Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer van wiegje naar ledikantje?

+17
yes1984
sheila123
kwak
Happydobby
Minniemeisje
Bruintje Beer
maiadebij
koNijntje
Susan
PapillonRose
teletascha
Liadan
Printje
holaagirl
Teddyaapje
meisjesmama
Steep
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer van wiegje naar ledikantje? Empty Wanneer van wiegje naar ledikantje?

Bericht  Steep do 1 sep 2011 - 6:21

Ik ben benieuwd wanneer jullie je kleintje van het wiegje naar het ledikantje hebben gedaan en waar jullie besluit op is gebasseerd. Ik wil hem zelf naar zijn eigen ledikantje (kamertje) doen wanneer hij doorslaapt. Hij komt nu nog rond 3 uur, dan weer rond 5 a 6 uur en dan om 8 a 9 uur.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer van wiegje naar ledikantje? Empty Re: Wanneer van wiegje naar ledikantje?

Bericht  meisjesmama do 1 sep 2011 - 6:30

Hier hebben we haar naar haar ledikant gedaan toen ze ging draaien en er niet meer in kon. Doorslapen deed de jongste met 9 maanden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Wanneer van wiegje naar ledikantje? Empty Re: Wanneer van wiegje naar ledikantje?

Bericht  Teddyaapje do 1 sep 2011 - 6:34

T was 6mnd. Hij begon zich zelf aan de rand omhoog te trekken en ik was bang dat hij eruit zou vallen...ook werd t wel erg aan de krappe kant.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 6:54

S. heeft 10 weken in een wiegje bij ons op de kamer geslapen. We vonden de tijd gewoon rijp om hem op zijn eigen kamertje te leggen en mijn man kon toen de laatste dagen ook niet meer zo goed slapen omdat hij steeds wakker werd van de geluidjes die S. in zijn slaap maakte

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 7:06

Volgens mij zijn wij het ledikantje met een maand of 4 gaan gebruiken, toen werd het wiegje al te klein.

Gast
Gast

Bericht  holaagirl do 1 sep 2011 - 7:53

Hier wanneer IK er klaar voor was:-) haha!
Eerst wilden we het doen, maar schreeuwde heel mijn lijf "neeeee"!
Toen hebben we gewacht, tot ik er aan toe was.
Ik lag op gegeven moment zo wakker van het draaien, hoesten etc, dat ik meer rust kreeg toen hij op zijn eigen kamer was.
Dit was rond 12-15 weken!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Printje do 1 sep 2011 - 8:09

Wij hebben zelfs nooit een wiegje gehad. ons ventje lag gewoon meteen op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Liadan do 1 sep 2011 - 8:11

Yara heeft tot ze 8 maanden was in de wieg gelegen bij ons op de kamer. Daarna ging ze in het ledikant op haar eigen kamer. Zij ging in een ledikant omdat ze uit de wieg gegroeid was.
Kian is nu al bijna uit de wieg gegroeid en we gaan zaterdag bij Ikea een ledikantje halen wat we om gaan bouwen tot co-sleeper. Hij gaat dan dus in het ledikant maar wel op onze slaapkamer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  teletascha do 1 sep 2011 - 8:13

Vanaf 12 weken. Het wiegje was redelijk krap aan het worden, en vond het ook wel ok toen.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  PapillonRose do 1 sep 2011 - 8:16

Na ruim 6 maanden. Maar ze sliep al eerder weleens in haar ledikantje. Op een gegeven moment sliep ze dan 's nachts in het wiegje bij mij op de kamer en overdag op haar eigen kamertje in het ledikantje. Toen ze ruim 6 maanden was begon ze aan de spijlen te trekken en lag ze soms bijna overdwars in het wiegje. Voordat ze vast zou komen te zitten of iets anders, is ze toen helemaal naar het ledikantje op haar kamer over gegaan. Qua lengte had ze nog wel in het wiegje gepast trouwens.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan do 1 sep 2011 - 8:16

Ezra met ruim twee maanden, Yrsa veel later pas. Ezra vind het vervelend om in een krap bedje te liggen, hij was de wagenbak ook al snel zat. Yrsa vond dat juist wel knus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  koNijntje do 1 sep 2011 - 8:27

na een week of 4..
wij lagen wakker van de geluidjes die t. maakte en wilden de tijd die we konden slapen optimaal benutten.
we hebben wel nogsteeds de deuren op een kiertje staan, hoor.. voor mijn gevoel horen we t. dan eerder als er wat is..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  maiadebij do 1 sep 2011 - 8:36

Steep schreef:Ik ben benieuwd wanneer jullie je kleintje van het wiegje naar het ledikantje hebben gedaan en waar jullie besluit op is gebasseerd. Ik wil hem zelf naar zijn eigen ledikantje (kamertje) doen wanneer hij doorslaapt. Hij komt nu nog rond 3 uur, dan weer rond 5 a 6 uur en dan om 8 a 9 uur.

N heeft in zijn wieg gelegen tot hij 5 maanden was, toen ging hij naar zijn eigen kamer in het ledikant.

J heeft tot 8 maanden in haar wieg gelegen en slaapt nu bij ons op de kamer in het ledikant, ze slaapt ook nog niet door dus brengt vaak de halve nacht in ons bed door Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Bruintje Beer do 1 sep 2011 - 9:28

S. heeft tot 8 weken in haar wiegje gelegen.
D. heeft 10 weken in zijn wiegje gelegen.

Bij beide werd ik zelf altijd rond uurtje of 5 wakker van het gesabbel/bewegingen dan gaf ik ze een voeding. Toen ze eenmaal in hun ledikantje lagen sliepen ze ook gelijk flink door. en werden/worden ze wakker rond half 9.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Minniemeisje do 1 sep 2011 - 9:28

Tot 5 maanden heeft ons dochtertje bij ons op de kamer geslapen in de wieg. De wieg werd een beetje te krap voor haar en toen is ze dus met 5 maanden in haar ledikantje, in haar eigen kamer gaan slapen.

Nu staat haar ledikantje sinds een paar weken weer in onze kamer, maar goed dat is een ander verhaal smile

Minniemeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 10:04

Rejoy. schreef:Volgens mij zijn wij het ledikantje met een maand of 4 gaan gebruiken, toen werd het wiegje al te klein.

+1

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 1 sep 2011 - 17:14

Printje schreef:Wij hebben zelfs nooit een wiegje gehad. ons ventje lag gewoon meteen op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje.

+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Steep do 1 sep 2011 - 17:35

Aaah fijn, nu heb ik er wat beter zicht op! We werden namelijk door vrienden erg raar aangekeken dat we hem "nog steeds" op onze slaapkamer hebben. Ik vind het heerlijk en hij is nog lang zijn bedje niet uit gegroeit, dus hij blijft lekker naast me staan voorlopig.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kwak do 1 sep 2011 - 18:23

D. heeft een dikke 4 maand bij ons op de kamer gelegen. Ze is naar haar eigen kamertje gegaan omdat ze steeds wakker werd van ons, als wij ons omdraaide of een keer zuchte of we gingen naar bed, dan werd ze wakker.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  maiadebij do 1 sep 2011 - 19:45

Steep schreef:Aaah fijn, nu heb ik er wat beter zicht op! We werden namelijk door vrienden erg raar aangekeken dat we hem "nog steeds" op onze slaapkamer hebben. Ik vind het heerlijk en hij is nog lang zijn bedje niet uit gegroeit, dus hij blijft lekker naast me staan voorlopig.

Dan zullen ze mij wel helemaal raar vinden angel gewoon lekker je gevoel volgen hoor! Groot worden ze toch al heel snel, dus geniet er maar lekker van. Bij N heb ik hem ook met 5 maanden naar zijn kamer gedaan omdat ik toch ergens het idee had dat 'het zo hoorde' en ik hem anders zou verwennen etc. Nu maakt het me echt niks uit wat ander denken of zeggen.

Als jij, je man en je zoontje het fijn vinden, prima toch! En het heeft nog zijn voordelen ook.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  sheila123 do 1 sep 2011 - 20:09

Oudste dochter ging met 3 maanden ongeveer uit de wieg. Die sloeg steeds tegen de zijkanten aan en lag naar mijn idee prettiger in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Jongste ligt nog steeds bij ons op de kamer in de wieg en blijft daar voorlopig nog lekker in liggen smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  yes1984 do 1 sep 2011 - 21:04

Wij hebben een wiegje gekocht om beneden in te slapen. En proberen 's nachts op het eigen kamertje in het ledikantje te laten slapen. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, en hoe snel dit gaat lukken. Wat een uk van een dag alleen in zo'n groot bedje... Laughing (we zullen zien)

Ik denk dat er meer dingen zijn die we nu bedenken, die in de praktijk anders gaan lopen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  chipa do 1 sep 2011 - 21:12

F slaapt nu nog bij ons op de kamer in de wandelwagenbak. Morgen gaan we op vakantie 2 weken en daarna zal hij toch over moeten in zijn ledikantje. De wandelwagenbak begint namelijk al aardig krap te worden!
Hij is dan 14 weken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa do 1 sep 2011 - 21:14

Steep schreef:Aaah fijn, nu heb ik er wat beter zicht op! We werden namelijk door vrienden erg raar aangekeken dat we hem "nog steeds" op onze slaapkamer hebben. Ik vind het heerlijk en hij is nog lang zijn bedje niet uit gegroeit, dus hij blijft lekker naast me staan voorlopig.

Pfft je kindje is 5 weken oud! Je zou die vrienden toch raar aankijken dat ze zoiets zeggen. Moet je toch zelf weten. Al zou je je kindje een jaar op je kamer houden. Lekker doen wat je zelf fijn vind hoor.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Ezzer do 1 sep 2011 - 22:58

Met 10 weken is hij naar het ledikant op z'n kamertje verhuisd. Het heeft wel even geduurd voordat ik er klaar voor was;) maar hij maakte zo veel geluidjes is z'n slaap dat het voor onze nachtrust beter was.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: