Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

+25
TGR
pindaatje
Lejow
JD
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
SoGood
Gizmo
Tania
SarahKey
Antibes
Susan
Supertalentje
PapillonRose
Caroow
Fearie
Shisha
Floor
Liadan
Monte
Tazz
Darius
koNijntje
studiebol
Happydobby
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:22

N.a.v. het babynamen topic..

Wat als de naam die je al heel lang in gedachten had voor een toekomstig zoontje of dochtertje, net is gegeven aan een ander kindje in de familie of aan het kindje van je vriendin/collega/kennis/buurvrouw/etc.?

Trek jij je daar wat van aan, of ga je alsnog voor die droomnaam?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Happydobby vr 16 sep 2011 - 6:25

Dit vind ik een moeilijke, wij hadden een orginele naam dus niemand ging ermee aan de haal. Very Happy
Als ik echt geen andere naam kan vinden en hij zit in je hoofd dan zou ik geen andere naam meer kiezen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  studiebol vr 16 sep 2011 - 6:25

Ligt er aan hoe dicht die persoon bij me staat....daar zou ik de keus dan van af laten hangen.Staat die persoon dicht bij me dan zou ik het niet doen.

Wij hebben nu een naam en een van onze vrienden hebben ook een dochter, de namen lijken op elkaar, je schrijft het anders, maar als je het uitspreekt kan je denken, he dat lijkt op elkaar. Maar daar gaan we geen rekening mee houden we vinden het een mooie naam.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  koNijntje vr 16 sep 2011 - 6:25

Ik zou denk ik wel een andere naam verzinnen als de naam overeen zou komen met de naam van het kindje van familie, een vriendin, buren misschien ook..
Maar niet van een collega of kennis, ik zou overwegen hoe vaak we iemand dan tegen zouden komen..


Laatst aangepast door koNijntje op vr 16 sep 2011 - 6:26; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Darius vr 16 sep 2011 - 6:26

Mijn zusje is nu zwanger en als zij net die jongensnaam geeft die wij in gedachten hebben voor een eventuele derde dan zou ik echt heeeeel erg balen, en een andere naam kiezen. Of erg hopen op een meisje, daar heb ik wat meer opties voor.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:26

Het ligt eraan door wie. Broers en zussen en goede vrienden sowieso niet, dan zoeken wij een andere naam. Maar kennissen of collega's maakt me niet zo veel uit... Als t echt een droomnaam is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:27

wij hebben best wel een naam dat niet zo super veel voor komt. Twee weken voor ik bevallen ben, heeft een nicht van mijn man een kindje gekregen met dezelfde naam. We baalden er ontzettend van, hebben ook nog even getwijfeld om onze dochter een andere naam te geven, maar uiteindelijk niet gedaan. Het voelde een beetje alsof 'onze' naam werd afgepakt. Wij noemden haar al vanaf de 20 weken zwangerschap bij de naam, dus Y. was ook echt Y. voor ons. We zien dat kindje een aantal keer per jaar, maar voor de overgrootoma is het wel lastig met twee achterkleinkinderen met dezelfde naam Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Tazz vr 16 sep 2011 - 6:29

Ja ik zou me daar wel iets van aantrekken. De tweede naam van mijn dochter is Luna, die naam wilde ik als kind al aan mijn dochter geven. Maar nu komt die naam zo vaak voor, dat we besloten hebben het als tweede naam te gebruiken en niet als roepnaam.

Later kwamen we er achter dat het buurmeisje van mijn schoonvader, die meer dan een uur rijden hiervandaan woont dezelfde naam heeft als mijn dochtertje. En ook de dochter van een colllega van mijn moeder. Daar houden we dan weer geen rekening mee.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Monte vr 16 sep 2011 - 6:29

Kruumel schreef:Het ligt eraan door wie. Broers en zussen en goede vrienden sowieso niet, dan zoeken wij een andere naam. Maar kennissen of collega's maakt me niet zo veel uit... Als t echt een droomnaam is.
+1 kinderen van mijn neefje en nichtje houd ik helemaal geen rekening mee, daar heb ik ook weer niet zulk goed contact mee. En kinderen van oude vrienden of van diegene die ik maar 1x per jaar zie, zou me ook niets uitmaken. Gewoon de naam geven, verder ben ik het met Kruumel eens.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:35

Leuk al die reacties! Ik lees verder even mee wat er nog meer komt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:40

Ik vind het trouwens ook nog een verschil of je zwanger bent of niet. Als je die naam gewoon in gedachte hebt zou ik eerder een andere naam kiezen dan dat je zwanger bent en die naam hebt gekozen voor je kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Liadan vr 16 sep 2011 - 6:41

Kruumel schreef:Het ligt eraan door wie. Broers en zussen en goede vrienden sowieso niet, dan zoeken wij een andere naam. Maar kennissen of collega's maakt me niet zo veel uit... Als t echt een droomnaam is.
Zo denken wij er ook over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:45

Dan zou ik een andere naam nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 6:46

Ik kan me niet voorstellen dat ik een naam leuk vind die zo populair is dat andere mensen hem ook vaak kiezen, dus dat probleem zal ik niet snel krijgen geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Floor vr 16 sep 2011 - 6:52

Daar hebben wij het wel over gehad, aangezien een aantal nichtjes zwanger zijn en een aantal vriendinnen zwanger zijn.
Wij gebruiken dan toch onze 'droomnaam', de naam die echt bij ons op 1 staat.
Het enige wanneer we de naam niet zouden gebruiken is als onze broer/zus een kindje zou krijgen/zou hebben het die naam (maar die van mij heeft geeneens een partner en die van mijn man is niet zwanger dus daar hoeven we nu geen rekening mee te houden. Ik zou het voor onze ouders ook niet leuk vinden om meerdere kleinkinderen met dezelfde naam te hebben en voor ons kindje vind het niet leuk om een neefje/nichtje te hebben met dezelfde naam).

Vriendin is net bevallen maar ze heeft een heel bijzondere naam gegeven aan haar kindje, iets waar wij niet voor zouden kiezen. Dus dat is voor ons al weer handig. Mijn nichtje is net bevallen en ik had een beetje gegokt wat zij als naam mooi vond en dat klopte ook, die naam stond bij ons ook hoog in het lijstje maar niet op 1.
Nu hebben we nog een aantal familieleden en vriendinnen die zwanger zijn maar we houden er dus geen rekening mee, als het voor ons echt DE naam is blijft die gewoon staan.
Bij ons stonden namen die in de familie voor kwamen ook gewoon op het lijstje als we ze echt mooi vonden (namen van onze eigen neefjes/nichtjes).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 7:02

Ik snap trouwens niet zo goed hoe het kan dat je erg schrikt als jij je kind Sanne of Thijs wilt noemen en iemand blijkt je voor te zijn. Dat valt te verwachten, gezien de top 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Shisha vr 16 sep 2011 - 7:03

Ik ben er laatst achter gekomen dat een naam die wij hoog op het lijstje hebben staan voor eventuele toekomstige kinderen mijn beste vriendin al jaren in haar hoofd heeft zitten als naam. Maar we zijn beide nog niet met kinderen bezig en aangezien zij die naam al vanaf haar tienerjaren in haar hoofd heeft gaan wij tegen die tijd wel opzoek naar een andere naam. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Fearie vr 16 sep 2011 - 7:07

Wij hadden besloten dat als iemand in onze omgeving 'onze naam' zou kiezen, wij alsnog deze naam zouden kiezen. We hadden deze naam al vanaf bijna het begin van mijn zwangerschap en dit was onze naam smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Caroow vr 16 sep 2011 - 7:14

Gelukkig zijn "onze" namen niet populair, dus het zal niet snel gebeurden. Het is mijn moeder wel gebeurd, mijn nichtje die 5 maanden ouder is heeft de naam die mijn moeder had bedacht voor mij.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  PapillonRose vr 16 sep 2011 - 7:18

Het ligt eraan wat de situatie is. Als ik eenmaal zwanger zou zijn en de naam al 'gekozen' zou hebben dan zou ik wel even schrikken als in mijn zeer nabije omgeving dezelfde naam gegegeven zou worden als die ik in gedachten zou hebben. Ik denk dat ik hem alleen zou veranderen als het om familie gaat. Dus mijn 2 broertjes + aanhang en de directe familie van mijn partner. Ik heb bijvoorbeeld 2 neefjes, maar die zie ik zo weinig dat ik me daar niets van aan zou trekken. En bij beste vriendinnen zou ik er even goed over nadenken.. Zolang het niet in de familie is vind ik het algauw wel kunnen eigenlijk. Wel zou ik het dan even 'overleggen' met die gene, even pijlen hoe het zou vallen. En dan besluiten. Want mijn vriendinnen zijn natuurlijk heel belangrijk voor me!

Als ik nog niet zwanger zou zijn en 'de' naam zou gegeven worden in mijn omgeving, dan zou ik het toch al iets minder erg vinden. Ik zou wel balen, maar dan zoek je toch iets makkelijker naar een andere naam dan wanneer je al zwanger bent en 'de' naam eigenlijk al echt gekozen hebt.

Ik denk dat het hier voorlopig niet gauw aan de orde zal zijn gelukkig. Verwacht geen gezinsuitbreiding op korte termijn in mijn omgeving, bij mezelf trouwens ook niet en daarnaast vind ik op het moment genoeg namen leuk. De kans is er wel altijd, dus hopelijk gebeurt dit me niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Supertalentje vr 16 sep 2011 - 8:04

Ik zou nooit een naam kiezen van iemand die ik ken, al helemaal niet als iemand net voor mij een kind gehad heeft met de naam die ik heb uitgekozen. Ik wil daarom ook helemaal geen naam die uberhaupt in een lijstje heeft gestaan, haha!

Ik heb thuis trouwens wel de naam van Euc geopperd en die van Susan (de jongensnamen), die passen perfect qua letters, lettergrepen en weinig voorkomend, maar man vond het net niet mooi genoeg, al zal het ermee te maken hebben dat hij al verliefd is op een naam die naar mijn zin nog te veel voorkomt, dus ik blijf gewoon zoeken :-)

Maar dichterbij dan Euc en Susan kom ik dus niet! ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 8:05

Het zou eraan liggen hoe close we met die mensen zijn en ook wel aan hoe weg we zijn van die naam en hoeveel moeite we ervoor hebben moeten doen om een naam te vinden die we allebei prachtig vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Antibes vr 16 sep 2011 - 8:07

Eigenlijk houd ik helemaal niet van bijzondere namen, dus ik denk niet dat ik snel van een naam af zal wijken om mijn omgeving te ontlasten. Wellicht als het echt om het kindje van mijn zus/beste vriendin gaat ofzo. Maar verder, nee. Grote kans dat ze toch wel meer Sophie's ofzo tegenkomen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  SarahKey vr 16 sep 2011 - 8:13

Fearie schreef:Wij hadden besloten dat als iemand in onze omgeving 'onze naam' zou kiezen, wij alsnog deze naam zouden kiezen. We hadden deze naam al vanaf bijna het begin van mijn zwangerschap en dit was onze naam smile

zo denken wij ook, sterker nog, de naam van ons kindje hebben we al jaren in ons hoofd. In mijn omgeving ben ik deze naam nog niet tegen gekomen, iig niet bij mensen die dicht bij ons staan. Hier op het forum 1 keer gelezen, maar goed dat is internet daar kijk ik helemaal niet naar smile
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  SarahKey vr 16 sep 2011 - 8:15

Eucalypta schreef:Ik snap trouwens niet zo goed hoe het kan dat je erg schrikt als jij je kind Sanne of Thijs wilt noemen en iemand blijkt je voor te zijn. Dat valt te verwachten, gezien de top 10.
Mee eens zelfde als dat ik tegenwoordig echt mega veel Sophie's geboren zie worden. Dan zou ik ook niet raar staan opkijken als je die naam ook gekozen hebt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is Empty Re: Als jouw favo babynaam al 'gebruikt' is

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum