Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke naam is het net niet geworden ??

+27
PiP
joyce0606
Ezzer
Tinkie
maiadebij
Parisienne
teletascha
Fiebje
SarahKey
M@niek
PapillonRose
L!ND@
*Troela*
Filoria
Bruintje Beer
Susan
Nana
Tania
Coco
Liadan
Flower_L
Coccinelle
Flip Fluitketel
Darius
Flemy
Annie24
Roodkapje
31 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Fiebje za 17 sep 2011 - 19:23

Tycho. Joost en Tijn zijn het niet geworden.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  teletascha za 17 sep 2011 - 19:33

F.ien, P.ien zijn het niet geworden. Ze heet F.iene
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Parisienne za 17 sep 2011 - 19:33

Liam voor een jongetje (wisten wel dat we een meisje zouden krijgen). Mijn vriend vond Sterre een mooie naam, maar deze vond ik niet leuk als eerste naam. Nu is dit haar tweede naam geworden. Hetzelfde gold voor Charlotte; dat vond ik een heel mooie naam maar mijn vriend niet als eerste naam. Dit is nu dan ook haar derde naam geworden smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  maiadebij za 17 sep 2011 - 20:35

Voor N.adeem hadden we eerste Sami en later Rayaan. Ik vond Rayaan erg mooi maar mijn man associeerde het met Ayaan (Hirsi Ali) Laughing toen zag ik de naam Naeem, maar dat is voor mijn familie wat lastiger uit te spreken (Naiem, maar met een 'harde' A zegmaar. Een letter die we in het NLds niet hebben) dus toen werd het N.adeem!

Mijn man vond voor J.ennah, Safa mooi maar ik niet. Ik vons Sarah of Rosa ook erg mooi, maar samen vonden we toch J.ennah het mooist.

Ik ben ook blij dat we de kinderen namen hebben gegeven die zowel westers als arabisch zijn. Het zou best gek zijn als 2 blonde kinderen met blauwe ogen Achmed en Fatima zouden heten Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 21:00

Stijn en Esmee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Coccinelle za 17 sep 2011 - 21:24

Bruintje Beer schreef:
Coccinelle schreef:Wij hebben een hele tijd getwijfeld over Eva.
Dat is toevallig want volgens mij heten onze dochters hetzelfde alleen van mij is het met h op het einde. En wij hebben ook heel lang getwijfeld tussen Eva.

Ja, dat klopt. Grappig. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Tinkie za 17 sep 2011 - 22:00

Ilan en Noria
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Ezzer zo 18 sep 2011 - 3:32

Lars.
Achteraf wel blij mee.. Als ik nu naar S. kijk vind ik hem helemaal geen Lars! Past totaal niet bij hem
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 3:51

teletascha schreef:F.ien, P.ien zijn het niet geworden. Ze heet F.iene

Wat leuk ons dochter heet ook F.iene.

Lekker origeneel Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  joyce0606 zo 18 sep 2011 - 5:02

Lieveheersbeestje schreef:
teletascha schreef:F.ien, P.ien zijn het niet geworden. Ze heet F.iene

Wat leuk ons dochter heet ook F.iene.

Lekker origeneel Very Happy

ik vind F.iene ook een leuke naam, alleen krijgen wij een meisje, en ik ken nu inmiddels al een aantal mensen die hun dochter F.iene hebben genoemd!

ik zie dat de naam van de kleine hier 1x is voorbij gekomen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 6:44

joyce0606 schreef:
Lieveheersbeestje schreef:
teletascha schreef:F.ien, P.ien zijn het niet geworden. Ze heet F.iene

Wat leuk ons dochter heet ook F.iene.

Lekker origeneel Very Happy

ik vind F.iene ook een leuke naam, alleen krijgen wij een meisje, en ik ken nu inmiddels al een aantal mensen die hun dochter F.iene hebben genoemd!

ik zie dat de naam van de kleine hier 1x is voorbij gekomen.

Hier in de omgeving,de naam gelukkig nog nooit gehoord.
Hoop ook niet dat de naam super populair gaat worden.
Ik hou van orgineel Wink
Hadden ook van te voren op internet gekeken en de naam is vorig jaar aan 149 kinderen gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  teletascha zo 18 sep 2011 - 6:54

Lieveheersbeestje schreef:
joyce0606 schreef:
Lieveheersbeestje schreef:
teletascha schreef:F.ien, P.ien zijn het niet geworden. Ze heet F.iene

Wat leuk ons dochter heet ook F.iene.

Lekker origeneel Very Happy

ik vind F.iene ook een leuke naam, alleen krijgen wij een meisje, en ik ken nu inmiddels al een aantal mensen die hun dochter F.iene hebben genoemd!

ik zie dat de naam van de kleine hier 1x is voorbij gekomen.

Hier in de omgeving,de naam gelukkig nog nooit gehoord.
Hoop ook niet dat de naam super populair gaat worden.
Ik hou van orgineel Wink
Hadden ook van te voren op internet gekeken en de naam is vorig jaar aan 149 kinderen gegeven.

Tot nu toe kennen wij ook nog geen enkele F.iene, behalve de dochter van Reinout Oerlemans Very Happy
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Susan zo 18 sep 2011 - 7:58

Ik ken ook geen Fiene, maar je kunt op internet nakijken hoe vaak een naam is gegeven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  PiP zo 18 sep 2011 - 8:14

Eerst vonden we beiden Fenne mooi, maar de dochter van een collega kreeg deze naam en dat vond ik naäperig, als was dat natuurlijk niet zo.
Toen vonden we Eline en F.emke mooie en is het uiteindelijk F.emke geworden, omdat we Eline teveel vonden lijken op J.olien, haar 2e naam. Deze 2e naam stond al vast voor we de 1e hadden:)
We zijn pas serieus begonnen met namen toen we wisten wat het geslacht was, voor een jongen hadden we dus niks!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  meisjesmama zo 18 sep 2011 - 8:30

Wat anders hun naam was geweest hebben we al 2de naam gegeven. Bij de oudste Fab.ienne en de jongste Fl.eur. En qua jongensnaam Je.sse en Mi.lan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Monnie zo 18 sep 2011 - 8:33

Wij hadden voor een meisje Naomi en hebben voor een jongen heel lang getwijfeld over Roan. Uiteindelijk is het die dus niet geworden.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  mauwmauw zo 18 sep 2011 - 8:52

Susan schreef:Ik ken ook geen Fiene, maar je kunt op internet nakijken hoe vaak een naam is gegeven.
welke site is dat?ik had hem eerst maar weet nu niet meer welke het was
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Flip Fluitketel zo 18 sep 2011 - 9:00

Je kan o.a. op babybytes kijken hoe vaak de naam in NL is uitgegeven en wat de betekenis is van de naam

Hier de link http://www.babybytes.nl/namen/

De naam van onze dochter is vorig jaar 12 keer aan een meisje gegeven. Dus we zullen ook niet zo gauw een naamgenoot tegenkomen van haar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  PapillonRose zo 18 sep 2011 - 9:14

mauwmauw schreef:
Susan schreef:Ik ken ook geen Fiene, maar je kunt op internet nakijken hoe vaak een naam is gegeven.
welke site is dat?ik had hem eerst maar weet nu niet meer welke het was
Je hebt ook nog de Nederlandse voornamenbank:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/

En op de site van de SVB kun je een overzicht downloaden met alle gegeven voornamen uit 2010:
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/kindernamen/top20/kindernamen_alle_namen_2010.jsp

Zo is er in 2010 dus maar 1 A.maryllis geboren en dat is de mijne I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Teddyaapje zo 18 sep 2011 - 9:41

Ik vond Josh en Robyn heel leuk maar mijn vriend niet. T.ygo was de enige naam waar we het over eens waren. Een meidennaam hadden we nooit gevonden denk ik! Onze smaak lag wat dat betreft heeeeeel ver uit elkaar!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 20:19

Op de ene site is onze naam 240 keer weer geven vorig jaar, en op een andere site 149 keer. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke naam is het net niet geworden ?? - Pagina 2 Empty Re: Welke naam is het net niet geworden ??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum