Wat kan ik nog doen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat kan ik nog doen?
Ik heb na het vmbo het Cios gedaan, maar hier ben ik een half jaar voordat ik klaar zou zijn mee gestopt, heel stom. Daarna heb ik nog heel even een opleiding gedaan, maar daar ben ik al snel weer mee gestopt omdat ik van mijn stufi mijn huis niet kon betalen, en ben toen dus fulltime bij de gele M gaan werken. Via het werk heb ik een opleiding op MBO3 niveau gedaan, en die heb ik met gemak gehaald.
Nu heb ik dus dat diploma, maar daar doe ik niks mee. Ik kan niet doorgroeien binnen mijn werk, maar vind het nog te leuk om iets anders te zoeken.
Maar, ik heb gewoon echt geen uitdaging. Het werk is veel te simpel, en ik lig soms op bed met het idee dat ik de hele dag mijn hersenen niet heb gebruikt.
Wat zou ik kunnen doen om toch nog een beetje uitdaging te kunnen krijgen? Het liefst zou ik terug naar school gaan, maar dat is financieel niet haalbaar.
Nu heb ik dus dat diploma, maar daar doe ik niks mee. Ik kan niet doorgroeien binnen mijn werk, maar vind het nog te leuk om iets anders te zoeken.
Maar, ik heb gewoon echt geen uitdaging. Het werk is veel te simpel, en ik lig soms op bed met het idee dat ik de hele dag mijn hersenen niet heb gebruikt.
Wat zou ik kunnen doen om toch nog een beetje uitdaging te kunnen krijgen? Het liefst zou ik terug naar school gaan, maar dat is financieel niet haalbaar.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Wat kan ik nog doen?
Kan je niet een werken/leren opleiding doen in de Horeca?
Dan kan je gewoon je baan houden en je volgt nog een opleiding
Dan kan je gewoon je baan houden en je volgt nog een opleiding
Gast- Gast
Ja, dat heb ik dus al gedaan, alleen voor niveau 4 moet je manager zijn, en dat ben ik niet. Dus ik kan daarin niet verder.
Caroow- Lady Post-a-lot
Via M kan je toch wel verder studeren of dat ook niet?
Misschien iets anders wat je leuk lijkt en daarbij werken en leren doen?
Misschien iets anders wat je leuk lijkt en daarbij werken en leren doen?
Gast- Gast
Ja via de M moet ik eerst manager worden om verder te kunnen, en dat gaat niet. Tenminste, niet bij de M waar ik werk.
En iets anders zou ik ook wel willen doen, maar ik heb geen idee waar mijn interesse ligt. Ja, schuldhulpverlening, maar daar zijn geen werken/leren opleidingen in.
En iets anders zou ik ook wel willen doen, maar ik heb geen idee waar mijn interesse ligt. Ja, schuldhulpverlening, maar daar zijn geen werken/leren opleidingen in.
Caroow- Lady Post-a-lot
Maar het liefst wil je dus uit de horeca? Ik zou dan toch wat gaan oriënteren om in deeltijd te studeren (mbo4 versneld of hbo) en daarnaast bijv 4 dagen te werken. Dat is echt prima te doen dan hoor . Het schooljaar is toch net al begonnen dus neem je tijd om uit te zoeken wat je echt wilt.
Gast- Gast
Als je nu bij de ib-groep gaat lenen en dan in het weekend nog bij verdient, lukt het dan ook niet financieel?
Gast- Gast
@Elodie, ik weet niet echt wat ik wil. Horeca is leuk, maar heeft ook veel nadelen. Ik ga eens even google-en op deeltijd opleidingen
@yasmin, ik heb al geleend, en ben ook al aan het terug betalen. Ik denk dus niet dat ik nog een cent krijg van de DUO.
@yasmin, ik heb al geleend, en ben ook al aan het terug betalen. Ik denk dus niet dat ik nog een cent krijg van de DUO.
Caroow- Lady Post-a-lot
Is een HBO opleiding geen optie voor je? Dan heb je weer recht op stufi.
Of je gaat een deeltijd/duale opleiding op het HBO doen? Zodat je er toch naast blijft werken?
Of je gaat een deeltijd/duale opleiding op het HBO doen? Zodat je er toch naast blijft werken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Kun je niet bij een ander bedrijf verder leren tot manager oid? BBL of hoe heet dat, dat werken en leren. Ik neem aan dat je voor een studie waarbij je maar 1 dag in de week naar school gaat geen volledig collegegeld voor hoeft te betalen?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik denk dat HBO echt te moeilijk voor mij is. Ik ben nu goed aan het rondkijken voor bbl opleidingen en avondcursussen..
Caroow- Lady Post-a-lot
Denk dat het mss wel een beter idee is om eerst een niveau 4 opleiding te halen voordat je aan het HBO begint. Lijkt mij toch best een grote overstap ineens. Ik kan me herinneren dat de La Place ook opleidingen aanbied, daar wel eens voor gekeken?
En anders, is de zorg niets voor jou?
En anders, is de zorg niets voor jou?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
De La place lijkt mij ook heel leuk, maar de enige in de omgeving heeft al zoveel reistijd, dat het eigenlijk niet haalbaar is. Ik kijk wel steeds of de andere La Place in de buurt al vacatures heeft.
En de zorg, ik weet het niet. Ik denk dat gelijk aan mensen die overgeven enzo, en daar hou ik nou niet bepaald van. Ik weet het eigenlijk niet zo goed wat ik van de zorg vind
En de zorg, ik weet het niet. Ik denk dat gelijk aan mensen die overgeven enzo, en daar hou ik nou niet bepaald van. Ik weet het eigenlijk niet zo goed wat ik van de zorg vind
Caroow- Lady Post-a-lot
Niet wachten op vacatures joh! Gewoon langsgaan/bellen/open sollicitatie versturen!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Zou jij dit doen?
» Wat zou je doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Zou jij dit doen?
» Wat zou je doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: