Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

+25
TGR
pindaatje
Lejow
JD
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
SoGood
Gizmo
Tania
SarahKey
Antibes
Susan
Supertalentje
PapillonRose
Caroow
Fearie
Shisha
Floor
Liadan
Monte
Tazz
Darius
koNijntje
studiebol
Happydobby
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Tania vr 16 sep 2011 - 8:17

Het ligt eraan wie het is. Maar ik zou niet snel de naam veranderen. We hebben al behoorlijk wat moeite om een naam te vinden die we allebei leuk vinden.
In onze omgeving komt de naam van ons zoontje verder nog niet voor (alleen iemand op het forum heeft een zoontje met dezelfde naam). Maar ik zou er ook niet echt moeite mee hebben als dat wel zo was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gizmo vr 16 sep 2011 - 8:17

Ik zou er met naaste omgeving wel rekening mee houden.

Toevallig zit ik nu wel met iets dergelijks, wat voor anderen waarschijnlijk te suf is...
Ik heb via-via vernomen dat mn ex vader wordt, met hem heb ik lange relatie gehad en ook samen een kinderwens (over een paar jaar, destijds dan). Ik had al een dubbele meisjesnaam, en die vond hij ook erg mooi. Wel paar keer erover gehad.
Maar nou zou ik het dus niet leuk vinden als hij die naam zou gaan gebruiken, waar natuurlijk wel kans op is.

Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 8:18

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele baby of peuter die Sophie heet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 8:19

Gizmo schreef:Ik zou er met naaste omgeving wel rekening mee houden.

Toevallig zit ik nu wel met iets dergelijks, wat voor anderen waarschijnlijk te suf is...
Ik heb via-via vernomen dat mn ex vader wordt, met hem heb ik lange relatie gehad en ook samen een kinderwens (over een paar jaar, destijds dan). Ik had al een dubbele meisjesnaam, en die vond hij ook erg mooi. Wel paar keer erover gehad.
Maar nou zou ik het dus niet leuk vinden als hij die naam zou gaan gebruiken, waar natuurlijk wel kans op is.


Dat je het niet leuk vindt kan ik me voorstellen, maar ik zou die naam wel evengoed gebruiken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  SarahKey vr 16 sep 2011 - 8:20

Nee? Ik ken er , in mijn omgeving, al een stuk of 5. Of dat is gewoon toevallig Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 9:14

Als het (een van) mijn zusje(s) zou(den) zijn of mijn broertje dan zou ik er zeker rekening mee houden. Bij familie verder weg (neven of nichten) weet ik het niet, we hebben niet onwijs goed contact met elkaar ofzo. Ik denk niet dat ik me daar druk over hoef te maken, ze hebben allemaal een totáál andere smaak qua namen. Bij een goede vriendin zou ik het er met haar over hebben, ik zou dat andersom ook verwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  SoGood vr 16 sep 2011 - 9:17

Ik ben wel een beetje bang! Ik heb 2 goede vriendinnen die 1 meisjesnaam heel mooi vinden. De man van één vriendin vindt hem niks dus dat scheelt, maar die andere vriendin heeft hem volgens mij nog steeds op d'r lijstje. En dat terwijl die naam nou niet zoveel voorkomt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Bruintje Beer vr 16 sep 2011 - 9:20

Dan gebruiken wij die niet. Ik wil dat mijn kind niet hetzelfde heet als haar/zijn nichtje/neefje, vriendinnetje/vriendje.
Daar houden wij zeker rekning mee. Vooral bij familie en vrienden.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Flip Fluitketel vr 16 sep 2011 - 10:04

koNijntje schreef:Ik zou denk ik wel een andere naam verzinnen als de naam overeen zou komen met de naam van het kindje van familie, een vriendin, buren misschien ook..
Maar niet van een collega of kennis, ik zou overwegen hoe vaak we iemand dan tegen zouden komen..

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:38

Bij een familielid of vriendin zou ik een andere naam gaan bedenken en desnoods die eerste naam nog gebruiken als doopnaam. Bij een collega, kennis of de buren zou ik de naam gewoon alsnog gebruiken. Misschien dat ik die mensen dan even vantevoren zou inlichten dat wij die naam ook in gedachten hadden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  JD vr 16 sep 2011 - 12:42

ik zou alleen een andere naam kiezen als het gaat om mijn broer/zus, of mijn goede vriendinnen... verder niet.
collega's en kennissen staan toch een stuk verder van je af, dus dan zou ik mn droomnaam gewoon houden:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 20:15

Mijn beste vriendin heeft haar dochter mijn 'nr 1' naam gegeven. Dus ja, wij zullen zeker op zoek gaan naar een andere meisjesnaam.

Als het een collega of kennis is, zou ik het wel doen. Maar als het bij familie en echt goede vrienden zou gebeuren, gaan we echt op zoek naar iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Lejow vr 16 sep 2011 - 20:29

Ik heb behoorlijk goed contact met mijn hele familie, zowel ooms tantes, neven en nichten als achterneven en nichten. Ik zou het dus ook niet leuk vinden om mijn kindje een naam te geven die al in de familie voorkomt.
Bij collega's wil ik er nog over nadenken.
Tot nu toe hebben we twee meisjes namen die hier nog helemaal niet voorkomen in onze omgeving.
Voor een jongensnaam moeten we nog heeeeel hard gaan denken hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  pindaatje vr 16 sep 2011 - 20:43

Hier was het precies andersom, mjin schoonzusje schrok toen ze de naam van onze dochter hoorde! Het bleek al jaren haar nr 1 naam te zijn voor als zij ooit kinderen / een meisje zou krijgen! Dit wisten we niet van mekaar..
Gelukkig heeft ze nog even tijd om wat anders te bedenken aangezien ze nog niet voor een kindje gaat.

Wij zouden er alleen rekening mee houden als het familie is die dichtbij staat (dus niet kinderen van neven of nichten) of onze vrienden. Collega's en kennissen houd ik geen rekening mee.

Sarahkey: hier is de naam Sophie ook erg populair, bij dochter op het kdv zitten er ook wel een stuk of 5/6, waarvan 3 in haar groep!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  TGR vr 16 sep 2011 - 21:01

Eucalypta schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ik een naam leuk vind die zo populair is dat andere mensen hem ook vaak kiezen, dus dat probleem zal ik niet snel krijgen geloof ik.

+1

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 23:05

Ezra heeft al in meerdere groepen gezeten en ik met Yrsa op Muziek op schoot, dus ik heb al aardig wat namen gehoord, maar veel kinderen hebben juist vrij aparte namen tegenwoordig. Voor zover ik het zo snel even kan bedenken waren er ook niet twee met dezelfde naam. Kinderen in mijn familie hebben ook allemaal aparte namen.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je kind met iemand met dezelfde naam in de groep zit, hoe origineel je smaak ook is. Het is ook een kwestie van toeval. Op mijn eerste basisschool kende ik bijvoorbeeld geen enkele Mark, op mijn tweede basisschool zaten er drie jongens in de klas met die naam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 23:35

Eucalypta schreef:Ik snap trouwens niet zo goed hoe het kan dat je erg schrikt als jij je kind Sanne of Thijs wilt noemen en iemand blijkt je voor te zijn. Dat valt te verwachten, gezien de top 10.

Mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 23:56

Susan schreef:Ezra heeft al in meerdere groepen gezeten en ik met Yrsa op Muziek op schoot, dus ik heb al aardig wat namen gehoord, maar veel kinderen hebben juist vrij aparte namen tegenwoordig. Voor zover ik het zo snel even kan bedenken waren er ook niet twee met dezelfde naam. Kinderen in mijn familie hebben ook allemaal aparte namen.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je kind met iemand met dezelfde naam in de groep zit, hoe origineel je smaak ook is. Het is ook een kwestie van toeval. Op mijn eerste basisschool kende ik bijvoorbeeld geen enkele Mark, op mijn tweede basisschool zaten er drie jongens in de klas met die naam.
Er zit een Yrsa bij mijn dochter in de klas smile

In mijn omgeving ken ik een stuk of 3 Jasmijns, Thijs komt ook behoorlijk vaak voor. Milan is ook een populaire naam, en Tygo hoor ik ook erg vaak.

Het lijkt mij persoonlijk heel vervelend om een naam te hebben die zó populair is. Als ik kijk hoe het nu gaat met de Maartens/Martijns in mijn vriendenkring (dat zijn er véél) lijkt me dat niets. Dan krijg je dingen als Oude Martijn, Kleine Martijn, Blonde Martijn, MartijnvanJanneke, enzovoorts. Verwarrend en niet zo handig.

Ik kom zelf maar zelden iemand tegen met mijn naam. Zit nu toevallig in de klas met iemand die hetzelfde heet en dat is bloedirritant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 0:02

Ik ken iemand met jouw naam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:03

Susan schreef:Ik ken iemand met jouw naam.
Ik ben er in mijn hele leven ook wel een stuk of 4 tegen gekomen in totaal, dus het komt best vaak voor nog. Maar het is ook weer niet zo dat er standaard 2 in een klas zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 0:07

Ik kom mijn naam op zich wel vaak tegen, maar vrijwel altijd anders geschreven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  *Lookie* za 17 sep 2011 - 0:33

Het hangt er vanaf wie het zijn en hoe vaak we ze zien.
Ik kende tot voor kort niemand met 'onze' naam, maar met de familiedag nam mijn nichtje voor het eerst haar vriend mee en ja hoor, hij had 'dé naam'. Nou was het gelukkig een leuke jongen, en veel belangrijker nog, we zien ze maar 1x per jaar dus we gaan alsnog voor die naam.
Maar als het gaat om onze broers of zussen, of vrienden, dan zou ik het wel heroverwegen en ws toch iets anders kiezen al zou ik dan wel erg balen want we zijn zelf nu al erg aan deze naam gewend.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:48

Eucalypta schreef:
Ik kom zelf maar zelden iemand tegen met mijn naam.

Eucalypta schreef:

Ik ben er in mijn hele leven ook wel een stuk of 4 tegen gekomen in totaal, dus het komt best vaak voor nog.

Haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  luenca za 17 sep 2011 - 0:59

ik heb sowieso 1 jongensnaam in gedachten al jaaaaaaren en nu heb ik voor t eerst iemand in me omgeving wiens zoontje zo heet, nml me leidinggevende op t werk :P heb t ook verteld dat ik die naam in me hoofd heb voor een evt zoon, maarja het is me leidinggevende en niet me zus ofzo dus ik ga zeker voor die naam, bij directe fam is dat wel anders.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 4:21

Het boeit me niet echt of iemand in mijn omgeving die naam al heeft. Als wij het een mooie naam vinden, vinden wij het een mooie naam.

Al zal dit trouwens niet snel eentje uit de top 10 worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is - Pagina 2 Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum