Deel hier je favoriete pastarecept
+17
Dolphinne
Verona
Flippin' Bitch
Rovine
vlinder19
Parisienne
Mizz_S
luisa
dolfijntje24
Lieke128
Sneeuwvlok
-Ieniemienie-
minoessepoes
litllejoy
Inge
Gebruikersnaam
aniet
21 plaatsers
Pagina 1 van 1
Deel hier je favoriete pastarecept
Ik heb wel zin om es een compleet andere pasta te maken.
Tuurlijk kan ik hier voor het internet op naslaan maar ik vraag jullie om recepten.
En misschien kunnen we zo recepten uitwisselen,lijkt me super leuk.
Brand maar los! :-)
Tuurlijk kan ik hier voor het internet op naslaan maar ik vraag jullie om recepten.
En misschien kunnen we zo recepten uitwisselen,lijkt me super leuk.
Brand maar los! :-)
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Deel hier je favoriete pastarecept
tortellini met spinazie! Heel simpel, maar zooo lekker.
Tortellini met kaasvulling, spekjes, spinazie, roomkaas, scheutje witte wijn, knoflook, wat tomaatjes op het laatst bij de saus, kruiden..
Tortellini met kaasvulling, spekjes, spinazie, roomkaas, scheutje witte wijn, knoflook, wat tomaatjes op het laatst bij de saus, kruiden..
Gebruikersnaam- Fluisteraar
- Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Macaroni met ui, champignons, roomsaus, hammetjes of spekjes
Macaroni met kip, broccoli en roomsaus (niet uit een pakje maar met roomkaas)
Macaroni met gehakt, paprika, ui, prei, champignons, tomatenblokjes (afgegoten), heinz tomato frita, verse kruiden
Spaghetti met zongedroogde tomaatjes, parmazaansekaas, spinazie, roomkaas
Macaroni met kip, broccoli en roomsaus (niet uit een pakje maar met roomkaas)
Macaroni met gehakt, paprika, ui, prei, champignons, tomatenblokjes (afgegoten), heinz tomato frita, verse kruiden
Spaghetti met zongedroogde tomaatjes, parmazaansekaas, spinazie, roomkaas
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Gerookte kip met farfalle, Philadelphia, mayonaise, olijfolie, knoflook en een lekkere frisse salade.
Gast- Gast
Fusili met pesto/ basilicum saus (kookroom, beetje groene pesto en verse basilicum mengen) en gerookte kip en broccili.
Macaroni met ham- en baconreepjes, broccili en in stukjes gesneden tomaten met boursain.
Macaroni met ham- en baconreepjes, broccili en in stukjes gesneden tomaten met boursain.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Deze pastasalade vind ik heel lekker. Fussilli koken, kipfilet bakken, pijnboompitjes roosteren, lente ui in ringetjes, kerstomaatjes door vieren delen en dit alles mengen. Dan een dressing maken van een uitgeperst teentje knoflook, 2 lepels rode pesto, 1 lepel citroensap en 1 lepel olijfolie. Dit alles goed door elkaar mengen en oude geraspte of parmezaanse kaas toevoegen. Op tafel zet ik dan voor de liefhebber nog extra kaas.
En ik maak altijd pastasaus door een uitje en knoflook aan te fruiten, een blikje tomatenpuree mee te bakken, tomatenblokjes toe te voegen, een paar lepels rode pesto, wat zongedroogde tomaatje, peper &zout en Italiaanse kruiden, het liefst vers maar het ligt er maar net aan wat ik in huis heb, soms voeg ik ook nog een scheutje rode wijn toe en dat dan lekker even in laten koken. De ene keer eten we dat met geruld gehakt, de andere keer met pesto gehaktballetjes en soms met blokjes salamiworst bijvoorbeeld.
Ik vind de combinatie gestoomde broccoli/spinazie, spekjes, uitje, roomkaas ook altijd lekker. Of groene pesto, creme fraiche, blokjes kipfilet enz ook.
Ook maak ik weleens een pasta maaltijdsalade met tortellini met kaasvulling, verse spinazie (rauw), zonnebloempitten, blokjes feta, tomaat enz en een frisse dressing van wat olijf olie met citroensap.
Lasagne maak ik het liefst met spinazie en roomkaas, dat kan met zalm bijvoorbeeld maar ik maak het meestal gewoon met gehakt. Zo lekker!
En ik maak altijd pastasaus door een uitje en knoflook aan te fruiten, een blikje tomatenpuree mee te bakken, tomatenblokjes toe te voegen, een paar lepels rode pesto, wat zongedroogde tomaatje, peper &zout en Italiaanse kruiden, het liefst vers maar het ligt er maar net aan wat ik in huis heb, soms voeg ik ook nog een scheutje rode wijn toe en dat dan lekker even in laten koken. De ene keer eten we dat met geruld gehakt, de andere keer met pesto gehaktballetjes en soms met blokjes salamiworst bijvoorbeeld.
Ik vind de combinatie gestoomde broccoli/spinazie, spekjes, uitje, roomkaas ook altijd lekker. Of groene pesto, creme fraiche, blokjes kipfilet enz ook.
Ook maak ik weleens een pasta maaltijdsalade met tortellini met kaasvulling, verse spinazie (rauw), zonnebloempitten, blokjes feta, tomaat enz en een frisse dressing van wat olijf olie met citroensap.
Lasagne maak ik het liefst met spinazie en roomkaas, dat kan met zalm bijvoorbeeld maar ik maak het meestal gewoon met gehakt. Zo lekker!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Shoarma spinzaie pasta:
Pakje spinazie met boursain. ( je kan het ook los doen, gewone spinazie en een bakje boursain oid)
Shaorma bakken, spinazie erbij.
Scheutje melk, wat knoflook en dan pasta erbij.
Jammie!!
Pakje spinazie met boursain. ( je kan het ook los doen, gewone spinazie en een bakje boursain oid)
Jammie!!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Leuk topic dit, ik hou van pasta!
Ik heb laatste pasta Alfredo gemaakt, pasta koken, kip bakken en broccoli koken, wat boter bij de kip doen als die gaar is, beetje room erbij (ik gebruik kookroom light), wat parmezaanse kaas erdoor en alles door elkaar roeren!
Ik heb laatste pasta Alfredo gemaakt, pasta koken, kip bakken en broccoli koken, wat boter bij de kip doen als die gaar is, beetje room erbij (ik gebruik kookroom light), wat parmezaanse kaas erdoor en alles door elkaar roeren!
Gast- Gast
farfalle met (basilicum)roomsaus, spekjes, sperziebonen en geraspte kaas
de roomsaus is wel heel onorgineel uit een pakje..
de roomsaus is wel heel onorgineel uit een pakje..
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Mijn lievelingspasta:
Voldoende olijfolie in de wok, twee teentjes knoflook in stukjes erin, cherrytomaatjes halveren en meewokken, gerookte zalmfilet in kleine stukjes snijden en erbij doen en een bekertje crème fraiche erbij doen, op smaak maken met wat zout en chilipeper en tagliatelle erbij doen, klaar is Lieke! Zó lekker!
Ook een lekkere pastasalade:
Een pasta als farfalle of gigli koken en af laten koelen.
Knoflook, basilicum en olijfolie mixen met staafmixer tot papje, dit mengen met de pasta, reepjes gegrilde paprika, reepjes zongedroogde tomaatjes, gehalveerde cherrytomaatjes en stukjes feta, pijnboompitjes erdoor en serveren op bedje van rucola
Voldoende olijfolie in de wok, twee teentjes knoflook in stukjes erin, cherrytomaatjes halveren en meewokken, gerookte zalmfilet in kleine stukjes snijden en erbij doen en een bekertje crème fraiche erbij doen, op smaak maken met wat zout en chilipeper en tagliatelle erbij doen, klaar is Lieke! Zó lekker!
Ook een lekkere pastasalade:
Een pasta als farfalle of gigli koken en af laten koelen.
Knoflook, basilicum en olijfolie mixen met staafmixer tot papje, dit mengen met de pasta, reepjes gegrilde paprika, reepjes zongedroogde tomaatjes, gehalveerde cherrytomaatjes en stukjes feta, pijnboompitjes erdoor en serveren op bedje van rucola
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Ik maak wel eens een pastasalade met zalm, feta, noten, avocado, tomaten, paprika etc. Dat vind ik zo heerlijk als deze dingen erin zitten.
Van de bovenstaande recepten krijg ik ook wel trek, leuk die inspiratie. Ook die spinazie met die Boursin ga ik eens proberen binnenkort
Van de bovenstaande recepten krijg ik ook wel trek, leuk die inspiratie. Ook die spinazie met die Boursin ga ik eens proberen binnenkort
Gast- Gast
Van die gekleurde wokkelpasta (groen, wit en oranje) kom even niet meer op de naam fusilli geloof ik met champignons, ui, (magere) spekjes, hamblokjes en cremefraiche. Heerlijk!
Spaghetti carbonara!
Spaghetti carbonara!
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
Lekker pasta!
Ik eet pasta altijd echt op z'n Italiaans. Dat houdt m.i in niet teveel verschillende ingredienten erdoor zodat je alles goed proeft. Simpel dus.
een van mijn favorieten:
Spaghetti Aglio Olio e peperoncini.
Spaghetti koken.
Veel knoflook persen en in de olijfolie. Nog wat fijngehakte pepertjes erbij. Alles kort op vuur laten en dan spaghetti erdoor.
Of pasta caccia pepe.
Pasta koken. Geitenkaas met grove peperkorrels door elkaar hutselen en wat water waar pasta ingekookt is erdoor en dan alles over de pasta mengen.
Ik eet pasta altijd echt op z'n Italiaans. Dat houdt m.i in niet teveel verschillende ingredienten erdoor zodat je alles goed proeft. Simpel dus.
een van mijn favorieten:
Spaghetti Aglio Olio e peperoncini.
Spaghetti koken.
Veel knoflook persen en in de olijfolie. Nog wat fijngehakte pepertjes erbij. Alles kort op vuur laten en dan spaghetti erdoor.
Of pasta caccia pepe.
Pasta koken. Geitenkaas met grove peperkorrels door elkaar hutselen en wat water waar pasta ingekookt is erdoor en dan alles over de pasta mengen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Spaghetti Carbonara
kookroom, 2 eieren, geraspte kaas, kruiden(room)kaas, alles mengen in een bak.
Spaghetti koken
Spekjes bakken
Spekjes bij de "saus"
Spaghetti afgieten en terug in de pan.
"Saus bij spaghetti doen en roeren
kookroom, 2 eieren, geraspte kaas, kruiden(room)kaas, alles mengen in een bak.
Spaghetti koken
Spekjes bakken
Spekjes bij de "saus"
Spaghetti afgieten en terug in de pan.
"Saus bij spaghetti doen en roeren
Gast- Gast
Pasta met spinazie, ui, champignon, spekjes (en dan niet van die reepjes, maar plakjes ontbijtspek in stukjes knippen) en roomkaas. Los erbij kun je lekker olijven en gegrild knoflookbrood serveren, of evt. ciabatta met kruidenboter en cherrytomaatjes.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Als jullie spinazie voor een pasta gebruiken, welke spinazie gebruiken jullie dan? Verse spinazie(bladeren)? Of spinazie(blokjes) uit de diepvries?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Koude pasta:
Tagliatelle, met peultjes en sugersnaps, plakken gerookte zalm erdoor en erdoor heen zure room gemengd met peper/zout en lenteuitje. Wat verse platte peterselie erdoor, heerlijk!
Tagliatelle, met peultjes en sugersnaps, plakken gerookte zalm erdoor en erdoor heen zure room gemengd met peper/zout en lenteuitje. Wat verse platte peterselie erdoor, heerlijk!
vlinder19- Fluisteraar
- Aantal berichten : 180
Punten : 331
-Ieniemienie- schreef:Shoarma spinzaie pasta:
Jammie!!
Wij hebben hem zaterdag op!
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/pastagerechten/pesto-pasta-2624.html
Maar ik doe er geen knoflook door, dat zit ook al in de pesto.
Maar ik doe er geen knoflook door, dat zit ook al in de pesto.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Tagliatelle met mascarpone
(pas op, geen mager recept)
400 gram Tagliatelle
120 dl slagroom
400 gram spinazie
150 gram Mascarpone
Parmezaanse kaas naar eigen smaak
Kook de Tagliatelle in zout water volgens gebruiksaanwijzing. . Maak een pan warm met olijfolie en een klontje boten + 2 tenen knoflook. Als de boter goed gesmolten is de verse spinazie erbij. Helemaal doorroeren totdat hij geslonken is. Slagroom + mascarpone erbij. Een beetje water van de tagliatelle bij het spinazie mengsel, zodat het lekker smeuïg blijft. Tagliatelle afgieten en bij het spinazie mengsel doen. Goed door elkaar roeren en Parmezaanse kaas erop. Smullen maar!
(pas op, geen mager recept)
400 gram Tagliatelle
120 dl slagroom
400 gram spinazie
150 gram Mascarpone
Parmezaanse kaas naar eigen smaak
Kook de Tagliatelle in zout water volgens gebruiksaanwijzing. . Maak een pan warm met olijfolie en een klontje boten + 2 tenen knoflook. Als de boter goed gesmolten is de verse spinazie erbij. Helemaal doorroeren totdat hij geslonken is. Slagroom + mascarpone erbij. Een beetje water van de tagliatelle bij het spinazie mengsel, zodat het lekker smeuïg blijft. Tagliatelle afgieten en bij het spinazie mengsel doen. Goed door elkaar roeren en Parmezaanse kaas erop. Smullen maar!
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Ik maak vaak Tagliatelle of Penne met rauwe ham en cherrytomaatjes.
Rauwe (coburger) ham in stukjes snijden, even aanbakken.
(Rode) ui snipperen en meebakken.
Pastasaus erbij (ik heb vaak bertolli kruidig)
Cherrytomaatjes mee laten warmen tot ze net barsten.
Rauwe (coburger) ham in stukjes snijden, even aanbakken.
(Rode) ui snipperen en meebakken.
Pastasaus erbij (ik heb vaak bertolli kruidig)
Cherrytomaatjes mee laten warmen tot ze net barsten.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Tagliatelle koken, wat spekjes uitbakken, hierbij prei, courgette, gele paprika en tomaatjes. Dan reepjes gerookte kipfilet erbij, potje Boursin Cuisine Light erbij en smullen maar!
Sue- Fluisteraar
- Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11
Spaghetti tricolore
Flinke bos rucola kleiner snijden
Pijnboompitjes roosteren
Semizongedroogde tomaatjes fijnsnijden
Groene pesto losroeren met olijfolie
Kleine tomaatjes in vieren snijden
Spaghetti koken en afgieten en rucola, pijnboompitjes, beide soorten tomaatjes en groene pesto door de spaghetti scheppen. Op je bord nog wat parmezaanze kaas erboven schaven. Voor de carnivoren (mijn vriend) kan je er een pakje carpaccio doorheen doen, ook lekker.
Flinke bos rucola kleiner snijden
Pijnboompitjes roosteren
Semizongedroogde tomaatjes fijnsnijden
Groene pesto losroeren met olijfolie
Kleine tomaatjes in vieren snijden
Spaghetti koken en afgieten en rucola, pijnboompitjes, beide soorten tomaatjes en groene pesto door de spaghetti scheppen. Op je bord nog wat parmezaanze kaas erboven schaven. Voor de carnivoren (mijn vriend) kan je er een pakje carpaccio doorheen doen, ook lekker.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Parisienne schreef:Als jullie spinazie voor een pasta gebruiken, welke spinazie gebruiken jullie dan? Verse spinazie(bladeren)? Of spinazie(blokjes) uit de diepvries?
Ik gebruik altijd verse.
Ik denk dat hij er al bij staat maar verse spinazie, boursin en gerookte zalm is mijn favoriet.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn favoriete pasta recept:
Nodig:
-kipfilet
-bakje philedelphia kruidenkaas
-penne
-rode paprika
-cherry tomaatjes of champignons (ik doe de champignons erin, want ik lust geen tomaten)
-pijnboompitten
Bak de kipfilet. Kook de penne gaar. Rooster de pijnboompitten even in een hete koekenpan. Bak de champignons/ cherrytomaten en de paprika met de kipfilet mee. En laat het even koken tot het gaar is. Voeg de philedelphia toe en laat het smelten. Voeg de pijnboompitten toe en klaar is het.
Nodig:
-kipfilet
-bakje philedelphia kruidenkaas
-penne
-rode paprika
-cherry tomaatjes of champignons (ik doe de champignons erin, want ik lust geen tomaten)
-pijnboompitten
Bak de kipfilet. Kook de penne gaar. Rooster de pijnboompitten even in een hete koekenpan. Bak de champignons/ cherrytomaten en de paprika met de kipfilet mee. En laat het even koken tot het gaar is. Voeg de philedelphia toe en laat het smelten. Voeg de pijnboompitten toe en klaar is het.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema!
» Hoe zie jij er nu uit! (deel 2)
» Hoe zie jij er nu uit? Deel #23
» Doen? (deel 2)
» Top of the hour deel.....
» Hoe zie jij er nu uit! (deel 2)
» Hoe zie jij er nu uit? Deel #23
» Doen? (deel 2)
» Top of the hour deel.....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: