Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nu al indalen?

+2
Susan
snoezel
6 plaatsers

Ga naar beneden

Nu al indalen? Empty Nu al indalen?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 22:16

Ik heb het idee dat mijn buik nu al aan het zakken is en af en toe heb ik ook het idee dat ik al een soort van indalingsweeen heb.
Ik ben morgen 28 weken, is dat niet een beetje vroeg?

Wanneer waren jullie baby's ingedaald?

Ciske was rond 34 weken ingedaald maar toen ging ik dus ook gelijk bevallen. Daar zit ik nu niet echt op te wachten (het hoef ook niet, weet ik)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al indalen? Empty Re: Nu al indalen?

Bericht  snoezel do 23 dec 2010 - 22:27

Ons dochtertje was rond de 30weken ook een stukje ingedaald.. Zagen ze toen op de echo. Werd me toen verteld dat het gewoon normaal was. Dat het kindje bij de één gewoon wat sneller zakt dan bij de ander... En inderdaad niets zegt over je bevallingsdatum.

(helaas had onze stuiterbal een week later haar hoofd er weer uitgetrokken om vervolgens niet meer in te dalen voor de bevalling en zelfs na het breken van mijn vliezen heeft het nog 3 uur geduurd voor ze ging zakken Evil or Very Mad
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Susan vr 24 dec 2010 - 0:21

Bij mij waren ze rond de 32 weken ingedaald en ik ben beide keren pas met ruim 39 weken bevallen. Het zegt niks over wanneer je bevalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius vr 24 dec 2010 - 0:47

Wat al gezegd is, het kan de ene week ingedaald zijn, maar de andere week weer niet. Dat staat dan op je kaart: cibi, cvibi en nog een aantal van dat soort termen. Bij Laurens was het de ene week 'in bekken ingedaald' en een week later 'vast in bekken ingedaald' en weer een week later weer dat eerste.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 0:57

T. was bij mij ook vrij vroeg ingedaald. Rond de 30 weken. Maar het zeg helemaal niets over 'wanneer' je gaat bevallen. Ik ben flink over tijd gegaan. Op het laatste nippertje (2 dagen voordat ik ingeleid zou worden omdat ik dan 42 weken was), begon de bevalling toch nog heel spontaan! De indalingsweeën zijn inderdaad niet zo fijn. Ik ervaarde het meer als steken down under.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 24 dec 2010 - 2:05

Bij mij was J. ook al rond de 30weken aan het indalen. Het zegt volgens mij niks of dat je kind eerder komt. Kan altijd wel gebeuren natuurlijk, heb jezelf ervaring mee! Maar J. is pas met 41+4 geboren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 2:07

Bij mij begon ze ook al voor de 30 weken in te dalen, met 34 weken was ze al diep ingedaald en lag ze vast, maar de weken erna zakte ze nog steeds iets dieper, ik ben met 40 weken bevallen

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 4:35

Hier begon het indalen met 32 weken geloof ik. Met 38 weken zag je het ook echt aan m'n buik.
Ik ben met 40+4 bevallen.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M vr 24 dec 2010 - 4:54

Bij mij begon het indalen ook al heel vroeg en met 35 weken lag ik in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Uiteindelijk ben ik met 36 weken ingeleid omdat ik het helemaal zat was

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Wennes vr 24 dec 2010 - 8:46

Mijn zoontje was ingedaald met 26 weken en toen had ik al weeën. Ik moest naar het ziekenhuis aan de weeënremmers en plat liggen. Toch weten te rekken (met moeite) tot precies 37 weken.
Misschien toch verstandig om jezelf goed in de gaten te houden en het iets rustiger aan te doen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 22:00

Nou, goed nieuws. Gister hebben we de 3 echo gehad en het kindje ligt absoluut niet ingedaald.
Wel ligt het vrij laag en dat klopt ook want ik voel het regelmatig over mijn schaambeen schrapen (lekker hoor! Wink )

Ik ga misschien wel voor de zekerheid nog een keer vragen of ze mijn baarmoedermond op willen meten.

Gast
Gast

Bericht  Wennes za 25 dec 2010 - 0:05

Fijn dat je nu weet dat het kindje nog niet ingedaald is.
Wij wilden ook een 3d echo doen, maar toen we daar zaten lukte het gewoon niet omdat hij al ingedaald was. Dat was toen echt balen.

Weet je waarom Ciske te vroeg geboren was?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 3:01

Nee, we weten niet waarom Ciske te vroeg was. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken en de bevalling zette door.
Volgens de verloskundige is de kans klein dat het nu weer gebeurd maar ik vind het toch een beetje eng.
Weet jij wel waardoor het bij jou kwam?

Gast
Gast

Bericht  Wennes za 25 dec 2010 - 7:34

Ik zou als ik jou was, jezelf goed in de gaten houden en zeker goed letten op harde buiken of een zeurderig gevoel.

Bij mij weten ze het ook niet precies. Ik kreeg met 22 weken last van harde buiken, maar volgens de vk was dit "normaal" (ik had er rustig 30 op een dag) Met 24 weken kreeg ik hevige buikpijn en moest ik rustig aan doen. Met 26 weken lag ik in het ziekenhuis omdat ik dus weeën had en mijn baarmoederhals was toen nog maar 1.9 cm. Deze was dus al flink aan het verkorten. Ik kreeg gelijk weeënremmers en moest dus plat liggen. Bij alles wat ik deed, na toilet gaan, omhoog van de bank komen, heel hard lachen, kreeg ik dus harde buiken. Ik mocht werkelijk niks meer behalve douchen en naar het toilet gaan en verder plat liggen. De rest van mijn zwangerschap was het ziekenhuis in en uit en ik had een wekelijks uitje naar de gynaecoloog. Hier werd iedere week mijn baarmoederhals gemeten. Met 34 weken moest ik de weeënremmers afbouwen, dus dat was echt spannend. Op den duur was mijn baarmoederhals helemaal verweekt en had ik 1cm ontsluiting, maar alles was rustig. Met precies 37 weken is onze zoon geboren met een thuis bevalling! (wel in 2 uur)

Waarschijnlijk zorgden de harde buiken voor weeën en deze dus voor ontsluiting, maar dit kunnen ze niet met zekerheid zeggen.
Bij een eventuele volgende zwangerschap hou ik gelijk vanaf de eerste harde buik rust en wil ik dat ze mijn baarmoederhals regelmatig opmeten. (maar voorlopig durf ik nog geen volgende zwangerschap aan)
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 1:16

Sunprincess schreef:Ik heb het idee dat mijn buik nu al aan het zakken is en af en toe heb ik ook het idee dat ik al een soort van indalingsweeen heb.
Ik ben morgen 28 weken, is dat niet een beetje vroeg?

Wanneer waren jullie baby's ingedaald?

Ciske was rond 34 weken ingedaald maar toen ging ik dus ook gelijk bevallen. Daar zit ik nu niet echt op te wachten (het hoef ook niet, weet ik)

Bij mij was het, met de 1e nogwel, al met ruim 26weken ingedaald. Paar weekjes verder, rond de 30weken dus, lag ze ook al vast met dr hoofdje..
Ben bevallen met 37+4dagen..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: