Schoonmoeders verjaardag wel of niet gaan?
+13
Joontjuh
Bubbelicious
Supertalentje
litllejoy
Julia
RYW
Inge
girli
Angela_1986
blondje1313
JustMeDaan
Sweety
Caramba
17 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Schoonmoeders verjaardag wel of niet gaan?
Vorig jaar vierde ik m'n verjaardag niet, had ik geen zin in.
Met kerst vorig jaar had mijn schoonmoeder commentaar erop, maar dat is mijn beslissing en bovendien heeft de zwager van mijn man het ook een keer niet gevierd en daar zei ze niks van.
Ik vind dat je dat maar moet respecteren. Heb niks van mijn schoonouders gehoord, geen kaartje niks. Toen mijn schoonvader het niet kon vieren heb ik, zoals het hoort een kaartje gestuurd.
Vaak zijn wij er niet op mijn schoonmoeders verjaardag omdat we op vakantie zijn dus gaan we van te voren altijd even langs met een cadeautje.
Nu besef ik dat ik het absurd vind gezien vorig jaar dat zij niet eens de moeite voor mij hebben genomen.
Helaas zijn wij dit jaar er wel en dus zullen we de dag dat zij het viert wel thuis zijn.
Dan nog vraag ik mezelf af waarom ik altijd mee ben gegaan alvast voor haar verjaardag als wij op vakantie zijn.
Waarom zou ik moeite voor haar doen als zij niks hebben laten horen vorig jaar?
Als wij het vieren, dan is het altijd in een weekend.
Mijn moeder, niet die van mijn man, belt mijn man altijd op zijn verjaardag zelf op om hem te feliciteren of mijn ouders sturen hem een kaart.
Zijn bloedeigen ouders laten niks van hun weten op hun zoons verjaardag ook al zijn ze in het weekend geweest.
Wat vinden jullie hier allemaal van?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Met kerst vorig jaar had mijn schoonmoeder commentaar erop, maar dat is mijn beslissing en bovendien heeft de zwager van mijn man het ook een keer niet gevierd en daar zei ze niks van.
Ik vind dat je dat maar moet respecteren. Heb niks van mijn schoonouders gehoord, geen kaartje niks. Toen mijn schoonvader het niet kon vieren heb ik, zoals het hoort een kaartje gestuurd.
Vaak zijn wij er niet op mijn schoonmoeders verjaardag omdat we op vakantie zijn dus gaan we van te voren altijd even langs met een cadeautje.
Nu besef ik dat ik het absurd vind gezien vorig jaar dat zij niet eens de moeite voor mij hebben genomen.
Helaas zijn wij dit jaar er wel en dus zullen we de dag dat zij het viert wel thuis zijn.
Dan nog vraag ik mezelf af waarom ik altijd mee ben gegaan alvast voor haar verjaardag als wij op vakantie zijn.
Waarom zou ik moeite voor haar doen als zij niks hebben laten horen vorig jaar?
Als wij het vieren, dan is het altijd in een weekend.
Mijn moeder, niet die van mijn man, belt mijn man altijd op zijn verjaardag zelf op om hem te feliciteren of mijn ouders sturen hem een kaart.
Zijn bloedeigen ouders laten niks van hun weten op hun zoons verjaardag ook al zijn ze in het weekend geweest.
Wat vinden jullie hier allemaal van?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Gast- Gast
Re: Schoonmoeders verjaardag wel of niet gaan?
Jij vierde het toch niet? En je verwacht wel iets. Je weet onderhand hoe ze zijn.
Kan je man ook niet alleen gaan als jij geen zin hebt? Of zet je er even overheen en ga eventjes.
Kan je man ook niet alleen gaan als jij geen zin hebt? Of zet je er even overheen en ga eventjes.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Jij vierde het toch niet? En je verwacht wel iets. Je weet onderhand hoe ze zijn.
Ik vierde het idd niet, maar dan is het wel zo netjes als je wat laat weten. Mijn schoonvader vierde het ooit ook een keer niet zoals al zei en ik heb wel wat laten weten. Doe ik dus ook never nooit meer! Alleen weet ik wel hoe het hoort en is hun dat niet geleerd hoe je netjes moet zijn.
Ik ga altijd mee, heb er nooit zin in, maar kan nu wel verzinnen dat ik te druk ben met de koffer inpakken aangezien ik altijd vakantiestress heb (zijn mijn mans woorden dus hij kan het niet tegenspreken). Bovendien gaan we onze hond naar het pension brengen op haar verjaardag en hij gaat toch echt wel 10x eerder dan zij, sowieso altijd.
Gast- Gast
Omdat je het niet viert kan je familie (al dan niet schoon) wel even bellen natuurlijk om te feliciteren.
Wij vieren onze verjaardagen ook niet maar familie belt of stuurt een kaartje of komt gewoon even op de koffie.
Maar goed, ik vind het een beetje lastig.
Ik heb wel vaker het e.e.a. over je schoonfamilie gelezen en dan zou bij mij de pret er op een gegeven moment wel vanaf zijn.
Anderzijds ben jij ook niet altijd even redelijk.
Ik zou me niet laten kennen en gewoon gaan.
Houd de eer aan jezelf.
Wij vieren onze verjaardagen ook niet maar familie belt of stuurt een kaartje of komt gewoon even op de koffie.
Ik heb wel vaker het e.e.a. over je schoonfamilie gelezen en dan zou bij mij de pret er op een gegeven moment wel vanaf zijn.
Houd de eer aan jezelf.
Gast- Gast
Nou zo makkelijk gaat dat niet, moet je man maar eens horen, nou dan zal ik hem er maar even aan herinneren aan vorig jaar en waar ze me allemaal wel niet van beschuldigd heeft met kerst. Dan is ze het wat mijn betreft geen eens waard dat ik nog naar haar verjaardag ga.
Gast- Gast
Ik vind hier niets van, heb helemaal niets met verjaardag en cadeau'tjes als je volwassen bent. Het zou mij echt helemaal niets uitmaken als mijn familie mij, op mijn verjaardag niet zouden bellen, of een kaartje zouden sturen. Dan ben ik voor mijn familie echt niet minder belangrijk. Ik hecht dus zelf ook helemaal geen waarde aan volwassen verjaardagen.
Gast- Gast
Is het trouwens geen optie om het contact te verbreken met ze? Al dan niet samen met je man of kan die nog wel met ze over weg?
Gast- Gast
Shopaholic schreef:Omdat je het niet viert kan je familie (al dan niet schoon) wel even bellen natuurlijk om te feliciteren.
Houd de eer aan jezelf.
Zij weten niet hoe het hoort. Laatst met uit eten bijv. heeft mijn schoonvader geen eens fooi gegeven.
Achteraf zat me schoonmoeder te zeiken over die ene 6 euro die voor me nichtje betaald diende te worden en dat terwijl ze amper gegeten had...........................nou en!
Echt werkelijk waar te schandalig voor woorden dat ze dat niet eens voor hun eigen kleinkind over hebben.
Ben blij dat dat weekend weg niet is doorgegaan en ben ook van plan nooit met ze mee te gaan.
Mijn schoonzus is een weekje met ze weg geweest. Telkens als ze wat gingen eten kozen ze het goedkoopste (doen ze altijd) en dan eenmaal thuis pas gaan miepen dat het slecht eten was. Zeg dat dan gelijk ter plekke.
Nou ik ga echt niet met mensen mee ook al betaald zijn vader alles, want dan word het echt zo van ''nou wat je wilt is wel erg duur hoor, je kan beter dan of dat nemen'' serieus zo zijn ze!
Je hebt wel een beetje gelijk, maar ik ben het zoooo zat! Dus heb ik nu een goed excuus.
Met kerst kreeg ik cadeautjes van ze dus ik dacht dat het alsnog voor me verjaardag was.
Had ze de dingen die haar man gehad had in zijn kerstpakket die ze niet wilde ingepakt! Ik had toen echt zoiets van ''wat moet ik daar nou mee en waarom doe je dat, geef dan niks''.
Heb ze weggegooid.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Ik vind hier niets van, heb helemaal niets met verjaardag en cadeau'tjes als je volwassen bent. Het zou mij echt helemaal niets uitmaken als mijn familie mij, op mijn verjaardag niet zouden bellen, of een kaartje zouden sturen. Dan ben ik voor mijn familie echt niet minder belangrijk. Ik hecht dus zelf ook helemaal geen waarde aan volwassen verjaardagen.
Ieder z'n ding, ik hoef ook geen cadeau, maar als ik het niet vier vind ik het wel zo beleefd dat ze wat laten weten, doe ik ook.
Wat ik niet snap is toen ik voor me rijbewijs was geslaagd dat ze wel een kaart stuurde
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Is het trouwens geen optie om het contact te verbreken met ze? Al dan niet samen met je man of kan die nog wel met ze over weg?
Heb het daar wel eens over gehad, maar dat vind hij nergens op slaan. Hij kan wel met ze opschieten. Als ik er ben vind ik er niks aan. Ze hebben wel eens lopen klagen dat we nooit gewoon op bezoek komen, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan daar ik daar maar zit te zitten het 10x nergens over gaat! Kan ik net zo goed thuis blijven.
Btw, ik ga ook amper naar die van mij, maar ja zijn ouders zullen vast wel denken dat we wel naar die van mij gaan.
Voorbeeld; mijn ouders zijn een keer 1 maand weggeweest en toen hebben we uitgebreid voor ze gekookt. Toen mijn schoonmoeder dat hoorde zei ze op een heel kinderachtige toon ''dat hebben jullie niet voor ons gedaan''.
Zij gaan 3x per jaar 2 wkn weg, nou dan ga ik dat niet doen hoor.
Gast- Gast
Ik zou niet gaan. Jij hebt er niets aan en je schoonmoeder ook niet.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ik zou niet gaan. Jij hebt er niets aan en je schoonmoeder ook niet.
haha ja precies.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:En een goed gesprek aan gaan met ze?
Waarom is dat zo vaak gezegd hier? Nee geen zin in en heeft ook geen nut!
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Lorna mercedez schreef:Ik zou niet gaan. Jij hebt er niets aan en je schoonmoeder ook niet.
haha ja precies.
Idd
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Theedoosje schreef:En een goed gesprek aan gaan met ze?
Waarom is dat zo vaak gezegd hier? Nee geen zin in en heeft ook geen nut!
Omdat je nu telkens komt zeiken en je er geen ene reet verder mee komt zo.
Dus of je moet praten of je moet lekker niet gaan. Punt.
Gast- Gast
Heb wel eens tegen m'n man gezegd dat ik dan niet meer ga, maar dan word hij boos.
Wat moet ik dan?
Hij verplicht mij zowat om te gaan.
Wat moet ik dan?
Hij verplicht mij zowat om te gaan.
Gast- Gast
Laat hem boos zijn en hem wennen aan het idee dat het niet leuker wordt tussen jou en je schoonmoeder of zet je er over heen en ga even mee.
Gast- Gast
Ik wist dat ze een weekend met ons allemaal weg wilde en heb ooit tegen hem gezegd dat ik nooit met ouders op vakantie zal gaan ook niet met die van mij.
Toen het ter sprake kwam heb ik hem er weer op gewezen en toen dreigde hij te gaan scheiden, had ze tas al gepakt om bij ze ouders te gaan slapen.
Ten 1e; ik heb naast hem ook een eigen leven.
Ten 2e; hij is mijn baas niet en zal dat zeker ook nooit worden.
Ten 3e; ik heb een eigen mening en dat is mijn goed recht.
Hij had als excuus dat wij getrouwd zijn en je er voor elkaar moet zijn en dat is ook zo, maar het gaat om ons samen, ben niet met zijn ouders getrouwd dat staat erbuiten. Als ik niet mee wil, dan is dat mijn mening en dreigen met scheiden gaat me te ver!
Toen het ter sprake kwam heb ik hem er weer op gewezen en toen dreigde hij te gaan scheiden, had ze tas al gepakt om bij ze ouders te gaan slapen.
Ten 1e; ik heb naast hem ook een eigen leven.
Ten 2e; hij is mijn baas niet en zal dat zeker ook nooit worden.
Ten 3e; ik heb een eigen mening en dat is mijn goed recht.
Hij had als excuus dat wij getrouwd zijn en je er voor elkaar moet zijn en dat is ook zo, maar het gaat om ons samen, ben niet met zijn ouders getrouwd dat staat erbuiten. Als ik niet mee wil, dan is dat mijn mening en dreigen met scheiden gaat me te ver!
Gast- Gast
Tja dan moeten jullie (je man en jij) eens goed bespreken wat voor jullie belangrijk is.
En het wordt lastig als dat uiteen ligt ...
En het wordt lastig als dat uiteen ligt ...
Gast- Gast
Waarom vaak een topic over je schoonmoeder/ouders openen als je onze reacties toch al weet?
Het is al zo vaak tegen je gezegd, praat met ze, praat met je man. Maar het enige wat jij zegt, het heeft geen nut! Nou dan vind ik zo'n topic ook weinig nut hebben, want, zoals ik al zei, onze reacties zijn vaak hetzelfde en komen vaak op hetzelfde neer. En dat weet je.
Het is al zo vaak tegen je gezegd, praat met ze, praat met je man. Maar het enige wat jij zegt, het heeft geen nut! Nou dan vind ik zo'n topic ook weinig nut hebben, want, zoals ik al zei, onze reacties zijn vaak hetzelfde en komen vaak op hetzelfde neer. En dat weet je.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik ben het eens met Spetterdespat en Theedoosje. Elke keer als jij een topic opent over je schoonfamilie staat er 9 van de 10x negatieve dingen in. Zeg tegen je man dat je er geen zin in heb om te gaan. Hij heeft het maar te accepteren. Je kan wel steeds zeggen dat je geen zin heb om te praten met hun maar er zal toch iets moeten gebeuren.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Word je nou niet vreselijk moe van jezelf...
Waarom open je in godsnaam nog een topic als geen enkel advies goed voor je is!
Waarom open je in godsnaam nog een topic als geen enkel advies goed voor je is!
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ja, het is heel kinderachtig van je schoonouders dat ze niks hebben laten weten op je verjaardag omdat je hem niet vierde. Maar zelfs als ik mijn verjaardag niet 'echt' vier, zijn mijn ouders en schoonouders van harte welkom!
Maar het zou nu van jou net zo kinderachtig zijn om ook maar niet naar haar verjaardag te gaan, dan ben je eigenlijk geen haar beter!
Je man zou zoals het hier overkomt wel wat vaker en meer rekening met jou kunnen houden, maar zo'n verjaardag is een ruzie eigenlijk ook niet waard toch?
Maar het zou nu van jou net zo kinderachtig zijn om ook maar niet naar haar verjaardag te gaan, dan ben je eigenlijk geen haar beter!
Je man zou zoals het hier overkomt wel wat vaker en meer rekening met jou kunnen houden, maar zo'n verjaardag is een ruzie eigenlijk ook niet waard toch?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
» Vanmiddag wel of niet gaan? Help.
» Gaan of niet?
» Wel of niet gaan?
» Wel of niet gaan?
» Vanmiddag wel of niet gaan? Help.