Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg

+4
Bruintje Beer
Smaragdje
Liadan
studiebol
8 plaatsers

Ga naar beneden

Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg Empty Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg

Bericht  studiebol ma 29 aug 2011 - 7:47

Wij hebben de easywalkerduo, en er ligt wel een heel zacht matrasje in maar ik ga er vanuit dat daar ook een hoeslakentje om heen moet? En dat je dan een laken en dekentje voor in de reiswieg nodig hebt toch? Maar ik kan in geen een winkel iets speciaals voor de reiswieg vinden.
Of gebruik je dan het formaat voor in de wieg? Want ik zie wel in alle winkels het verschil in lakentjes en zo tussen wieg en ledikant.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg Empty Re: Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg

Bericht  Liadan ma 29 aug 2011 - 7:48

Ik gebruikte als hoeslakentje een waskussenhoes, dat past precies. En verder had ik een wieglakentje en een wiegdekentje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg Empty Re: Spullen voor in de kinderwagen/reiswieg

Bericht  Smaragdje ma 29 aug 2011 - 8:59

Ik maakte het hetzelfde op als de wieg. Eerst een hoes die om het matrasje heen hoorde. Daarna een gewoon hoeslakentje, aangezien dat makkelijker geregeld te verschonen was. Een hydrofiele luier voor onder zijn hoofdje. En een lakentje met een wiegdekentje voor over hem heen.

Een waskussenhoes past inderdaad ook, die heb ik ook wel eens gebruikt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer ma 29 aug 2011 - 9:07

Ik gebruik een wieghoeslaken en een wieglaken.
Dekentje kreeg ik bij de wagen
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 9:39

Ik gebruik idd wiegspulletjes, dus een wieghoeslaken, wiegdekentje en een lakentje.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 29 aug 2011 - 10:48

Smaragdje schreef:Ik maakte het hetzelfde op als de wieg. Eerst een hoes die om het matrasje heen hoorde. Daarna een gewoon hoeslakentje, aangezien dat makkelijker geregeld te verschonen was. Een hydrofiele luier voor onder zijn hoofdje. En een lakentje met een wiegdekentje voor over hem heen.

Een waskussenhoes past inderdaad ook, die heb ik ook wel eens gebruikt.

Zo deed ik het ook inderdaad. Wiegenhoeslaken, hydrofiele luier onder het hoofdje, weigendeken en weigenlakentje voor over het kindje heen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Ezzer ma 29 aug 2011 - 22:09

Ik gebruik spulletjes van de wieg. Hoeslaken, lakentje en als het koud is een dekentje erbij. Past prima!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 0:16

Oke dan gaan we voor het wiegformaat...
Hadden jullie ook een zeiltje er in? Zo'n bedzeiltje dat heb ik wel gekocht voor de ledikanten want ik begreep dat dat moest. Of is dat niet nodig in een reiswieg?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 0:26

Zeiltjes mogen tegenwoordig niet meer bij babies. Dus die zou ik sowieso niet gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 0:28

Weetjewel schreef:Zeiltjes mogen tegenwoordig niet meer bij babies. Dus die zou ik sowieso niet gebruiken.

huh? Ik heb dat laatst gekocht bij de prenatal, er is toen gezegd dat je die alleen onder de billen mag leggen en niet bij het gedeelte van het hoofd.. mag dat ook niet meer dan? Stom dat ze dat nog verkopen...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  sheila123 di 30 aug 2011 - 3:46

Wij gebruikten ook alle dingen die wij voor de wieg gebruikten. Ik heb nooit zeiltjes gebruikt. Ik had er bij mijn oudste ook 1 gekocht bij Hema maar het mocht niet meer zei de kraamhulp dus gelijk weggedaan.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 4:10

studiebol schreef:
Weetjewel schreef:Zeiltjes mogen tegenwoordig niet meer bij babies. Dus die zou ik sowieso niet gebruiken.

huh? Ik heb dat laatst gekocht bij de prenatal, er is toen gezegd dat je die alleen onder de billen mag leggen en niet bij het gedeelte van het hoofd.. mag dat ook niet meer dan? Stom dat ze dat nog verkopen...

Kun je ze nog terug brengen? Zou ik dan doen.
Ik heb hier nog nooit een doorgelekte luier in bed gehad, tenminste niet zo erg dat het matras ook vies werd, dus eigenlijk zijn ze ook niet eens nodig.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 4:15

_MamaRosa_ schreef:
studiebol schreef:

Kun je ze nog terug brengen? Zou ik dan doen.
Ik heb hier nog nooit een doorgelekte luier in bed gehad, tenminste niet zo erg dat het matras ook vies werd, dus eigenlijk zijn ze ook niet eens nodig.

Ik wel Sad en het matras is goed verpest.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 4:22

Ze zitten nog wel in de verpakking maar heb die bon denk ik niet meer. Vind het zo raar dat ik hier lees dat het niet mag. Terwijl bij de prenatal staat wat je moet hebben voor het opmaken van de bedjes. Op de verpakking sttat bedzeilmolton. Wel staat heel duidelijk op de achterkant dat het kindje er niet met zijn hoofd op mag liggen.
Volgende week komt de intake van de kraamzorg dis vraag ik het nog wel even aan haar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  piertje di 30 aug 2011 - 20:09

Ik heb het bij de prenatal gevraagd toen ik spulletjes ging kopen.
Daar vertelden ze me dat je het bedzeiltje pas vanaf 2 jaar mag gebruiken.
Tot 2 jaar kun je er een speciale molton onderlegger onder leggen. Tussen je molton hoeslaken en gewone hoeslaken in.
Dat heb ik dus gekocht.
Zie hier op de site van prenatal:

http://www.prenatal.nl/shop/Slapen-Moltons.htm?id=cat6090049

(linksonder 3 voor 9,99)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: