Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

+21
blondje1313
silly-one
Fayebella
Caroow
Lotus
SoGood
minoessepoes
Susan
Lady Starstruck
*Lookie*
sanne-84
Highway
Monte
Raindrop
Marin
Angela_1986
Parisienne
Lavendel
litllejoy
Ella
aniet
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  SoGood ma 19 sep 2011 - 22:34

Ik ben binnenkort op zondag jarig, op zaterdagavond vier ik het voor vrienden (zonder taart) en op zondag voor familie (met taart) alleen heb ik geen tijd/plaats in de koelkast om zaterdag al taart voor zondag te halen. Nu zag ik de Ikea diepvriestaarten die me erg lekker leken, zou dat wat zijn? Of toch maar voor vers?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Lotus ma 19 sep 2011 - 23:39

Ik geloof dat die taarten van Ikea wel lekker zijn.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:43

Ik maak altijd alles zelf en dan elk jaar wel weer iets anders. Vorig jaar had ik op m'n feestje lemon curd cupcakes, oreo cupcakes en volgens mij nog een taart.

Vrijdag mag ik weer aan het bakken, ik denk dat ik cupcakes en twee taarten maak, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Gast
Gast

Bericht  Caroow di 20 sep 2011 - 0:51

Ik maak zelf taart, appelkruimel en nog 1. Afgelopen keer was dat chocolademoussetaart, en de keer daar voor chocoladetaart.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fayebella di 20 sep 2011 - 3:32

Ik bestel meestal bij de bakker. Het is vaak een kersen linzenvlaai, halve appel of abrikoos en een halve kruimelvlaai.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 7:27

Ik koop altijd de taarten, dus ik maak ze niet zelf, maar ik zorg er wel elk jaar weer voor dat het iets "verrassends'' wordt, zo blijft het ook leuk. Zo had ik vorig jaar allemaal verschillende soorten mini-gebakjes (voor elk wat wils) en dit jaar had ik speciale smaken gebak die je niet vaak tegen komt.

Gast
Gast

Bericht  silly-one di 20 sep 2011 - 20:33

Vaak maakte ik een cake en die versierde ik dan met chocoladeglazuur en versieringen. Valt altijd goed in de smaak. En voor de avondvisite maakte ik cupcakes alleen dan zonder versieringen puur de cake. Iedereen is hier altijd super enthousiast over dus waarom zou ik het anders gaan doen? Nu heb ik helaas geen oven meer waar ik dat in kan doen dus dit jaar hadden ze niks haha. Moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn verjaardag ook niet echt heb gevierd.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  blondje1313 di 20 sep 2011 - 21:27

Sogood schreef:Ik ben binnenkort op zondag jarig, op zaterdagavond vier ik het voor vrienden (zonder taart) en op zondag voor familie (met taart) alleen heb ik geen tijd/plaats in de koelkast om zaterdag al taart voor zondag te halen. Nu zag ik de Ikea diepvriestaarten die me erg lekker leken, zou dat wat zijn? Of toch maar voor vers?

Je hoeft een taart toch niet altijd in de koelkast te bewaren?
Taarten zonder slagroom bewaar ik voor die ene dag gewoon in een keukenkastje, bij verjaardagen zit onze koelkast meestal ook veel te vol om er ook taart in kwijt te kunnen.

Ik vind taart, of iets soortgelijks (soesjes, cake, lekkere koeken) wel echt bij een verjaardag horen. Ik vind het altijd erg jammer als we bij vrienden zijn die dan niks van gebak voorschotelen.
Zelf maak ik meestal kwark of monchou taart uit een pakje, ik probeer meestal wel te variëren en niet gewoon het recept van het pakje te doen.
Verder maakt mijn moeder altijd een appeltaart. Meestal koop ik dan nog een taart in de winkel, of ik maak nog een ijstaart ofzo.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 23:08

blondje1313 schreef:
Sogood schreef:Ik ben binnenkort op zondag jarig, op zaterdagavond vier ik het voor vrienden (zonder taart) en op zondag voor familie (met taart) alleen heb ik geen tijd/plaats in de koelkast om zaterdag al taart voor zondag te halen. Nu zag ik de Ikea diepvriestaarten die me erg lekker leken, zou dat wat zijn? Of toch maar voor vers?

Je hoeft een taart toch niet altijd in de koelkast te bewaren?
Taarten zonder slagroom bewaar ik voor die ene dag gewoon in een keukenkastje, bij verjaardagen zit onze koelkast meestal ook veel te vol om er ook taart in kwijt te kunnen.

Ik vind taart, of iets soortgelijks (soesjes, cake, lekkere koeken) wel echt bij een verjaardag horen. Ik vind het altijd erg jammer als we bij vrienden zijn die dan niks van gebak voorschotelen.
Zelf maak ik meestal kwark of monchou taart uit een pakje, ik probeer meestal wel te variëren en niet gewoon het recept van het pakje te doen.
Verder maakt mijn moeder altijd een appeltaart. Meestal koop ik dan nog een taart in de winkel, of ik maak nog een ijstaart ofzo.

Voor vrienden heb ik mini tomouches, sousjes, chocolaatjes enz. Die komen niks te kort. Anders zou ik voor 30+ mensen taart moeten severen. Ik bewaar wel mijn taart graag in de koeling eerlijk gezegd, zeker als ze minimaal 24 uur buiten de koeling zouden moeten staan.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815

Bericht  Raindrop wo 21 sep 2011 - 0:03

Angela_1986 schreef:
Oh dat wist ik dan weer niet, dat het gebak goedkoper is. Wat ik ook ideaal vind is dat er op zondagmorgen ook altijd wel 'n bakker in de buurt open is!

Ja klopt. Elke zondagmorgen zijn er hier een aantal bakkers open. Op feestdagen ook trouwens.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 17:14

Normaal heb ik altijd kwarktaart en appeltaart maar als ik volgende week mijn verjaardag ga vieren wil ik cupcakes maken! Vind dat zo leuk staan in een etagere op tafel smile

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 22 sep 2011 - 4:58

Ik maak wel altijd standaard monchou taart, omdat iedereen die heerlijk vind. En daarnaast koop ik telkens wat anders. Maar favoriet is toch wel lammetjesvlaai en aarbeiengebak.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  rapa nui do 22 sep 2011 - 9:54

Ik had vandaag een caramelvlaai die iedereen erg lekker vond. Ik kijkt meestal bij de bakker wat me op dat moment lekker lijkt. Op mijn werk tracteer ik de laatste jaren wel hetzelfde: verschillende koeken van de bakker en ook die vielen vandaag erg in de smaak.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Toet do 22 sep 2011 - 10:27

Ik wil sowieso een skitaart, anders is mijn verjaardag niet compleet Laughing
Daarnaast bak ik meestal nog zelf 1 of 2 taarten. Of cupcakes/muffins/koekjes/spekkoek.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  aniet vr 23 sep 2011 - 3:07

Wat is een lammetjesvlaai en een skitaart?
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Toet vr 23 sep 2011 - 7:09

Dit is skitaart
altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? - Pagina 2 Skivlaai
Gevuld met kersen. De bodem/koek is echt meeega lekker.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Leine vr 23 sep 2011 - 7:21

Ziet er lekker uit Toetje!

Vroeger bij mijn ouders hadden we meestal wel hetzelfde, iig appelkruimelvlaai en iets van slagroom- of mokkagebak. Ik volg nu een heel streng dieet en normaal vind ik het niet zo erg als andere mensen taart eten, maar voor mijn eigen verjaardag vind ik dat toch niet zo leuk. Dus ik heb besloten dit jaar iets te gaan bakken wat ik zelf ook mag hebben, waarschijnlijk slagroomsoesjes en scones.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 7:23

Sogood schreef:
Voor vrienden heb ik mini tomouches, sousjes, chocolaatjes enz. Die komen niks te kort. Anders zou ik voor 30+ mensen taart moeten severen. Ik bewaar wel mijn taart graag in de koeling eerlijk gezegd, zeker als ze minimaal 24 uur buiten de koeling zouden moeten staan.

Ik haal ook alleen voor de familie gebak/taart. Voor de vrienden vier ik het apart en dan zijn er tommies, soesjes, mini worstenbroodjes etc.

Er ligt met mijn verjaardag al genoeg in de koelkast dus taart voor zoveel personen kan ik echt niet kwijt, buiten de koeling bewaar ik het liever niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 22:33

Wij hebben al jaren kwarktaart op verjaardagen. Afgelopen verjaardag heb taarten gekocht bij Multivlaai. Dat beviel me een stuk beter, die kwarktaart heb ik nu wel even gezien.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: