Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonneallergie...wat te doen?

+5
Gigi_
ThinkPink
Sneeuwvlok
Kabouter
Moonlight
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zonneallergie...wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Zonneallergie...wat te doen?

Bericht  Moonlight di 23 aug 2011 - 8:51

ThinkPink schreef:
Moonlight schreef:Ja dat hoor ik vaker Kiwi...hoezo word je er net zo bruin mee? Is de hoogte van de factor dan alleen bepalend voor hoe vaak je je moet insmeren? Ik dacht dat het ervoor zorgde dat je dus niet verbrand en niet onwijs snel bruint (ook voor kids etc).
De factor in zonnebrand geeft aan hoelang je in de zon kunt zitten. Hoe hoger de factor, hoe langer je in de zon kunt zitten.

Dit vond ik op internet:
Zonnebrandcrème smeren is ook een effectieve manier om de huid te beschermen tegen UV-straling. Elke zonnebrandcreme geeft een bepaalde graad van bescherming. Dit staat altijd op de verpakking vermeldt en wordt de Sun Protection Factor (SPF) genoemd. De SPF of beschermingsfactor, in het Nederlands meestal kortweg ‘de factor’ genoemd, geeft aan welke mate van bescherming de zonnebrand geeft. Een voorbeeld maakt het beste duidelijk wat de factor betekent:
Iemand met huidtype 2 verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Wanneer een zonnebrandcreme wordt gebruikt met een SPF van 12 treedt de zonverbranding pas op na 12 x 20 minuten, dus na 4 uur. Deze persoon zal dus met deze zonnebrandcreme na 4 uur verbranden, ook al heeft hij zich goed ingesmeerd.

Dit is de site waar ook de huidtypes staan:
http://www.huidinfo.nl/zonnebrand.html

Oh ja dom dat had ik zelf ook gelezen. Heb wel ergens op een engels site gelezen dat er veel een allergische reactie op kregen op piz buin. Na 100 goede reacties te hebben gelezen en 6 echt hele hele slechte ben ik weer aan het twijfelen hahaha. Wat moet ik nou. Piz buin nemen en dan of de zonnebrand of de aftersun die speciaal zijn om zonneallergien te voorkomen. Of gewoon zwitsal ofzo...lastig!!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gigi_ di 23 aug 2011 - 8:56

Ik zou in ieder geval niet voor zwitsal gaan.. is niet voor niets voor babyhuidjes.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Moonlight di 23 aug 2011 - 8:58

Gigi_ schreef:Ik zou in ieder geval niet voor zwitsal gaan.. is niet voor niets voor babyhuidjes.

Heb ik een paar jaar terug wel gedaan...puur omdat ik het beter vond voor mijn huid. En dat was factor 30...waarom zou je het niet aanraden dan? Kan toch geen kwaad en heeft ook UVA en UVB bescherming.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gigi_ di 23 aug 2011 - 9:14

Klopt, maar naar mijn idee is de huid van een volwassene toch heel anders dan die van een baby.
En als je dan al geen makkelijke huid hebt zou ik iets gebruiken wat daarvoor gemaakt is..
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Mida4you di 23 aug 2011 - 9:52

Mijn moeder en mijn zusje hebben allebei zonne-allergie. Zij gaan in de winter een paar keer onder de zonnebank en dan is hun allergie al een heel stuk minder in de zomer. Natuurlijk smeren ze zich heel goed in.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Moonlight wo 24 aug 2011 - 6:42

Vraag me af of ik dan toch Piz Buin moet kopen. Zij hebben een allergy lijn...helpt zonneallergie voorkomen staat er...Iemand ervaring met piz buin allergy of alleen de gewone?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: