Poes adopteren
+11
Alias
RYW
Jerry
Aziraphale
Rush
Pien
Kaboutertje
Inge
Spring
Jezzie
Steep
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Poes adopteren
RYW schreef:Eucalypta schreef:Hm. Net weer telefoon. Opgenomen en het was dat jochie. Hij was behoorlijk boos. Zei dat ik geen poes mocht meenemen die een bandje om had. Bleef bij zijn verhaal gat hij hem vanaf geboorte had verzorgd, maar toen ik weer wat doorvroeg bleek dat niet te kloppen. Toen begon hij te dreigen, dat hij wel wou uitzoeken waar we wonen, enzovoorts. En dat hij van zijn ouder nu de kat wél binnen mocht houden. Maar gezegd dat ik dat van zijn ouders wilde horen en dat ik eerst wil kijken of hij een chip heeft maandag. En toen opgehangen, want hij ging maar door.
Even later weer telefoon, of hij dan net zijn zusjes mocht komen kijken. Toen was hij een stuk aardiger, dus heb gezegd dat dat mochu.
Maar ja, de kans bestaat dat ik een kudde boze mensen aan de deur heb straks. En wat als ze hem per se willen meenemen?
Jemig Euc, wat een verhaal.
Ik denk dat je er goed aan doet dat je de kat hebt geadopteerd. Het klinkt alsof die jongen niet bepaald goed voor haar zorgt inderdaad. Mag je geen poes meenemen die een bandje omheeft? Says who? Hij soms? En nu mag ze ineens wel binnen? Is het geloof ineens veranderd? Ja doei, lekker standvastig en geloofwaardig, zeker met al die telefoontjes.
Eerlijk gezegd zou ik niet iemand thuis uitnodigen die daarvoor nog gaat lopen dreigen dat hij gaat uitzoeken waar je woont enzo. Kijk maar uit, ik zou niet zomaar daarop vertrouwen.
+1
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ze zijn geweest, en het viel mee
Het is een jochie van 13, en hij was echt heel verdrietig om 'zijn' poes. Maar nog eens uitgelegd wat een huisdier allemaal inhoudt, dat zo'n beestje zorg nodig heeft, en meer dan alleen voer, dat snapte hij wel. Maar hij heeft ook heel hard zijn best gedaan zo goed mogelijk voor hem te zorgen, en dat is natuurlijk lief. (had een hok gebouwd buiten, enzovoorts)
Maar hij snapte ook wel dat een poes niet zomaar op straat kan leven, dat je soms een dierenarts nodig hebt, dat dat geld kost, enzovoorts.
Nu had ik zelf al een vaag vermoeden, maar dit jochie zei ook al dat hij dacht dat de poes in verwachting was.
Dus ik moet zien uit te vinden of dat echt het geval is Dat maakt het ws makkelijker om haar bij ons te houden, want ookal geven zijn ouders toe dat hij haar in huis mag houden, ze hebben vast geen zin in een nest poezen.
Ik overigens ook niet maar ja, als het zo is, is het zo. Die poesjes raken we wel kwijt en daarna laten we haar steriliseren als ze bij ons is. Ze is alleen wel erg jong voor een eerste nestje denk ik, nog geen jaar.
Maar goed, ik probeer nu uit te vinden of ze echt zwanger is of niet (buik voelt wat dikker aan dan je zou verwachten, jochie vertelde dat haar tepels opeens veranderden...) en dan zien we wel verder.
Afgesproken dat ik haar laat checken op een chip, en dat we dan bellen.
Het is een jochie van 13, en hij was echt heel verdrietig om 'zijn' poes. Maar nog eens uitgelegd wat een huisdier allemaal inhoudt, dat zo'n beestje zorg nodig heeft, en meer dan alleen voer, dat snapte hij wel. Maar hij heeft ook heel hard zijn best gedaan zo goed mogelijk voor hem te zorgen, en dat is natuurlijk lief. (had een hok gebouwd buiten, enzovoorts)
Maar hij snapte ook wel dat een poes niet zomaar op straat kan leven, dat je soms een dierenarts nodig hebt, dat dat geld kost, enzovoorts.
Nu had ik zelf al een vaag vermoeden, maar dit jochie zei ook al dat hij dacht dat de poes in verwachting was.
Dus ik moet zien uit te vinden of dat echt het geval is Dat maakt het ws makkelijker om haar bij ons te houden, want ookal geven zijn ouders toe dat hij haar in huis mag houden, ze hebben vast geen zin in een nest poezen.
Ik overigens ook niet maar ja, als het zo is, is het zo. Die poesjes raken we wel kwijt en daarna laten we haar steriliseren als ze bij ons is. Ze is alleen wel erg jong voor een eerste nestje denk ik, nog geen jaar.
Maar goed, ik probeer nu uit te vinden of ze echt zwanger is of niet (buik voelt wat dikker aan dan je zou verwachten, jochie vertelde dat haar tepels opeens veranderden...) en dan zien we wel verder.
Afgesproken dat ik haar laat checken op een chip, en dat we dan bellen.
Gast- Gast
Wel fijn dat het bezoek goed gegaan is. Als je haar laat checken op een chip, kan de dierenarts misschien ook verder kijken of ze inderdaad zwanger is? Ik hoop dat jullie haar kunnen houden.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou idd even kijken of haar tepels opgezet zijn, rood/rozig zijn. Er bestaat helaas geen zwangerschapstest voor katten.. Je kan wel eventueel de kat laten steriliseren, en mocht ze zwanger zijn, dan wordt er gelijk een soort van abortus gepleegd, maar dat kan maar tot een aantal weken.. Heb je ook enig idee hoe oud het poesje zal zijn? Want als ze te vroeg kittens krijgen kan het ook dodelijk zijn voor zo'n beestje..
Verder zou ik het beestje wel even ontwormen en ontvlooien, je weet toch niet wat ze op lopen op straat.
Verder vind ik het echt heel lief dat jullie dat beestje zo opgevangen hebben! En ik zou me niet te druk maken over dat jochie. Het is heel lief van hem maar hij kan hemn toch niet verzorgen en die ouders zitten er zo te horen ook niet op te wachten
Verder zou ik het beestje wel even ontwormen en ontvlooien, je weet toch niet wat ze op lopen op straat.
Verder vind ik het echt heel lief dat jullie dat beestje zo opgevangen hebben! En ik zou me niet te druk maken over dat jochie. Het is heel lief van hem maar hij kan hemn toch niet verzorgen en die ouders zitten er zo te horen ook niet op te wachten
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nou, poes is een week hier.
Maandag de dierenambulance gebeld, ze blijkt niet gechipt en ws ook niet zwanger. Toen stond dat jochie weer aan de deur, hij mocht van zijn ouders de poes echt in huis houden. Ze hoefde niet meer op straat te wonen, hij zou een kattenbak en dergelijke aanschaffen en dat kwam het goed. Gezegd dat ik zijn ouders wilde spreken, die heb ik gebeld, die moeder zei (voor zover ze nederlands kon) dat het goed was dat de poes bij hen kwam wonen. Nog eea doorgesproken, wat zo'n beest aan verzorging nodig heeft, maar dat was geen probleem. Volgende avond kwam het jochie met zijn zus, ze kwamen de poes ophalen. Maar toen we wat doorvroegen bleek hij nog niets geregeld te hebben en vroeg hij of de poes nog een nachtje bij ons mocht blijven. Dat mocht.
Dus de volgende avond verwachtte ik hem, maar hij kwam niet.
Gisteren stond hij opeens voor de deur, dus spullen voor de poes ingepakt, manlief is met hem meegelopen en heeft het beestje weggebracht. Hij mocht niet binnenkomen, maar jochie ging met poes naar binnen. Dus ik had me voorgenomen om over een paar dagen eens te kijken, want ik vertrouwde het voor geen meter. Dat was rond 8 uur.
Om een uur of 11 kwam ik thuis, en wat zie ik op de parkeerplaats onder een auto schieten: de poes.
Dus nog geen 3 uur later en het leek me niet dat ze nog van plan waren om hem binnen te laten (jochie is 13, die ligt dan al wel in bed) en we wonen in een flat, dus de poes kan niet zelf naar binnen.
Ze kwam meteen naar me toe rennen en ik heb haar meegenomen. Ze blijft gewoon bij ons. Maar nu denk ik dat ik wél een boze familie aan de deur krijg.
Maandag de dierenambulance gebeld, ze blijkt niet gechipt en ws ook niet zwanger. Toen stond dat jochie weer aan de deur, hij mocht van zijn ouders de poes echt in huis houden. Ze hoefde niet meer op straat te wonen, hij zou een kattenbak en dergelijke aanschaffen en dat kwam het goed. Gezegd dat ik zijn ouders wilde spreken, die heb ik gebeld, die moeder zei (voor zover ze nederlands kon) dat het goed was dat de poes bij hen kwam wonen. Nog eea doorgesproken, wat zo'n beest aan verzorging nodig heeft, maar dat was geen probleem. Volgende avond kwam het jochie met zijn zus, ze kwamen de poes ophalen. Maar toen we wat doorvroegen bleek hij nog niets geregeld te hebben en vroeg hij of de poes nog een nachtje bij ons mocht blijven. Dat mocht.
Dus de volgende avond verwachtte ik hem, maar hij kwam niet.
Gisteren stond hij opeens voor de deur, dus spullen voor de poes ingepakt, manlief is met hem meegelopen en heeft het beestje weggebracht. Hij mocht niet binnenkomen, maar jochie ging met poes naar binnen. Dus ik had me voorgenomen om over een paar dagen eens te kijken, want ik vertrouwde het voor geen meter. Dat was rond 8 uur.
Om een uur of 11 kwam ik thuis, en wat zie ik op de parkeerplaats onder een auto schieten: de poes.
Dus nog geen 3 uur later en het leek me niet dat ze nog van plan waren om hem binnen te laten (jochie is 13, die ligt dan al wel in bed) en we wonen in een flat, dus de poes kan niet zelf naar binnen.
Ze kwam meteen naar me toe rennen en ik heb haar meegenomen. Ze blijft gewoon bij ons. Maar nu denk ik dat ik wél een boze familie aan de deur krijg.
Gast- Gast
Wat een verhaal.
Vervelend voor die poes, maar nu zou ik hem gewoon houden hoor.
Dat jongentje heeft zijn kans gehad en het is niet goed gegaan. Nu heeft hij gewoon pech vind ik!
Vervelend voor die poes, maar nu zou ik hem gewoon houden hoor.
Dat jongentje heeft zijn kans gehad en het is niet goed gegaan. Nu heeft hij gewoon pech vind ik!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Vervelende is dat hij nu weet waar je woont en ongevraagd aan de deur zal komen. Is het geen mogelijkheid dat je met hem bespreekt dat jullie de poes houden, alsin thuis verzorgen etc, en wanneer hij de poes wil zien hij gewoon langs kan komen, zo stel je en hém tevreden en heeft de poes tenminste een veilig en warm onderkomen.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Dat heb ik hem ook al aangeboden.
Het punt is: Het was in beginsel al niet zijn poes, maar gewoon een zwerfkat. En hij heeft haar een paar dagen eten gegeven, en daardoor vindt hij dat het zijn kat is.
Maar feitelijk is ze van niemand, ik vind niet dat een beest voeren maakt dat het beest van jou is.
Het punt is: Het was in beginsel al niet zijn poes, maar gewoon een zwerfkat. En hij heeft haar een paar dagen eten gegeven, en daardoor vindt hij dat het zijn kat is.
Maar feitelijk is ze van niemand, ik vind niet dat een beest voeren maakt dat het beest van jou is.
Gast- Gast
Ik zou hem ook binnen hebben gehaald en gehouden hebben hoor, dan komen ze toch aan de stoep? Raar dat ze dan vervolgens buiten loopt, dat is nogal vreemd, dan willen ze er niet echt voor zorgen dus.
Gast- Gast
Inderdaad, als dat de gang van zaken is ben ik eigenaar van heel wat vogels. Ik zou hem bij jullie houden, vooral nu de koude dagen eraan gaan komen (of er eigenlijk al zijn )
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Babydoll schreef:Vervelende is dat hij nu weet waar je woont en ongevraagd aan de deur zal komen. Is het geen mogelijkheid dat je met hem bespreekt dat jullie de poes houden, alsin thuis verzorgen etc, en wanneer hij de poes wil zien hij gewoon langs kan komen, zo stel je en hém tevreden en heeft de poes tenminste een veilig en warm onderkomen.
Waarom zou je zo'n kind tevreden moeten stellen? Het moet ook leren dat het niet altijd maar alles kan toe eigenen..
Ik zou gewoon, als hij constant aan de deur komt, zeggen dat je de politie zal bellen, en dan ook echt doen..
Je hebt ze nog een kans gegeven, dat zou ik niet eens gedaan hebben denk ik..
TukTuk- Ratel
Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als die mensen aan de deur komen.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als die mensen aan de deur komen.
Sowieso geen discussie aangaan, aangeven dat je het katje op straat zag en ze dus niet aan hun woord hebben gehouden om er voor te zorgen. Kans gehad, kans verspild, fijne dag nog.
Ik zou sowieso niet melden dat jij dat katje nu hebt..
TukTuk- Ratel
Zeggen dat ze op moeten rotten en dat als ze niet voor een dier kunnen zorgen, niks bij jou te zoeken hebben.Eucalypta schreef:Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als die mensen aan de deur komen.
*Rewind*
Ik zou een gesprek met ze aangaan en heel duidelijk maken dat ze blijkbaar niet voor de poes kunnen zorgen, dus dat ie bij jou blijft. En een nieuwe kattenbak kopen.
Gast- Gast
In een normale situatie zou ik zelf die mensen bellen, maar het is zo lastig communiceren met ze. Ik kan hier geloof ik even niks zinnigs op zeggen, al vind ik wel dat je poes moet houden. Het lijkt meer alsof dat jongetje het zonder medeweten van zijn ouders doet en zijn moeder niet precies begrijpt wat ze beloofd heeft.
Als kind hadden wij een kater, ik was daar echt gek op, hij was een beetje een zwerver, soms ineens een paar dagen weg. Op een gegeven moment was hij echt weg, na een halfjaar nog steeds niks gehoord. Bleek dat de overburen vonden dat we niet goed genoeg voor hem zorgden, dus zij voerden hem bij. Op een gegeven moment hebben ze hem dood gevonden (ik weet niet eens wat er gebeurd is) en hebben ze hem in hun eigen tuin begraven. Ze hadden ons niks verteld omdat ze dachten dat we toch niks om dat beest gaven. Ik ben daar nog steeds zo boos om!
Als kind hadden wij een kater, ik was daar echt gek op, hij was een beetje een zwerver, soms ineens een paar dagen weg. Op een gegeven moment was hij echt weg, na een halfjaar nog steeds niks gehoord. Bleek dat de overburen vonden dat we niet goed genoeg voor hem zorgden, dus zij voerden hem bij. Op een gegeven moment hebben ze hem dood gevonden (ik weet niet eens wat er gebeurd is) en hebben ze hem in hun eigen tuin begraven. Ze hadden ons niks verteld omdat ze dachten dat we toch niks om dat beest gaven. Ik ben daar nog steeds zo boos om!
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
WhahahaStorm schreef:Zeggen dat ze op moeten rotten en dat als ze niet voor een dier kunnen zorgen, niks bij jou te zoeken hebben.Eucalypta schreef:Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als die mensen aan de deur komen.
*Rewind*
Ik zou een gesprek met ze aangaan en heel duidelijk maken dat ze blijkbaar niet voor de poes kunnen zorgen, dus dat ie bij jou blijft. En een nieuwe kattenbak kopen.
Gast- Gast
Storm schreef:Zeggen dat ze op moeten rotten en dat als ze niet voor een dier kunnen zorgen, niks bij jou te zoeken hebben.Eucalypta schreef:Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen als die mensen aan de deur komen.
*Rewind*
Eens. En als die hele familie komt rellen zou ze vragen om weg te gaan, en als ze dat niet doen de politie bellen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met de kat is!
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Onze poes
» poes kwijt
» HELP, kittens + poes!
» Onze poes is ( te ) dik
» Nog een kat of poes erbij....
» poes kwijt