Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg?

+7
Davinia
Kqip
_Lacey_
Pien
Susan
Inge
caro86
11 plaatsers

Ga naar beneden

Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg? Empty Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg?

Bericht  caro86 do 1 sep 2011 - 8:20

Hey meiden!

Ik ben een weekendje weg aan het organiseren als verjaardagscadeau voor m'n vriend. We gaan sowieso naar de Apenheul, en voor de rest staan we open voor alles. Ik wou een hotel boeken in Apeldoorn maar nu kreeg ik te horen dat Amersfoort veel leuker is. Hoe zit dat?

Hoor het graag! alvast bedankt!

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 109
Registratiedatum : 24-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg? Empty Re: Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg?

Bericht  Inge do 1 sep 2011 - 8:35

Amersfoort vind ik een leuke stad, maar vind apeldoorn net wat leuker eigenlijk smile
Voor de apenheul is apeldoorn wel ideaal natuurlijk. Je zou ook een dagje naar de veluwse bron kunnen.

Mocht je nog open staan voor een andere tip, http://www.dezomerstee.nl is echt onwijs leuk.
Een auto mee is dan wel handig anders is het niet heel handig denk ik.
De zomerstee is een bed&breakfast in Emst. Ook is het een zorgboerderij. Er zit ontbijt bij in en dit bestaat uit warme broodjes, vers eitje en fruit uit de eigen tuin. Ook is er een gezamelijke ruimte met gratis koffie, thee, chocomel en chocolaatjes en koekjes.
Heb daar echt een heerlijke nacht geslapen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg? Empty Re: Apeldoorn of Amersfoort voor weekendje weg?

Bericht  caro86 do 1 sep 2011 - 8:48

Bedankt voor je reactie! volgens mij is de apenheul zelfs te fietsen als je in apeldoorn verblijft. Waarom vond je Apeldoorn leuker dan?

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 109
Registratiedatum : 24-06-11

Bericht  Susan do 1 sep 2011 - 9:06

Ik vind juist Amersfoort leuker, veel leuker zelfs. Veel leuker centrum en ja, in Apeldoorn heb je de Apenheul, maar in Amersfoort heb je de dierentuin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:14

Susan schreef:Ik vind juist Amersfoort leuker, veel leuker zelfs. Veel leuker centrum en ja, in Apeldoorn heb je de Apenheul, maar in Amersfoort heb je de dierentuin.

Helemaal mee eens Susan!

Gast
Gast

Bericht  Pien za 3 sep 2011 - 1:08

Ik zou zelf kiezen voor Apeldoorn maar dat komt omdat ik daar vrijwel nooit kom en in Amersfoort vaker. De winkels die ik leuk vind zitten in beide steden dus dat zou geen doorslag kunnen geven. In Amersfoort vind ik de horeca gelegeheden ook erg leuk en die ken ik in Apeldoorn eigenlijk niet...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  _Lacey_ za 3 sep 2011 - 2:24

Amersfoort ken ik niet goed, maar Apeldoorn vind ik geen gezellige binnenstad hebben (woon er zelf).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Kqip za 3 sep 2011 - 6:01

Amersfoort kom ik niet zo vaak, valt me tegen. Nu vind ik Apeldoorn ook weinig aan, woon zelf ook in Apeldoorn, een half jaar nu. Maar als wij ergens gaan stappen/ shoppen is dat vaker elders (Arnhem, Breda, Den Bosch, Utrecht). Apenheul is trouwens wel makkelijk te fietsen. Ik fiets er regelmatig naartoe (werk) en moet dan een kilometer of 6. Maar als je een hotel net buiten/ in de stad hebt, fiets je er zo naartoe. Het is niet dat je hier niks hebt ofzo, maar qua winkels is het beetje standaard en ik vind de stad weinig sfeer hebben.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Davinia di 6 sep 2011 - 5:42

Ik ben nog nooit in Amersfoort geweest, wel in Apeldoorn al een paar keer en ik vind dat juist een hele gezellige stad! En het van der Valk hotel in Apeldoorn is ook erg mooi. De kamers liggen in een apart gebouw, je hebt niet echt een hotelgevoel. Hoewel het hotel van van der Valk in Amersfoort ook erg mooi lijkt op de foto's. Lastig te kiezen dus! Maar mocht je nog op zoek zijn naar een hotel, zal ik zeker bij die 2 hotels kijken smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Atelier Madame di 6 sep 2011 - 7:13

Apeldoorn ligt lekker dicht bij hoge park de veluwe, heel mooi om te fietsen ee dagje. Of paleis t loo ook heel gaaf.

Amersfoort kan je naar austerlitz, ook gaaf om te fietsen of wandelen. Sauna kan je nr soesterberg of Idd de dierentuin!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  VeryCherry do 8 sep 2011 - 20:43

Ik ga voor Amersfoort, maar das flauw, want ik kom er vandaan Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius do 8 sep 2011 - 23:40

De omgeving van apeldoorn is mooier, hoenderloo, vaassen, emst....lekker dagje veluwse bron...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Siamsa do 8 sep 2011 - 23:59

Amersfoort heeft een erg mooi historisch stadscentrum! Het doet me altijd een beetje aan Amsterdam denken, gezien het ook grachten heeft, waar je zelfs een rondvaart door kunt maken. Je hebt in het centrum erg gezellige en goede restaurants, leuke uitgaansgelegenheden en leuke winkels. Verder zou je inderdaad naar de sauna in Soesterberg kunnen gaan, gaan wandelen of fietsen in Austerlitz (veel wandelroutes vertrekken vanaf De Pyramide van Austerlitz, gebouwd in 1804 als eerbetoon aan Napoleon Bonaparte) of de dierentuin bezoeken. De Onze Lieve Vrouwetoren is ook de moeite waard; een Middeleeuwe toren die je kunt beklimmen. Op een heldere dag heb je een erg mooi uitzicht en kun je zelfs Amsterdam zien liggen. Als je geïnteresseerd bent in kunst kun je ook het Pietmondriaanhuis bezoeken. Ook is er een bierbrouwerij die je kunt bezoeken.

http://www.pyramidevanausterlitz.nl/fietsen.htm

http://www.youropi.com/nl/amersfoort/activiteiten/rondvaart-amersfoort-4123

http://www.binnenstadamersfoort.nl/informatie.php

Apeldoorn ken ik ook, maar minder goed dan Amersfoort. Zelf vind ik het centrum van Apeldoorn niets aan. Wel kun je mooi wandelen en fietsen in de omgeving van Apeldoorn en je hebt er natuurlijk Paleis het Loo en de Apenheul.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:08

Apeldoorn heeft dan wel niet zo'n mooi historisch centrum, hij heeft wel leuke winkels en gezellige terrasjes ( waar je nu niks aan hebt met dit weer Wink ) zo kan je bijvoorbeeld heerlijk koffie drinken bij central park http://www.central-park.nl/ kun je lekker wandelen op de veluwe en natuurlijk de apenheul bezoeken. Niet vergeten paleis het loo, en als je geen zin hebt om het paleis zelf te bezoeken, de tuinen zijn ook heel mooi!

Naar de apenheul kan je prima fietsen, maar ook kan je de bus pakken voor een euro.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: