Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knutseltopic

+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Knutseltopic - Pagina 10 Empty Re: Knutseltopic

Bericht  PapillonRose di 11 okt 2011 - 1:54

LindaK schreef:
Teddyaapje schreef:Ik ga een draagjas maken en als ik mijn mai tai's allemaal af heb wil ik een tafeltent gaan maken...ik zal de resultaten wel showen als het klaar is!

Oh gaaf! Wat voor patroon gebruik je voor de Mei Tai? Ik wil er ook (ooit smile) een maken!
Ben benieuwd naar je resultaten!
+1, maar dan voor de draagjas. Kan je daar ergens een patroon voor vinden?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  snoezel di 11 okt 2011 - 2:48

Patricia schreef:
Patricia schreef:Wat een leuke dingen maken jullie zeg! Ik wil zelf ook iets gaan knutselen. Ik wil namelijk een wit lakentje voor de wandelwagen gaan versieren met blauwe en groene bloemetjes van vilt die ik bij Blokker heb gekocht. Weet één van jullie of ik die bloemetjes er zo op kan naaien of zouden ze dan gaan afgeven als het witte lakentje uitgewassen wordt?

Ik heb de bloemetjes eerst uitgewassen met een witte hydrofiele luier. Ze hebben niet afgegeven maar zijn wel enorm gaan pluizen. Geen succes om vilt uit te wassen dus Cry
Nu heb ik flockfolie besteld en ga ik daarmee het lakentje versieren.

Je hebt 2 soorten vilt- echt wolvilt en synthetisch vilt. Het een blijft heel mooi in de was, het anders pluist en valt uit elkaar. Ik weet even niet meer welke nou wat deed. Ik gok dat het echte wollen vilt gaat vervilten, maar anders het andere vilt kopen en uitknippen?

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Monte di 11 okt 2011 - 2:51

snoezel schreef:
Patricia schreef:
Patricia schreef:Wat een leuke dingen maken jullie zeg! Ik wil zelf ook iets gaan knutselen. Ik wil namelijk een wit lakentje voor de wandelwagen gaan versieren met blauwe en groene bloemetjes van vilt die ik bij Blokker heb gekocht. Weet één van jullie of ik die bloemetjes er zo op kan naaien of zouden ze dan gaan afgeven als het witte lakentje uitgewassen wordt?

Ik heb de bloemetjes eerst uitgewassen met een witte hydrofiele luier. Ze hebben niet afgegeven maar zijn wel enorm gaan pluizen. Geen succes om vilt uit te wassen dus Cry
Nu heb ik flockfolie besteld en ga ik daarmee het lakentje versieren.

Je hebt 2 soorten vilt- echt wolvilt en synthetisch vilt. Het een blijft heel mooi in de was, het anders pluist en valt uit elkaar. Ik weet even niet meer welke nou wat deed. Ik gok dat het echte wollen vilt gaat vervilten, maar anders het andere vilt kopen en uitknippen?

Wolvilt gaat als het goed is licht pluizen,maar krimpt niet. Synthetisch vilt kun je niet wassen is mij altijd verteld (omdat het heel erg gaat krimpen). Weet niet of het klopt, maar wolvilt is duurder omdat jet het kan wassen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie wo 12 okt 2011 - 8:40

wat heb ik hier al veel leuke dingen voor bij zien komen zeg... heb een idee van hier gepikt om thuis ook te maken vond het zooooo leuk angel angel de canvas doeken met houten letters erop...
als t goed is komen van de week de stofjes nog binnen

maar nu zie ik allemaal zulke leuke stofjes/lapjes overal staan maar wat kun je er nog meer mee doen?? ben op zoek naar leuke ideeen (heb geen naaimachine, mn moeder evt wel maar kweenie of ik daar zo handig mee kan zijn/worden haha)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Liadan wo 12 okt 2011 - 8:43

*Lookie* schreef:Leuk topic!

@ Snoezel: Erg leuk, zo maak je je kinderwagen toch helemaal eigen. Heb je er zelf een patroon voor gemaakt?

Wat ik tot nu toe heb gemaakt:

Knutseltopic - Pagina 10 Muziekdoos%2Buil%2B2

Zowel het muziekdoosje als de muurschildering heb ik zelf gemaakt. Ik ben nu nog bezig met een boxkleed, ik ben al een poos geleden begonnen maar het is even blijven liggen. Als ik hem af heb zal ik nog een foto plaatsen.
Ik wil zeker nog een aantal dingetjes maken, misschien een aankleedkussenhoes of een quilt ofzo.
Lookie, ik heb je uiltje nagemaakt, ik moet alleen de ogen en snavel er nog op maken, maar het is vrij aardig gelukt. Het was mijn 2e naaiprojectje dus het kan natuurlijk nog veel beter. Als het helemaal klaar is zal ik hier een foto plaatsen:-)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan vr 14 okt 2011 - 1:46

Hier mijn uiltje smile :
Knutseltopic - Pagina 10 038-2

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 19 okt 2011 - 8:52

Vandaag heb ik voor de kinderen drakenmutsen gemaakt. Die voor Yara past goed, die voor Kian was veel te klein laughcry . Dus zijn muts is nu ingepikt door de pop en morgen maak ik voor hem een nieuwe:
Knutseltopic - Pagina 10 023-1

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko zo 23 okt 2011 - 21:22

Liadan, heel erg leuk!

Ik ben ook weer aan t knutselen geweest (eindelijk, lag al een half jaar in de kast Embarassed )

Knutseltopic - Pagina 10 Foto-J63B4DGH
Knutseltopic - Pagina 10 Foto-OTLVDEZJ
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie zo 23 okt 2011 - 21:35

wat een leuk vogelhuisje zeg... en die lijstjes voor knipjes enzo en stiekjes...
mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? vind ze erg leuk!!
waar halen jullie die ideeen toch allemaal vandaan zeg...pfff ik kom daar echt niet op (behalve dan dat ik ze hier zie en dan ga proberen Embarassed )
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Meeko ma 24 okt 2011 - 22:24

duckie schreef:wat een leuk vogelhuisje zeg... en die lijstjes voor knipjes enzo en stiekjes...
mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? vind ze erg leuk!!
waar halen jullie die ideeen toch allemaal vandaan zeg...pfff ik kom daar echt niet op (behalve dan dat ik ze hier zie en dan ga proberen Embarassed )

Dank je. Ik doe van dat foam/schuim spul erop en dat bekleden met stof. maak ik vast met een nietpistool en de lintjes maak ik ook zo vast. heel makkelijk eigenlijk. ik kijk vak op van die webshops, doe ik leuke ideen op en maak ik het er mijn eigen ding van.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Liadan wo 26 okt 2011 - 7:17

Meeko, wat leuk zeg! Zijn dat behangresten die je ervoor gebruikt hebt? En had je die zelf over of koop je dat ergens zo? En waar heb je het vogeltje vandaan? (ik zoek er nog 1, heb hier ook een vogelhuisje dat al af is, maar ik mis nog een vogeltje). Ik vind het een erg leuk idee dat je die armbanden en kettingen eronder kan hangen!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 26 okt 2011 - 7:23

PapillonRose schreef:
LindaK schreef:
Teddyaapje schreef:Ik ga een draagjas maken en als ik mijn mai tai's allemaal af heb wil ik een tafeltent gaan maken...ik zal de resultaten wel showen als het klaar is!

Oh gaaf! Wat voor patroon gebruik je voor de Mei Tai? Ik wil er ook (ooit smile) een maken!
Ben benieuwd naar je resultaten!
+1, maar dan voor de draagjas. Kan je daar ergens een patroon voor vinden?

Zie t nu pas...ik heb deze site gebruikt om de mei tai en de draagjas te maken:

mei tai: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html met de banden gevoerd op deze manier: http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php

Draagjas: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/12/vandaag-maken-we-een-draagjas-deel-1.html

Ik heb er foto's van maar nu even geen tijd om ze te plaatsen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 26 okt 2011 - 7:26

Liadan schreef:Vandaag heb ik voor de kinderen drakenmutsen gemaakt. Die voor Yara past goed, die voor Kian was veel te klein laughcry . Dus zijn muts is nu ingepikt door de pop en morgen maak ik voor hem een nieuwe:

Wat leuk Liadan! Heb je daar een patroon van?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan wo 26 okt 2011 - 7:27

Teddyaapje schreef:
Liadan schreef:Vandaag heb ik voor de kinderen drakenmutsen gemaakt. Die voor Yara past goed, die voor Kian was veel te klein laughcry . Dus zijn muts is nu ingepikt door de pop en morgen maak ik voor hem een nieuwe:

Wat leuk Liadan! Heb je daar een patroon van?
Ja, op deze site: http://www.bymiek.blogspot.com/ en het staat bij de tutorials!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko wo 26 okt 2011 - 9:21

Liadan schreef:Meeko, wat leuk zeg! Zijn dat behangresten die je ervoor gebruikt hebt? En had je die zelf over of koop je dat ergens zo? En waar heb je het vogeltje vandaan? (ik zoek er nog 1, heb hier ook een vogelhuisje dat al af is, maar ik mis nog een vogeltje). Ik vind het een erg leuk idee dat je die armbanden en kettingen eronder kan hangen!

Dank je. Dat roze is behang. Stukjes via marktplaats verkocht. Daar worden vaak setjes verkocht met stukjes verschillend behang. En dat roze is Tilda papier wat eigenlijk bedoel is voor scrapbook. Dat vogeltje zat ooit bij een vaas wat ik kreeg van iemand en daar zaten decoratie takken in en van die vogeltjes. Volgens mij heb ik er nog wel 1, dus als je niks kan vinden wil ik m best naar je opsturen. En anders even bij een Intratuin ofzo kijken.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Michje1985 do 3 nov 2011 - 3:22

Ik heb afgelopen jaar DE aankoop van het jaar gedaan. Een gloed nieuw naaimachine van Toyota gekocht voor maar 25 euro!!! Op mijn werk was er opruimingsuitverkoop. Eerst was hij 80 toen 50 en van die 50 ging nog eens de helft af! Iedereen helemaal hyper want iedereen wilde hem hebben. Er waren d'r een stuk of 8 en er zijn denk ik 4 onder het personeel verkocht en 4 in de winkel.
Heb er nog niks mee gedaan, maar krijg deze winter naailessen.

Vandaag is flockfolie binnen gekomen en ga ik me deze week even goed stoeien hoe ik dat moet doen.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Bericht  *Lookie* do 3 nov 2011 - 7:38

Liadan schreef:

@ Snoezel: Erg leuk, zo maak je je kinderwagen toch helemaal eigen. Heb je er zelf een patroon voor gemaakt?

Zowel het muziekdoosje als de muurschildering heb ik zelf gemaakt. Ik ben nu nog bezig met een boxkleed, ik ben al een poos geleden begonnen maar het is even blijven liggen. Als ik hem af heb zal ik nog een foto plaatsen.
Ik wil zeker nog een aantal dingetjes maken, misschien een aankleedkussenhoes of een quilt ofzo.
Lookie, ik heb je uiltje nagemaakt, ik moet alleen de ogen en snavel er nog op maken, maar het is vrij aardig gelukt. Het was mijn 2e naaiprojectje dus het kan natuurlijk nog veel beter. Als het helemaal klaar is zal ik hier een foto plaatsen:-)

Leuk! Vrolijke kleurtjes!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 7:41

Mag ik even wat over het uiltje vragen?
Vullen jullie die op met wattine of met kussenvulling?

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 3 nov 2011 - 8:12

Lieveheersbeestje schreef:Mag ik even wat over het uiltje vragen?

ik lees mee! en waar koop je zoiets?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Liadan do 3 nov 2011 - 8:28

Bij gebrek aan beter had ik er een kussen voor gesloopt nerd . In mijn uiltje zit dus kussenvulling, maar het is mooier om iets anders te gebruiken denk ik.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Monte do 3 nov 2011 - 8:42

Flower_L schreef:
Lieveheersbeestje schreef:Mag ik even wat over het uiltje vragen?

ik lees mee! en waar koop je zoiets?
Bij de hema hebben ze een hele grote zak vulling voor 6 euro, ik koop het daar altijd. Het ligt trouwens bij de naaispullen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  blonky1986 do 3 nov 2011 - 21:22

Liadan schreef:

Heel erg leuk, waar haal je zo'n muziekdoosje voor erin? Ik wil nl een teckel muziekdoosje maken Wink
blonky1986
blonky1986
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Aagje! do 3 nov 2011 - 21:41

Ik heb pas dit gemaakt voor op de deur van de kamer van mijn dochter smile

[img]Knutseltopic - Pagina 10 15546e1[/img]
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Flower_L vr 4 nov 2011 - 7:57

Een teckelmuziekdoosje.....??? ben toch wel benieuwd naar dat eindresultaat moet ik zeggen smile .

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tsjip vr 4 nov 2011 - 8:03

XXAnnieXX schreef:Ik heb pas dit gemaakt voor op de deur van de kamer van mijn dochter smile

[img]Knutseltopic - Pagina 10 15546e1[/img]

Dat lijken wel letters die mijn vriend heeft uitgezaagd! Wink Wij hebben een soortgelijk lettertype in ons assortiment zitten. Arial Black toevallig?

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende