Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

+5
RYW
Rush
Makamba
luisa
luenca
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Susan zo 4 sep 2011 - 4:45

MADDIE schreef:Volgens mij is het vaak zo dat als er geweld is binnen een relatie dat het vaak een persoon is die juist verder héél lief is in het dagelijks leven. Maar dat het vaak niet bij één keertje agressie blijft helaas...

Dat denk ik ook, meestal heeft zo'n man eerst ook wel de nodige credits opgebouwd, anders zouden weinig vrouwen zo lang bij zo iemand blijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  RYW zo 4 sep 2011 - 5:32

Susan schreef:
MADDIE schreef:Volgens mij is het vaak zo dat als er geweld is binnen een relatie dat het vaak een persoon is die juist verder héél lief is in het dagelijks leven. Maar dat het vaak niet bij één keertje agressie blijft helaas...

Dat denk ik ook, meestal heeft zo'n man eerst ook wel de nodige credits opgebouwd, anders zouden weinig vrouwen zo lang bij zo iemand blijven.

Precies, als het huiselijk geweld al op de eerste date plaatsvindt komt er doorgaans geen tweede date.

Hij heeft een lieve kant en hij heeft een enge kant. Als je voor hem kiest krijg je de enge kant er dus gratis en voor niks bij. Je kan niet een relatie aangaan met een deel van zijn persoonlijkheid. Ik vind het dus verstandig dat je hier niet verder mee wil gaan en wil vertrekken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca zo 4 sep 2011 - 5:39

zolang ik hem niet zie, kom ik er denk ik wel makkelijker overheen. ik ben nu thuis en hij heeft zn rolluiken dicht wat ie normaal nooit doet, of hij is van huis weg of hij wil me niet zien of horen.prima kan ik mooi op me terras zitten. zal m vast wel weer tegekomen, en zeker als het appartementje niet doorgaat, maar dan hou ik voorlopig liever alles dicht.(gordijnen) gelukkig werkt hij ook veel Wink toch ben ik erg nieuwsgierig wat de reden is van zn rolluiken dicht..stiekum hoop ik dat ie besef heeft wat ie heeft gedaan, als ie t niet heeft en het heel normaal vind, dan is dat echt heel erg voor hem.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 10:13

Heel hard weglopen en niet meer terug kijken, dit klinkt als een heel ongezond type. Ga ook vooral niet in excuses trappen, dikke kans dat dit nog veel erger gaat worden als je bij hem blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 19:25

Volgens mij weet jij niet wat lief is. Lees eens terug wat je hier schrijft over wat hij allemaal zegt. Het is een debiel en dat heeft niets met cultuur te maken. Tenzij ik met de enige normale oostblokker getrouwd ben geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  TGR zo 4 sep 2011 - 19:39

Breek zijn hart voor ik zijn knieschijven breek.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca zo 4 sep 2011 - 19:41

Lorna mercedez schreef:Volgens mij weet jij niet wat lief is. Lees eens terug wat je hier schrijft over wat hij allemaal zegt. Het is een debiel en dat heeft niets met cultuur te maken. Tenzij ik met de enige normale oostblokker getrouwd ben geweest.

nee hij is niet lief, maar hij kan (kon) wel lief zijn. daarom begrijp ik niet dat zulke mensen opeens zo kunnen veranderen, wat is er in hemelsnaam mis met zulke mannen en waarom zijn ze zo geworden?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 20:21

[quote="TGR"]Breek zijn hart voor ik zijn knieschijven breek.[/quote

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luisa zo 4 sep 2011 - 22:11

shygirl87 schreef:
luisa schreef:Ik ben met een joegoslaaf getrouwd en ik denk wel dat er over het algemeen meer een scheiding tussen mannen en vrouwen is bij hen. Het is nog veel meer dat man de 'baas' is en voor de vrouw en familie moet zorgen. De Nederlandse vrouw is over het algemeen ook veel gebekter dan de vrouwen daar en zijn de mannen vaak dus niet echt gewend. Ik herken dat dominante en respectloze wel een beetje en geloof ook echt wel dat het deels voortkomt uit zijn cultuur.
Dit betekent natuurlijk niet dat je dit maar moet accepteren. Ik zou dan ook heel duidelijk maken dat je dergelijk gedrag van hem niet accepteert en hij je ten alle tijden met respect moet behandelen. Als ik jou was zou ik dus over een paar dagen ofzo wel het gesprek aangaan en aan de hand daarvan bekijken hoe en of jij verder wilt.
Uit jouw stukje maak ik alleen wel op dat het hier niet alleen gaat om problemen voortvloeiend uit cultuurverschillen. Je geeft aan dat hij veel problemen heeft of heeft gehad. Als dat de oorzaak van zijn gedrag is denk ik niet dat je dit zo samen kan oplossen.

sterkte ermee.

luisa je zegt dat het herkenbaar voor je is, heb je deze dingen ook meegemaakt met jou man of iets soortgelijks? dan ben ik benieuwd wat jou ervaringen zijn en hoe dat zijn wending heeft gegeven omdat jullie nu toch ondanks getrouwd zijn, als je dat kwijt wil dan he

Shygirl nog even een wat verlate reactie.
Ik herken het idd wel.OVerigens niet alleen van mijn man hoor, maar ik ken wel joegoslaven en bij hen zie ik toch wat meer het oude partroon man-vrouw. Nu ik meer post van jou gelezen heb lijkt het er alleen wel op dat het gedrag van jouw 'vriend' toch wel een stuk verder gaat, te ver m.i, en niet meer met een goed gesprek op te lossen is.

Maar wat ervaringen van mij. Het zijn kleine voorbeelden,maar wel dingen waarvan ik gelijk dacht WTF?
Mijn man was toen ik hem net leerde kennen bijvoorbeeld ook erg jaloers. Als het aan hem lag mocht ik niet eens met een andere jongen praten (en dat toen we nog niet eens echt iets hadden).Daarnaast kon hij ook dominant zijn en wilde hij bijvoorbeelde over mijn kleding beslissen. Ik heb toen heel snel duidelijk gemaakt dat ik niet op dergelijk jaloers en 'baasspelend' gedrag zat te wachten en dat ik NL ben en mijn vrijheid erg belangrijk is. Man heeft dat eigenlijk heel goed opgepakt. Toen ikhem leerde kennen woonde hij nog maar kort in Europa, maar hoe langer hij hier woonde hoe meer hij ook onze cultuur eigen maakte en zijn eigen cultuur en ideeen achter hem liet.
Ook dat respectloze herken ik wel. Weliswaar niet zo zeer van mijn man, maar heb het vaak genoeg gezien. Bijvoorbeeld dat de vrouw gecommandeerd wordt en alles dient te doen wat man zegt. Ik kan me nog goed herinneren dat toen man en ik net samenwoonden hij me de 'opdracht' gaf drinken voor hem in te schenken.
Tja, wij hebben altijd prima over dergelijke dingen kunnen praten want ik gaf gewoon direct aan hier niet van gediend te zijn en dat hij anders maar weer naar zijn moeder moest als hij een huishoudster wou. En man daarentegen had natuurlijk ook wel snel door dat het er bij ons anders aan toegaat en daar heeft hij verder ook geen problemen mee.
Nu merk ik eigenlijk in onze relatie niks van jaloers of commanderend gedrag ofzo. Hij heeft alleen nog tov zijn familie het idee dat hij voor hen moet zorgen als oudste zijnde.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca zo 4 sep 2011 - 23:49

TGR schreef:Breek zijn hart voor ik zijn knieschijven breek.

thanks! maarja hij heb mijn hart al gebroken...alhoewel ik nu t gevoel wel heb dat ik het heb geaccepteerd en er niet meer mee zit. maarja ik heb m ook nog niet gezien, gelukkig.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca wo 7 sep 2011 - 5:03

pppfff hij zocht gisteravond opeens contact...hij zei sorry en ik mis je, ben daar niet op in gegaan maar heb wel me hart gelucht dat ie te ver is gegaan en dat ie geen respect en waardering hoeft te verwachten als hij dat zelf ook niet heeft, hij wist niet veel te zeggen...ben weer erg in de war nu, maar blijf m op afstand houden. waarom zegtie nou weer zoiets :o Mad
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  MADDIE wo 7 sep 2011 - 5:40

shygirl87 schreef:pppfff hij zocht gisteravond opeens contact...hij zei sorry en ik mis je, ben daar niet op in gegaan maar heb wel me hart gelucht dat ie te ver is gegaan en dat ie geen respect en waardering hoeft te verwachten als hij dat zelf ook niet heeft, hij wist niet veel te zeggen...ben weer erg in de war nu, maar blijf m op afstand houden. waarom zegtie nou weer zoiets :o Mad

Goed dat je hem op afstand blijft houden. Begrijp dat je het moeilijk vindt, vooral dat hij dan weer lieve dingen zegt, dat maakt het moeilijk he!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:45

shygirl87 schreef:pppfff hij zocht gisteravond opeens contact...hij zei sorry en ik mis je, ben daar niet op in gegaan maar heb wel me hart gelucht dat ie te ver is gegaan en dat ie geen respect en waardering hoeft te verwachten als hij dat zelf ook niet heeft, hij wist niet veel te zeggen...ben weer erg in de war nu, maar blijf m op afstand houden. waarom zegtie nou weer zoiets :o Mad

Hij kan blijkbaar erg goed acteren en manipuleren, is niet iets om van in de war te raken, alleen een extra aanwijzing om ver uit de buurt te blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 10:40

Twellie schreef:
shygirl87 schreef:pppfff hij zocht gisteravond opeens contact...hij zei sorry en ik mis je, ben daar niet op in gegaan maar heb wel me hart gelucht dat ie te ver is gegaan en dat ie geen respect en waardering hoeft te verwachten als hij dat zelf ook niet heeft, hij wist niet veel te zeggen...ben weer erg in de war nu, maar blijf m op afstand houden. waarom zegtie nou weer zoiets :o Mad

Hij kan blijkbaar erg goed acteren en manipuleren, is niet iets om van in de war te raken, alleen een extra aanwijzing om ver uit de buurt te blijven.

Helemaal mee eens. In heel veel ongelijkwaardige relaties heb je die ritmiek van (verbaal) geweld, spijt, excuses, vervallen in gewoontes en weer (verbaal) geweld. Dat is een patroon waar je echt uit wil blijven. Goed dat je hem op afstand blijft houden, ondanks je verwarring.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Nora do 8 sep 2011 - 3:24

Goed gedaan Shygirl smile
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca do 8 sep 2011 - 4:58

Nora schreef:Goed gedaan Shygirl smile

thx, het blijft moeilijk, ik zie hem, hoor hem en ruik hem zowat, muziek aan, ramen open pff
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt - Pagina 2 Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum