Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meterstanden

+3
rapa nui
TukTuk
smurfie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Meterstanden Empty Meterstanden

Bericht  smurfie di 16 aug 2011 - 6:35

Dat ik vanavond uit me werk kwam lag er een kaartje op de mat van Liander, ik moet mijn meterstanden doorgeven.
Dacht doe het via internet lekker makkelijk en kan ook niet kwijt raken met de post.
Nu heb ik alles ingevuld en geeft de site een melding dat mijn stroom verbruik afwijkt van de normale waarden (te laag) hebben jullie dit ook weleens gehad? Kan het nu zijn dat er iemand langs komt om het te chekken?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meterstanden Empty Re: Meterstanden

Bericht  TukTuk di 16 aug 2011 - 6:40

Wijkt het veel af?
Misschien dat je ergens een cijfer bent vergeten? Als het niet super veel afwijkt, kan het toch gewoon zijn dat je minder verbruikt hebt als gemiddeld? Ik weet niet of je heel zuinig bent met je stroom?

Mijn ouders hadden dat na de verhuizing.. Moesten ze online hun laatste meterstanden doorgeven (ging dan wel om het water), en de makelaar had dat opgeschreven.. Kregen ze ook een melding, maar dat week echt enorm veel af.. Bleek de makelaar een 0 vergeten te zijn laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  smurfie di 16 aug 2011 - 6:42

heb het nog even nagekeken en het klopte echt wat ik opgeschreven had. het verschil met vorig jaar was niet heel groot. Sinds begin dit jaar werk ik wel veel meer en ben dus minder thuis dus misschien dat het daarmee te maken heeft
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk di 16 aug 2011 - 6:43

Dan zou het toch wel kunnen kloppen? Ik weet niet of ze dan langskomen, woon zelf ook pas een jaar op mezelf..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  rapa nui di 16 aug 2011 - 6:52

Ik heb die melding vorig jaar ook een paar keer gehad toen ik de eerste meterstanden doorgaf in mijn nieuwbouwwoning. Dit omdat mijn stroom- en gasgebruik lager ligt dan het gemiddelde energiegebruik wat ze ingeschat hadden. Er is verder niemand langs geweest. Dit jaar kreeg ik die meldingen niet meer waaarschijnlijk omdat ze hun inschatting hadden aangepast op mijn eigen verbruik.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Raindrop di 16 aug 2011 - 7:17

Kon je de meterstanden wel doorsturen? Of lukte dat niet vanwege die melding?
En zijn de meterstanden de vorige keer ook doorgegeven of zijn ze toen geschat (door de netbeheerder)?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  smurfie di 16 aug 2011 - 7:18

ja ik kon ze gewoon opsturen.
Vorig jaar was ik thuis toen ze kwamen dus heeft ie het meteen in z'n apparaatje gezet. nu zag ik hem wel lopen in de straat dat ik wegging dus heb hem net gemist.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jerry di 16 aug 2011 - 7:20

als je zeker weet dat je op de goede meter hebt gekeken (ik heb bij 't water een keer de gasstand opgeschreven...), kun je 'm gewoon versturen. Vaak is het zo, dat als je alleen woont, je onder 't gemiddelde ligt... En als ze langskomen, geen probleem toch? Dan kun je laten zien dat 't klopt!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Raindrop di 16 aug 2011 - 7:24

Misschien dat je nu gewoon minder verbruikt hebt dan vorig jaar.
Bewaar de standen (maak er densoods een foto van smile ) en dan wacht je gewoon op de afrekening.
Maar dan heb je sowieso altijd een bewijs wat de standen zijn.
Mocht het energiebedrijf denken dat de standen niet kloppen dan krijg je daar nog bericht van (kan ook pas na de afrekening zijn).
Ikzelf bewaar altijd de meterstanden en als ik de afrekening krijg kijk ik ook of ze er juist op staan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  flower di 16 aug 2011 - 7:51

Vorig jaar had ik ipv mijn gas stand mijn water stand doorgegeven, helaas gaven ze bij mij geen melding dat de meterstanden nogal afweken.
TOen mijn vriend thuis kwam begon ik te twijfelen, de volgende dag heb ik gelijk gebeld en hebben ze het veranderd..
Als ik dat niet had gedaan had ik een rekening van een paar duizend euro gekregen;)
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Dennenappel di 16 aug 2011 - 8:43

flower schreef:Vorig jaar had ik ipv mijn gas stand mijn water stand doorgegeven, helaas gaven ze bij mij geen melding dat de meterstanden nogal afweken.
TOen mijn vriend thuis kwam begon ik te twijfelen, de volgende dag heb ik gelijk gebeld en hebben ze het veranderd..
Als ik dat niet had gedaan had ik een rekening van een paar duizend euro gekregen;)

Dat had ik ook gedaan! Gelukkig kon ik het ook nog wijzigen.

@topicopener ik zou zelf gewoon afwachten tot je wat van ze hoort of niet.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Jerry di 16 aug 2011 - 8:45

Dennenappel schreef:
flower schreef:Vorig jaar had ik ipv mijn gas stand mijn water stand doorgegeven, helaas gaven ze bij mij geen melding dat de meterstanden nogal afweken.

Dat had ik ook gedaan! Gelukkig kon ik het ook nog wijzigen.

@topicopener ik zou zelf gewoon afwachten tot je wat van ze hoort of niet.

Bij mij belden ze van het gas-en-water-gebeuren zelf 'of ik niet een foutje had gemaakt'... Inderdaad :P Wel erg netjes van ze smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud