Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knutseltopic

+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Knutseltopic - Pagina 15 Empty Re: Knutseltopic

Bericht  Liadan do 1 maa 2012 - 22:43

Twellie schreef:Bij die shirtjes van Zeeman is alleen zo snel het model eruit. Ze worden wijder in tegenstelling tot de effen shirts van de Hema. Misschien dat dat bij normaal gebouwde kindjes niet zo snel opvalt, maar mijn dochter is erg slank en die shirts staan niet meer leuk na een keer of tien wassen.
Hier is dat juist helemaal niet, ik heb wel stretchshirts van zeeman of heb jij die ook? (en hier ook een slanke dochter).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk do 1 maa 2012 - 23:16

Meiden ik heb een vraagje! Zou het moeilijk zijn om zelf een badcape voor een babytje te maken?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 0:02

badcape lijkt me niet zo moeilijk, enige wat je moet doen is kunnen locken en dat hoofdcape-ding vast zetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 0:03

Liadan schreef:
Twellie schreef:Bij die shirtjes van Zeeman is alleen zo snel het model eruit. Ze worden wijder in tegenstelling tot de effen shirts van de Hema. Misschien dat dat bij normaal gebouwde kindjes niet zo snel opvalt, maar mijn dochter is erg slank en die shirts staan niet meer leuk na een keer of tien wassen.
Hier is dat juist helemaal niet, ik heb wel stretchshirts van zeeman of heb jij die ook? (en hier ook een slanke dochter).

wij hebben ook die stretch-shirtjes, die zitten echt heel erg mooi en gaan ook echt niet lubberen. Deze shirtjes vallen heel smal, dus ook geschikt voor hele ranke kindjes.

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 2 maa 2012 - 23:08

Meiden, ik kom ook even binnenvallen!

Ik twijfel al een hele poos om een naaimachine aan te schaffen.
Nu komen deze twijfels weer naar boven omdat ik er aan denk om zelf iig lakentjes en een waskussenhoes wil gaan maken.

De vorige keer heeft mijn moeder het een en ander gedaan en is ze hier gekomen met de naaimachine.
Maar ze moet op het moment zoveel mogelijk rusten ivm haar rug en anders werkt ze ook heel veel.

Dit samen met mijn al jarenlange twijfels zit ik dus nu toch echt te denken aan een naaimachine.

Denken jullie dat je dat zo maar even kan doen een waskussenhoes maken?
Heel eigenlijk wil ik ook voor een boxkleed met verschillende lapjes stof gaan, maar dat lijkt me haast onmogelijk voor een beginner.

En wat voor naaimachine zal ik dan aanschaffen?
Mijn schoonmoeder had het erover dat ze bij het naaicentrum ook 2ehands machines verkopen. Of zal een naaimachine van de Kruidvat of Blokker ook voldoen?
Mijn moeder heeft bij de Formido gewerkt en die zei dat die dingen daar wel regelmatig terugkwamen...
En wat zou een 2ehands machine kosten?

Waar halen jullie leuke stofjes etc.? Ik wil ws met blokjes en stippen gaan werken.

Als mijn man een beetje opschiet met het kamertje wil ik vanmiddag nog even langs het naaicentrum iets verderop.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  LindaK vr 2 maa 2012 - 23:35

PiP schreef:Meiden, ik kom ook even binnenvallen!

Ik twijfel al een hele poos om een naaimachine aan te schaffen.
Nu komen deze twijfels weer naar boven omdat ik er aan denk om zelf iig lakentjes en een waskussenhoes wil gaan maken.

De vorige keer heeft mijn moeder het een en ander gedaan en is ze hier gekomen met de naaimachine.
Maar ze moet op het moment zoveel mogelijk rusten ivm haar rug en anders werkt ze ook heel veel.

Dit samen met mijn al jarenlange twijfels zit ik dus nu toch echt te denken aan een naaimachine.

Denken jullie dat je dat zo maar even kan doen een waskussenhoes maken?
Heel eigenlijk wil ik ook voor een boxkleed met verschillende lapjes stof gaan, maar dat lijkt me haast onmogelijk voor een beginner.

En wat voor naaimachine zal ik dan aanschaffen?
Mijn schoonmoeder had het erover dat ze bij het naaicentrum ook 2ehands machines verkopen. Of zal een naaimachine van de Kruidvat of Blokker ook voldoen?
Mijn moeder heeft bij de Formido gewerkt en die zei dat die dingen daar wel regelmatig terugkwamen...
En wat zou een 2ehands machine kosten?

Waar halen jullie leuke stofjes etc.? Ik wil ws met blokjes en stippen gaan werken.

Als mijn man een beetje opschiet met het kamertje wil ik vanmiddag nog even langs het naaicentrum iets verderop.

Ik heb een naaimachine via wehkamp...Voor minder dan 100,-
Werkt prima!
Mijn eerste project was een vlaggenlijn en het tweede project een boxkleed...ook met verschillende stofjes aan de bovenkant. Viel me echt ontzettend mee!
Ik heb stofjes besteld via internet (bij ons in het dorp zit een stoffenzaak, maar die mensen die daar werken zijn echt vreselijk smile)
Via onlinestoffen.nl hebben ze ook de stofjes die jij bedoelt, de verzendkosten vallen ook mee!

Doen smile Leuk!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Nijntje vr 2 maa 2012 - 23:41

@PIP: ik zou er wel een kopen, dan heb je er altijd een bij de hand. Ook ff wanneer een naadje van een broek of iets los is kun je dan ff gauw de naaimachine pakken. En het is natuurijk ook heel leuk om zelf dingen te maken. Alleen in het begin heb je heel veel geduld nodig..

En 25 maart op zondag is er in almere stad stoffenmarkt. Ik haal mijn stofjes vaak op de markt, omdat je dan echt kunt zien wat je koopt. Alleen nadeel is dan als je tussendoor iets nodig hebt, je toch online moet bestellen of wachten..
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Viva vr 2 maa 2012 - 23:51

Pip, ik heb ook een naaimachine, en het is echt heerlijk. Als er iet kapot is, kun je het even naaien.
Heb pas ook een jasje en een rokje voor ons dochtertje gemaakt, ben er helemaal trots op!
En straks, als mijn buikbaby wil blijven plakken, wil ik weer dekbedhoesjes en een boxkleed etc gaan maken.

Ik heb overigens ook een aankleedkussenhoes gemaakt. Was niet helemaal makkelijk vond ik toen, al beginner, maar is mooi gelukt.
(Zolang je de onderkant maar niet bekijkt Laughing )
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  PiP za 3 maa 2012 - 0:26

Ah jammer 25 maart zijn we net een weekendje weg.
Niet dat dat weekendje weg erg is, want het is nog betaald ook Wink
Maar is die stoffenmarkt daar vaker?
En Almere stad is dat dan bij het nieuwe winkelcentrum?

In Zwolle zit ook een grote stoffenhandel en waar ik straks heen ga hebben ze ook redelijk wat stoffen, maar geen idee wat voor een soort.

Ik heb al zovaak gehad dat dat ik dacht, had ik nu maar een naaimachine.
Idd voor stiksels van shirtje welke los zijn, loop nu elke keer met de hand te prutsen.
En pas wou ik ook wat voor het poppenbedje maken, dat ligt dus ook nog te wachten!

Manlief is klaar met het glasvezel plakken en het moet drogen tot we kunnen sausen.
Hij is nu een nieuwe telefoon aan het halen, dus dan moet ik straks maar eens voor een naaimachine kijken, hahaha.

Creatief ben ik wel, dus dat moet wel goedkomen, eerst maar eens wat dingetjes uitproberen.

Oja aankleedkussenhoes hadden we voor F dus ook gemaakt, ik was alleen vergeten de stof van te voren te wassen.
Is nu een beetje te klein...
Maar daar hebben we gewoon het waskussen erbij gepakt en zelf een patroon gemaakt.

Ben benieuwd wat een 2ehands machine kost, wil eigenlijk max 100,- er aan kwijt.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* za 3 maa 2012 - 1:38

Pip, voor 100 euro heb je ook wel een nieuwe (en goede). Die van mij is van de Hema, ik gebruik hem heel veel en hij bevalt me prima!

En als je er dan een hebt zou ik gewoon eens proberen, een boxkleed van lapjes bijvoorbeeld is niet zo moeilijk als dat het misschien lijkt. Je maakt een mal (bv vakken van 15x15 cm), knipt lapjes die wat groter zijn (er komt immers een naad aan, reken daarvoor voor de zekerheid een centimeter ofzo). Als je de lapjes hebt geknipt en afgetekent (met die al dus) begin je eerst d elosse lapjes aan elkaar te zetten tot je lange stroken hebt. Vervolgens naai je die stroken aan elkaar (wel opletten dat de naden mooi naast elkaar komen).

Maar om helemaal simpel te beginnen, zou ik starten met ee lakentje als ik jou was. Dat is recht naaien, en dan kun je mooi even oefenen met de naaimachine.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Luna za 3 maa 2012 - 3:30

Rejoy. schreef:badcape lijkt me niet zo moeilijk, enige wat je moet doen is kunnen locken en dat hoofdcape-ding vast zetten.

Voor een badcape hoef je niet te kunnen locken. Je kunt de buitenkant afwerken met biasband. Werkt makkelijk en ziet er heel mooi uit. Ook het kapje is niet ingewikkeld: driehoek met aan de lange zijde biasband, de korte zijdes naai je tussen het biasband van de cape vast.
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117

Bericht  PiP za 3 maa 2012 - 4:06

Mijn oma maakt voor alle kleinkinderen een badcape van een handdoek en washandje.
Deze zet ze aan elkaar door alles te haken, de randen zijn ook gehaakt.
Erg leuk smile

Lookie: met die stofjes aan elkaar zetten zie ik nog geen problemen, maar hoe krijg ik een heel boxkleed door die naaimachine heen!? Je moet het dan toch ook nog een keer doorstikken of hoe ze dat ook noemen?

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 5:06

Luna schreef:
Rejoy. schreef:badcape lijkt me niet zo moeilijk, enige wat je moet doen is kunnen locken en dat hoofdcape-ding vast zetten.

Voor een badcape hoef je niet te kunnen locken. Je kunt de buitenkant afwerken met biasband. Werkt makkelijk en ziet er heel mooi uit. Ook het kapje is niet ingewikkeld: driehoek met aan de lange zijde biasband, de korte zijdes naai je tussen het biasband van de cape vast.
Is inderdaad niet moeilijk, ik heb voor mijn dochter een omslagdoek gemaakt voor haar pop op die manier.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 10:16

Ik heb ook weer een shirtje versierd (en ook mijn dochter is gek van woezel en pip Wink ):
Knutseltopic - Pagina 15 008-3

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie za 3 maa 2012 - 11:01

Leuk Liadan!
Ik heb net een Hello Kitty gemaakt. Die moet alleen nog gestreken worden.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Sofie za 3 maa 2012 - 22:31

Knutseltopic - Pagina 15 422912_3235278328178_1453295640_2987935_1014811929_n
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  PiP za 3 maa 2012 - 23:16

Leuk die shirtjes met strass!
Ik heb nog steeds een half uitgeknipte snoezepoes van Lief! liggen, moet nog even een shirtje vinden...

Dit is de badcape waar ik het in een eerdere post over had:
Knutseltopic - Pagina 15 DSC_1344

Gisteren bij het naaicentrum geweest en ik denk dat ik voor een 2e hands Husqvarna ga.
Er stond ook een nieuwe Brother van 149,- , maar die kon minder zware steken aan.
Die 2ehandse is 90,- met een jaar garantie. En mocht ik over een jaar beslissen toch een nieuwe te willen dan krijg je bijna het aankoop bedrag terug.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 4 maa 2012 - 0:37

Bedankt voor de reacties over de badcape! Ik ga eens kijken of ik badstof op een rol kan vinden bij een stoffenwinkel, anders maar een groot badlaken zoeken :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Liadan wo 7 maa 2012 - 2:47

Pip, hier een site waar uitgelegd staat hoe je makkelijk een waskussenhoes maakt, misschien heb je er iets aan:
http://www.kiind.nl/articles/284/Aankleedkussenhoes.html

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  snoezel wo 7 maa 2012 - 3:06

Pip-
Een naaimachine is altijd handig en je hoeft e ht geen dure te hebben. De steken die je zal willen gebruiken zal ook op een simpele machine zitten. Ik heb een vrij dure, maar ik heb m van mijn overenthousiaste en over-creatieve omaatje gekregen. Very Happy
Stofjes haal ik altijd op de markt. Stukken voordeliger dan in stoffenwinkels ed. Er zijn door het hele land regelmatig stoffenbeurzen en markten. Kijk maar eens op www.stoffenspektakel.nl of stoffenbeurs.nl. Ook al moet ik zeggen dat ik vorig jaar naar eerstgenoemde geweest benen het toen erg tegen vond vallen. Ben mee van de goedkope stofjes en ze hadden toen vooral hele mooie speciale stoffen (met bijbehorend prijskaartje), maar dat vind ik nog te zonde met mijn naaikunsten Laughing

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Parisienne do 8 maa 2012 - 11:20

Ik ga morgen naar het Stoffenspektakel hier in Ahoy (een stoffenbeurs). Ga daar op zoek naar DE stof voor een jasje die ik voor N. ga maken. Heb v/d week via Etsy.com het patroon gekocht. Met de handleiding erbij schijnt hij goed te doen te zijn voor een beginner. Als ik er echt niet meer uit kom dan ga ik even langs mijn oma! Wink Ben erg benieuwd. Heb er zin in! Nu hopen dat ik morgen leuke stofjes vind voor de buitenkant en de voering.

Ik ga dit jasje maken (weet alleen nog niet precies welke kleuren):

Knutseltopic - Pagina 15 Il_570xN.195248252

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje do 8 maa 2012 - 12:11

Leuk jasje Parisienne! Ben benieuwd welke stof je gaat gebruiken en naar het resultaat!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan do 8 maa 2012 - 20:35

Leuk parisienne! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  PiP do 8 maa 2012 - 20:54

Liadan schreef:Leuk parisienne! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

+1!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Makamba do 8 maa 2012 - 22:04

Wat een leuke dingen komen er weer voorbij zeg! Very Happy Ik wil ook kleren maken, maar moet nog steeds wachten op de patronen. Heb een (tijdelijk) abonnement genomen op de Knippie, maar het duurde zo lang voordat de patronen er zijn. Die komen volgende maand.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud