Diploma's of ervaring?
+7
Susan
Marin
Lovely
Possom
rapa nui
Rebecca
Cheesegirl
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Diploma's of ervaring?
Stel: je hebt weinig tot geen diploma's, maar al wel 6,5 jaar ervaring in de branche waar je in werkt.
Nu ga je op zoek naar een andere baan ... gaat ervaring dan op een gegeven moment ook niet meetellen?
Of is het echt zo dat je niet snel aangenomen wordt omdat je de juiste papieren niet hebt?
Mijn vriend denkt namelijk dat werkgevers vooral naar diploma's kijken maar ik ben het niet met hem eens ...
Nu ga je op zoek naar een andere baan ... gaat ervaring dan op een gegeven moment ook niet meetellen?
Of is het echt zo dat je niet snel aangenomen wordt omdat je de juiste papieren niet hebt?
Mijn vriend denkt namelijk dat werkgevers vooral naar diploma's kijken maar ik ben het niet met hem eens ...
Laatst aangepast door Birgit op za 17 sep 2011 - 22:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Diploma's of ervaring?
Ik denk dat dit ook wel een beetje afhankt in welke sector je werkt. Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb nu mijn Sph diploma. Maar ik heb veel moeite met het vinden van een baan, omdat ik nog zo jong ben, maar ik heb wel een papiertje. Het zegt af en toe dus helemaal niets denk ik...
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Het is denk ik heel afhankelijk van hoe het verder in de sector gaat. Mijn vriend had een mbo diploma, redelijk wat ervaring en diverse certificaten gehaald (het gaat hier om de ict). Hij kon altijd goed bij klanten geplaatst worden, tot het slechter ging in de economie, toen gingen klanten meer eisen en wilden een hbo papiertje zien. Dat hij qua kennis en ervaring daar inmiddels aan voldeed maakte niet uit. Inmiddels is hij dus bezig zijn hbodiploma te halen.
Een paar maanden geleden was er op onze afdeling een vacature en ik heb ook de brieven gelezen en bij de gesprekken gezeten. Wij keken vooral en in eerste instantie naar de werkervaring: wat is de huidige baan, wat voor werkzaamheden doet iemand daar, hoe lang heeft diegene daar gewerkt. Dat was voor ons belangrijker dan de opleidingen die hij / zij daarvoor gedaan had.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Je kunt ook een erkend ervaringscertificaat aanvragen.
Verder denk ik dat beide wel een rol speelt.
Verder denk ik dat beide wel een rol speelt.
Gast- Gast
Ik denk dat ervaring zeker een hele grote rol speelt, maar als je de papieren niet hebt, dat niet altijd meetelt omdat je dan officieel niet gekwalificeerd bent voor die functie.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ligt aan het werkveld. Voor administratieve functies vragen ze vaak én (jarenlange) ervaring + gerichtte opleiding.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Ligt inderdaad heel erg aan het soort werk. In mijn branche denken heel veel mensen dat ze geen opleiding of diploma nodig hebben en verpesten door hun (terecht) lage tarieven daar de markt mee. Maar ervaring is toch ook wel belangrijk. Als iemand na jaren ervaring aan de slag gaat met goede tarieven, zal ik dat ook interessant vinden als ik die aan zou nemen.
Gast- Gast
Ik merk alleen maar dat mijn (toch wel echt goede) diploma's amper invloed hebben, en men met name naar ervaring kijkt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat ligt aan het soort werk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Tegenwoordig zijn ze strenger wat betreft diploma's. Dan kun je nog zoveel ervaring hebben maar zonder een juist diploma mogen ze je niet aannemen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Nou, van dat laatste merk ik helemaal niets en ik merk hier dat vooral ervaring veel invloed heeft.Biancy schreef:Tegenwoordig zijn ze strenger wat betreft diploma's. Dan kun je nog zoveel ervaring hebben maar zonder een juist diploma mogen ze je niet aannemen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ze kijken voornamelijk naar ervaring.
En heb je dan ook het bijhorende diploma is het helemaal leuk.
En heb je dan ook het bijhorende diploma is het helemaal leuk.
Gast- Gast
Ik denk dat ze werkervaring erg hoog waarderen, het is lastig om als verse alumnus zonder werkervaring een baan te vinden. Maar ik geloof niet dat je het zover door kunt trekken dat je diploma's niet echt nodig hebt.
Ik vrees dat op het moment dat die mensen ook werkervaring opdoen en dat komt met de tijd vanzelf. Dat je met alléén werkervaring dan tekort schiet. Dat is vast ook afhankelijk van de branche natuurlijk, maar over het gemiddelde genomen......
Ik vrees dat op het moment dat die mensen ook werkervaring opdoen en dat komt met de tijd vanzelf. Dat je met alléén werkervaring dan tekort schiet. Dat is vast ook afhankelijk van de branche natuurlijk, maar over het gemiddelde genomen......
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
+1 ook ik denk dat werkervaring heel erg belangrijk is, maar ook in combinatie met de juiste papieren. Het vervelende is als mensen en de werkervaring en de diploma's hebben, dan wordt het heel lastig om te solliciteren. Dat zie ik op dit moment wel(ik solliciteer met diploma maar zonder ervaring en dan hebben ze genoeg mensen die dat ook hebben en daarbij ook ervaring)Antibes schreef:Ik denk dat ze werkervaring erg hoog waarderen, het is lastig om als verse alumnus zonder werkervaring een baan te vinden. Maar ik geloof niet dat je het zover door kunt trekken dat je diploma's niet echt nodig hebt.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Soortgelijke onderwerpen
» Persoonlijkheidsonderzoek van 2,5 uur; ervaring mee?
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Ervaring Yaz 24+4?
» Ervaring NTI?
» Dauwpop, ervaring?
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Ervaring Yaz 24+4?
» Ervaring NTI?
» Dauwpop, ervaring?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: