Knutseltopic
+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers
Pagina 6 van 40
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Re: Knutseltopic
Ik heb de smaak helemaal te pakken wat betreft de flockfolie. Vind het zo leuk om te doen! Heb al gekeken naar wat leuke printjes, maar vind die silhouetten eigenlijk te simpel. Heb op wat websites gekeken met muurstickers, daar kan je hele leuke printjes vinden. Ga zo even de stad in om nog wat effen shirtjes te halen. Ga vanavond op mijn gemak weer iets leuks ontwerpen!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
sophie, zou je de foto van dat haarclipjes bord nog eens willen plaatsen/pmmen, klinkt erg leuk....
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Vooruit maar dan...LMCurious schreef:sophie, zou je de foto van dat haarclipjes bord nog eens willen plaatsen/pmmen, klinkt erg leuk....
(Niet quoten)
-weg-
Meeko: Ik wilde ook spijkertjes gaan gebruiken, maar de elastiekjes vallen daar volgens mij best wel snel vanaf. Nu worden ze tegengehouden door het haakje. Ze hebben ze in wit, zilver en goud volgens mij.
Liadan: Dank je!
Laatst aangepast door Sofie op do 29 sep 2011 - 7:37; in totaal 1 keer bewerkt
Sofie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was iets te enthousiast.. de flockfolie die ik gisteren op het shirtje gestreken heb laat vandaag alweer op sommige stukjes een beetje los. Heb er nog een keer het strijkijzer op gezet in de hoop dat het toch blijft plakken.
Ik heb het ruim 30 seconden gedaan, op de stand 'katoen' op mijn strijkijzer. Het enige is wel dat ik (stoom)gaatjes heb in de zool van het strijkijzer, zou het daaraan kunnen liggen? Wat heb ik fout gedaan? Durf het strijkijzer er ook niet te lang op te laten staan..
Er zitten nu weer wat nieuwe shirtjes in de was, ga vanavond een ander shirtje met een ander printje proberen.
Ik heb het ruim 30 seconden gedaan, op de stand 'katoen' op mijn strijkijzer. Het enige is wel dat ik (stoom)gaatjes heb in de zool van het strijkijzer, zou het daaraan kunnen liggen? Wat heb ik fout gedaan? Durf het strijkijzer er ook niet te lang op te laten staan..
Er zitten nu weer wat nieuwe shirtjes in de was, ga vanavond een ander shirtje met een ander printje proberen.
Parisienne- Ratel
Dank je wel....ziet er nog leuker uit dan ik had gedacht! Complimenten hoor!
Ik ga het onthouden!
Ik ga het onthouden!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Parisienne schreef:Ik was iets te enthousiast.. de flockfolie die ik gisteren op het shirtje gestreken heb laat vandaag alweer op sommige stukjes een beetje los. Heb er nog een keer het strijkijzer op gezet in de hoop dat het toch blijft plakken.
heb je ook wat heen en weer gestreken? VOlgens mij moet dat ook. Heb ik eerste keer ook niet gedaan hoor, daarom liet het los waarschijnlijk. Ik heb nu machine met 4 gekleurde shirtjes aan staan. ZO even buiten laten drogen, en dan vanavond poging wagen.
Ik heb ook gaatjes, en probeer straks die lijnen in het midden te houden (vlakke deel van strijkijzer)
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik las juist op de site waar ik het bestelt had (Hotfix-Studio, uit België) dat je juist niet heen en weer moest bewegen. Ik dacht ook dat het wel moest, een beetje heen en weer 'schudden' met het strijkijzer. Heb het dus niet gedaan omdat dat er zo opstond, maar zal het bij de volgende ook proberen. Lijkt me niet dat het veel kwaad kan?
Misschien zeggen ze dat zodat het niet verschuift op het shirtje zelf, maar als het eenmaal goed ligt denk ik dat je wel wat heen en weer kan bewegen, toch?
Misschien zeggen ze dat zodat het niet verschuift op het shirtje zelf, maar als het eenmaal goed ligt denk ik dat je wel wat heen en weer kan bewegen, toch?
Parisienne- Ratel
De folie is besteld en het shirtje gekocht!
Nu maar hopen dat ik ook een crea-bea ben
Nu maar hopen dat ik ook een crea-bea ben
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Parisienne, ik druk eerst het strijkijzer er 10 sec. heel hard op. Daarna strijk ik nog een halve minuut heen en weer (terwijl ik hard op het strijkijzer druk), met alleen drukken blijft het hier ook niet zitten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wat een leuke dingen maakt iedereen zeg! Leuk topic ook!
Ik heb voor T. schilderijtjes geschilderd op canvas, en zijn lamp in dezelfde stijl (met kukels erop). Verder heb ik nog een aantal mei tai's gemaakt.
Ik heb het boekje (gebruiksaanwijzing) wat bij de naaimachine zat goed uitgeplozen en op deze site: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html staat precies omschreven met foto's hoe je een mei tai moet maken. Ik weet niet wat jij wilt gaan naaien maar misschien kun je ook eens zoeken of iemand zo'n stappenplan op internet heeft gezet. Dan is het niet zo moeilijk.
Ik heb voor T. schilderijtjes geschilderd op canvas, en zijn lamp in dezelfde stijl (met kukels erop). Verder heb ik nog een aantal mei tai's gemaakt.
Parisienne schreef:De meiden die zelf dingetjes naaien: hoe hebben jullie dit geleerd? De meesten hoor ik over het jezelf aanleren. Iemand nog tips waar ik mee kan beginnen?! Heb namelijk echt 0,0% aan ervaring! Mijn moeder kan me wel uitleggen hoe de naaimachine werkt en misschien wat standaard dingetjes en steken, maar de rest wil ik toch zelf een beetje uitvogelen. Iemand dus tips of een site o.i.d.?
Ik heb het boekje (gebruiksaanwijzing) wat bij de naaimachine zat goed uitgeplozen en op deze site: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html staat precies omschreven met foto's hoe je een mei tai moet maken. Ik weet niet wat jij wilt gaan naaien maar misschien kun je ook eens zoeken of iemand zo'n stappenplan op internet heeft gezet. Dan is het niet zo moeilijk.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
heb net 2 strepen gedaan, en zover ik kan zien, zitten deze er goed op. Ik wacht nog even de nacht af en dan morgen hoop ik inspiratie te hebben voor het uiteinde van het laatste streepje. Vliegtuigje is leuk maar ik moet makkelijk beginnen he....even zien of mij dat lukt.
heb een donkerroze shirt, met witte flockfolie gebruikt.
heb een donkerroze shirt, met witte flockfolie gebruikt.
Flower_L- Ratel
Teddyaapje, ik vind het erg knap van je dat je het jezelf hebt geleerd en ook al een paar Mei Tais gemaakt hebt!
Het gaat mij niet lukken zonder hulp van mijn moeder. Ik wilde net door 3 lagen stof heen stikken maar de naald gaat er niet doorheen . En het is een hele oude naaimachine met een beknopte gebruiksaanwijzing in het engels, dat gaat me dus ook niet helpen...
Maar mijn moeder komt morgen dus hopelijk leer ik dan weer iets bij....
Het gaat mij niet lukken zonder hulp van mijn moeder. Ik wilde net door 3 lagen stof heen stikken maar de naald gaat er niet doorheen . En het is een hele oude naaimachine met een beknopte gebruiksaanwijzing in het engels, dat gaat me dus ook niet helpen...
Maar mijn moeder komt morgen dus hopelijk leer ik dan weer iets bij....
Liadan- Ratel
Graag gedaan. Dank je wel!LMCurious schreef:Dank je wel....ziet er nog leuker uit dan ik had gedacht! Complimenten hoor!
Ik ga het onthouden!
Sofie- Fluisteraar
Haarknipjes gemaakt voor mijn dochter:
Sofie- Fluisteraar
Wat leuk die speldjes Sofie! Hoe heb je dat gedaan??
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Teddyaapje schreef:
Die is echt ideaal. Mijn moeder heeft van die blog mijn mei tai van weg.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Liadan schreef:Heeft iemand hier al wel eens een omslagdoek gemaakt? Ik wil er 1 maken, als het naaien wat beter gaat lukken en er een heel stuk mooier uit gaat zien.
Maar wat voor stof kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik dacht aan katoen aan de buitenkant en badstof aan de binnenkant, is dat een beetje een goede combinatie?
Sofie, leuk zeg!
Ow ja, heb ik ook nog gemaakt:
Ik heb mezelf het naaien aangeleerd. Het gaat ook steeds beter moet ik zeggen. Ik ben nog steeds wel een enorme beginner, gewoon simpel recht toe recht aan, maar ik kom toch een aardig eind... Van de week een rokje genaaid, voor het eerst iets van kleding! Zo leuk geworden. Zal de komende dagen even een foto maken voor hier.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:Wat leuk die speldjes Sofie! Hoe heb je dat gedaan??
Dank je wel! Ik heb losse speldjes, hoesjes en applicaties besteld. De hoesjes knip je aan de achterkant open en daar schuif je het speldje in en lijm je vast. Daarna kan je er vanalles opplakken.
Wauw wat een gave wrapper heb je gemaakt! Ben benieuwd naar het rokje dat je hebt gemaakt.
Sofie- Fluisteraar
Ik heb vandaag 3 shirtjes gedaan met flockfolie! Mijn batterij van mijn fototoestel is leeg, ik zal morgen foto's maken. Ik heb nog leuk idee (vind ik zelf ), maar daar heb ik zwarte folie voor nodig. Gelijk vanmiddag maar weer een bestelling geplaatst :p
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
_Jet schreef:Ik heb vandaag 3 shirtjes gedaan met flockfolie! Mijn batterij van mijn fototoestel is leeg, ik zal morgen foto's maken. Ik heb nog leuk idee (vind ik zelf ), maar daar heb ik zwarte folie voor nodig. Gelijk vanmiddag maar weer een bestelling geplaatst :p
Opladen die batterijen!
Ik heb er gisteravond uiteindelijk 2 gemaakt. Vanavond geen puf meer, even inspiratie zoeken voor andere 3 shirtjes die er nog liggen.
1 roze met witte streepjes
1 groene met sterren (1 grote en 2 kleine)
Wil iets proberen met afbeelding met 2 of meer kleuren. Nog even googlen.
Die wrapper hierboven is trouwens superleuk! Ik zou zoiets zo in de winkel kopen (alhoewel...niet in het roze voor mijn zoontje ).
Flower_L- Ratel
Leuk om alle creaties te zien! Ik vind vooral de shirtjes echt heel leuk!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Leuk om te zien allemaal en bedankt voor de inspiratie
Ik heb (uiteraard, haha) ook flockfolie in huis, de shirtjes zijn gewassen, dus hoop vandaag of in dit weekend aan de slag te kunnen!
Nog een tip misschien om leuke afbeeldingen te vinden:
http://meisjesmama.blogspot.com/p/figuurtjes-silhouetten-prentjes.html
Hier staan allemaal linkjes naar onwijs veel leuke afbeeldingen.
Ik ga naast de shirtjes, ook nog canvasschilderijtjes bekleden met stof en een memobord maken. Voor op de babykamer
Ik heb (uiteraard, haha) ook flockfolie in huis, de shirtjes zijn gewassen, dus hoop vandaag of in dit weekend aan de slag te kunnen!
Nog een tip misschien om leuke afbeeldingen te vinden:
http://meisjesmama.blogspot.com/p/figuurtjes-silhouetten-prentjes.html
Hier staan allemaal linkjes naar onwijs veel leuke afbeeldingen.
Ik ga naast de shirtjes, ook nog canvasschilderijtjes bekleden met stof en een memobord maken. Voor op de babykamer
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Snoezel, wat gaaf die omslagdoek! En een beginner zeg je? zo ziet het er niet uit, haha. Echt mooi.
Mijn moeder is gisteren langsgeweest en heeft me weer wat dingetjes uitgelegd op de naaimachine. Ik ben nu bezig met een vlaggetjesslinger.
Mijn moeder is gisteren langsgeweest en heeft me weer wat dingetjes uitgelegd op de naaimachine. Ik ben nu bezig met een vlaggetjesslinger.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Snoezel, wat gaaf die omslagdoek! En een beginner zeg je? zo ziet het er niet uit, haha. Echt mooi.
Oh leuk, een vlaggetjesslinger!! Die staat ook op m'n lijstje...moet alleen eerst nog even een naaimachine scoren
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Pagina 6 van 40
Permissies van dit forum: