Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

+21
blondje1313
silly-one
Fayebella
Caroow
Lotus
SoGood
minoessepoes
Susan
Lady Starstruck
*Lookie*
sanne-84
Highway
Monte
Raindrop
Marin
Angela_1986
Parisienne
Lavendel
litllejoy
Ella
aniet
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  aniet ma 19 sep 2011 - 2:10

Welk gebak/taart deel jij uit op je verjaardag?
Ieder jaar hetzelfde gebak?
Maak je het dan ook zelf?
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 2:12

Ik heb standaard zelf gemaakte kwarktaart op onze verjaardagen!
Daar word ook altijd om gevraagd Laughing

En meestal haal ik er nog wat anders bij.
Appel/slagroom/vlaai

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Ella ma 19 sep 2011 - 2:17

Altijd wat anders eigenlijk. Dingen die ik wel eens gekocht/gemaakt hebt:

Marsepijnen taart
appeltaart appelkruimel
kersentaart
limburgs room
stroopwafel vlaai
aardbeien taart
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 2:20

Bij mijn ouders thuis was het meestal zelfgemaakte kwarktaart en een (aardbeien) slof. Vorig jaar had ik allemaal high tea lekkers (brownie / etc) en dit jaar had ik taart met marsepein en aardbeienvulling! En zo'n taart wil ik volgend jaar weer I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  litllejoy ma 19 sep 2011 - 2:26

Voorheen had ik altijd zelfgemaakt appeltaart en nog iets van slagroomtaart en mokkataart.
Vorig jaar heb ik voor het eerst cupcakes gedaan, was erg geslaagd!
Dit jaar moet ik nog even kijken... Dus ga dit topic even in de gaten houden voor leuke ideeen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Lavendel ma 19 sep 2011 - 2:28

ik vier mijn verjaardag nog altijd bij mijn ouders en wij hebben dan altijd appelkruimelvlaai en kersenvlaai en voor de afwisseling af en toe advocaatvlaai. Mijn ouders zijn niet zo van de afwisseling geloof ik Wink
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Parisienne ma 19 sep 2011 - 3:29

Op de verjaardagen van mijn vriend en mijzelf hebben we meestal een mon-chou-taart (zelfgemaakt door mijn moeder) en een appel-kruimel-taart. Voor N's verjaardag hadden we twee grote slagroomtaarten met foto erop. Toen we het de tweede keer vierden voor vrienden had ik geen zin om weer tientallen euro's aan een taart te besteden, daarom had ik zelf cupcakes gemaakt. Dit is zo goed bevallen.. mensen vonden het lekker, ze waren onwijs mooi/leuk geworden en ik vond het leuk om te doen. Ik denk dat ik dit vanaf nu bij elk van onze verjaardagen ga doen. Misschien dat ik me dan ook nog ga wagen aan het zelf maken van een taart.. :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Angela_1986 ma 19 sep 2011 - 4:57

Meestal maak ik wel wat zelf; appeltaart, 'n cake of kwarktaart bijvoorbeeld. Afgelopen jaar voor het eerst 'n taart met marsepein en vulling.
Daarbij haal ik meestal 'n paar halve vlaaien; rijstevlaai, (appel)kruimel, abrikozen, cappuccino, aardbeien of zoiets dergelijks.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Marin ma 19 sep 2011 - 5:04

Mijn moeder bakt altijd de meest heerlijke chocoladetaart.

Vorig jaar wilde ik dolgraag een keer zo'n chic Bijenkorf taartje, dus had ik die er bij.

Dit jaar wil ik zelf wat gaan bakken. Ik denk macarons, carrot cake en chocoladetaart.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Raindrop ma 19 sep 2011 - 5:06

Ik maak ze nooit zelf maar ik ga ze altijd bij de bakker op voorhand bestellen.
Ik kan daar kiezen uit een lijst met vlaaien, taarten en gebakjes.

Als ik veel verschillende wil hebben, bestel ik ook nog weleens van wat ik wil hebben een halve taart of vlaai zodat er veel keuze is.
Meestal hebben we altijd een smurfenvlaai (is iets typisch Belgisch Limburgs) en voor de rest bedenk ik aan de hand van de lijst wat ik wil.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Angela_1986 ma 19 sep 2011 - 5:14

Raindrop schreef:Ik maak ze nooit zelf maar ik ga ze altijd bij de bakker op voorhand bestellen.
Ik kan daar kiezen uit een lijst met vlaaien, taarten en gebakjes.

Als ik veel verschillende wil hebben, bestel ik ook nog weleens van wat ik wil hebben een halve taart of vlaai zodat er veel keuze is.
Meestal hebben we altijd een smurfenvlaai (is iets typisch Belgisch Limburgs) en voor de rest bedenk ik aan de hand van de lijst wat ik wil.

En bedankt... nu heb ik zin in Smurfenvlaai! smile Ik heb familie in Belgie en daar hebben ze dat vaak, als ze het hebben dan neem ik dat, héérlijk!
Laatst was ik hier in Brabant op verjaardag en had iemand iets soortgelijks (zachte vlaaibodem, abrikozen en slagroom, geen witte vlokken) dus ik zei 'Oh lekker, 'n soort smurfenvlaai!', toen werd ik toch wel even raar aangekeken Wink

Ik vind het gebak in Belgie trouwens sowieso wel goddelijk! Very Happy
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Raindrop ma 19 sep 2011 - 5:25

Angela_1986 schreef:
Raindrop schreef:Ik maak ze nooit zelf maar ik ga ze altijd bij de bakker op voorhand bestellen.
Ik kan daar kiezen uit een lijst met vlaaien, taarten en gebakjes.

Als ik veel verschillende wil hebben, bestel ik ook nog weleens van wat ik wil hebben een halve taart of vlaai zodat er veel keuze is.
Meestal hebben we altijd een smurfenvlaai (is iets typisch Belgisch Limburgs) en voor de rest bedenk ik aan de hand van de lijst wat ik wil.

En bedankt... nu heb ik zin in Smurfenvlaai! smile Ik heb familie in Belgie en daar hebben ze dat vaak, als ze het hebben dan neem ik dat, héérlijk!
Laatst was ik hier in Brabant op verjaardag en had iemand iets soortgelijks (zachte vlaaibodem, abrikozen en slagroom, geen witte vlokken) dus ik zei 'Oh lekker, 'n soort smurfenvlaai!', toen werd ik toch wel even raar aangekeken Wink

Ik vind het gebak in Belgie trouwens sowieso wel goddelijk! Very Happy

Haha sorry! Ik vind hem ook zo lekker! En ik had er ook nog nooit van gehoord voordat ik in Belgie ben gaan wonen. En toen ze de naam van de vlaai zeiden, dacht ik ook van... Rolling Eyes
Wel fijn dat je een soortgelijke op hebt in Brabant.

Ik vind het gebak in Belgie ook heel erg lekker. En daar zijn ze trouwens ook veel goedkoper!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:27

Ik haalde tot nu toe allemaal losse gebakjes (o.a. tompouche/bossche bollen/vruchtenslof) of ik liet taarten bezorgen.
Vorig jaar had ik verschillende taarten van Bakker Bart, is goed bevallen!

Op de verjaardag van mijn vriend (2 jan) zijn veel winkels dicht, de Hema is vaak wel open dus dan halen we daar wat vlaaien of we hebben diepvriesgebak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Angela_1986 ma 19 sep 2011 - 6:29

Raindrop schreef:
Angela_1986 schreef:
Raindrop schreef:Ik maak ze nooit zelf maar ik ga ze altijd bij de bakker op voorhand bestellen.
Ik kan daar kiezen uit een lijst met vlaaien, taarten en gebakjes.

Als ik veel verschillende wil hebben, bestel ik ook nog weleens van wat ik wil hebben een halve taart of vlaai zodat er veel keuze is.
Meestal hebben we altijd een smurfenvlaai (is iets typisch Belgisch Limburgs) en voor de rest bedenk ik aan de hand van de lijst wat ik wil.

En bedankt... nu heb ik zin in Smurfenvlaai! smile Ik heb familie in Belgie en daar hebben ze dat vaak, als ze het hebben dan neem ik dat, héérlijk!
Laatst was ik hier in Brabant op verjaardag en had iemand iets soortgelijks (zachte vlaaibodem, abrikozen en slagroom, geen witte vlokken) dus ik zei 'Oh lekker, 'n soort smurfenvlaai!', toen werd ik toch wel even raar aangekeken Wink

Ik vind het gebak in Belgie trouwens sowieso wel goddelijk! Very Happy

Haha sorry! Ik vind hem ook zo lekker! En ik had er ook nog nooit van gehoord voordat ik in Belgie ben gaan wonen. En toen ze de naam van de vlaai zeiden, dacht ik ook van... Rolling Eyes
Wel fijn dat je een soortgelijke op hebt in Brabant.

Ik vind het gebak in Belgie ook heel erg lekker. En daar zijn ze trouwens ook veel goedkoper!

Haha ja de reactie van mensen is toch vaak Rolling Eyes of scratch en wij zeggen dan gewoon; Ach ja, 't zijn Belgen hè... :P

Ja ik moet eigenlijk nog eens even vragen waar ze die had gekocht want dan wil ik die ook wel eens halen smile

Oh dat wist ik dan weer niet, dat het gebak goedkoper is. Wat ik ook ideaal vind is dat er op zondagmorgen ook altijd wel 'n bakker in de buurt open is!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:33

Doen nooit gebak maar soesjes, lekkere koeken, iets zelf gemaakt zoals cake of zo. Maar geen gebak meer, omdat het altjd overblijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Monte ma 19 sep 2011 - 6:36

Ik haal altijd een paar lekkere taarten van de multivlaai
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Highway ma 19 sep 2011 - 7:01

Ik bak vrijwel altijd zelf wat en dat kan allerlei kanten uit gaan; ik heb weleens kwarktaart gemaakt, cc's, monchou,muffins, appeltaart etc. Ik maak eigenlijk nooit taarten bekleed met marsepein/fondant voor mijn eigen verjaardag, weet nooit wat te maken :P
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  sanne-84 ma 19 sep 2011 - 7:06

Theedoosje schreef:Doen nooit gebak maar soesjes, lekkere koeken, iets zelf gemaakt zoals cake of zo. Maar geen gebak meer, omdat het altjd overblijft.

of rocky's;)
maar dit kan toch ook veel overblijven??
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  *Lookie* ma 19 sep 2011 - 7:18

Ik maak altijd wel een kwarktaart of monchoutaart, meestal kwark want dat vind ik lekker fris en valt altijd in de smaak.

De oma van mijn vriend bakt voor alle jarigen een appeltaart dus ook voor mijn vriend en mij, dus die hebben we er altijd bij.

En dan koop ik er vaak nog iets bij of ik maak zelf nog wat. Zelf heb ik ook weleens appeltaart gemaakt, en chocoladetaart, en taart bekleed met fondant. Als ik iets koop dan vaak iets van vlaai, maar ik vind swarschwalder kirsch ook lekker.
Een paar jaar geleden verkocht de aldi altijd mandarijn-bavaroistaart, die vond ik ook erg lekker maar hebben ze niet meer volgens mij.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Lady Starstruck ma 19 sep 2011 - 7:22

ik koop het gebak meestal bij de supermarkt. Ik ga het al helemaal niet zelf maken dat is mij teveel gedoe. En mijn ervaring is dat ik de helft altijd kan weggooien. Meestal doe ik een appeltaart en een vlaai, voor elk wat wils.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 7:23

Ik ben gestopt met taart en gebak, ik bak tegenwoordig een berg koeken, muffins&cupcakes en alleen als ik er zelf trek in heb, maak ik een appeltaartje of monchoutaart, maar da's puur wat ik wil, doe 't niet voor m'n visite of zo..

De koeken en zo zet ik gewoon op een schaal midden op tafel tijdens de koffierondes en daarna doe ik ze in zakjes..Na de borrel en hapjes, als men weg gaat, krijgen ze de zakjes koek en zo mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 7:41

Mijn ouders hebben vrijwel altijd Bossche Bollen op hun verjaardag, volgens mij is de visite lichtelijk teleurgesteld als ze dat een keer niet hebben.

Voor de kinderen bestel ik altijd slagroomtaart bij de HEMA, maar dit jaar wil ik zelf iets maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 19:16

sanne-84 schreef:
Theedoosje schreef:Doen nooit gebak maar soesjes, lekkere koeken, iets zelf gemaakt zoals cake of zo. Maar geen gebak meer, omdat het altjd overblijft.

of rocky's;)
maar dit kan toch ook veel overblijven??

Nee want men eet er stiekem meer van. En als het overblijft is het hier nooit veel.
En ligt er aan hoeveel mensen er komen wat ik dan ook echt haal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 19:45

Ik haal meestal gewoon 2 verschillende soorten taart. Meestal slagroom en appel/kruimel

Wel heb ik eens 2 jaar achter elkaar op mijn verjaardag tompoucen gekocht. Die vielen ook goed in de smaak !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  minoessepoes ma 19 sep 2011 - 20:21

Mijn ouders maken altijd samen appeltaart en monchou taart. Ze hebben ook een hele verdeling, mijn moeder doet de appel en mijn vader het deeg en bij de monchoutaart doet mijn vader ook de bodem en mijn moeder de vulling. Dat vond ik altijd zo gezellig, samen in de keuken de dag voor een verjaardag!

Ik heb zelf een hele slechte oven, ik ben bang dat een taart niet gaat lukken en afgelopen jaar was het ook geen optie omdat ik geen ruimte meer in de koelkast had. Maar ik had zelfgemaakte kleine appelflapjes ( de helft van een plakje bladerdeeg) en soesjes en mijn vriend had voor mijn ouders (die als eerste kwamen) en ons zelf een soort van cake met aardbeien erop gehaald bij de Hema.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

altijd hetzelfde gebak op je verjaardag? Empty Re: altijd hetzelfde gebak op je verjaardag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum