Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt

5 plaatsers

Ga naar beneden

Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt Empty Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 12:05

Hoi,

Van Enexis kreeg ik het bericht dat ik mijn meterstanden moet doorgeven. Dit wil ik natuurlijk doen, maar ik ben de sleutel kwijt van de meterkast. Ik heb in het hele huis gezocht, maar kan hem gewoon niet vinden.

Nu heb ik eigenlijk drie vragen;

1) Hoeveel tijd krijg ik om mijn meterstanden door te geven?
2) De buitendeur is van de VVE. Als ik ze maandag bel om het slot te vervangen, zou ik dan nog op tijd zijn?
3) Hoe moeilijk is het om een slot van zo'n meterkastdeur eruit te halen? (Dan doe ik het zelf en de rest zien ik dan wel weer)

Ik moet die standen gewoon doorgeven, anders gaan ze uit van het gemiddelde en daar heb ik, denk ik, niet heel erg veel zin in.

En hoe kun je een sleutel kwijt raken? Ik kom nooit bij de meterkast (Mijn strijkplank staat er wel, maar ik strijk amper tot niet). Ik heb de sleutel dan ook niet standaard aan mijn sleutelbos hangen. Hij lag altijd in de tweede besteklade... Maar hij is weg.... Sad Help?!!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt Empty Re: Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 18:56

De sleutel er gewoon in laten zitten? Hebben wij hier ook :-)

verder weet ik niet wat voor slot het is, dus of je deze makkelijk kan openen. Op de brief zal toch wel staan voor welke periode je de standen moet door geven? Je zal er vast wel 1 week voor hebben misschien ook wel 2...

liefs

Gast
Gast

Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt Empty Re: Enexis | Meterstanden opnemen | Sleutel kwijt

Bericht  blondje1313 za 3 sep 2011 - 20:27

Ik kan me niet indenken dat je de standen zo ontzettend snel door moet geven, volgens mij heb je wel een paar weken.
Hier hebben we de sleutel ook altijd in het slot zitten. (Maar ik kijk er ook wekelijks in om de meterstanden te controleren).
Officieel mag je trouwens niks in de meterkast bewaren, maar denk niet dat ze daar verder iets mee zullen/kunnen doen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 1:06

In de brief wordt niet aangegeven in welk tijdsbestek ik de meterstanden mag doorgeven. Er staat enkel dat ze het hebben overgenomen van het energiebedrijf en dat ze zo spoedig mogelijk de meterstanden willen. Gas kan ik ze wel geven, electriciteit helaas niet. Ik ga morgen eerst eens bellen met de VvE.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel zo 4 sep 2011 - 4:07

Maura volgens mij zit er vaak een standaard slot op je meterkast. Deze kun je bij de schoenmaker/sleutelmaker kopen! Normaal moet je hiervoor vaak al een sleutel hebben, maar als je nog goed weet hoe hij eruit ziet kan je hem misschien ook zo kopen (of even lenen van je buren).

Lastig lijkt mij!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Aziraphale zo 4 sep 2011 - 4:10

Heb je je besteklade er al even uitgeschoven om te kijken of de sleutel ergens achter is gevallen?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 5:05

Ja, ik ben inmiddels door het hele huis geweest. Ik had nog gehoopt dat hij tussen de bank was geschoven, omdat ik hem op de leuning had gelegd. Maar deze is nu helemaal uitgezogen, dus ook daar niets. Ik ben bang dat toen ik de besteklade heb opgeruimd, dat ik hem heb weggegooid. Cry

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 zo 4 sep 2011 - 7:51

volgens mij moet je binnen 2 weken die meterstanden invullen, staat er vaak wel op.

Waarom heb je de sleutel er niet in laten zitten?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 8:21

Het overkomt me weleens dat de sleutel in het slot zit van de meterkast. Maar mijn meterkast zit bij mijn voordeur, dus buiten, en het komt raar over als de sleutel er altijd maar in zit. Stelen kunnen ze niets en mijn buurmannen/buurvrouwen vertrouw ik verder wel. Dus misschien had ik hem er beter gewoon in kunnen laten zitten. Maar dat is achteraf.

Morgen ga ik eerst de VvE even bellen. Mocht deze mij ook de tip geven, die hierboven ook al is genoemd, dan kan ik even richting de schoenmaker. Eigenlijk hoop ik dat de sleutels hier allemaal uniek zijn en dat ik de sleutel van mijn buurman of buurvrouw even kan lenen.

Want de sleutel is wel zo'n standaard sleutel, alleen weet ik niet in hoeverre deze uniek is aan de sleutel van de buurman bv. Ik ga morgen even op speurtocht. Thanks voor de antwoorden!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 4 sep 2011 - 9:58

Ik neem aan dat je ze niet binnen een dag moet doorgeven en dat ze je er heus wel 1 of 2 weken voor geven.
Als je ze niet op tijd doorgeeft, worden ze inderdaad geschat en dan krijg je daarop een afrekening. Mochten ze dan absoluut niet kloppen dan kan je het alsnog wel recht laten zetten.

Ik zou morgen inderdaag gewoon even bellen smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 3:28

Ze hebben me net teruggebeld. Dat wordt deur openbreken. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: