Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke lens?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Welke lens? Empty Welke lens?

Bericht  Tullow do 25 aug 2011 - 22:22

Ik ben van plan om in maart een safari in Kenia te gaan maken en daarna een paar dagen naar een vriendin te gaan die daar dan stage loopt.
Ik neem dan uiteraard mijn spiegelreflex mee, maar ik weet niet zo goed welke lens. Op dit moment heb ik alleen nog de kitlens van 18-55, waar ik tijdens een safari niets aan heb.

Iemand ervaring, tips, ideeën over een geschikte lens? Ik zag zelf wel de 100-400, maar heb me er eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept, aangezien dit echt een spontaan idee is! Very Happy
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Caro do 25 aug 2011 - 22:24

Ik zou eerst kijken tot welke brandpuntsafstand je wil hebben, vervolgens de lichtsterkte en dan de prijs :-). En of je image stabilizer wil of niet, wat misschien wel aan te raden is als je met een lange brandpuntsafstand gaat werken.

Ik zou misschien niet verder gaan dan 300.. puur omdat je anders zoveel inboet aan lichtsterkte en je met zon lange afstand iedere beweging ziet. En dat levert dan ook geen mooie foto op :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Tullow do 25 aug 2011 - 22:29

Caro schreef:Ik zou eerst kijken tot welke brandpuntsafstand je wil hebben, vervolgens de lichtsterkte en dan de prijs :-). En of je image stabilizer wil of niet, wat misschien wel aan te raden is als je met een lange brandpuntsafstand gaat werken.

Ik zou misschien niet verder gaan dan 300.. puur omdat je anders zoveel inboet aan lichtsterkte en je met zon lange afstand iedere beweging ziet. En dat levert dan ook geen mooie foto op :-)

Ik wil sowieso image stabilzer, aangezien je waarschijnlijk ook veel foto's vanuit de auto maakt.
Heb inderdaad ook al even gekeken voor lenzen tot 300 en dat scheelt echt enorm in prijs. Maar ik hoef de lens niet persé nieuw.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:42

Tullow schreef:
Caro schreef:Ik zou eerst kijken tot welke brandpuntsafstand je wil hebben, vervolgens de lichtsterkte en dan de prijs :-). En of je image stabilizer wil of niet, wat misschien wel aan te raden is als je met een lange brandpuntsafstand gaat werken.

Ik zou misschien niet verder gaan dan 300.. puur omdat je anders zoveel inboet aan lichtsterkte en je met zon lange afstand iedere beweging ziet. En dat levert dan ook geen mooie foto op :-)

Ik wil sowieso image stabilzer, aangezien je waarschijnlijk ook veel foto's vanuit de auto maakt.
Heb inderdaad ook al even gekeken voor lenzen tot 300 en dat scheelt echt enorm in prijs. Maar ik hoef de lens niet persé nieuw.

Watvoor camera heb je?
Ik heb nog wel een 70-300 lens in de aanbieding nl. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Tullow vr 26 aug 2011 - 1:12

Ik PM je wel even! Wink
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Marin vr 26 aug 2011 - 1:14

Mag ik die PM ook met je camera informatie? Misschien weet ik ook nog wel iets voor je.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke lens? Empty Re: Welke lens?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum