Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foto bij cv

+6
minoessepoes
Flinder
Rovine
Susan
Pussycat
Live Laugh Love
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Foto bij cv

Bericht  Live Laugh Love ma 13 dec 2010 - 1:01

Ik ben mijn cv op orde aan het maken om mijn sollicitatiebrieven voor mijn stage de deur uit te kunnen doen.
Toen zei mijn vader, je moet een foto bij je cv doen.
Is dat gebruikelijk?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 1:05

Soms staat het erbij als je op een functie solliciteerd als het er niet bij staat dan hoeft het niet.
Maar het mag natuurlijk altijd.

Al is het slimmer om niet te doen, want er was laatst een onderzoek (weet niet meer waar ik het gehoord of gelezen heb trouwens) dat ''knappe'' mensen er geen foto bij doen. En sneller uitgenodigd worden omdat het mensen nieuwsgierig maakt. Als je maar een pakkende brief hebt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 1:06

Bij het UWV zeiden ze tegen mij dat het wel wordt aangeraden. Zeker nu je zo moet vechten om een gesprek, nu er soms wel 300 mensen op 1 functie solliciteren. Met een "gewoon" kaal cv val je dan niet op. Natuurlijk dan wel een nette pasfoto en geen vakantiefoto met een cocktail in je hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 1:10

Darcy schreef:Bij het UWV zeiden ze tegen mij dat het wel wordt aangeraden. Zeker nu je zo moet vechten om een gesprek, nu er soms wel 300 mensen op 1 functie solliciteren. Met een "gewoon" kaal cv val je dan niet op. Natuurlijk dan wel een nette pasfoto en geen vakantiefoto met een cocktail in je hand.
Ik vind eerlijk gezegd dat je cv gewoon zou moeten opvallen door wat erin staat en als dat betekent dat ze 300 cv's moeten doornemen dan is dat maar zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 1:12

Susan schreef:
Darcy schreef:Bij het UWV zeiden ze tegen mij dat het wel wordt aangeraden. Zeker nu je zo moet vechten om een gesprek, nu er soms wel 300 mensen op 1 functie solliciteren. Met een "gewoon" kaal cv val je dan niet op. Natuurlijk dan wel een nette pasfoto en geen vakantiefoto met een cocktail in je hand.
Ik vind eerlijk gezegd dat je cv gewoon zou moeten opvallen door wat erin staat en als dat betekent dat ze 300 cv's moeten doornemen dan is dat maar zo.

Dat ben ik wel met je eens, gaf alleen even door wat ik hoorde Wink Ze zeiden ook dat je 'm op moet leuken met kleurtjes, ze lieten me er een zien. Nou sorry hoor maar dat was geen cv meer, maar een kunstwerk :P Enfin, ik ben nog in dubio over de foto, het ligt een beetje aan de branche waar ik de brief heen stuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Rovine ma 13 dec 2010 - 2:52

Ik zou het alleen doen bij een representatieve functie. Receptioniste bijvoorbeeld.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:33

Nobucta schreef:Ik zou het alleen doen bij een representatieve functie. Receptioniste bijvoorbeeld.
Dan nog stuur ik geen foto mee, ze moeten mij maar gewoon uitkiezen op mijn brief + cv en niet op mijn uiterlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Rovine ma 13 dec 2010 - 3:37

Ben ik het op zich eigenlijk ook wel mee eens, al wilde ik het iets nuanceren. Je kunt met een foto bijvoorbeeld laten zien representatief te zijn in de zin van piercings of onnatuurlijk gekleurd haar.

Ikzelf zou het in elk geval nooit doen, maar dat is ook niet nodig en zou zelfs een beetje gek overkomen denk ik.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 10:39

Ik vind het ook aan de functie liggen. Ik heb het wel eens gedaan, toen ik solliciteerde bij een kliniek voor cosmetische chirurgie (bij die functie hoorde o.a. het begeleiden van clienten) en ook op mijn cv voor het reclamebureau waar ik solliciteerde naar een financieel administratieve functie. Bij beide bedrijven werd ik uitgenodigd en bij het reclamebureau ben ik toen ook aangenomen. In die branche is het wel belangrijk dat je cv er een beetje leuk uitziet (ook al had mijn functie weinig creatiefs). Bij mijn huidige functie heb ik het niet gedaan. Ik heb overigens bij het reclamebureau heel wat brieven voorbij zien komen (ik deed daar ook de post en toen ik wegging kreeg ik dus ook de sollicitatiebrieven binnen) en daar stonden vaak ook foto's op. Maar in best veel gevallen hebben mijn collega's (en ik heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt) er hartelijk om gelachen. Een meisje stond er gewoon dronken op volgens mij, rood hoofd, (te) veel make-up, iemand naast haar van de foto afgeknipt. Zulke foto's vind ik dus echt niet kunnen op een cv.
Denk je dat je uiterlijk in je voordeel werkt, dan zou ik er een foto opzetten. Wanneer dat niet het geval is, zou ik het niet doen en met een goede brief een uitnodiging "afdwingen".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Flinder ma 13 dec 2010 - 21:27

Ik twijfel ook heel erg of ik een foto bij mijn cv moet plaatsen en hoe ik mijn CV op kan leuken. Ik hoor steeds vaker dat er gemiddeld zo'n 150-200 mensen schrijven op functies waar ik ook op schrijf. Ik moet dus ergens opvallen...maar hoe? Ik heb mijn CV redelijk mooi gemaakt maar ik weiger er een kunstwerk van te maken!
Hoe doen jullie dat?
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  minoessepoes ma 13 dec 2010 - 22:28

Ik zou het alleen doen bij een functie waarbij je er representatief uit moet zien, zo heb ik het wel gedaan voor een bijbaantje als hostess. Receptioniste is inderdaad ook zo'n situatie of voor iemand die bij een parfumerie aan het werk wil. Maar voor een functie waarbij het echt om de inhoud van je cv gaat zou ik het niet doen. Dan moet je het inderdaad hebben van je brief en de inhoud van je cv en niet van je lieve lach!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 12:42

In mijn werk heb ik al vele cv's onder ogen gehad en een pasfoto ziet er in mijn optiek onprofessioneel uit. Maar zoals hierboven genoemd kan de specifieke functie zo zijn dat het wel een plus is. Normaalgesproken: niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 20:17

Darcy schreef:

Dat ben ik wel met je eens, gaf alleen even door wat ik hoorde Wink Ze zeiden ook dat je 'm op moet leuken met kleurtjes, ze lieten me er een zien. Nou sorry hoor maar dat was geen cv meer, maar een kunstwerk :P

Opleuken met kleurtjes? Haha dat vind ik echt het slechtste advies wat je gekregen hebt. Als er iets onprofessioneel is.

Pasfoto zou ik zelf niet snel doen. Onbewust maken mensen dan toch sneller een keuze denk ik, of zo'n persoon hen aanstaat of niet.

Ik had dan ook geen pasfoto toen ik solliciteerde. Maar ik had wel mijn website op m'n cv gezet zodat een serieuze werkgever wel daar naar zou kijken. En daar staat wel een foto van mij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 20:24

Pff ik ben echt helemaal klaar met dat UWV met hun rare adviezen waar ik me helemaal niet goed bij voel :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 20:31

Ik zou je inderdaad niet te veel aantrekken van dit soort adviezen Darcy. Vind t ook raar dat ze dat soort dingen zeggen. Filter er maar gewoon uit wat voor jou wel past gevoelsmatig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Jeanette di 14 dec 2010 - 23:04

Ik vind het ook maar raar om een pasfoto bij te voegen. Ze moeten op jouw kwaliteiten af gaan, niet op je foto.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Pompoen wo 15 dec 2010 - 0:21

Darcy, opleuken met kleurtjes...brrr, maar als je cv opvalt word je er wel eerder uitgepikt. En er is natuurlijk ook wel iets voor te zeggen als jij laat zien dat je extra je best hebt gedaan op je cv.
Maar dat moet je dan op je eigen manier doen. Ik heb een keer een cv gemaakt en dat geprint op een beetje beige/geelachtig papier, daardoor springt het er ook al uit en ik had in het hoekje een ringetje er doorheen gemaakt, niet een nietje maar een gaatje met zo'n drukringetje er doorheen.
Gewoon net even wat anders zeg maar. t zag er heel netjes uit.
Je kunt ook op een subtiele manier dat doen.
Ik heb trouwens nog nooit een foto bij mijn cv gedaan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 1:16

Ik vind het helemaal niet gek om, als het gaat om een representatieve functie, een pasfoto op je CV te zetten.
Natuurlijk is het veel belangrijker wat er op je CV en in je brief verder staat, maar als een werkgever twijfelt kan een pasfoto wel het verschil maken, en er komen nu zoveel brieven binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:04

Ik deed er alleen een foto bij als erom gevraagd werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:05

Jeanette (wo dec 15 2010, 11:04) schreef:Ik vind het ook maar raar om een pasfoto bij te voegen. Ze moeten op jouw kwaliteiten af gaan, niet op je foto.
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. In mijn vakgebied is uiterlijk en persoonlijke verzorging eigenlijk best wel belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 0:30

Ik stuurde wel een pasfoto mee. Kan alleen maar in je voordeel werken dat je er "normaal" uitziet. Ik werk in een creatief bedrijf, als je dus een normale brief met een normaal CV stuurt met niks speciaals erop wordt er niet naar gekeken. Als je daar al je creativiteit niet in kan uiten. Daarbij krijgen we op iedere vacature nog steeds meer dan 300 reactie's per keer.
Ik zou niet weten waarom t raar is een pasfoto op je CV te zetten. Dan hebben ze in ieder geval een beter beeld van je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  tralala zo 19 dec 2010 - 2:29

Bij veel functies doet het helemaal niet ter zake of je er wel of niet leuk uitziet. Ik heb nog nooit (en zal dit ook niet doen) een foto bij mijn cv gedaan. Opvallen doe je uiteindelijk toch door je brief. Je kan wel zeggen als er 300 brieven + cv's binnenkomen dat ze die niet gaan lezen, maar ze maken op basis daarvan toch de selectie. Dus je moet gewoon zorgen dat dat er goed uitziet, want reken maar als er spelfouten inzitten dat ze direct stoppen met lezen. Daar verandert een foto niets aan.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 4:44

Ik heb wel een foto bij mij cv. Ik heb hem klein gemaakt (alleen van mijn gezicht) en hij staat precies naast de 'alinea' van mijn persoonlijke gegevens.

Ik werk/studeer in de creatieve (mode/interieur) branche en merk dat daar toch ook op uiterlijk wordt afgegaan. Dus dan maar wel.. Ik zie het probleem niet zo.. Ik weet gewoon dat ik vol voor de functie ga, en dat mijn brief er ook perfect uitziet. Een foto zie ik dus alleen als extra toevoeging op 'de rest'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 2:52

Ik heb een goed CV, maar sinds kort ook met een pasfoto, heel bescheiden wel, in zwart-wit. Hij staat rechts bij mijn persoonsgegevens. Ik had iemand mijn CV laten doorlezen voor advies, en toen zei ze 'je hebt een goede kop, ik zou er nog een foto bij doen' Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 3:02

Over het algemeen is een cv met pasfoto professioneel. Het is zeker niet raar of uitzonderlijk, het wordt zelfs aangeraden dat te doen, zeker in representatieve functies. Natuurlijk zijn je capaciteiten, kwaliteiten, werkervaring en opleiding belangrijker dan uiterlijk. Maar het is naïef om te denken dat uiterlijk geen rol speelt.

Ik heb zelf een cv zonder foto, maar dat komt omdat ik geen geschikte foto heb, anders had ik er zeker wel een pasfoto bij gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto bij cv Empty Re: Foto bij cv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum