Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Down under ..

+25
pitbullgup
Paper Crown
Rush
Flemy
Koetjeboe
Schism
pino101
Makamba
Floor
L!ND@
LMCurious
Novalee
Parisienne
Pussycat
Fiebje
Annie24
*Troela*
Thunder
koNijntje
Happydobby
studiebol
Tania
PapillonRose
Susan
Printje
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Down under ..  - Pagina 2 Empty Re: Down under ..

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 9:37

Alle keren wel gedaan ja.

Bij de 1e 2 kon ik thuis bevallen, en toen het begonnen was en ik onder de douche stond om de weeen op te vangen, heb ik me gelijk geschoren. Uiteraard op de tast, want ik zag er niks meer van.
Bij de laatste zwangerschap ook weer gedaan, werd ingeleid, dus kon me ook mooi voor die tijd netjes bijwerken, vond ik zelf ook een prettiger idee.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  *Troela* vr 9 sep 2011 - 9:40

Man vertrouw ik niet met een scheermes, dus hier op de tast. Iig de 1e keer.
Koste me wel een stuk pinknagel, moest dus iets voorzichtiger doen met het mesje.
2e keer had ik zoiets van heb nog even de tijd, erg veel last van bekken dus ging ook moeilijk. Toen liet placenta los met 31,2 weken dus geen tijd meer voor bijwerken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Annie24 vr 9 sep 2011 - 9:45

Rejoy. schreef:En ik heb het de hele zwangerschap wel bijgehouden, ook op de tast inderdaad. Toen de bevalling begonnen was kwam ik direct in een weëenstorm en heb toen niet eens nagedacht over scheren.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fiebje vr 9 sep 2011 - 10:05

Ik heb het de avond ervoor ook gedaan mbv spiegel en daarna m'n man geroepen of hij het even wilde controleren.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Pussycat vr 9 sep 2011 - 10:14

Hier heeft mijn man het wel gewoon gedaan en ben er nog heelhuids vanaf gekomen ook Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Parisienne vr 9 sep 2011 - 10:26

Ik heb het de avond voordat ik ingeleid werd nog wel gedaan. Op de tast, wel even gecontroleerd met een spiegeltje na afloop. Ik maakte me al druk genoeg over het feit dat ik met de benen wijd daar moest liggen, laat staan als het er al 'ontploft' uitzag voordat het überhaupt daadwerkelijk begon :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Novalee vr 9 sep 2011 - 11:11

Ik zou het eerlijk gezegd geeneens meer weten... Ik ben voor de bevaling 2x gestript en toen heb ik het wel zo goed en kwaad als ik het zelf nog kon gedaan. Gewoon op de tast en daarna met een spiegeltje controleren Embarassed Maar of ik het toen de bevalling was begonnen nog bij heb gewerkt weet ik dus niet meer. Typisch zoiets waar ik me van tevoren druk over heb gemaakt, maar waar ik op het moment zelf totaal niet bij stil stond.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LMCurious vr 9 sep 2011 - 17:24

Ik kon er halverwege de zwangerschap ofzo al niet meer fatsoenlijk zien. Toen ben ik het dus al gaan knippen, dat ging dat toch wat netter dan scheren. Iemand zei dat het wel op gevoel kon, maar door de buik kon ik ook niet zo makkelijk in verschillende groeirichtingen voelen of alles weg was. Ik had me nog nooit gesneden met scheren, en toen 3x ofzo. Dus toen was ik er klaar mee. Op het eind kon ik met knippen er ook niet meer goed bij, dus heeft mijn man het gedaan voor de bevalling. Ik liet hem op goed geluk in elk geval 1x per week even knippen de laatste weekjes. De laatste keer wisten we wanneer ze zou komen, dus heeft ie het de dag vooraf geknipt. Hem laten scheren vertrouwde ik ook niet hoor, als ik al zie hoe gehavend zn gezicht er soms uitziet, nee dank je! Kom je goed je bevalling door, kun je nog vragen of ze daaronder even willen hechten :P (of in mijn geval naast de wond van de ks, kunt u ook even down under hechten, daar is m'n man bezig geweest daarstraks. hahaha.)
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 17:45

Storm schreef:Ik heb me nog geschoren toen ik weeen had, moest er niet aan denken om met een poes vol haar te liggen bevallen.
+1 bij indy haar bevalling en bij merle haar bevalling had ik het toevallig die avond al gedaan... :-)

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ vr 9 sep 2011 - 18:37

Pussycat schreef:Hier heeft mijn man het wel gewoon gedaan en ben er nog heelhuids vanaf gekomen ook Wink
+1 al heb ik doodsangsten uitgestaan hahaha! Maar ik had zo'n dikke buik dat ik niet eens meer mijn voeten kon zien, laat staan wat anders. Dus ik heb de avond voor de inleiding een verzoekje ingediend Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Floor vr 9 sep 2011 - 19:23

Ik denk niet dat ik me ga scheren, ik kan het nu al niet meer zien. Ik kan er ook niet bij en kan het niet voelen (armpjes zijn te kort, buik te groot en een bekken wat niet wil, dat wordt dus niks). Ik heb afgelopen week nog een poging gewaagd maar het lukt echt niet, na 4x mezelf te hebben gesneden en nagekeken met de spiegel kwam ik tot de conclusie dat het er echt niet uit zag. dus ik laat het maar voor wat het is.
Mijn man laat ik dat echt niet doen, als ik zie hoe hij zich kan snijden als hij z'n gezicht scheert :affraid: neee dan mag hij mij echt niet scheren!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Makamba vr 9 sep 2011 - 19:33

Ik heb het de dag voordat ik moest bevallen gedaan!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 19:45

Gewoon op de tast gedaan en het was beide keren netjes kaal. Je hoeft toch niet met een lineaal-recht streepje te liggen bevallen. Dan maar gewoon helemaal kaal, alles eraf. Is ook veel frisser en netter voor de verloskundige/gynaecoloog/kraamhulp enz enz.
Trouwens in het ziekenhuis vroegen ze ook om kaal terwijl ik een keizersnede zou krijgen. In verband met de hygiene.

Gast
Gast

Bericht  pino101 vr 9 sep 2011 - 20:40

Ik voelde dat ik de slijmprop verloor en ben toen direct in bad gegaan om te scheren. Vriendlief nog effe geroepen om te controleren omdat ik ook op gevoel scheerde. Die avond zijn ook de vliezen gescheurd en de weeen begonnen. Twaalf uur later ben ik bevallen.
pino101
pino101
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Schism vr 9 sep 2011 - 20:47

Ik heb het ook af en toe op de tast gedaan, maakte me er in het begin ook wel druk over dat ik er netjes bij wou liggen. Nou echt op dat moment interesseerde me het echt helemaal niks als er wat haar zat.
Na de bevalling kan je ook niet scheren en mijn hechtingen moesten ook elke dag gecontroleerd worden door de kraamzorg. Beetje genant misschien, maar die meiden weten ook wel dat dat niet anders kan smile
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Koetjeboe vr 9 sep 2011 - 21:19

Ik heb het de hele zwangerschap door bijgehouden. Ook op het eind, kon er nog redelijk goed bij, had niet een hele dikke buik. En mijn man zou ik het ook niet toevertrouwen, hij scheert zichzelf (zijn baard) niet eens met een scheermesje, dus laat staat dat hij het bij mij gaat doen.. No way!

Koetjeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11

Bericht  Flemy vr 9 sep 2011 - 21:40

De eerste keer had ik het aardig bijgehouden, maar net die laatste week niet meer. Dus het was 'een week oud' zeg maar :P Bij de tweede hield ik er echt rekening mee en hield ik het goed bij, zo goed als dat kon dan. Ook omdat ik de eerste keer geen foto's van de bevalling had laten maken en dat de tweede keer zeker wel wilde.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 22:09

Ik heb het de hele zwangerschap gewoon bijgehouden en toen de bevalling begonnen was heb ik ook nog even wat bij geschoren, wou er ook netjes bij liggen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 22:51

LMCurious schreef:Ik kon er halverwege de zwangerschap ofzo al niet meer fatsoenlijk zien. Toen ben ik het dus al gaan knippen, dat ging dat toch wat netter dan scheren. Iemand zei dat het wel op gevoel kon, maar door de buik kon ik ook niet zo makkelijk in verschillende groeirichtingen voelen of alles weg was. Ik had me nog nooit gesneden met scheren, en toen 3x ofzo. Dus toen was ik er klaar mee. Op het eind kon ik met knippen er ook niet meer goed bij, dus heeft mijn man het gedaan voor de bevalling. Ik liet hem op goed geluk in elk geval 1x per week even knippen de laatste weekjes. De laatste keer wisten we wanneer ze zou komen, dus heeft ie het de dag vooraf geknipt. Hem laten scheren vertrouwde ik ook niet hoor, als ik al zie hoe gehavend zn gezicht er soms uitziet, nee dank je! Kom je goed je bevalling door, kun je nog vragen of ze daaronder even willen hechten :P (of in mijn geval naast de wond van de ks, kunt u ook even down under hechten, daar is m'n man bezig geweest daarstraks. hahaha.)
Dan kun je beter knippen dan dat ik het kan. :P Bij mij is het wel mis gegaan haha. Zou het niemand aanraden om te gaan knippen.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious vr 9 sep 2011 - 22:52

Lieskuh schreef:Gewoon op de tast gedaan en het was beide keren netjes kaal. Je hoeft toch niet met een lineaal-recht streepje te liggen bevallen. Dan maar gewoon helemaal kaal, alles eraf. Is ook veel frisser en netter voor de verloskundige/gynaecoloog/kraamhulp enz enz.
Trouwens in het ziekenhuis vroegen ze ook om kaal terwijl ik een keizersnede zou krijgen. In verband met de hygiene.

Dat is trouwens de reden dat ik de 2e keer niet eens geprobeerd heb te scheren. Ik mocht het gek genoeg dan juist niet van het ziekenhuis scheren, ivm eventuele wondjes die dan juist konden gaan infecteren. Mocht ook alleen knippen, en als er echt iets weg moest zouden zij het ter plekke doen. Maar mn litteken zit helemaal in mn buik plooi ipv bikinisnede, dus was uiteindelijk uberhaupt niet van toepassing.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 7:34

Ik heb de ochtend toen de bevalling begon me nog onder de douche geschoren. Wel op de tast dat wel Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 9:25

Ik heb eigenlijk geen idee! Dat weet ik echt niet meer ... ik heb het wel een paar keer op de tast gedaan, maar ik weet niet meer wat ik vlak voor de bevalling heb gedaan. Ik geloof ook niet dat het me erg veel kon schelen. Ik had zoiets van: 'Ze hebben al zoveel dozen gezien, die van mij zal vast niet hariger of kaler zijn dan een andere'.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 11 sep 2011 - 21:04

Mooi onderwerp dit.

Ik laat me wel scheren door m`n vriend dan, haha. Die vertrouw ik wel met scheermes.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Paper Crown zo 11 sep 2011 - 21:08

Alex schreef:Ik heb eigenlijk geen idee! Dat weet ik echt niet meer ... ik heb het wel een paar keer op de tast gedaan, maar ik weet niet meer wat ik vlak voor de bevalling heb gedaan. Ik geloof ook niet dat het me erg veel kon schelen. Ik had zoiets van: 'Ze hebben al zoveel dozen gezien, die van mij zal vast niet hariger of kaler zijn dan een andere'.

HAHA!! Volgens mij letten ze daar echt niet op!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 21:11

Volgens mij letten ze er inderdaad niet op. Ik heb ook echt nog nooit gehoord dat ze erom vragen, zoals bij Lieskuh, ik vind dat ook een beetje een vreemd verzoek aan hoogzwangere vrouwen, om heel eerlijk te zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: