Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

peuterstreken

+10
Printje
rapa nui
Flemy
Kat1980
Leah
Filoria
Darius
Tania
Paper Crown
maiadebij
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

peuterstreken - Pagina 2 Empty Re: peuterstreken

Bericht  Tania za 10 sep 2011 - 9:01

maiadebij schreef:Goh... voel me nu echt een onverantwoorde moeder Cry

Joh het is toch goed afgelopen (nou ja je moest even dweilen maar ok Laughing ). Iedereen doet wel is iets wat misschien niet helemaal handig is. Als je je kindjes bewust in gevaar brengt dan zou je onverantwoord zijn maar dat doe je niet. Niet schuldig voelen!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 9:04

Dat zijn geen leuke streken inderdaad Wink Zo heeft mijn nichtje ooit lege flessen gevuld met water en leeggekiepert in de wasmand. Was mijn moeder ook niet blij mee.

Ciske laat ik ook wel eens even alleen maar ik kan hem wel horen en hij maakt vrij veel geluid in bad. Zodra hij stil is, roep ik hem en ik ben altijd binnen een paar secoden bij hem.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je het gedaan hebt, als je erbij staat gaat het altijd goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 9:04

Tania schreef:
maiadebij schreef:Goh... voel me nu echt een onverantwoorde moeder Cry

Joh het is toch goed afgelopen (nou ja je moest even dweilen maar ok Laughing ). Iedereen doet wel is iets wat misschien niet helemaal handig is. Als je je kindjes bewust in gevaar brengt dan zou je onverantwoord zijn maar dat doe je niet. Niet schuldig voelen!
Eens!!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 9:06

Als ik alleen ben zet ik de oudste van 3,5 wel eens alleen in bad, maar wij wonen gelijkvloers en ik hou continue contact, we praten met elkaar. Als hij even geen antwoord geeft pak ik de jongste die ik dan aan het aankleden ben en ga meteen kijken. Met als gevolg dat ik soms drie keer op en neer moet lopen. Maar ik ben daar wel bang voor dat hij zou verdrinken.

Gast
Gast

Bericht  Filoria za 10 sep 2011 - 9:07

maiadebij schreef:Dat heeft mij ook zo verbaasd!! Zo'n badje vol water moet hartstikke zwaar zijn toch?
Wow wat een sterke zoon heb jij inderdaad!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  maiadebij za 10 sep 2011 - 9:17

de douchedeur en slaapkamerdeur staat ook open en N praat continue in zijn spel. En net als hierboven geschreven roep ik hem als hij even stil is. Maar na het verhaal van Darius, durf ik het echt niet meer aan. Dit was trouwens de eerste keer in het badje, normaal staat hij onder de douche met wat speelgoed.

Nouja al met al is het goed afgelopen, ik hoef morgen in ieder geval niet meer te dweilen en is dit tevens een wijze les geweest.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Leah za 10 sep 2011 - 19:21

Ooo wat is hij sterk dan zeg! Maar ik zal ook echt flink balen! Is je laminaat nog krom getrokken?

J.aney heeft weleens wat kapot gegooid in de winkel. Ze had voor de zoveelste keer iets vast en toen ik voor de zoveelste keer zei dat ze moet kijken met haar oogjes en nergens aan mag komen, gooide ze het op de grond. En toen was het stuk. En ze keek me heel uitdagend aan..van...nou...zeg er maar wat van.

Oja...en mijn dure favoriete parfum is gesneuveld. Vond ik ook niet echt leuk van haar.
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 20:18

Jeetje Maia wat een actie zeg....

Pff Darius ik wist dat niet. Wat heftig. Ik krijg de rillingen over mijn rug dan moet je de ouders gaan vertellen wat er gebeurd is.

Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje. Op vakantie is J.esper in een waterbak gevallen. We stonden te praten met mensen en ik had al 5 keer tegen Jesper gezegd dat hij geen blaadjes uit het water moest halen. Ineens zegt die man met wie we stonden heel droog: oh hij valt erin. Ik voelde me echt zo'n luie moeder. Ik had hem natuurlijk meteen bij die bak weg moeten halen, maar we stonden er op 2 stappen afstand vandaan. Het kwam nog niet eens tot zijn knietjes hoor, maar toch. Uiteraard had ik geen reservekleding mee en liep hij later in een driekwartbroek (maat 116, dus voor hem een lange broek haha) van de ene buren op het park en een polo van de andere buren.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 za 10 sep 2011 - 22:59

Wat een verhaal zeg Maia!

Ik had afgelopen vrijdag ook een verschrikkelijke peuterstreek. Was met J even naar de drogist en stond bij de kassa in de rij. J was een beetje in mijn buurt in de winkel rond aan het lopen, zie ik hem opeens een snoepje uit de snoepbak pakken, een hap nemen en de rest van het snoepje terug gooien in de bak. Ik hem bij me geroepen, pakt hij vervolgens een chocoladereep uit het rek en rent daarmee de winkel uit. Ik kon hem net niet meer bij zijn shirt pakken, dus er achteraan gerend en hem even duidelijk gemaakt dat dat echt niet mag. Tip: ga nooit met een vermoeide peuter op pad, want meneer vond dit nog niet genoeg... Vervolgens slaat hij tegen het snoeprek aan en valt de helft ervan op de grond. Ik was echt zo pissig op hem!
Ik dacht dat de peuterpuberteit minder zou worden als kids 3 jaar werden, maar schijnbaar gaat er bij die van mij nog een schepje bovenop Mad
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Darius za 10 sep 2011 - 23:10

Kat1980 schreef:Wat een verhaal zeg Maia!

Ik had afgelopen vrijdag ook een verschrikkelijke peuterstreek. Was met J even naar de drogist en stond bij de kassa in de rij. J was een beetje in mijn buurt in de winkel rond aan het lopen, zie ik hem opeens een snoepje uit de snoepbak pakken, een hap nemen en de rest van het snoepje terug gooien in de bak. Ik hem bij me geroepen, pakt hij vervolgens een chocoladereep uit het rek en rent daarmee de winkel uit. Ik kon hem net niet meer bij zijn shirt pakken, dus er achteraan gerend en hem even duidelijk gemaakt dat dat echt niet mag. Tip: ga nooit met een vermoeide peuter op pad, want meneer vond dit nog niet genoeg... Vervolgens slaat hij tegen het snoeprek aan en valt de helft ervan op de grond. Ik was echt zo pissig op hem!
Ik dacht dat de peuterpuberteit minder zou worden als kids 3 jaar werden, maar schijnbaar gaat er bij die van mij nog een schepje bovenop Mad

Ojaaaa, dat is zo verschrikkelijk als ze zich zo gedragen in de winkel!

Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius za 10 sep 2011 - 23:13

Wij hadden een paar kilo appels uit eigen tuin gekregen, en waren appeltaart aan het maken. Laurens wilde een appel, maar ze zijn best zuur, dus ik zei dat hij over een oaar minuutjes een zoete appel uit de winkel kreeg, als ik klaar was met schillen. Ik loop naar de keuken, ondertussen heeft hij blijkbaar een zure appel gepakt en een hap genomen.
's Avonds vond ik een appel met een hapje eruit onder twee kussens in het hoekje van de bank.... Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Flemy za 10 sep 2011 - 23:35

Arden schreef:Als ik alleen ben zet ik de oudste van 3,5 wel eens alleen in bad, maar wij wonen gelijkvloers en ik hou continue contact, we praten met elkaar. Als hij even geen antwoord geeft pak ik de jongste die ik dan aan het aankleden ben en ga meteen kijken. Met als gevolg dat ik soms drie keer op en neer moet lopen. Maar ik ben daar wel bang voor dat hij zou verdrinken.

Ik woon dan niet gelijkvloers, maar dat is de bovenverdieping natuurlijk wel Wink
Ik doe dit dan precies hetzelfde. De oudste gaat vaak eerst in bad, dan kleed ik de jongste uit en zet die erbij. Ondertussen praat ik dan met de oudste, of ze is zelf aan het zingen o.i.d. waardoor ik hoor dat het goed gaat. Inderdaad zodra ze stil is loop ik er heen of roep ik haar. Ik zou haar nog geen seconde helemaal alleen laten. Verdrinkingsdood is toch nog steeds doodsoorzaak nummer 1 bij kinderen?
De oudste gaat wel al heeeeel lang alleen onder de douche, dan speelt ze met badspeeltjes en zingt ze altijd heel wat af. Ik rommel dan altijd boven wat, of ben met de jongste bezig.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius za 10 sep 2011 - 23:44

Flemy, wordt je dan zelf niet kleddernat als je je oudste onder de douche vandaan haalt? Wij douchen nu alleen samen met laurens ivm de nattigheid.

Edit: alleen samen..... Rolling Eyes
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Flemy za 10 sep 2011 - 23:48

Hoezo zou ik dan nat worden? Ik leg altijd een handdoek op de grond, laat haar daar op staan als ze klaar is en droog haar dan af smile

Ik ging voorheen wel altijd mee onder de douche trouwens, maar dat was gewoon makkelijk; dan was ik ook meteen klaar voor de avond. Sinds de jongste geboren is doe ik dat niet meer, omdat mijn man altijd pas thuis komt wanneer ze naar bed gaan en ik dus het hele douche ritueel alleen moet doen. Nu douchen de oudste en de jongste vaak samen. Dan ben ik dus vaak wel nat, als ik de jongste er onder vandaan moet vissen en moet optillen naar haar slaapkamer. Maar met de oudste is het alleen maar makkelijk, die droogt zichzelf soms ook gewoon af als ik nog bezig ben.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Darius za 10 sep 2011 - 23:51

Ik moet dan met mojn arm onder de douchestraal door om de kraan dicht te draaien!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui zo 11 sep 2011 - 0:28

Wat een streek! maar wat ik me de hele tijd zit af te vragen: hoeveel water zit er in zo'n badje dan? En heb je zo'n kleine badkamer zonder drempel dat het water daar niet eerst grotendeels in blijft/in de afvoer stroomt?

Ik hoorde hier net ook zo iets dat afgelopen week een moeder haar 3-jarige kind in bad had samen met haar 9-maanden oude kindje. Ze was er zelf bij maar ging even weg toen haar 5-jaar oude zoon riep. Het 9 maanden oude kindje was al helemaal blauw / onder water toen ze terugkwam. Gelukkig is het goed afgelopen maar zo iets vergeef je je zelf toch nooit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 8:22

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel water er in eht badje gezeten heeft maar kan me voorstellen dat het al snel meer is dan het lijkt als het alle kanten instroomt.

Persoonlijk zou ik mijn kind ook niet alleen laten als hij in badje zit. Ik blijf er altijd bij, als de telefoon gaat laat ik hem vaak ook gewoon gaan al hij in bad zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Mamsie zo 11 sep 2011 - 8:33

ooh wat erg! Wat een draak.

Weet je wat het is met water, kinderen reageren niet als ze met hun gezicht onder water komen. Ze laat het gebeuren en dat maakt het zo eng en gevaarlijk.
G is een x in de vijver gevallen (hij liep ineens achter uit ) en hij deed niks! Geen spetter water kwam omhoog, ik zag hem in 2 sec zo naar beneden zakken. Mijn man trok hem er meteen uit en er was verder niks aan de hand maar jeetje wat eng is het om te zien dat je kind gewoon met zn ogen open zonder iets te doen naar beneden zakt.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 8:37

Zou zo'n peuterzwemles daar eigenlijk voor helpen? Ik weet inderdaad dat kinderen dan gewoon niets doen maar zou je ze dat niet kunnen aanleren dmv zo'n zwemles of zullen ze daar dan nog te klein voor zijn. Daarom durf ik ook echt niet weg te gaan wanneer hij in badje zit....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  LMCurious zo 11 sep 2011 - 8:47

Jeetje Darius, wat een naar gevoel krijg ik bij je verhaal. Ik ben een keer al onwijs geschrokken toen ik samen met Joris in bad zat. Ik weet eigenlijk niet meer precies wat hij nou deed, maar volgens mij was hij toen bellen aan het blazen ofzo. Dus gewoon met zn hoofd boven het water en zn mond net eronder en dan blazen. Volgens mij gleed toen zijn arm weg ofzo (hij zat dus op zn knieen en handen. Maar daar schrok hij ook zo van dat ie niet meer wist van hoe of wat. Maar ik schrok dus ook onwijs omdat ie dus weggleed en zo'n rare beweging maakte. Ik kreeg hem eerst niet goed te pakken door zijn beweging en natte lijf, maar daarna gelukkig wel. Hij proestte het water echt uit. Toen ik dat gezien heb kon ik me ook pas voorstellen hope snel het gedaan kan zijn. Ik pak ooit een wasmand tussendoor uit een andere kamer ofzo en ga dan was zitten vouwen in de badkamer of ik maak vast de wastafels/wc schoon enzo als hij in bad zit. Iets anders durf ik ook echt niet.

Ontopic, wat een verhaal. Hoop dat de schade beperkt blijft. verzekering of niet, het is gewoon vervelend als je het moet gaan regelen allemaal! Gelukkig heb ik geen verhalen zoals hier beschreven. Het ergste wat Joris heeft uitgehaald was bij vrienden. Daar had hij vanuit het campingbedje een lade kunnen open maken en er foundation in gevonden. Hier had hij zichzelf en het bedje mee besmeerd.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Filoria zo 11 sep 2011 - 8:51

Nu zie ik het plotseling voor me ja: kindje zit rechtop in bad, glijd weg en valt achterover in het water, en kan zichzelf niet meer omhoog krijgen omdat hij helemaal glibberig is.

Wat dat betreft is 2,5 zo'n griezelige leeftijd. Kinderen zijn dan vingervlug en lijken alles zelf te kunnen, maar ondertussen kunnen ze ook onhandig en hulpeloos zijn en inschattingsfouten maken.

@LMC: Zo te horen gaat Joris zijn moeder achterna wat carriere betreft Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 11 sep 2011 - 8:52

Mamsie schreef:ooh wat erg! Wat een draak.

Weet je wat het is met water, kinderen reageren niet als ze met hun gezicht onder water komen. Ze laat het gebeuren en dat maakt het zo eng en gevaarlijk.
G is een x in de vijver gevallen (hij liep ineens achter uit ) en hij deed niks! Geen spetter water kwam omhoog, ik zag hem in 2 sec zo naar beneden zakken. Mijn man trok hem er meteen uit en er was verder niks aan de hand maar jeetje wat eng is het om te zien dat je kind gewoon met zn ogen open zonder iets te doen naar beneden zakt.

Laurens kreeg eens een duw in het peuterbadje en lag ook op zn rug onder water, met zn ogen open. Geen gespetter of iets. Het is echt heel eng.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria zo 11 sep 2011 - 8:55

O echt? Brrr. Moet er niet aan denken zeg, dat beeld.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 8:58

Wij waren een keer naar een speeltuin met een zwemplasje en daarin zaten flink ondiepe stukken, af en toe ging Ezra toen ook kopje onder, dat zag er heel eng uit. Ik weet nog dat ik het 's nachts nog voor me zag.

Van de week ging Yrsa ook onderuit in het bad, toen dacht ik ook: je zou je kind op zo'n moment maar even alleen laten. Wij doen ze meestal samen in bad, als we dan iets vergeten kan er eentje even naar beneden lopen en de ander bij het bad blijven, ze mogen echt niet zonder toezicht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:03

Oh, dat is zo verschrikkelijk eng als kindjes zo kalm en zonder gespetter onder water verdwijnen. Ik durf mijn dcohter ook geen drie seconden alleen te laten in bad en ik durf ook niet alleen met haar te zwemmen. Het zwembad waar we heen gaan is vaak leeg op het tijdstip dat wij gaan en het is een klein bad zonder badmeester. Dan ben ik bang dat ik flauw val of zoiets en dat haar wat overkomt. Zal wel weer een beetje mijn overbezorgde-te-ver-denkende ik zijn, maar ik zie gewoon allerlei nachtmerriescenario's voor me als ik mijn dochter en water combineer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: