Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

foto op cv?

+9
sporty33
Prosecco
minoessepoes
Lavendel
Flippin' Bitch
Lovely
Monte
Marin
Moonlight
13 plaatsers

Ga naar beneden

foto op cv? Empty foto op cv?

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 5:03

Ik heb een leuke vacature gezien waar ik op heb gereageerd, en nou vraag ik me af of het tegenwoordig gebruikelijk is dat je een (pas)foto op je cv zet. Doen jullie dat altijd? volgens mijn vriend is dat wel gebruikelijk, ik heb er dus maar een kleine zwart-wit foto op gezet. Het is geen officiele pasfoto, maar wel een nette foto waar ik gewoon normaal op sta. Het gaat trouwens om een interne functie, geen front desk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Moonlight ma 5 sep 2011 - 5:06

Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Marin ma 5 sep 2011 - 5:06

Het schijnt tegenwoordig wel gebruikelijk te zijn ja. Ik heb het niet, vind het raar staan, maar blijkbaar kan het wel. M'n zus heeft een mooie zakelijke pasfoto gemaakt, in mantelpakje en opgestoken haar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 5:18

Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...

Bij ons heeft het geen effect op wel of geen gesprek, maar wij doen het ook. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Monte ma 5 sep 2011 - 6:08

Lize schreef:
Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...

Bij ons heeft het geen effect op wel of geen gesprek, maar wij doen het ook. Rolling Eyes
Nou dat lijkt me dus echt sterk. Als jij iemand hebt die de perfecte kwaliteiten hebt maar je er via facebook e.d. achter komt dat diegene er vreselijk uit ziet(echt lelijk, of onverzorgd) dan twijfel ik of je je daar echt niet door laat leiden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 6:29

Monte schreef:
Lize schreef:
Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...

Bij ons heeft het geen effect op wel of geen gesprek, maar wij doen het ook. Rolling Eyes
Nou dat lijkt me dus echt sterk. Als jij iemand hebt die de perfecte kwaliteiten hebt maar je er via facebook e.d. achter komt dat diegene er vreselijk uit ziet(echt lelijk, of onverzorgd) dan twijfel ik of je je daar echt niet door laat leiden.
Lijkt mij ook niet inderdaad, maar datzelfde effect heb je toch als zo iemand op gesprek komt en er heel erg onverzorgd/lelijk blijkt uit te zien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Lovely ma 5 sep 2011 - 6:55

Ik heb het niet gedaan, maar de docent waarbij ik sollicitatietraining heb gehad, adviseerde het wel. En dan inderdaad wel een nette foto, maar hij zei wel dat je wel moest lachen (dus niet die foto voor je paspoort/rijbewijs).
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Flippin' Bitch ma 5 sep 2011 - 7:16

Ik heb het wel, mede doordat ik wel erg vaak heb meegemaakt dat ik door mijn voornaam als man werd geinterpreteerd.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 8:01

Ik heb wel een foto op mijn cv, maar dat komt meer door de 'sector' waarin ik een baan zoek. Hoe je het ook bekijkt, vaak is uiterlijk daar toch een belangrijk punt.

Plus dat ik vind dat je op een pasfoto toch een extra meegeeft. Mensen kunnen zich een beeld vormen bij de brief en een cv.

@ Bobbie, ik vind het trouwens ook zelfverzekerd overkomen. Je bent niet bang om jezelf te laten zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Lavendel ma 5 sep 2011 - 8:42

Ik zou het ook doen, ze zoeken je waarschijnlijk toch wel op internet. Aangezien er best een aantal mensen met mijn naam bestaan vind ik het dan wel fijn dat ze de goede voor zich hebben. Wel een foto van alleen je hoofd natuurlijk.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  minoessepoes di 6 sep 2011 - 1:48

Ik zou zeggen alleen bij een baan waar je uiterlijk relevant is, dus een baan als receptioniste bijvoorbeeld.
Maar laat bij andere beroepen mensen in eerste instantie maar oordelen op basis van een cv en brief en niet op je uiterlijk.

Ik moet zeggen dat wij ook maar weinig brieven met foto's zien bij hoogopgeleide mensen die een brief sturen en bijpassende functies.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Prosecco za 10 sep 2011 - 19:09

Zelf heb ik geen foto op mijn cv. Als er in de advertentie om gevraagd wordt doe ik er een bij de sollicitatie. Op mijn cv is er niet echt ruimte voor en ik heb geen zin om die ruimte te maken.

Toen ik zelf nog sollicitaties deed (voor in een winkel) heb ik me echt kapot gelachen om de foto's die die meisjes er bij deden. In bikini bij het zwembad, met een cocktail in de hand, half bezopen. Echt niet normaal smile
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  sporty33 ma 12 sep 2011 - 1:30

nee vind ik echt onzin! waarom moeten ze weten hoe je er uitziet?
sporty33
sporty33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 22
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Rush ma 12 sep 2011 - 1:31

Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...
Ja, dat is het eerste wat er gebeurd als er sollicitanten binnenkomen.

Ik heb al een keer een meid geweigerd die snoof volgens naar Partyflock foto`s.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 1:34

Van de cv's die ik binnen zie komen, is ongeveer de helft met pasfoto. Voor een representatieve functie zou ik het wel doen. Maar doe het alleen als het echt een nette foto is. (dat gebeurt ook vaak niet en staat onwijs slordig)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 1:42

Lavendel schreef:Ik zou het ook doen, ze zoeken je waarschijnlijk toch wel op internet. Aangezien er best een aantal mensen met mijn naam bestaan vind ik het dan wel fijn dat ze de goede voor zich hebben. Wel een foto van alleen je hoofd natuurlijk.

Nou.. als je gewoon een leuke in bikini hebt, kan dat toch best?

Maarre.. wij zijn hier in Nederland volgens mij redelijk 'ouderwets' met dit soort dingen. Heel lang was het hier raar om een pasfoto op je CV te zetten. Toen ik in Ecuador mijn CV in moest leveren, werd er ook van me verwacht dat ik er een pasfoto op deed en ik deed ongeveer zo: :shock:. Ik vond het nergens goed voor. Inmiddels ben ik er wel achter dat het in bijna alle landen heel gebruikelijk en normaal is. En inderdaad: nu ze je toch gaan zoeken via Facebook of wat dan ook, dan maar liever vast een foto bijvoegen die ik representatief vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  ixis di 13 sep 2011 - 1:16

Ik heb ook een foto op mijn cv. Een beetje lief lachen moet zo'n P&O-adviseur toch zo om hebben Wink
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 20:25

Het valt mij op dat er tegenwoordig in functies ook vaak bij staat dat ze willen dat de kandidaat representatief is. Ik vind dat een beetje een vage omschrijving, want wat is nou representativiteit?
Ik vind iemand al gauw representatief als hij of zij er verzorgd uit ziet. Dan hoeft diegene nou niet direct moeders mooiste te zijn. Ik bedoel, de kop die je hebt, daar ben je mee geboren en daar zul je het je hele leven mee moeten doen. En als je op basis daarvan wordt afgewezen, vind ik dat best wel sneu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Possom vr 16 sep 2011 - 7:48

Rush schreef:
Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...
Ja, dat is het eerste wat er gebeurd als er sollicitanten binnenkomen.

Ik heb al een keer een meid geweigerd die snoof volgens naar Partyflock foto`s.

Dan ben je ook wel dom ook...

Bij mij op het werk was er een keer een sollicitant die als e-mailadres iets opgaf in de trant van haarnaampartychicaaaa86 ofzo. Dat vind ik ook zo onprofessioneel.. hoeveel moeite is het nou om een gmailtje aan te maken met gewoon je naam erin? Ze werd trouwens wel gewoon aangenomen, maar dat kwam doordat het bedrijf ongeveer net zo onprofessioneel was en volgens mij vond mijn baas haar cup D wel een mooie aanwinst.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 7:52

Break Of Day schreef:Het valt mij op dat er tegenwoordig in functies ook vaak bij staat dat ze willen dat de kandidaat representatief is. Ik vind dat een beetje een vage omschrijving, want wat is nou representativiteit?
Ik vind iemand al gauw representatief als hij of zij er verzorgd uit ziet. Dan hoeft diegene nou niet direct moeders mooiste te zijn. Ik bedoel, de kop die je hebt, daar ben je mee geboren en daar zul je het je hele leven mee moeten doen. En als je op basis daarvan wordt afgewezen, vind ik dat best wel sneu.

Maar je wordt ook echt niet daarop afgewezen als je wat minder mooi bent. Er wordt gewoon gekeken naar je verzorgdheid, uitstraling en zelfverzekerheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Antibes vr 16 sep 2011 - 7:59

Lavendel schreef:Ik zou het ook doen, ze zoeken je waarschijnlijk toch wel op internet. Aangezien er best een aantal mensen met mijn naam bestaan vind ik het dan wel fijn dat ze de goede voor zich hebben. Wel een foto van alleen je hoofd natuurlijk.

Inderdaad, het begint dermate gebruikelijk te worden dat het niet meer negatief geinterpreteerd wordt en dus kan het als je er gewoon een beetje representatief (jeeej, daar is ie weer) uitziet ook geen kwaad. Dan hebben ze een beeld van je en weet je zeker dat ze je niet aanzien voor die andere Tineke de Vries op facebook.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 8:17

Vergeet-me-nietje schreef:
Monte schreef:
Lize schreef:
Moonlight schreef:Ik heb het zelf niet gedaan en zou het ook niet doen. Ik vind dat een beetje "discriminerend" overkomen mocht je afgewezen worden. Maar buiten dat of je nou een pasfoto plaatst of niet, heel veel bedrijven zoeken zich tegenwoordig suf op die social networks hoe de sollicitanten eruit zien...Heel fout vind ik maar ja...

Bij ons heeft het geen effect op wel of geen gesprek, maar wij doen het ook. Rolling Eyes
Nou dat lijkt me dus echt sterk. Als jij iemand hebt die de perfecte kwaliteiten hebt maar je er via facebook e.d. achter komt dat diegene er vreselijk uit ziet(echt lelijk, of onverzorgd) dan twijfel ik of je je daar echt niet door laat leiden.
Lijkt mij ook niet inderdaad, maar datzelfde effect heb je toch als zo iemand op gesprek komt en er heel erg onverzorgd/lelijk blijkt uit te zien?

Nou als iemand snuift, heel onverzorgd of weet ik wat voor raars is zal het wel meespelen.
Maar niet of iemand dik/dun, een bril draagt, een schizis heeft of weet ik wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto op cv? Empty Re: foto op cv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum