Schoonmoeders verjaardag wel of niet gaan?
+13
Joontjuh
Bubbelicious
Supertalentje
litllejoy
Julia
RYW
Inge
girli
Angela_1986
blondje1313
JustMeDaan
Sweety
Caramba
17 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Schoonmoeders verjaardag wel of niet gaan?
Supertalentje schreef:Ik geloof dat jouw man zich maar eens moet realiseren dat het jouw wereld is en dat hij er alleen maar in leeft!
Hihi
Gast- Gast
Kunnen jullie geen tussenweg zoeken? Zo doet mijn vriend het ook. Nu is het in dit geval niet omdat hij mijn moeder niet aardig vindt, hij houdt alleen niet van familiebezoek, en al helemaal geen verplichte. Dus nu ga ik eigenlijk vaker alleen dan samen, maar als hij dan wel een keer mee gaat doet hij ook zijn best en laat hij niet merken dat hij eigenlijk wielrennen had willen kijken Hij is dan de ideale schoonzoon, en dat werkt voor iedereen het beste. Ik had er in het begin heel erg moeilijk mee, omdat ik het als een persoonlijke afwijzing zag. Nu ik hem na zoveel jaar beter ken, weet ik dat het helemaal niets met andere heeft te maken, maar echt om hem.
Dus misschien dat je met je man kan afspreken dat hij vaker alleen gaat, en niet verwacht dat jij altijd mee moet/gaat. En dat als je gaat je je gewoon inhoudt en ook al in je schoonmoeder onuitstaanbaar, gewoon tot 10 tellen en beseffen dat je er weer voorlopig van af ben? Zoiets?
Dus misschien dat je met je man kan afspreken dat hij vaker alleen gaat, en niet verwacht dat jij altijd mee moet/gaat. En dat als je gaat je je gewoon inhoudt en ook al in je schoonmoeder onuitstaanbaar, gewoon tot 10 tellen en beseffen dat je er weer voorlopig van af ben? Zoiets?
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Zou ook kunnen idd. Ben ook geen familiemens zoals je vriend, nooit geweest en dat zal ook nooit komen en dat weet mijn man.
Gast- Gast
Mijn man wilde in de tijd dat hij echt slecht in zijn vel zat ook liever niet naar mijn broertjes verjaardag gaan. Dat heeft mij al verschrikkelijk veel verdriet gedaan, laat staan als hij zou zeggen dat hij niet naar de verjaardag van één van mijn ouders zou willen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Zou ook kunnen idd. Ben ook geen familiemens zoals je vriend, nooit geweest en dat zal ook nooit komen en dat weet mijn man.
Familiemens of niet, dat doen je dan toch gewoon voor je man?
Gast- Gast
Ik blijf het krom vinden dat je het stom vindt dat je schoonouders niks hebben laten weten met jou verjaardag (terwijl jij vindt dat 'dat zo hoort'),
maar dat jij niet langs wil gaan op je schoonmoeders verjaardag, dat is juist iets waarvan ik vind dat het erbij hoort.
Ik vind verjaardagen ook niet zo gezellig, maar als je niet zoveel met je schoonouders hebt is het misschien juist fijn om er te zijn als er ook andere mensen zijn?
Nu zeg ik misschien iets heel moeilijks, maar probeer je ook in je man te verplaatsen. Voor hem is het waarschijnlijk al heel vervelend dat het niet klikt tussen jou en zijn ouders (maakt niet uit aan wie het ligt, al ligt het helemaal aan hen, het zijn en blijven toch zijn ouders), en als hij dan alleen aankomt daar is dat voor hem ook niet zo gemakkelijk.
Als je ergens heen zou moeten waar je wel zin in had zou je dan ook thuis blijven voor de hond en de koffers of zou je dan wel willen gaan?
maar dat jij niet langs wil gaan op je schoonmoeders verjaardag, dat is juist iets waarvan ik vind dat het erbij hoort.
Ik vind verjaardagen ook niet zo gezellig, maar als je niet zoveel met je schoonouders hebt is het misschien juist fijn om er te zijn als er ook andere mensen zijn?
Nu zeg ik misschien iets heel moeilijks, maar probeer je ook in je man te verplaatsen. Voor hem is het waarschijnlijk al heel vervelend dat het niet klikt tussen jou en zijn ouders (maakt niet uit aan wie het ligt, al ligt het helemaal aan hen, het zijn en blijven toch zijn ouders), en als hij dan alleen aankomt daar is dat voor hem ook niet zo gemakkelijk.
Als je ergens heen zou moeten waar je wel zin in had zou je dan ook thuis blijven voor de hond en de koffers of zou je dan wel willen gaan?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind dat je zoiets gewoon doet uit respect voor je man. Het zou eruit zien als je alle dingen die je niet leuk vindt niet zou doen. Ik had een ex die voetbalde, en ik vond er helemaal niks aan om naar die wedstrijden te gaan kijken, maar ik deed het wel, omdat hij dat op prijs stelde.
Ik krijg van jouw posts altijd het gevoel dat je het er om doet om ergens moeilijk over te gaan doen ofzo. Ik vind zulke dingen niet eens de discussie waard. Gewoon gaan, als je ze irritant vind dan ene oor in en andere uit en na een paar uur weer naar huis met een blije man en niet meer aan denken. Zou je leven zoveel gemakkelijker maken.
Ik krijg van jouw posts altijd het gevoel dat je het er om doet om ergens moeilijk over te gaan doen ofzo. Ik vind zulke dingen niet eens de discussie waard. Gewoon gaan, als je ze irritant vind dan ene oor in en andere uit en na een paar uur weer naar huis met een blije man en niet meer aan denken. Zou je leven zoveel gemakkelijker maken.
Gast- Gast
Weet je CBL, ik krijg het idee dat je, door niet naar je schoonouders te gaan, je man niet steunt.
Je bent, neem ik aan, getrouwd in voor- en tegenspoed. Dit is voor jou tegenspoed, zoals ik uit al je verhalen opmaak.
Ik ga met mijn vriend ook mee naar zakendiners waar ik niemand ken en ik mezelf opgelaten voel, maar ik ga mee voor hem!
Hiermee ondersteun ik hem en zorg ik ervoor dat het op de heen- en terugweg gezellig is in de auto en hebben we samen een leuke tijd.
Misschien is het toch een idee om met je man en je schoonouders om tafel te gaan zitten en dit probleem te bespreken.
Dit kan jij en/of je schoonmoeder niet willen, maar in deze relatie zijn jullie allebei schoonloeders, want niemand doet maar iets moeite voor de persoon waar jullie beide van houden. Denk daar maar eens over na, zowel jij als zijn moeder steunen hem niet. Over je schoonvader horen we je namelijk nooit klagen...
Je bent, neem ik aan, getrouwd in voor- en tegenspoed. Dit is voor jou tegenspoed, zoals ik uit al je verhalen opmaak.
Ik ga met mijn vriend ook mee naar zakendiners waar ik niemand ken en ik mezelf opgelaten voel, maar ik ga mee voor hem!
Hiermee ondersteun ik hem en zorg ik ervoor dat het op de heen- en terugweg gezellig is in de auto en hebben we samen een leuke tijd.
Misschien is het toch een idee om met je man en je schoonouders om tafel te gaan zitten en dit probleem te bespreken.
Dit kan jij en/of je schoonmoeder niet willen, maar in deze relatie zijn jullie allebei schoonloeders, want niemand doet maar iets moeite voor de persoon waar jullie beide van houden. Denk daar maar eens over na, zowel jij als zijn moeder steunen hem niet. Over je schoonvader horen we je namelijk nooit klagen...
Met alle topics die jij hebt geopend, ga ik er echt voor dat het jouw wil is wet is. Niet andersom.Caribbeanlover schreef:RYW schreef:CBL, volgens mij moet je je niet zozeer druk maken over die ene verjaardag, maar over het feit dat je man een scheiding heeft overwogen, en het feit dat je een smoes voor je man moet gaan lopen verzinnen.
Hij houdt van zijn ouders en kan goed met ze overweg. Hij wil ook geen gedoe tussen zijn vrouw en zijn ouders, en hij wil ook gewoon jou kunnen meenemen. Dat hij ook al eens niet is meegegaan staat daar volkomen los van, dat was gewoon een kwestie van niet kunnen, en bij jou is het een kwestie van niet willen. Jij geeft nu al aan dat jij geen gesprek zal aangaan met ze, en dat als zij met jou een gesprek willen aangaan, je nee zal zeggen. Je spreekt er heel vaak over met ze. Doe je dat net zoals je hier doet? Dan snap ik wel dat jouw man zich helemaal tussen twee vuren gezet voelt, en daar draag jij heel hard aan bij. Als je het zo hoog speelt zou je wel eens veel meer kunnen verliezen dan je je had kunnen voorstellen.
Echt, ik zou daar eens aan denken, dat je man al eens over een scheiding begonnen is, en me dáár zorgen over maken. Zet je over je trots heen, want je trots is het toch niet waard om je huwelijk voor op het spel te zetten?
Dat hij een keer niet kon is idd wat anders, maar zoals ik al zei als hij niet mee wil, dan moet hij dat zelf weten ik zal hem nooit pushen zoals hij dat bij mij doet.
Waarom zeg je ''je spreekt er heel vaak over met ze''? Je bedoeld zeker ''je spreekt heel vaal over ze'' toch?!
Als ik niet mee wil, dan moet hij dat maar accepteren. Je kan niet alles hebben. Hij kan niet alles zo hebben zoals hij wilt.
Dreigen met scheiden toen vind ik te ver gaan zeker om zoiets als dit. De oplossing is simpel, ik ga niet mee, hij gaat alleen, want er zijn meerdere opties zoals deze dus. Het is niet altijd zijn wil is wet hoor.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Lorna mercedez schreef:Volgens mij snap jij niets van RYW haar post. Ik wens je man iig veel sterkte met jou.Caribbeanlover schreef:RYW schreef:CBL, volgens mij moet je je niet zozeer druk maken over die ene verjaardag, maar over het feit dat je man een scheiding heeft overwogen, en het feit dat je een smoes voor je man moet gaan lopen verzinnen.
Hij houdt van zijn ouders en kan goed met ze overweg. Hij wil ook geen gedoe tussen zijn vrouw en zijn ouders, en hij wil ook gewoon jou kunnen meenemen. Dat hij ook al eens niet is meegegaan staat daar volkomen los van, dat was gewoon een kwestie van niet kunnen, en bij jou is het een kwestie van niet willen. Jij geeft nu al aan dat jij geen gesprek zal aangaan met ze, en dat als zij met jou een gesprek willen aangaan, je nee zal zeggen. Je spreekt er heel vaak over met ze. Doe je dat net zoals je hier doet? Dan snap ik wel dat jouw man zich helemaal tussen twee vuren gezet voelt, en daar draag jij heel hard aan bij. Als je het zo hoog speelt zou je wel eens veel meer kunnen verliezen dan je je had kunnen voorstellen.
Echt, ik zou daar eens aan denken, dat je man al eens over een scheiding begonnen is, en me dáár zorgen over maken. Zet je over je trots heen, want je trots is het toch niet waard om je huwelijk voor op het spel te zetten?
Dat hij een keer niet kon is idd wat anders, maar zoals ik al zei als hij niet mee wil, dan moet hij dat zelf weten ik zal hem nooit pushen zoals hij dat bij mij doet.
Waarom zeg je ''je spreekt er heel vaak over met ze''? Je bedoeld zeker ''je spreekt heel vaal over ze'' toch?!
Als ik niet mee wil, dan moet hij dat maar accepteren. Je kan niet alles hebben. Hij kan niet alles zo hebben zoals hij wilt.
Dreigen met scheiden toen vind ik te ver gaan zeker om zoiets als dit. De oplossing is simpel, ik ga niet mee, hij gaat alleen, want er zijn meerdere opties zoals deze dus. Het is niet altijd zijn wil is wet hoor.
Inderdaad.
Nog één poging, CBL, en ik zal proberen duidelijker te zijn....
Ik denk dat je met dit gedrag je huwelijk op het spel zet. Ik denk dat je, als je zo doorgaat, je man gaat verliezen. Is dat het waard?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Is dat mens alweer jarig? De tijd vliegt!
En je kunt wel blijven brullen 'zo hoort het', maar is er ergens een regel waar in dat staat? 'Je moet met een verjaardag bellen / Je moet met een verjaardag een kaart sturen'. Of staat dat alleen in het regelementen boek van CBL?
Het is ieder jaar hetzelfde gezeik.
Jij wilt niet, hebt er geen zin in, je vind je zelf een hele piet omdat jij het altijd doet 'zoals het hoort' en je schoonouders worden vergeleken met dikke stront.
Ik zou doodmoe worden als mijn partner zou over mijn ouders zou denken, je hoeft niet dikke vriendjes te zijn, maar je kunt je ook eens verplaatsen in je man, en gewoon zonder morren en zeken meegaan!
En je kunt wel blijven brullen 'zo hoort het', maar is er ergens een regel waar in dat staat? 'Je moet met een verjaardag bellen / Je moet met een verjaardag een kaart sturen'. Of staat dat alleen in het regelementen boek van CBL?
Jij wilt niet, hebt er geen zin in, je vind je zelf een hele piet omdat jij het altijd doet 'zoals het hoort' en je schoonouders worden vergeleken met dikke stront.
Ik zou doodmoe worden als mijn partner zou over mijn ouders zou denken, je hoeft niet dikke vriendjes te zijn, maar je kunt je ook eens verplaatsen in je man, en gewoon zonder morren en zeken meegaan!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Is dat mens alweer jarig? De tijd vliegt!
Hihihi ja, het lijkt wel de dag van gisteren dat er een topic stond over haar vorige verjaardag heb je CBL's schoonmoeder dan nog steeds niet op de wc-kalender gezet Lejow, na al die jaren? Tsss....
RYW- Ratel
Nee sorry, deze dagen staan vol met aftellen naar mijn eigen verjaardag
'Nog 5 nachtjes'
'Nog 4 nachtjes'
'Nog 5 nachtjes'
'Nog 4 nachtjes'
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Het zou me inderdaad niet verbazen als hun huwelijk op de klippen loopt door dit gezeik.RYW schreef:
Ik denk dat je met dit gedrag je huwelijk op het spel zet. Ik denk dat je, als je zo doorgaat, je man gaat verliezen. Is dat het waard?
Gast- Gast
Storm schreef:Het zou me inderdaad niet verbazen als hun huwelijk op de klippen loopt door dit gezeik.RYW schreef:
Dat denk ik dus ook, en logisch vind ik het ook nog. Zou jij er gelukkig van worden als je kerel niet door een deur kan met je ouders, en ook weigert om deze verhouding beter te maken? En als hij vervolgens vrij regelmatig tegen je aan klaagt over jouw ouders, waar jij heel veel van houdt?
Ik hoop gewoon dat CBL hier ook rekening mee gaat houden voordat het te laat is. Dat dreigen met scheiden gaat niet te ver, dat is hoe hij het voelde. Dat dreigt hij ook niet voor z'n lol. En als hij zo ver wil gaan om te dreigen met scheiden, dan zit het hem kennelijk erg hoog. Dat signaal lijkt mij 100x belangrijker dan wel of niet een kaartje van schoonmoeder.
RYW- Ratel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik allang was weggeweest als ik de man van cbl was.
Als mijn partner zo over mijn ouders praat en denkt is de uitgang heel snel dichtbij.
Als mijn partner zo over mijn ouders praat en denkt is de uitgang heel snel dichtbij.
Gast- Gast
Lejow schreef:Is dat mens alweer jarig? De tijd vliegt!
Helemaal mee eens!! Ik geloof dat je een lieve meid bent CBL, maar je moet niet zeuren. Je gaat wel of je gaat niet. Punt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Tea-Leaf schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik allang was weggeweest als ik de man van cbl was.
+ 1. Als ik haar man was, had ik misschien wel hetzelfde gedaan, cbl komt nu niet echt over als een makkelijk persoon en daar zou ik niet mee kunnen leven.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Als ik dit zo lees ben ik echt geprezen met mijn lieve schoonouders en schoonzusjes/zwagers.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ben je nog gegaan?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Jeetje cbl,sorry dat ik t zo moet zeggen; maar wat ben jij ontzettend egoistisch zeg!
Jij hebt er geen zin in,dus ga je maar niet? Hou er toch eens over op,zet je er overheen en ga gewoon.
Ik heb ook een erg slechte band met mijn schoonouders,kan ook erg opzien tegen verjaardagen en familiefeestjes,maar ik ga gewoon. Ja,met tegenzin, maar ik doe het voor mijn vriend. Op een dag zullen deze mensen de opa en oma van mijn kindjes worden,en zal ik ze nog veel vaker gaan zien....
Ik weet ook zowat zeker dat dit op den duur je huwelijk flink beschadigd.
O en ik vind t niet raar dat je man hierom ooit heeft gedreigd met een scheiding, een man hoort niet te hoeven kiezen tussen zn vrouw en zn ouders,en door hoe jij doet komt het daar bijna op neer.
Doe ons allemaal een lol,maar als je schoonmoeder in 2012 weer jarig is,bespaar ons dan weer zo'n topic
Jij hebt er geen zin in,dus ga je maar niet? Hou er toch eens over op,zet je er overheen en ga gewoon.
Ik heb ook een erg slechte band met mijn schoonouders,kan ook erg opzien tegen verjaardagen en familiefeestjes,maar ik ga gewoon. Ja,met tegenzin, maar ik doe het voor mijn vriend. Op een dag zullen deze mensen de opa en oma van mijn kindjes worden,en zal ik ze nog veel vaker gaan zien....
Ik weet ook zowat zeker dat dit op den duur je huwelijk flink beschadigd.
O en ik vind t niet raar dat je man hierom ooit heeft gedreigd met een scheiding, een man hoort niet te hoeven kiezen tussen zn vrouw en zn ouders,en door hoe jij doet komt het daar bijna op neer.
Doe ons allemaal een lol,maar als je schoonmoeder in 2012 weer jarig is,bespaar ons dan weer zo'n topic
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
» Vanmiddag wel of niet gaan? Help.
» Gaan of niet?
» Wel of niet gaan?
» Wel of niet gaan?
» Vanmiddag wel of niet gaan? Help.