ze schijten alles onder en worden om de haverklap overreden.
Wat moet je in hemelsnaam met een beest dat de hele dag buiten zit?
Mijn katten zitten binnen, en in de tuin, maar krijgen meer dan genoeg bewegingsruimte en zijn net zo gelukkig. Met als voordeel dat ze geen tuinen onderschijten en niet overreden worden. Scheelt ook weer kosten aan de dierenambulances die mijn katten niet hoeven weg te ruimen. Kunnen ze tenminste werk doen wat wel nuttig is.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gisteren een kat doodgereden.. - Pagina 2 Empty Re: Gisteren een kat doodgereden..

Bericht  CCC di 20 sep 2011 - 1:06

Ach jeetje... Wat zielig zeg, maar vind het ontzettend goed hoe je gehandeld hebt...

Onze kat is nog geen 1.5 maand geleden ook aangereden, en helaas overleden. Het is ontzettend verdrietig, maar als je je kat buiten laat weet je dat dit tot een risico behoort... Sad

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:35

Nog even over 'katten naar buiten gooien'. Bij ons in het dorp en eigenlijk in de hele omgeving, (zuidwest Friesland, platteland) is het gebruikelijk als katten buiten vrij rondlopen. Mijn overbuurvrouw heeft dan toevallig echte 'binnenkatten' maar de meeste mensen die ik ken die katten hebben, laten ze lekker buiten lopen.
Dat heeft mijns inziens niks te maken met je kat aan zijn lot overlaten.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we ook altijd katten. Die waren zo vrij als een vogeltje. Hadden ze zin om lekker lui binnen te liggen, prima. Wensten ze naar buiten te gaan, dan deed iemand de deur open en glipten ze naar buiten. Katten zijn bij ons nooit iets te kort gekomen ondanks dat ze ook wel buiten rond struinden. Wij waren altijd gek op katten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 5:13

Ohh wat sneu.. Voor zowel de eigenaar, als voor jou én voor 't katje.. Sad

Oh en over dat je katten niet naar buiten moet gooien; Als je katten binnenhoudt, krijg je weer verwijten dat je katten niet moet nemen om ze vervolgens binnen te houden, dus 't is toch nooit goed.

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 20 sep 2011 - 5:16

Bazinga schreef:Ohh wat sneu.. Voor zowel de eigenaar, als voor jou én voor 't katje.. Sad

Oh en over dat je katten niet naar buiten moet gooien; Als je katten binnenhoudt, krijg je weer verwijten dat je katten niet moet nemen om ze vervolgens binnen te houden, dus 't is toch nooit goed.

+1
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 5:19

Ach wat erg! hug

Gast
Gast

Bericht  Sorella di 20 sep 2011 - 5:42

Oh wat vreselijk voor jou (en de kat) hug Heel veel sterkte.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jeanette di 20 sep 2011 - 5:51

Wat erg! Maar je kon er inderdaad niks aan doen en vind het super dat je naar het baasje bent gegaan!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  dharma di 20 sep 2011 - 5:56

RioolSpook schreef:
Lorna mercedez schreef:
RioolSpook schreef:TO voelt zich schuldig. Is niet nodig, schuld van het baasje. Moet je je beesten maar binnen houden.

Ik snap sowieso niet waarom mensen beesten nemen om ze vervolgens heel de dag buiten te laten.
Een kat hoort buiten/bewegingsruimte te krijgen. Ik vind jou echt verschrikkelijk kort door de bocht.

Dat mag je vinden. Ik houd er gewoon niet van wanneer mensen hun katten naar buiten gooien. Dan kun je beter geen katten nemen. Ze schijten alles onder en worden om de haverklap overreden.
Wat moet je in hemelsnaam met een beest dat de hele dag buiten zit?
Mijn katten zitten binnen, en in de tuin, maar krijgen meer dan genoeg bewegingsruimte en zijn net zo gelukkig. Met als voordeel dat ze geen tuinen onderschijten en niet overreden worden. Scheelt ook weer kosten aan de dierenambulances die mijn katten niet hoeven weg te ruimen. Kunnen ze tenminste werk doen wat wel nuttig is.

Hoe weet je nou of je kat net zo gelukkig is??
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Bericht  PluDan di 20 sep 2011 - 6:04

Ik heb ook wel eens een kat aangereden, toen was ik op weg naar het werk.
Vreselijk heb ik me gevoeld!
Heel goed van je dat je zelf naar het baasje bent gegaan en heel lief dat er wat mensen waren die je kwamen helpen.
Tis nooit leuk, maar het gebeurd helaas Sad .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Nala di 20 sep 2011 - 6:33

Ah wat vreselijk Sad Vind het wel super dat je naar het baasje haar thuis gegaan bent. Onze kat is op onze eigen oprit aangereden. De buurjongen kwam ons vertellen dat onze kat er lag, maar hij beweerde dat hij hem niet had aangereden. Ook al kan die persoon er helemaal niets aan doen, het is toch fijner om te weten wie het 'gedaan' heeft. Wat mij nl. heel verdrietig maakt is dat ik niet weet of mijn kat veel geleden heeft en dat hij er helemaal alleen lag toen hij stierf Sad
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:38

Ik heb het ook gehad een jaar geleden, t beestje schoot zo tussen het voor- en achterwiel in en idd, die hobbel die vergeet ik nooit meer, wat is dat verschrikkelijk!

Gast
Gast

Bericht  PluDan di 20 sep 2011 - 6:43

Princess schreef:Ik heb het ook gehad een jaar geleden, t beestje schoot zo tussen het voor- en achterwiel in en idd, die hobbel die vergeet ik nooit meer, wat is dat verschrikkelijk!

Oehhh, die hobbel ja, krijg er de rillingen van, dat vergeet ik ook nooit meer Sad .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:51

Dieren (en mensen) horen zo veel mogelijk buiten.

In A.lmere had ik twee katten binnen (appartement op 1 hoog), maar toen ze na een jaar verhuisden naar het platteland, heb ik ze nog nooit zó gelukkig gezien.

Heel k*t dat jou dit is overkomen, TO. Ik begrijp je schrik en je schuldgevoel. Je kunt er nu eenmaal helemaal niks aan doen. Zo'n beestje kun je nauwelijks ontwijken. Ik vind het goed van jou en de buurtgenoten dat jullie het op zo'n manier hebben aangepakt; dat is toch echt wel het beste wat je kunt doen!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: