Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

+5
RYW
Rush
Makamba
luisa
luenca
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 3:18

meiden, ik heb vannacht een vreselijke nacht gehad, ben al een tijdje met een jongen aan het daten, nml met me buurjongen. gisteren kreeg het opeens een zeer onverwachte wending. opeens ging hij me kleineren en werd hij boos begon te schreeuwen en kwam heel overheersend-dominant over en toonde geen respect geduld en waardering voor me. zo ken ik hem helemaal niet! het leek wel een ander persoon, ik weet nu ook dat hij 17 jaar lang in ellende heeft geleefd, dus misschien is dit een verklaring voor zijn gedrag, maar ik weet niet wat ik ermee aanmoet. ik was al erg verliefd op m aan het worden en ben er werkelijk waar helemaal van in de war en overstuur. ik snap dat als jullie zeggen dat hij me niet waard is, ik weet dat het zo is, na deze nacht, ondanks onze leuke afspraakjes hiervoor. maar ik denk ook echt dat hij gewoon hulp nodig heeft, maar dat nog niet inziet. ik hoop echt dat hij gaat beseffen dat hij vannacht fout is geweest, het lastige is dat ie me buurjongen is dus ik m vanaf mn terras zo in zn huis kan kijken en zn ramen altijd open staan. ik wil hem nu even niet zien ga daarom zo ook naar mn moeder. mijn buurjongen is van kroatische afkomst. zijn er hier meiden die weten wat duidelijk kenmerkend is voor kroatische mannen? zijn die ook zo dominant of ligt het gewoon aan hem zelf.

zucht...hoevaak kan je hart breken? Sad Cry
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 3:28

Wat naar voor je!
Ik denk toch echt dat je, hoe moeilijk het ook is, hem los moet laten tot hij zelf beseft dat hij hulp nodig heeft. Jij kunt hem niet helpen en als hij PTSS heeft is hij sowieso heel moeilijk te helpen. Ik weet niet wat voor ellende hij heeft meegemaakt maar 17 jaar is erg lang.

Lastig ook dat het je buurjongen is en dat je hem dus eigenlijk niet kunt ontwijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luisa za 3 sep 2011 - 4:36

Ik ben met een joegoslaaf getrouwd en ik denk wel dat er over het algemeen meer een scheiding tussen mannen en vrouwen is bij hen. Het is nog veel meer dat man de 'baas' is en voor de vrouw en familie moet zorgen. De Nederlandse vrouw is over het algemeen ook veel gebekter dan de vrouwen daar en zijn de mannen vaak dus niet echt gewend. Ik herken dat dominante en respectloze wel een beetje en geloof ook echt wel dat het deels voortkomt uit zijn cultuur.
Dit betekent natuurlijk niet dat je dit maar moet accepteren. Ik zou dan ook heel duidelijk maken dat je dergelijk gedrag van hem niet accepteert en hij je ten alle tijden met respect moet behandelen. Als ik jou was zou ik dus over een paar dagen ofzo wel het gesprek aangaan en aan de hand daarvan bekijken hoe en of jij verder wilt.
Uit jouw stukje maak ik alleen wel op dat het hier niet alleen gaat om problemen voortvloeiend uit cultuurverschillen. Je geeft aan dat hij veel problemen heeft of heeft gehad. Als dat de oorzaak van zijn gedrag is denk ik niet dat je dit zo samen kan oplossen.

sterkte ermee.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 4:52

Wat een nare situatie, ik weet niet zo goed wat ik erop kan zeggen maar ik wil je wel een dikke knuffel geven!

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Makamba za 3 sep 2011 - 5:20

Tea-Leaf schreef:Wat een nare situatie, ik weet niet zo goed wat ik erop kan zeggen maar ik wil je wel een dikke knuffel geven!

hug

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 5:52

Huh is het uit met je vriend dan? Of heb ik nu een verkeerde Shygirl voor me?
Wel echt een vervelende ervaring iig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 6:14

He wat naar zeg... Sad Een dikke knuffel voor jou!! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 7:01

storm, ik had een relatie die is sinds 3 maanden over, toen heb ik de knoop doorgehakt

ja ik begrijp er niks van, ben kwaad maar nog meer verdrietig, ik ken m al n halfjaar en altijd leuk met elkaar omgegaan totdat hij zn gevoelens uitsprak, toen ben ik hem toch leukg aan vinden en sinds die tijd word ie opeens dominant en hij kan elke uur wisselen van stemming.ik snap dat 17 jaar ellende niet niets is, ben nu ook al 17 jaar in therapie op en af, maar zo heb ik nog nooit tegen iemand gedaan, en het kwam zo onverwacht, ik heb mensenkennis maar dit heb ik niet overzien!
hij heeft ook gezegd dat ik mn nagels moest laten groeien want ik scheur ze af en das niet mooi en ik zei voor de gein ik ga mn haar ook maar eens knippen en dat mocht absoluut niet.hij zegt zulke rare dingen ene moment begint ie al over ons en hoe leuk ik ben en andere moment kan ik oprotten. ik hoop echt dat ie me nu met rust laat en geen goedmaakpogingen gaat ondernemen, ik vrees dat ik er dan weer in ga trappen
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 7:04

Shygirl, als hij nu al zo gaat doen -na een halfjaar- dan zou ik ermee kappen. Ik wil niet weten hoe hij over 2 jaar reageert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 7:10

Ik heb in het verleden een 'relatie' gehad (het was over voor het woord relatie kon worden uitgesproken) met een Armeense jongen. Een schat van een jongen, maar hij kon ook een akeligheid zijn. Als ik niet snel genoeg antwoordde, blijven bellen. Als ik niet snel genoeg iets liefs zei, compleet overstuur raken etc. Hij heeft ontzettend veel meegemaakt en ik geloof ook dat hij mij maar de helft heeft verteld, maar daar kan ik niet mee leven. Ik heb genoeg aan mezelf en hij werd op een gegeven moment een invulling in mijn leven, geen aanvulling meer waarom ik in het begin met hem ben gegaan.

Als ik jou was zou ik goed nadenken over wat je wilt en of je dit wel wilt. Want ondanks dat hij spijt zal hebben, het helemaal niet zo heeft bedoeld, kan het goed zijn dat dit toch een deel van het aard van het beestje is. En dan is de vraag alleen maar of je ook met dat deel kunt en of wilt leven.

Sowieso een hug , want dergelijke dingen zijn niet leuk om mee te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 7:19

Maura schreef:Ik heb in het verleden een 'relatie' gehad (het was over voor het woord relatie kon worden uitgesproken) met een Armeense jongen. Een schat van een jongen, maar hij kon ook een akeligheid zijn. Als ik niet snel genoeg antwoordde, blijven bellen. Als ik niet snel genoeg iets liefs zei, compleet overstuur raken etc. Hij heeft ontzettend veel meegemaakt en ik geloof ook dat hij mij maar de helft heeft verteld, maar daar kan ik niet mee leven. Ik heb genoeg aan mezelf en hij werd op een gegeven moment een invulling in mijn leven, geen aanvulling meer waarom ik in het begin met hem ben gegaan.

Als ik jou was zou ik goed nadenken over wat je wilt en of je dit wel wilt. Want ondanks dat hij spijt zal hebben, het helemaal niet zo heeft bedoeld, kan het goed zijn dat dit toch een deel van het aard van het beestje is. En dan is de vraag alleen maar of je ook met dat deel kunt en of wilt leven.

Sowieso een hug , want dergelijke dingen zijn niet leuk om mee te maken.

dankjewel, ik moet eerlijk zeggen dat ik n beetje dominantie/tegengas wel kan hebben en ook niet erg vind, maar dit?! en dan is er ook nog die onhoudbare aantrekkingskracht lijkt wel of alleen foute mannen me aantrekken pfff
hij heeft me heel goed weten in te palmen! ik heb altijd een zwak met liefde en relaties gehad en ik vrees dat ik het nog steeds heb, toch maar weer eens een punt om te bespreken bij therapie, want ben in korte tijd al weer helemaal hoteldebotel en dan dit, ik heb ook zo mijn issues en dit is echt een grote trigger voor me.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 7:21

luisa schreef:Ik ben met een joegoslaaf getrouwd en ik denk wel dat er over het algemeen meer een scheiding tussen mannen en vrouwen is bij hen. Het is nog veel meer dat man de 'baas' is en voor de vrouw en familie moet zorgen. De Nederlandse vrouw is over het algemeen ook veel gebekter dan de vrouwen daar en zijn de mannen vaak dus niet echt gewend. Ik herken dat dominante en respectloze wel een beetje en geloof ook echt wel dat het deels voortkomt uit zijn cultuur.
Dit betekent natuurlijk niet dat je dit maar moet accepteren. Ik zou dan ook heel duidelijk maken dat je dergelijk gedrag van hem niet accepteert en hij je ten alle tijden met respect moet behandelen. Als ik jou was zou ik dus over een paar dagen ofzo wel het gesprek aangaan en aan de hand daarvan bekijken hoe en of jij verder wilt.
Uit jouw stukje maak ik alleen wel op dat het hier niet alleen gaat om problemen voortvloeiend uit cultuurverschillen. Je geeft aan dat hij veel problemen heeft of heeft gehad. Als dat de oorzaak van zijn gedrag is denk ik niet dat je dit zo samen kan oplossen.

sterkte ermee.

luisa je zegt dat het herkenbaar voor je is, heb je deze dingen ook meegemaakt met jou man of iets soortgelijks? dan ben ik benieuwd wat jou ervaringen zijn en hoe dat zijn wending heeft gegeven omdat jullie nu toch ondanks getrouwd zijn, als je dat kwijt wil dan he
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 7:23

Storm schreef:Shygirl, als hij nu al zo gaat doen -na een halfjaar- dan zou ik ermee kappen. Ik wil niet weten hoe hij over 2 jaar reageert.

ja meid, ik laat het voor nu even open. zoek zelf geen contact iigv. en als hij dat wel doet ga ik m zeker aanspreken op zn gedrag
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 7:24

Was trouwens vergeten om te melden dat de Armeense jongen in Irak is opgegroeid. Dus vandaar ook zijn problemen.

Wellicht is jouw jongeman ook wel een heel erg lief persoon. Die je overstelpt met liefde, aandacht, genegenheid en alles wat iedereen eigenlijk zoekt in een man. Maar goed, ondanks dat ze in NL wonen en NL gewoontes meekrijgen, hebben ze natuurlijk ook hun eigen cultuur en eigen normen en waarden. En dat kan weleens botsen. Of het ligt daar helemaal niet aan en de jongen is van nature gewoon een enorme tiran, daar waar culturen helemaal niets mee te maken hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 7:27

Maura schreef:Was trouwens vergeten om te melden dat de Armeense jongen in Irak is opgegroeid. Dus vandaar ook zijn problemen.

Wellicht is jouw jongeman ook wel een heel erg lief persoon. Die je overstelpt met liefde, aandacht, genegenheid en alles wat iedereen eigenlijk zoekt in een man. Maar goed, ondanks dat ze in NL wonen en NL gewoontes meekrijgen, hebben ze natuurlijk ook hun eigen cultuur en eigen normen en waarden. En dat kan weleens botsen. Of het ligt daar helemaal niet aan en de jongen is van nature gewoon een enorme tiran, daar waar culturen helemaal niets mee te maken hebben.

haha ja idd, ik weet dus niet of het gewoon aan hem zelf ligt of aan zn cultuur, omdat ik van kroaten niks afweet, maar het kan wel degelijk een verschil zijn.ik weet iigv dat het niet aan mij ligt!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Rush za 3 sep 2011 - 8:00

Ik heb met een Bosniër gehad, maar hij en zijn 5 broers en vader waren allemaal zo.

Het kwam er eigenlijk op neer dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is. Vreselijk dominant. Dat was echt een culture shock!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 8:06

Rush schreef:Ik heb met een Bosniër gehad, maar hij en zijn 5 broers en vader waren allemaal zo.

Het kwam er eigenlijk op neer dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is. Vreselijk dominant. Dat was echt een culture shock!

ironisch genoeg maakte die paar weken geleden nog n opmerking dat vrouwen ook gewoon "mogen" werken laughcry
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Rush za 3 sep 2011 - 8:08

Oh dat 'mocht' ik ook wel, want dat scheelde hem geld. Maar als er kinderen zouden komen, dan was dat wel over. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 22:42

haha ja als ik zwanger zou zijn zou hij me wel masseren :S en als we zouden gaan samenwonen geen koelkast ( tv) in ons huis, omdat ik die ook nog heb. ben daar verder niet op ingegaan vond maar raar.

ben vergeten bij te zeggen, weet niet of het meespeelt, dat er alcohol in het spel zat, een halve fles wijn had ie op.hij drinkt niet vaak was 2 maanden geleden zei hij, maar hij zei wel toen hij ruzie zat te zoeken dat het niet door de drank kwam :? aan ene kant mocht dat wel zo zijn dan hoop ik dat ie nu wel beseft dat ie fout bezig was, maar aan andere kant heb je dan weer zon alcoholprobleem geval want drinken doet ie toch wel, ook al niet vaak. ga vanavond naar huis me moeder blijft bij me slapen, ben benieuwd, denk niet dat ie al wat gaat zeggen. morgen bezichtiging van appartement, als dat doorgaat is dat echt beter voor me vanwege hem. want ik mocht niet verhuizen van m maar doe t toch zodra het kan angel
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  RYW za 3 sep 2011 - 23:01

Getver, wat klinkt dit allemaal eng, en dat terwijl het nog zo pril is. Ook eng dat je een soort van moet 'vluchten' voor hem en zoveel niet mag doen van hem. Reden te meer om een flinke afstand van deze man te nemen. Ongeacht wat de oorzaken zijn (verleden, cultuur, drank), dit lijkt me niet iets waar jij gelukkig van gaat worden en het is maar goed dat je gewoon het recht hebt om een relatie te verbreken of niet te willen.

Heb je evt mensen in je omgeving die je kan bellen als hij moeilijk gaat doen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 23:21

Ik krijg een flashback naar mijn vorige date haha.

Maar ik vind het ook niet echt een gezonde situatie. Als hij zo enorm kan uitflippen, wil ik niet weten in wat voor een staat zo iemand kan zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Susan za 3 sep 2011 - 23:27

Ik zou het volledig afkappen, ook als hij contact opneemt of met excuses komt of wat dan ook. Je hebt nu gezien hoe hij kan zijn, dikke kans dat dat alleen nog maar erger is als je eenmaal echt een relatie met hem zou hebben. Zie het als een waarschuwing en wees blij dat je er nu achterkomt en niet als je al jaren een relatie met hem hebt. Wel vervelend dat hij je buurman is trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  luenca za 3 sep 2011 - 23:49

ja, en weet je wat ik nou het ergste vind? dat ie in al die tijd dat ik hem ken nog nooit zo is geweest en ook gewoon goed voor me was, boodschappen voor me deed, gewoon lief was. ik wil gewoon weer dat ie zo word Sad
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Susan zo 4 sep 2011 - 3:51

Zo zal hij ook vast nog wel kunnen worden, maar zoals gisteravond, zó kan hij ook weer worden. En de volgende keer kom je misschien wat minder makkelijk weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  MADDIE zo 4 sep 2011 - 4:05

Volgens mij is het vaak zo dat als er geweld is binnen een relatie dat het vaak een persoon is die juist verder héél lief is in het dagelijks leven. Maar dat het vaak niet bij één keertje agressie blijft helaas...
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt Empty Re: vreselijke onverwachte ervaring , moet het even kwijt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum