Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Implanon

4 plaatsers

Ga naar beneden

Implanon Empty Implanon

Bericht  Zininzon ma 23 jan 2012 - 3:04

Wie heeft een implanon gehad? Wie heeft deze nog steeds?
En uiteraard: wat waren/zijn jullie ervaringen??
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Implanon Empty Re: Implanon

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 20:50

Ik heb het wel overwogen, maar mijn huisarts heeft er alleen maar slechte ervaringen mee, die erin zijn gezet zijn er ondertussen ook alweer uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 21:31

ik heb er 1 vorige week laten zetten....
mijn arm is nog wat blauw op de plek waar het gezet is maar verder nergens last van....
Mijn huisarts is er wel enthousiast over :-)

Gast
Gast

Bericht  woezel do 26 jan 2012 - 22:27

Ik heb er 1 gehad. Hier bleef ik bloedverlies houden na het plaatsen. Toen contact gehad met de gyn en je kunt dan een pillenkuur krijgen om het op rit te krijgen. Maar die kon ik niet nemen omdat ik nog bv gaf. Toen is hij eruit gehaald. Dit keer weer lopen twijfelen. Maar gekozen voor een spiraaltje.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Happydobby vr 27 jan 2012 - 5:30

Hoe zit het met de zin in sex? Ik ga stoppen met de minipil om die reden maar wil wel iets anders.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:28

Happydobby schreef:Hoe zit het met de zin in sex? Ik ga stoppen met de minipil om die reden maar wil wel iets anders.

Rotpil is dat hè? Ik wist dat wel van de vorige keer, toen ben ik na 2 maanden maar weer gestopt, maar nu slik ik 'm al weer 7 maanden, en beter wordt het er niet op. Moet mezelf echt dwingen, niet leuk! En dat komt 100% zeker door die pi, want zodra ik stop is het weer normaal. Maar andere opties zijn er nu niet voor me. Dus het moet maar even zolang ik borstvoeding geef..Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:40

Dat hoef ik er al helemaal niet aan te beginnen, mijn libido is al echt 0,0 op het moment...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:09

Stofzuiger schreef:Dat hoef ik er al helemaal niet aan te beginnen, mijn libido is al echt 0,0 op het moment...

Je zou het kunnen uitproberen natuurlijk, maar ik merkte het al na een paar dagen, heel vreemd.

Ik wil ook eigenlijk geen pil meer straks, maar heb ook geen idee welke opties we dan nog hebben. Spiraaltje wil ik sowieso niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:30

_MamaRosa_ schreef:
Stofzuiger schreef:Dat hoef ik er al helemaal niet aan te beginnen, mijn libido is al echt 0,0 op het moment...

Je zou het kunnen uitproberen natuurlijk, maar ik merkte het al na een paar dagen, heel vreemd.

Ik wil ook eigenlijk geen pil meer straks, maar heb ook geen idee welke opties we dan nog hebben. Spiraaltje wil ik sowieso niet.
Apart slapen? angel Je hebt ook zo'n lady- comp/ baby comp die werkt aan de hand van je temperatuur, maar geen idee hoe 'veilig' dat is. Maar dan heb je geen hormonen.

http://www.ladycomp.nl/index.php?rubriek=wat_is_de_ladycomp

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:55

[quote="Stofzuiger"]
_MamaRosa_ schreef:

Apart slapen? Implanon 166342 Je hebt ook zo'n lady- comp/ baby comp die werkt aan de hand van je temperatuur, maar geen idee hoe 'veilig' dat is. Maar dan heb je geen hormonen.

http://www.ladycomp.nl/index.php?rubriek=wat_is_de_ladycomp[/quote]

O nee, dat zou ik nooit durven. Tenminste, na nr. 1 en 2 had ik dat wel gedurfd, maar nu neem ik dat risico maar niet.

Dit is ook zoiets:

http://www.nfp-nederland.nl/default.asp?iId=JMMGD

Bij jullie zit ook een consulent.Implanon 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 9:01

Ik zou het ook niet durven geloof ik, 1 foutje met meten en het klopt niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 27 jan 2012 - 9:22

Precies, maar implanon zijn ook hormonen en ik wil geen hormonen meer.
Maar als het meevalt dan is het de overweging waard.

@MR ik heb manlief weer overgehaald om condooms te gebruiken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 9:45

Happydobby schreef:Precies, maar implanon zijn ook hormonen en ik wil geen hormonen meer.
Maar als het meevalt dan is het de overweging waard.

@MR ik heb manlief weer overgehaald om condooms te gebruiken.

O, op zich zou hij dat wel willen, maar ik vind dat zelf ook altijd eng.. Ben altijd bang dat ie afglijdt ofzo, en dan ben ik daar veel te krampachtig mee bezig. Ga elke keer checken tussendoor, waardeloos dus.

Dus dat is ook geen optie voor ons. Maakt het er niet leuker op op die momenten, haha!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 27 jan 2012 - 12:42

Ik wil wel een spiraal maar pas als hij 5 jaar kan blijven zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  woezel vr 27 jan 2012 - 23:07

Moeilijk he een keuze maken. Hier nu de laatste strip minipil, alleen heb ik dan steeds doorbraakbloedingen dus schiet ook niet op. Het liefst wil ik ook geen hormonen. Maar ik ben dan gewoon ziek vd eisprong. Dus moet gewoon wat.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 23:11

Het word gewoon tijd voor de mannenpil!

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 28 jan 2012 - 8:07

Stofzuiger schreef:Het word gewoon tijd voor de mannenpil!

Eens!!

Niet echt veel ervaringen over de Implanon dus. Heb het inderdaad op internet gelezen, bij sommigen bleef de menstruatie helemaal weg, anderen waren het aan een stuk door... Lijkt me geen pretje..

De beste manier is gewoon geen sex Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kruidkoek wo 8 feb 2012 - 22:11

Ik heb 6 jaar een implanon gehad (2x3 jaar) en was/ben er erg tevreden over.

Oktober 2011 is de implanon verwijderd omdat zijn "diensttijd" ;-) er op zat. Ik kon er meteen een nieuwe laten plaatsen maar heb dat niet gedaan omdat mijn vriend en ik eerst een maand door Thailand gingen reizen en in het nieuwe jaar voor een kindje willen gaan. Ookal heb ik compleet geen last gehad van de hormonen die de inplanon afgeeft, ik wilde toch eerst paar maanden hormoonvrij zijn.

Bij mijn 1e implanon was ik om de 2 maanden heel licht ongesteld, dat duurde 2 dagen. Bij de 2e inplanon was ik elke maand ongesteld, ook niet zwaar en dat duurde 3 dagen. Nu zonder hormonen had ik eigenlijk meteen een vast cyclus en ben 4 dagen ongesteld.

Ik heb verschillende verhalen gehoord dat een implanon gezonder/beter is omdat die geleidelijk hormonen afgeeft en je bij de pil ineens een hele stoot hormonen binnen krijgt.

Mocht ik weer aan anticonceptie beginnen, dan wordt het weer een implanon.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven