Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foute opmerking

+20
Kaboutertje
Caroow
Sneeuwvlok
Minx
TGR
Feline
Angela_1986
Carra
Jezzie
_Muppit
bolus26
Vanillivi
Jeanette
_Lacey_
Burn
RYW
Isis
Elsje
Marin
Sushi
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Foute opmerking - Pagina 2 Empty Re: Foute opmerking

Bericht  Angela_1986 zo 11 sep 2011 - 7:45

:shock: Zouden ze dan toch bestaan, mensen zonder verstand? Ongelooflijk... Die opmerkingen over verkrachtingen zijn echt belachelijk en respectloos!
En de opmerking die 'bolus26' te horen kreeg getuigd ook van een ontzettende domheid en is alles behalve respectvol! Mad

Ik had van de week een bijzonder gesprek met mijn HA waarin hij eigenlijk de ene rare opmerking na de ander maakte; eerst dacht hij dat hij een bloedonderzoek wilde doen om vervolgens te zeggen dat hij dacht dat daar toch niets uit zou komen omdat hij niet het idee had dat ik iets van reuma had. Paar jaar geleden is er een 'n vorm van reuma bij mij gediagnostiseerd...
Vervolgens vond hij dat ik er zo goed en 'happy' uit zag de laatste tijd terwijl het huilen me nader dan het lachen stond en ik me op dat moment to-taal niet happy voelde.
En daarna ging hij me ook nog even uitleggen dat (huis)artsen hun werk doen omdat ze graag mensen beter willen maken. Ze moeten echter ook regelmatig mensen mededelen dat ze chronisch/ongeneeslijk zien zijn, dat dit voor hen als arts niet makkelijk is en dat het daardoor wel eens voor kan komen dat ze het gesprek met hun patient niet aangaan om de nodige uitleg te geven...
silent
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Feline zo 11 sep 2011 - 8:18

Wat een vreemde opmerkingen zitten ertussen.. maar ik zal me er ongetwijfeld zelf ook wel eens schuldig aan maken.

Ik ben gedeeltelijk 'gehandicapt' en krijg echt redelijk vaak te horen: maar gelukkig heb je je uiterlijk mee..
Weet nooit zo goed hoe ik daar op moet reageren.. alsof 't voor een maatschappelijk gezien minder knap iemand niet erg zou zijn.. Of dat ik maar niet moet zeuren omdat ik gelukkig wel 'knap' ben..
Het wordt waarschijnlijk bedoeld als compliment maar vind 't altijd maar een rare opmerking.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  TGR zo 11 sep 2011 - 8:25

"Als je een verkrachting niet voorkomen kan, blijf dan liggen en geniet ervan", dit was een gevleugelde uitspraak van medeklasgenoten toen ik op de middelbare school zat.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:33

RYW schreef:Belachelijke opmerking. Ik kan er ook de lol niet van inzien. Echt smakeloos.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:37

Ik hoor en lees heel veel foute opmerkingen wat betreft 9/11 laatste week. Zoveel irritatie omdat er 'teveel' aandacht aan besteed wordt.. Zo grof en respectloos..

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 11 sep 2011 - 8:45

Bazinga schreef:Ik hoor en lees heel veel foute opmerkingen wat betreft 9/11 laatste week. Zoveel irritatie omdat er 'teveel' aandacht aan besteed wordt.. Zo grof en respectloos..

zoiets bedoel je??

Caribbeanlover schreef:Denk ik ''Red mijn vakantie te gaan kijken'', check ik ff op tvgids.nl voor de zekerheid ivm 9/11, want de kans dat het niet komt zou er wel eens kunnen zijn en ja hoor tis nog waar ook!

Damn, tuurlijk is het erg, maar het is al 10 jaar geleden en elk jaar weer die docu's, films etc etc etc begin ik nou zat te worden! Het is hier niet gebeurd en ik vind niet dat de halve programmering aandacht eraan moet besteden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:49

Nou dat was vandaag de 5e keer dat ik zoiets lees/hoor en daarna zag ik dit topic Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Sushi zo 11 sep 2011 - 8:50

Jeetje zeg, ik zie hier dingen voorbij komen... Ongelooflijk dat mensen soms zulke achterlijke dingen kunnen zeggen. Die opmerking die Bolus te horen kreeg vind ik ook echt absurd.

Guattari schreef:Vriendinnen die zulke opmerkingen maken, zouden mijn vriendinnen niet zijn als ik eerlijk ben. Ik vind het bijzonder sneu als iemand zulke zogenaamd grappige opmerkingen maakt.

Ik zou er graag nog iets over zeggen tegen haar, maar daar ben ik echt een beetje laat mee denk ik. Ik zou het ook raar vinden als iemand tegen mij zou zeggen: "Hey, gisteravond zei je iets en daar wil ik nog even op terugkomen..."

Ik heb het zelf meegemaakt en daarom ben ik er misschien nu nog zo mee bezig dat ze dit heeft gezegd. Maar zij weet niet dat ik dat heb meegemaakt, dus het zou denk ik een raar gesprek worden als ik haar erop zou aanspreken. Overigens is zij niet een van mijn beste vriendinnen, ze is eerder een kennis denk ik.
Dit stukje niet quoten graag.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Angela_1986 zo 11 sep 2011 - 8:55

Misschien zou je juist daarom wel het gesprek aan moeten gaan met haar Suuske. Wellicht dat ze dan ook begrijpt dat ze met haar (domme) opmerkingen ook mensen kan raken of zelfs kwetsen.

De opmerkingen over 9/11 vind ik ook respectloos en onbegrijpelijk!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sushi zo 11 sep 2011 - 9:02

Angela_1986 schreef:Misschien zou je juist daarom wel het gesprek aan moeten gaan met haar Suuske. Wellicht dat ze dan ook begrijpt dat ze met haar (domme) opmerkingen ook mensen kan raken of zelfs kwetsen.

Maar ik ben bang dat ze het dan met andere mensen gaat hebben over wat ik haar heb verteld. Ik weet niet waarom, maar dat denk ik. Ze is iemand die aardig wat afroddelt. Ik roddel ook hoor, dat geef ik toe, maar zij vertelt soms ook dingen aan mij en andere vriendinnen waarvan ik me afvraag of het wel de bedoeling is dat anderen dat horen.

Zo lastig. Maar ik heb geen zin om in het vervolg nog meer van dit soort opmerkingen te horen. Misschien toch eens kijken of er een manier is waarop ik het met haar kan bespreken.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Angela_1986 zo 11 sep 2011 - 9:10

Suuske schreef:
Angela_1986 schreef:Misschien zou je juist daarom wel het gesprek aan moeten gaan met haar Suuske. Wellicht dat ze dan ook begrijpt dat ze met haar (domme) opmerkingen ook mensen kan raken of zelfs kwetsen.

Maar ik ben bang dat ze het dan met andere mensen gaat hebben over wat ik haar heb verteld. Ik weet niet waarom, maar dat denk ik. Ze is iemand die aardig wat afroddelt. Ik roddel ook hoor, dat geef ik toe, maar zij vertelt soms ook dingen aan mij en andere vriendinnen waarvan ik me afvraag of het wel de bedoeling is dat anderen dat horen.

Zo lastig. Maar ik heb geen zin om in het vervolg nog meer van dit soort opmerkingen te horen. Misschien toch eens kijken of er een manier is waarop ik het met haar kan bespreken.

Dan kan ik me je twijfel heel goed voorstellen, ik snap dat je er niet op zit te wachten dat ze dit met jan en alleman bespreekt!
Misschien kan je het dan gewoon algemeen houden en aangeven dat je schrok van haar opmerking. Of haar 'tippen' dat het wellicht niet zo handig is om zo'n opmerking te maken omdat het mensen kan kwetsen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sneeuwvlok zo 11 sep 2011 - 9:30

Ik zou er nu niet iets van gaan zeggen, maar bij een volgende keer kan je dat natuurlijk wel doen.. doordat je er nu over nagedacht hebt weet je dan misschien wel wat je moet zeggen..

Bij mijn werk maakt mijn collega ook een nogal rare opmerking. Ik had er een tijdje niet gewerkt, en zag hem toen voor het eerst weer. Hij zei: 'wat leuk dat je er weer bent, zo leuk dat ik weer in mijn broek kan kamperen'
Ik had eerst niet zo door wat hij zei en ik lachte het wat weg. Maar later besefte ik het me pas, vond het zo'n ranzige opmerking! En hij doet dat echt altijd, op een of andere manier komt hij er altijd mee weg
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Sushi zo 11 sep 2011 - 9:31

Angela_1986 schreef:
Suuske schreef:

Dan kan ik me je twijfel heel goed voorstellen, ik snap dat je er niet op zit te wachten dat ze dit met jan en alleman bespreekt!
Misschien kan je het dan gewoon algemeen houden en aangeven dat je schrok van haar opmerking. Of haar 'tippen' dat het wellicht niet zo handig is om zo'n opmerking te maken omdat het mensen kan kwetsen.
Oh da's wel een goeie. Als ik haar volgende keer zie zal ik dat tegen haar zeggen. Ik denk namelijk inderdaad dat je sowieso dit soort opmerkingen niet moet maken. Het kan gewoon niet. Grapjes over zware onderwerpen is in mijn ogen vrijwel altijd ongepast. Ik kan geen situatie bedenken waarin zoiets gepast zou zijn.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Angela_1986 zo 11 sep 2011 - 9:37

Suuske schreef:
Angela_1986 schreef:
Suuske schreef:

Oh da's wel een goeie. Als ik haar volgende keer zie zal ik dat tegen haar zeggen. Ik denk namelijk inderdaad dat je sowieso dit soort opmerkingen niet moet maken. Het kan gewoon niet. Grapjes over zware onderwerpen is in mijn ogen vrijwel altijd ongepast. Ik kan geen situatie bedenken waarin zoiets gepast zou zijn.

Het is inderdaad in geen enkele situatie gepast! Dat zou je haar mee kunnen geven, ook om haar tegen zichzelf te beschermen. Dat klinkt misschien een beetje zwaar maar zoals ik het zo lees heeft zij zelf niet in de gaten dat de opmerkingen die zij maakt als kwetsend ervaren kunnen worden en sowieso totaal niet gepast zijn.

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sushi zo 11 sep 2011 - 9:49

Angela_1986 schreef:
Suuske schreef:
Angela_1986 schreef:
Suuske schreef:

Het is inderdaad in geen enkele situatie gepast! Dat zou je haar mee kunnen geven, ook om haar tegen zichzelf te beschermen. Dat klinkt misschien een beetje zwaar maar zoals ik het zo lees heeft zij zelf niet in de gaten dat de opmerkingen die zij maakt als kwetsend ervaren kunnen worden en sowieso totaal niet gepast zijn.

Succes!
Dankjewel smile
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow zo 11 sep 2011 - 12:15

'o, is je vriend Surinaams? Had je niet liever een Nederlandse vriend gehad? Die gaan tenminste niet vreemd'

Nou, die van mij gaat hij ook niet vreemd Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kaboutertje zo 11 sep 2011 - 12:22

Wat een stomme opmerking zeg Rolling Eyes
Ik zou als ik jou was wel iets ervan zeggen, ook al heb je dat niet meteen gedaan.. Blijkbaar (logisch ook) zit je ermee dus lijkt het me goed om daar wat van te zeggen. Waarschijnlijk beseft(e) zij niet dat deze opmerking bij iemand, in dit geval jou, teweeg kan brengen.

Mocht dit nou weer gebeuren en je zegt er nú wel wat van, dan krijg je misschien een beetje zoiets van : "ja, waarom had je het van de vorige keer dan niet verteld"? Het lijkt mij wel lastig dit onderwerp aan te snijden, maar ik denk dat je er meer mee bereikt door duidelijk te zijn in wat je voelt. Misschien denkt ze voortaan beter na over wat ze zegt..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Rush zo 11 sep 2011 - 20:33

M`n vriend is indo en ik hoor echt all the time;

Jullie eten alleen maar rijst zeker?

En dan antwoord m`n vriend standaard; nee iedere dag boerenkool. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush zo 11 sep 2011 - 20:34

TGR schreef:"Als je een verkrachting niet voorkomen kan, blijf dan liggen en geniet ervan", dit was een gevleugelde uitspraak van medeklasgenoten toen ik op de middelbare school zat.
Die heb ik ook zo vaak gehoord. Ik zei dan altijd maar; dan is het ook niet echt verkrachting he?!

Dan was het wel stil.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Jezzie zo 11 sep 2011 - 20:36

Rush schreef:M`n vriend is indo en ik hoor echt all the time;

Jullie eten alleen maar rijst zeker?

En dan antwoord m`n vriend standaard; nee iedere dag boerenkool. laughcry

Haha, ik dat is echt het beste antwoord dat je op zo'n vraag kunt geven! Very Happy
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sushi ma 12 sep 2011 - 3:58

Caroow schreef:'o, is je vriend Surinaams? Had je niet liever een Nederlandse vriend gehad? Die gaan tenminste niet vreemd'

Nou, die van mij gaat hij ook niet vreemd Rolling Eyes
Nou jaaaa zeg, hier viel mijn mond ook even van open!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sushi ma 12 sep 2011 - 4:22

Ik bedenk net dat het nog wel een paar weken kan duren voordat ik het meisje spreek die de stomme verkrachtingsopmerking heeft gemaakt. Zou ik haar kunnen bellen? Ik weet niet eens of ik dat durf hoor en misschien is het wel beter om het face-to-face te bespreken?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 4:31

"Waar kom je vandaan?" "Nee, maar waar kom je écht vandaan? Want je bent niet Nederlands hé"

Kansloos, echt zo kansloos. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 4:33

Suuske schreef:Ik bedenk net dat het nog wel een paar weken kan duren voordat ik het meisje spreek die de stomme verkrachtingsopmerking heeft gemaakt. Zou ik haar kunnen bellen? Ik weet niet eens of ik dat durf hoor en misschien is het wel beter om het face-to-face te bespreken?

Het zit je duidelijk wel dwars, dus ik zou het wel bespreekbaar maken. Maar dan zeker face to face, zo dat ze kan zien hoe je het bedoeld. Misschien denkt ze echt een leuk grapje te hebben gemaakt ( ik vind het trouwens een hele onsmakelijke opmerking van d'r )

Gast
Gast

Bericht  Sterre ma 12 sep 2011 - 4:35

Rush schreef:
TGR schreef:"Als je een verkrachting niet voorkomen kan, blijf dan liggen en geniet ervan", dit was een gevleugelde uitspraak van medeklasgenoten toen ik op de middelbare school zat.
Die heb ik ook zo vaak gehoord. Ik zei dan altijd maar; dan is het ook niet echt verkrachting he?!

Dan was het wel stil.

Ik heb die opmerking serieus nog nooit voorbij horen komen, en vind het ook behoorlijk sneu. Zeker de versie die de vriendin van Suuske gebruikt. Ik zou er dan ook zeker nog op terugkomen, maar of ik er over zou bellen weet ik niet. Jammer dat je haar niet eerder face to face ziet!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende