Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+24
GreenGrass
Zonnetje
girli
Snoes
Champagne
Sjaantje
Caroow
Atelier Madame
Rovine
Rush
Suus
Lotus
TwistedAngel
May
Zwerver
Erin
Elsje
Chocolate Cookie
Jade
Burn
luenca
Lejow
Jordana
ExpressoB
28 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:25

Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:25

Ik wil ook tzt alles terugbetalen aan mijn (schoon)ouders, maar nu hoef ik daar nog niet over na te denken. Ik ben blij dat ik ze heb en dat ze er voor ons willen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:27

Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.

En wat als je ouders het geld lenen en je beloven het zo snel mogelijk (na een week) terug te geven?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:29

Daisy schreef:
Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.

En wat als je ouders het geld lenen en je beloven het zo snel mogelijk (na een week) terug te geven?

Als het om een klein bedrag gaat dan hoef ik het niet terug, gaat het om honderden euro's dan zou ik het wel terug willen, maar ze wel ruim de tijd geven om het terug te betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:30

Bij mij is het ook dat ik weet dat mijn ouders genoeg verdienen maar niet met geld om kunnen gaan.
Dat is mij ook nooit geleerd, rood staan vinden hun geen enkel probleem en sparen dat kennen ze niet Neutral
Mijn vader zet vaak ook geld voor zoveel jaar weg en het daarna weer open te breken (en boete moet betalen) maar dan heeft hij in het hoofd dat er weer iets gekocht moet worden.

Gelukkig heeft W. mij geleerd dat dat niet normaal is en kan ik nu ook sparen.
(als we geld over hebben)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:30

Alex schreef:
Rush schreef:'s avonds vind ik het nog nooit zo bijzonder!

Waarom kom je eigenlijk nog? DagCafé - Pagina 16 394967
Hoezo?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:31

Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.
Ja en ik ben geen Rabobank Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:33

Rush schreef:
Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.
Ja en ik ben geen Rabobank Wink
Dat zeg ik toch helemaal niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:33

Daisy schreef:Bij mij is het ook dat ik weet dat mijn ouders genoeg verdienen maar niet met geld om kunnen gaan.
Dat is mij ook nooit geleerd, rood staan vinden hun geen enkel probleem en sparen dat kennen ze niet Neutral
Mijn vader zet vaak ook geld voor zoveel jaar weg en het daarna weer open te breken (en boete moet betalen) maar dan heeft hij in het hoofd dat er weer iets gekocht moet worden.

Gelukkig heeft W. mij geleerd dat dat niet normaal is en kan ik nu ook sparen.
(als we geld over hebben)
Maar waarom heb je ze in de eerste instantie geld geleend dan, als je weet dat ze niet met geld om kunnen gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:34

Storm schreef:
Rush schreef:
Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.
Ja en ik ben geen Rabobank Wink
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Nee, maar als ik iemand geld leen, wie dan ook, wil ik dat gewoon terug, anders zou het wel een schenking zijn. Ik vond het nogal lullig overkomen, van 'het zijn wel je ouders'.. Ja so? Het komt nogal lullig over, alsof het zo hoort omdat het wel je ouders zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:35

Storm schreef:
Maar waarom heb je ze in de eerste instantie geld geleend dan, als je weet dat ze niet met geld om kunnen gaan?

Toen was ik nog een stuk jonger en woonde nog thuis.
Meestal ging dat om gas/elektrisch/internet.
Dat soort dingen kun/kan je niet missen.

Maar nu doe ik het nooit meer, en dat weten ze ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:37

Rush schreef:
Storm schreef:
Rush schreef:
Storm schreef:Als ik mijn ouders geld leen hoef ik het ook niet terug, het zijn wel je ouders.
Ja en ik ben geen Rabobank Wink
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Nee, maar als ik iemand geld leen, wie dan ook, wil ik dat gewoon terug, anders zou het wel een schenking zijn. Ik vond het nogal lullig overkomen, van 'het zijn wel je ouders'.. Ja so? Het komt nogal lullig over, alsof het zo hoort omdat het wel je ouders zijn.
Hoezo komt dat nou weer lullig over? Dat ik dat vind, wil toch niet zeggen dat jij het er mee eens hoeft te zijn. Ik vind inderdaad geld lenen aan je ouders iets anders dan aan een vriend/vriendin, want zij hebben toch al die tijd voor je gezorgd. En dan vind ik het normaal dat je dan wat ruimer doet over terugbetalen of het ze gewoon geeft.

Moet ook overal tekst en uitleg bij zetten hier..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:41

Nou die tekst en uitleg was idd wel handig, want ik voelde me nogal aangesproken ja.

En ik doe heel ruim over terugbetalen, maar ik ben geen bank waar je even kan pinnen voor wat extra`s. Dusja, ik wil het wel terug.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:41

Natuurlijk deed ik er ook wel ruimer over...
Ik gaf als voorbeeld dat ze een week later terug zouden betalen en dat ik na 2 weken er pas om ging vragen..
En daadwerkelijk duurde het nog wel een maand of langer voordat ik het terug had.

Als jij iemand geld leent (maakt niet uit wie) en die zegt over een week terug te betalen dan ga je na 2 weken toch ook vragen waar het blijft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:42

Wauw een week later terug betalen. Ik wacht al maanden. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rovine vr 16 sep 2011 - 2:43

Het is wel irritant als mensen het nooit terugbetalen of niet eens laten weten dat ze het nog niet vergeten zijn.

Op de middelbare school leende eens een klasgenoot 2,50 (gulden!) van me, was toch een halve week zakgeld. Ik vind het nog steeds een stomkop omdat hij me nooit terugbetaald heeft.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:44

Rush schreef:Nou die tekst en uitleg was idd wel handig, want ik voelde me nogal aangesproken ja.

En ik doe heel ruim over terugbetalen, maar ik ben geen bank waar je even kan pinnen voor wat extra`s. Dusja, ik wil het wel terug.
Je had je niet aangesproken hoeven voelen, want ik had het niet over jou, maar over mezelf zoals je kunt lezen.
En als het vaker voorkomt dat je je ouders geld leent en het nooit terugkrijgt, dan zou ik ook andere maatregelen willen treffen. Maar als je ouders onwijs krap zitten en ze vragen wat extra geld, dan zou ik het persoonlijk niet terug hoeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:45

Nobucta schreef:Het is wel irritant als mensen het nooit terugbetalen of niet eens laten weten dat ze het nog niet vergeten zijn.

Op de middelbare school leende eens een klasgenoot 2,50 (gulden!) van me, was toch een halve week zakgeld. Ik vind het nog steeds een stomkop omdat hij me nooit terugbetaald heeft.
Echt waar? Ben ik dan zo naïef en makkelijk met geld ofzo? Ik zou dat dus echt zelf helemaal vergeten denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:48

Nu ik erover nadenk, ik trakteer ook best makkelijk en als een vriendin krap met geld zit dan schiet ik altijd wel even voor ofzo. Ik vind iets al snel zielig voor anderen en omdat ik weet hoe het is als je krap zit, doe ik dat toch net iets sneller voor een ander.

Ik had ooit eens een vriendin die moeilijk deed over (1!!) euro. Een hamburger van de MacDonalds die ik haar nooit terugbetaald had. Dat vind ik ongelofelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:49

Storm schreef:
Rush schreef:Nou die tekst en uitleg was idd wel handig, want ik voelde me nogal aangesproken ja.

En ik doe heel ruim over terugbetalen, maar ik ben geen bank waar je even kan pinnen voor wat extra`s. Dusja, ik wil het wel terug.
Je had je niet aangesproken hoeven voelen, want ik had het niet over jou, maar over mezelf zoals je kunt lezen.
En als het vaker voorkomt dat je je ouders geld leent en het nooit terugkrijgt, dan zou ik ook andere maatregelen willen treffen. Maar als je ouders onwijs krap zitten en ze vragen wat extra geld, dan zou ik het persoonlijk niet terug hoeven.
Dat snap ik dat je het niet over mij had, maar misschien kan je ook snappen dat ik me wel aangesproken voelde, aangezien ik het anders doe Wink

En ik leen ze nooit weer geld, daar ben ik wel klaar mee. Als iedereen altijd geld van je moet lenen dan voel je je op een gegeven moment vanzelf een Rabobank en daar ben je heel snel schijtziek van.

Als ik straks alles terug heb, dan leen ik nooit weer iemand geld.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:51

ik ben daar ook heel makkelijk in hoor storm, laatst had een kennis (we verhuisden en zei kwam in onze oude woning wonen) onze tv kast overgenomen, we hadden 30 euro gezegd erg goedkoop omdat ie nog maar een jaar oud was en het ons weer een hoop gesjouw scheelde (en hij pastte toch niet in onze nieuwe woning) maar tot op de dag van vandaag is die nog niet betaald. Heb een paar keer gemaild en gesmst en krijg als reactie ja ik maak het over. En heb nu zoiets van tja ik blijf er niet achteraan lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 2:51

Storm schreef:Nu ik erover nadenk, ik trakteer ook best makkelijk en als een vriendin krap met geld zit dan schiet ik altijd wel even voor ofzo. Ik vind iets al snel zielig voor anderen en omdat ik weet hoe het is als je krap zit, doe ik dat toch net iets sneller voor een ander.

Ik had ooit eens een vriendin die moeilijk deed over (1!!) euro. Een hamburger van de MacDonalds die ik haar nooit terugbetaald had. Dat vind ik ongelofelijk.
Oh wat dat betreft zit ik niet op m`n centen. Rondjes geven of een vriendin trakteren, geen probleem. Maar als ze iedere week in de kroeg zitten en dan op maandag geen 2 euro meer hebben om een ijsthee met mij te drinken, dan kap ik daar ook mee.

Mooie Mac verhaal, lijkt wel op die reclame van dat stel dat er gaat eten :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rovine vr 16 sep 2011 - 2:52

Toendertijd was dat best veel geld voor mij, zeker omdat ik verder nooit met die klasgenoot omging.

Nu laat ik het vaak ook wel zitten, maar vind het wel fijn als er nog even gevraagd wordt of ik het terugwil ofzo. Anders krijg ik het gevoel dat er misbruik van me gemaakt wordt. Dat gevoel vind ik erger dan het geld.

Edit: dit is dus wanneer het structureel is zegmaar, niet eens een keertje.


Laatst aangepast door Nobucta op vr 16 sep 2011 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:52

Ik leen alleen nog geld aan mensen waarvan ik weet dat ze het terug betalen.
En word het wat later dan vertellen ze dat ook gewoon, dan weet je waar je aan toe bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 2:54

Rush schreef:
Storm schreef:Nu ik erover nadenk, ik trakteer ook best makkelijk en als een vriendin krap met geld zit dan schiet ik altijd wel even voor ofzo. Ik vind iets al snel zielig voor anderen en omdat ik weet hoe het is als je krap zit, doe ik dat toch net iets sneller voor een ander.

Ik had ooit eens een vriendin die moeilijk deed over (1!!) euro. Een hamburger van de MacDonalds die ik haar nooit terugbetaald had. Dat vind ik ongelofelijk.
Oh wat dat betreft zit ik niet op m`n centen. Rondjes geven of een vriendin trakteren, geen probleem. Maar als ze iedere week in de kroeg zitten en dan op maandag geen 2 euro meer hebben om een ijsthee met mij te drinken, dan kap ik daar ook mee.

Mooie Mac verhaal, lijkt wel op die reclame van dat stel dat er gaat eten :P
Nee rondjes geven doe ik dan weer niet snel, ik ben wel een vrek wat dat betreft Embarassed drankje betalen voor een vriendin als ze krap zit prima, maar het rondjes geven ben ik niet van.
Ja het Mac verhaal, ik vond dat echt zo stom. Ze was helemaal over de zeik omdat ik haar die ene euro nooit teruggegeven had. Vanzelfsprekend is de vriendschap over gegaan, voor zover ik het een vriendschap kon noemen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum