Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Implanon verwijderen en zwangerschap

3 plaatsers

Ga naar beneden

Implanon verwijderen en zwangerschap Empty Implanon verwijderen en zwangerschap

Bericht  Kruidkoek ma 5 sep 2011 - 2:20

Vanmiddag is mijn implanon verwijderd, die had na 3 jaar zijn "diensttijd :-) " er op zitten.
Voor deze heb ik 3 jaar een andere implanon gehad dus ik wist wat het verwijderen in hield en had geen angst.
3 jaar geleden kreeg de gyneacoloog de implanon er zo uit, nu heeft hij 20 minuten moeten pulken en priegel om hem te pakken te krijgen.
Dit keer is er geen nieuwe implanon in gegaan omdat ik de hormonen uit mijn lijf wil hebben en mijn vriend en ik begin volgend jaar graag willen proberen om een kindje te krijgen.
De Gynaecoloog waarschuwde dat ik meteen vruchtbaar ben en vroeg wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest. Daarna vroeg of ik gisteravond of vanochtend seks had gehad want dan zou ik van "achter gebleven zaadjes" nu al zwanger kunnen worden. (Dat van de achtergebleven zaadjes vond ik wel fout klinken maar zo zei hij dat echt Very Happy )

Nu vraag ik me af of hier op het forum meiden zijn die vrij snel na het verwijderen van de implanon (gewenst) zwanger zijn geraakt?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Implanon verwijderen en zwangerschap Empty Re: Implanon verwijderen en zwangerschap

Bericht  LMCurious ma 5 sep 2011 - 8:42

ik weet niet hoor, ben geen gyn, en heb geen ervaring met implanon.

Maar het voorkomt toch een eisprong? Dus dan zou je toch niet nu al zwanger kunnen worden van achtergebleven zaadjes zoals hij zegt?! Het duurt toch 2 weken om een eicel te laten rijpen? Dus dan zouden die zaadjes nu 2 weken moeten blijven leven om dan direct die eicel te bevruchten. maar naar mijn weten leven zaadjes toch max. een dag of 3?

Tenzij de implanon de eicelrijping niet stopt, maar hoe werkt het dan als anticonceptie?

Lijkt mij erg wazig in elk geval. Kreeg je dan ook een morningafterpil mee ofzo als hij er zo over dacht?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Implanon verwijderen en zwangerschap Empty Re: Implanon verwijderen en zwangerschap

Bericht  M@niek ma 5 sep 2011 - 9:14

Helaas ben ik na het verwijderen (ongewenst) zwanger geraakt, mijn huisarts vertelde mij dat het nog even duurde voordat ik zwanger kon raken nog geen 4 weken later teste ik positief!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kruidkoek ma 5 sep 2011 - 10:20

LMCurious schreef:ik weet niet hoor, ben geen gyn, en heb geen ervaring met implanon.

Maar het voorkomt toch een eisprong? Dus dan zou je toch niet nu al zwanger kunnen worden van achtergebleven zaadjes zoals hij zegt?! Het duurt toch 2 weken om een eicel te laten rijpen? Dus dan zouden die zaadjes nu 2 weken moeten blijven leven om dan direct die eicel te bevruchten. maar naar mijn weten leven zaadjes toch max. een dag of 3?

Tenzij de implanon de eicelrijping niet stopt, maar hoe werkt het dan als anticonceptie?

Lijkt mij erg wazig in elk geval. Kreeg je dan ook een morningafterpil mee ofzo als hij er zo over dacht?

Nou, ik vond het ook wat raar, vandaar ook mijn vraag eigenlijk. Morning afterpil is niet ter sprake gekomen omdat ik afgelopen nacht een nachtdienst heb gehad en we die avond daarvoor geen seks hebben gehad.

Het was sowieso een wat vreemde man, want hij liep de behandelkamer uit en had de deur naar de hal waar andere mensen zaten te wachten al open en toen draaide hij zich naar mij om en zei nog vrij hard, oh en succes met zwanger worden! Toen had ik ook iets van hmm, zoiets zeg je toch niet? scratch

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: