Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ipad kenners

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 4:05

Nou, na mijn miskoop van mijn tablet naar de Mediamarkt gegaan voor een 'echte'. Deze thuis uitgepakt, en ja hoor...geen camera op aan te sluiten. Terug naar de winkel. Ik was verkeerd voorgelicht. Het zou dus alleen op een Ipad kunnen met een iPad Camera Connection Kit. Prima, ik mijn geld terug gekregen.

Nu zit ik er over te denken of ik een Ipad zal kopen. Wat ik wil:
Op reis:
Foto's van camera op Ipad zetten en dan weer op een externe HDD.
Internetten om te mailen/skypen/facebooken (en daar foto's ook op te kunnen zetten)
Spelletjes/boek lezen/film kijken (als ik een off day heb of het is slecht weer of in het vliegtuig)

Thuis:
Spelletjes (mijn vriend)
Internetten

Weten de Ipad kenners of dit kan of is uiteindelijk een minilaptop (goede merken?) een veel beter idee voor wat ik wil?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Middleme vr 2 sep 2011 - 5:24

Ik heb een ipad2 en de dingen van wat jij zegt kunnen in principe allemaal, alleen het overzetten op een externe schijf is wat lastig, aangezien er alleen de ipad uitgang opzit zegmaar.

Als ik zo snel denk wat je daarvoorzou kunnen doen: je foto's op een applicatie als picasa of dropbox zetten en daarna kopieren op je externe schIjf. Dit is alleen vrij omslachtig, dus of je het uiteindelijk zult doen...

Heb zelf even snel gekeken, en ik heb met bijna 200 foto's en 120 apps ofzo van de 64 gb nog 52 over. Maar, reken dat je met de installatie al een gb of 5 kwijt bent, dan valt het best wel mee. smile

Wil je trouwens veel typen op je ipad? Dat is met het touchscreen niet altijd even handig, ik ben bijvoorbeeld met 10 vingers gewend dus ik zit er vaak naast. Het toetsenbord is dan wel handig, maar da neem je natuuelijk niet mee op reis. Wel is het ideaal meenemen, voor school neem ik m ook mee en hij past zo in je tas.

Het oplaadsnoer wat meegeleverd wordt vind ik trouwens echt een crime, het is geloof ik 1,5 meter en dat is echt kort. Zelf heb ik het lange snoer (30€) erbij en dat is veeel beter

Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden, anders hoor ik het wel.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 5:25

Eens met bovenstaande :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:47

Dan kan ik dus beter een minilaptop kopen.
Het lijkt me wat omslachtig om om 100 foto's te uploaden en dan weer op te moeten slaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 8:49

Ik zou dan inderdaad voor een mini laptop gaan.. Denk dat die ook minder snel kapot zal gaan tijdens de reis..
Met een Ipad (of vergelijkbaar apparaat), is het scherm toch heel kwetsbaar, dat heb je veel minder bij een dichtgeklapte laptop natuurlijk. Plus dat de schijfruimte natuurlijk groter zal zijn, waardoor je meer foto's er op kwijt kan..

En denk dat het inderdaad een stuk fijner typt, en volgens mij zijn ze nog goedkoper ook dan een Ipad?

Ik zou dan voor een Asus of HP gaan


Laatst aangepast door AngelNyn op vr 2 sep 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:51

Ik heb een externe harde schijf. Ik sla ze niet op de laptop/tablet op, maar ik moet ze wel eerst even op de laptop/tablet zetten om daarna weer naar de externe over te hevelen.

Je hebt tegenwoordig wel hele mooie stevige hoezen voor een Ipad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 8:54

Jip83 schreef:Ik heb een externe harde schijf. Ik sla ze niet op de laptop/tablet op, maar ik moet ze wel eerst even op de laptop/tablet zetten om daarna weer naar de externe over te hevelen.

Je hebt tegenwoordig wel hele mooie stevige hoezen voor een Ipad.

Ja op een externe HD kan ook idd, al zou ik niet weten waarom je dat zou doen als je het ook op de laptop kan zetten ? :P
Overigs kochten wij gewoon in Thailand heel goedkoop SD kaartjes (16gb van een goedmerk was destijds ( bijna 3 jaar geleden) 20 euro), zodat we alles gewoon op de kaartjes lieten staan ook.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:57

Ik heb geen SD kaartjes, maar CF kaartjes. Die heb ik al voldoende groot (4G en daar kunnen 1100 foto's op). Ook op mijn PC thuis heb ik niks op de harde schijf staan, behalve programma's. Alle documenten staan op een externe HD en daar weer een backup van op een andere externe HD. Na een crash met een PC ooit, doe ik het nu altijd zo.
Wordt de PC ook niet traag, en zo'n mini laptop ook.
Stel dat ie crashed, of meegenomen wordt...ben je alles kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 9:14

Jip83 schreef:Ik heb geen SD kaartjes, maar CF kaartjes. Die heb ik al voldoende groot (4G en daar kunnen 1100 foto's op). Ook op mijn PC thuis heb ik niks op de harde schijf staan, behalve programma's. Alle documenten staan op een externe HD en daar weer een backup van op een andere externe HD. Na een crash met een PC ooit, doe ik het nu altijd zo.
Wordt de PC ook niet traag, en zo'n mini laptop ook.
Stel dat ie crashed, of meegenomen wordt...ben je alles kwijt.

Ah ja dat is wel wat meer dan op een SD.. Wij hadden 32 of 40GB totaal geloof ik, 1x 16 en 2 of 3x 8GB en konden daar 6000 foto's en filmpjes op kwijt smile
Maar een externe HD kan net zo goed ook gejat worden, of kapot gaan of wat dan ook, maar snap wel dat je t nu zo doet als je pc gecrashed is:)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 9:15

Ja en dan staat het ook nog op het kaartje zelf. Ach misschien doe ik ook wel dubbelop. Better safe than sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Middleme vr 2 sep 2011 - 9:27

AngelNyn schreef:
Met een Ipad (of vergelijkbaar apparaat), is het scherm toch heel kwetsbaar, dat heb je veel minder bij een dichtgeklapte laptop natuurlijk.

Even over de kwetsbaarheid: het scherm isvan glas,dus dat kan breken ja.maar het kan ook wel wat hebben, bij mij is er bijv een kop koffie overheen gegaan en hijdoet hetnog gewoon!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 9:33

Middleme schreef:
AngelNyn schreef:
Met een Ipad (of vergelijkbaar apparaat), is het scherm toch heel kwetsbaar, dat heb je veel minder bij een dichtgeklapte laptop natuurlijk.

Even over de kwetsbaarheid: het scherm isvan glas,dus dat kan breken ja.maar het kan ook wel wat hebben, bij mij is er bijv een kop koffie overheen gegaan en hijdoet hetnog gewoon!

Ja maar de kans dat je er drinken over heen gooit is toch iets kleiner als dat hij stuk gaat tijdens het vervoeren in een backpack Wink Zeker als je ziet hoe er soms met backpacks om wordt gegaan daar (bus, trein, vliegtuig etc)..
Dus met die overweging zou ik persoonlijk voor een laptop kiezen. smile Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 9:34

Jip83 schreef:Ja en dan staat het ook nog op het kaartje zelf. Ach misschien doe ik ook wel dubbelop. Better safe than sorry.

Ja als je het op t kaartje nog hebt is het idd wel een grotere zekerheid smile En als je al de foto's tussendoor uit zoekt (van de 6000 die wij gemaakt hebben kunnen er zeker nog wel 1000 gewoon verwijderd worden schat ik) zal je ook wel genoeg ruimte hebben op t ksaartje
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Middleme vr 2 sep 2011 - 9:37

AngelNyn schreef:
Middleme schreef:
AngelNyn schreef:
Met een Ipad (of vergelijkbaar apparaat), is het scherm toch heel kwetsbaar, dat heb je veel minder bij een dichtgeklapte laptop natuurlijk.

Even over de kwetsbaarheid: het scherm isvan glas,dus dat kan breken ja.maar het kan ook wel wat hebben, bij mij is er bijv een kop koffie overheen gegaan en hijdoet hetnog gewoon!

Ja maar de kans dat je er drinken over heen gooit is toch iets kleiner als dat hij stuk gaat tijdens het vervoeren in een backpack Wink Zeker als je ziet hoe er soms met backpacks om wordt gegaan daar (bus, trein, vliegtuig etc)..
Dus met die overweging zou ik persoonlijk voor een laptop kiezen. smile Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk.

Daar heb je gelijk in, maar heb je, zeker in het vliegtuig, zoiets niet in je handbagage? Voor bus en trein ben ik wat dat betreft echt een totale leek hhor nerd

Het enige voordeel wat dat betreft weer voor de ipad: de batterijduur, die is echt veeeeel meer dan een minilaptop olgens mij smile

Maargoed, zoals je alzegt,een ieder moet dat oor zich weten natuurlijk.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 9:40

Middleme schreef:
AngelNyn schreef:
Middleme schreef:
AngelNyn schreef:
Met een Ipad (of vergelijkbaar apparaat), is het scherm toch heel kwetsbaar, dat heb je veel minder bij een dichtgeklapte laptop natuurlijk.

Even over de kwetsbaarheid: het scherm isvan glas,dus dat kan breken ja.maar het kan ook wel wat hebben, bij mij is er bijv een kop koffie overheen gegaan en hijdoet hetnog gewoon!

Ja maar de kans dat je er drinken over heen gooit is toch iets kleiner als dat hij stuk gaat tijdens het vervoeren in een backpack Wink Zeker als je ziet hoe er soms met backpacks om wordt gegaan daar (bus, trein, vliegtuig etc)..
Dus met die overweging zou ik persoonlijk voor een laptop kiezen. smile Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk.

Daar heb je gelijk in, maar heb je, zeker in het vliegtuig, zoiets niet in je handbagage? Voor bus en trein ben ik wat dat betreft echt een totale leek hhor nerd

Het enige voordeel wat dat betreft weer voor de ipad: de batterijduur, die is echt veeeeel meer dan een minilaptop olgens mij smile

Maargoed, zoals je alzegt,een ieder moet dat oor zich weten natuurlijk.

Ja vliegtuig zal je hem idd sneller in je handbagage houden, maar zeker als je daar met de bus gaat, tassen worden gewoon onderin op een stapel gegooid, wordt allemaal niet zo nauw naar gekeken Wink En het is de vraag of je hem dan constant bij je houdt, zeker als je lange ritten hebt waarbij je ook veel slaapt.
Wij deden dat in ieder geval niet met de mini laptop.. Zat altijd in de backpack, alleen de camera hielden we vaak bij ons, maar ook niet eens altijd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 20:32

Ik zou of de laptop of de ipad tijdens reizen in mijn dagrugzak meedragen.

Denk wel dat ik in 11 weken meer dan 1000 foto's zal maken. Als ik zie dat ik in twee weken al 300-500 foto's maak... (ja is veeeeeel...maar ja I like foto's maken!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Caro vr 2 sep 2011 - 22:25

Ik heb de ipad altijd bij me. Hij is zo plat en lichtgewicht dat het bijna geen ruimte inneemt. Ik heb voor australie een connection kit gekocht en ik heb tijdens de reis continue alles naar de ipad gekopieerd. Eenmaal thuis heb ik ze eraf gehaald en op een externe harde schijf gezet. Werkt voor mij echt prima!

Tijdens de reis gebruikte ik de ipad voor alles, lezen, internetten, spelletjes etc...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 22:44

Caro schreef:Ik heb de ipad altijd bij me. Hij is zo plat en lichtgewicht dat het bijna geen ruimte inneemt. Ik heb voor australie een connection kit gekocht en ik heb tijdens de reis continue alles naar de ipad gekopieerd. Eenmaal thuis heb ik ze eraf gehaald en op een externe harde schijf gezet. Werkt voor mij echt prima!

Tijdens de reis gebruikte ik de ipad voor alles, lezen, internetten, spelletjes etc...

Kun je de Ipad aan alle computers aansluiten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Ilargi vr 2 sep 2011 - 22:58

Jip83 schreef:
Caro schreef:Ik heb de ipad altijd bij me. Hij is zo plat en lichtgewicht dat het bijna geen ruimte inneemt. Ik heb voor australie een connection kit gekocht en ik heb tijdens de reis continue alles naar de ipad gekopieerd. Eenmaal thuis heb ik ze eraf gehaald en op een externe harde schijf gezet. Werkt voor mij echt prima!

Tijdens de reis gebruikte ik de ipad voor alles, lezen, internetten, spelletjes etc...

Kun je de Ipad aan alle computers aansluiten?

Je hebt er een snoer bij, daaraan zit aan het ene eind een stuk wat je in de Ipad doet, aan de andere kant zit een usb aansluiting dus ja dat kan!! ( Beetje vaag uitgelegd I know, weet het even niet beter te verwoorden op dit moment)

Edit; Deze dus, dit is het snoer. Ipad kenners Usb-kabel-ipad-tp_7836484152069911706b
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  TukTuk vr 2 sep 2011 - 23:00

Jip83 schreef:
Caro schreef:Ik heb de ipad altijd bij me. Hij is zo plat en lichtgewicht dat het bijna geen ruimte inneemt. Ik heb voor australie een connection kit gekocht en ik heb tijdens de reis continue alles naar de ipad gekopieerd. Eenmaal thuis heb ik ze eraf gehaald en op een externe harde schijf gezet. Werkt voor mij echt prima!

Tijdens de reis gebruikte ik de ipad voor alles, lezen, internetten, spelletjes etc...

Kun je de Ipad aan alle computers aansluiten?

Wanneer ging je op reis? Want anders kan je bij www.dealextreme.com vast wel zo'n kabel vinden (en een stuk goedkoper ook! Of je koopt hem in Thailand zelf natuurlijk.)
De levertijd is ongeveer 3 weken, maar je betaald geen verzendkosten (het komt uit HongKong) Heb er zelf al goede ervaringen mee.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Middleme za 3 sep 2011 - 6:41

Rose- schreef:

Je hebt er een snoer bij, daaraan zit aan het ene eind een stuk wat je in de Ipad doet, aan de andere kant zit een usb aansluiting dus ja dat kan!! ( Beetje vaag uitgelegd I know, weet het even niet beter te verwoorden op dit moment)

Edit; Deze dus, dit is het snoer. Ipad kenners Usb-kabel-ipad-tp_7836484152069911706b

Is dit niet een deel van het oplaadsnoer?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Aziraphale za 3 sep 2011 - 7:05

Middleme schreef:
Rose- schreef:

Je hebt er een snoer bij, daaraan zit aan het ene eind een stuk wat je in de Ipad doet, aan de andere kant zit een usb aansluiting dus ja dat kan!! ( Beetje vaag uitgelegd I know, weet het even niet beter te verwoorden op dit moment)

Edit; Deze dus, dit is het snoer. Ipad kenners Usb-kabel-ipad-tp_7836484152069911706b

Is dit niet een deel van het oplaadsnoer?

Ja, ook. Je trekt het USB- gedeelte uit de adapter ennzo kun je de iPad (en iPhone, iPod) aan je computer koppelen.
Overigens heb je wel iTunes nodig om bestanden te beheren of anders zoiets als dit installeren: http://www.ipad-videoconverter.com/ne.ipad-manager.htm
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad kenners Empty Re: Ipad kenners

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum