Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

+27
Possom
Snoes
Fayebella
Lavendel
Ella
Mamsie
Silver
loura
Rush
patjuhhh
Nora
minoessepoes
Toet
Atelier Madame
Zininzon
Dolphinne
Highway
TwistedAngel
sanne-84
Rovine
May
Sneeuwvlok
Arwyn
Monte
Sarah1985
Middleme
Tania
31 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Dolphinne zo 18 sep 2011 - 9:39

Ik zou het denk ik nog wel een tijdje uithouden met de inhoud van mijn kelderkast. In elk geval met potten en blikken knakworst (vriend heeft laatst een heel treetje meegenomen vanaf zn werk), ingeblikte groente, pasta en saus, crackers en rijst. Pakken en flessen drinken komen we ook wel een paar weken mee voorruit.
En als er water is ook genoeg ranja, koffie en thee voor heel wat weken.

Alleen brood, melk en fruit is vrij snel op. De koelkast kan ik momenteel met een kanon doorheen zonder iets te raken. Moet dus nodig boodschappen doen (voor de verse dingen). De vriezer is ook leeg op 5 sneetjes brood en een pakje gehakt na.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 9:54

Een week denk ik? Je zal vanzelf wel creatief worden dus wellicht zelfs nog iets langer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Zininzon zo 18 sep 2011 - 10:05

Een paar weken (met name veel pasta en soep)... En bij mn ouders wel een paar maanden
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Atelier Madame zo 18 sep 2011 - 10:24

dan ga Ik sowieso naar mn schoonouders, die hebben een voorraad voor minimaal een half jaar tot wel een jaar. De schuur, keuken, en zolder staan vol met voorraadkasten dus Ik hoef me dan geen zorgen te maken Very Happy

Zelf redden we het een maand ofzo, denk voor minimaal twee weken vlees in huis, altijd wel twee borden, pak muesli etc. alleen drinken wordt een probleem
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Toet zo 18 sep 2011 - 10:28

Wij kunnen hier (bij mijn ouders thuis) wel 2 of 3 maanden vooruit. Onze diepvriezers (2 grote 1 kleine) liggen tot de nok toe vol met vlees, pizza's, groente, brood, kant en klaar maaltijden, nog meer vlees, friet, snacks etc. etc. Ook beide koelingen liggen bomvol, om over de kelder nog maar te zwijgen, dat is net een mini supermarkt.

Alleen flessen water hebben wij niet in huis.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 18:02

Wel een maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  minoessepoes zo 18 sep 2011 - 18:33

Dat zou snel ophouden. Een dag of 4, max 5.

We hebben maar 1 vriesvakje, daar zit een heel brood gesmeerd en belegd in voor deze week en nog een gewoon brood, een halve zak friet, 4 kippenpootjes, 1 rotivel, 1 varkenslapje, kipfilet, tijm en bieslook en een halve zak diepvriesboontjes. (Ja ben heel lang bezig geweest om alles erin geduwd te krijgen dus ik weet het precies).
Verder hebben we 1 pak houdbare melk, zo'n 2 liter kan sap, 1 pak dubbeldrank, een halve fles 7-up, 2 flessen cola, 4 blikjes bier en een halve fles wijn in huis. Thee genoeg en een half pak koffie en er is koffiemelk.
Er is ontbijtkoek, mueslirepen, eieren, rijst, mie, noodles, uien, knoflook, tomatenblokjes, tomatenpuree, kroepoek, wafelmix, bouillonblokjes enz.
Alleen de groenten en het fruit zouden erg hard gaan, we hebben alleen maar een krop sla, kerstomaatjes, gewone tomaten en een halve zak boontjes in huis en 1 bakje druiven. Wij eten eigenlijk nooit potgroenten.

Ik heb al boontjes voor vandaag klaar staan en zelfgemarineerde varkenssate, daarbij rijst, een gebakken ei, sate saus en kroepoek.
Voor morgen heb ik gisteravond al een hartige taart gebakken met prei en spekjes (waar we best 2 keer van zouden kunnen eten).
Dan hebben we alles nog wel in huis voor pannekoeken.
Kan ik nog een keer pilaf maken met rijst, tomatenpuree, kerstomaatjes en kipfilet met een bouillonblokjes.
Dan kan ik nog wel een keer een tomatensoep maken met vermicelli met brood erbij.

Maar daarna houdt het wel een heel eind op, dat is dus een dag of 6 (Valt me niks tegen)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Nora zo 18 sep 2011 - 19:43

Op dit moment een dag of 3 aan avondeten, maar als er echt een ramp is gaan we over op de droge macaroni en rijst.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  patjuhhh zo 18 sep 2011 - 19:46

Ik denk hooguit een week. laughcry
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Rush zo 18 sep 2011 - 19:48

Uhm. 3 dagen ofzo, haha?

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  loura zo 18 sep 2011 - 20:49

1 a 2 dagen avond eten en dan moet ik al creatief zijn en de rest op brood en crackers tot 7 dagen denk ik. Mijn diepvries vakje is veel te klein om voorraad eten in kwijt te kunnen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Silver zo 18 sep 2011 - 21:02

Denk al met al voor 1 week. Bij mijn ouders kan ik de eerste 3 maanden dan wel overleven. Mijn vader zegt niet voor niets als me moeder thuis komt met kratten vol boodschappen, goh... Komen de russen weer! Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Rush zo 18 sep 2011 - 21:06

Mag je helemaal niet buiten komen? Ook geen 100 meter? Want dan kunnen we naar m`n schoonouders haha. Die kunnen de komende 3 jaar nog wel vooruit denk ik :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 2:08

Ik denk dat ik het in ieder geval nog wel 2 weken uit zou houden.
Ik heb voor ong. een week groente in huis, maar wel heel veel sauzen, rijst, pasta, aardappelen, soep, afbakstokbroden, patat, snacks en frisdrank. Dus ik kom heel ver.
Al zal een maaltijd er over 2 weken wel wat eenzijdiger uit zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Rovine ma 19 sep 2011 - 2:12

Razz_ schreef:
Nobucta schreef:Vorige maand hebben we in Duitsland een aantal blikken eintopf ingeslagen, die hebben we nog en wat in de vriezer ligt. Verder koken we veel vers, dus weinig potjes enzo in huis.

Wat is dat? Een soort maaltijdsoep ofzo?

Het is een soort prutje wat ergens tussen een dikke soep en een gewone maaltijd hangt. Zijn enorm veel varianten, met linzen, pasta, aardappels, etc.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Mamsie ma 19 sep 2011 - 2:17

Een dag of 4 denk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 2:18

Ik denk dat wij het wel een week tot anderhalf kunnen redden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Ella ma 19 sep 2011 - 2:19

Een week of 2 moet zeker lukken. De vriezer ligt voor met kliekjes en heb nog genoeg voorraad.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Lavendel ma 19 sep 2011 - 2:21

Ik zou twee dagen brood en fruit kunnen eten. Ik haal elke dag eten en verder heb ik altijd alleen brood en broodbeleg en fruit in huis.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Fayebella ma 19 sep 2011 - 2:24

Ik ongeveer 2 dagen met normaal eten en dan nog 1 dag met kliekjes en een afbakbroodje.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Snoes di 20 sep 2011 - 1:37

Ik denk echt gemakkelijk 2 maanden.

Wij hebben een hele grote diepvries en nog een kleinere diepvries. Daar zit o.a. heel veel vlees in, eten wat ik al heb klaargemaakt maar in porties in de diepvries heb gedaan (stoofvlees, goulash, spaghettisaus, soep, ...). Ook zitten er heel veel afbakbroodjes in, gewoon brood enz.

Daarnaast hebben wij in onze kelder echt ook nog heel veel drinken staan, van frisdrank tot wijn tot sterke drank haha. En ook nog wel heel wat eten in blik, voor als we geen tijd/zin hebben om te koken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:38

Haha, mijn hond kan zeker een jaar eten en ik misschien net drie dagen :-)

Verschil moet er zijn, zeggen ze dan ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Possom di 20 sep 2011 - 1:47

Wij hebben voor een maand aan vlees en kattenvoer, voor drie jaar aan thee Very Happy, best veel pasta maar bijna geen groeten, die koop ik altijd vers. Heb nu alleen groenten voor vanavond en morgen in huis, maar met blikjes erbij komen we wel door de week heen. En daarna gewoon pasta met vlees eten en thee drinken!

Edit: ik heb wel nog een pot vitaminepillen dus de vitamientjes krijgen we wel binnen haha!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 2:35

Als we wel gewoon stroom blijven houden (dus alles wat in de diepvries zit blijft goed) dan denk ik dat wij wel 3 weken vooruit kunnen en langer ook nog wel als we wat zuiniger aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 2:37

Dan zou ik het wel 2 weken uithouden denk ik, mits er nog gewoon water uit de kraan komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis? - Pagina 2 Empty Re: Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum