zonneallergie?
+9
Manonn
lieke89
Beachgirl
Caramba
Jeanette
Lady4
Mida4you
Arwyn
ExpressoB
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
zonneallergie?
heb sinds eergisteren allemaal bultjes en rode vlekken en savonds begint het te jeuken
op m'n bovenarmen een beetje maar vooral op m'n borst(niet op m'n borsten)
is dit zonneallergie? heb sinds eergisteren in de zon gezeten en dan ook echt maar een uurtje en had het gisteren weer (vandaag ook trouwens, ik had wel ingesmeerd met zonnebrand maar dat hielp niet echt)
savonds trekt het zo goed als helemaal weg
op m'n bovenarmen een beetje maar vooral op m'n borst(niet op m'n borsten)
is dit zonneallergie? heb sinds eergisteren in de zon gezeten en dan ook echt maar een uurtje en had het gisteren weer (vandaag ook trouwens, ik had wel ingesmeerd met zonnebrand maar dat hielp niet echt)
savonds trekt het zo goed als helemaal weg
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Re: zonneallergie?
Zou heel goed kunnen. Ik heb zonneallergie en heb inderdaad dezelfde bultjes en ook op dezelfde plekken.
Pilletjes en zo helpen bij mij niet, wat wel helpt is zonnebrand zonder parfum. Bij mij is het denk ik een soort combinatie van bepaalde stoffen in de zonnebrand en de zon.
Tegen de jeuk helpt menthol gel heel goed!
Pilletjes en zo helpen bij mij niet, wat wel helpt is zonnebrand zonder parfum. Bij mij is het denk ik een soort combinatie van bepaalde stoffen in de zonnebrand en de zon.
Tegen de jeuk helpt menthol gel heel goed!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
had ook wel een paar grote bulten erbij(vond ik)
heb het echt nog nooit gehad! ik schrok er wel van .. dacht echt wtf is dit!?
je kunt dus op latere leeftijd opeens een zonneallergie krijgen?!
maar jij kan nog wel gewoon lekker zonnen?!
Vroeg het aan de assistente van mijn huisarts maar die had geen tijd meer om te praten en zei dat ik maar naar de apotheek moest gaan pff, ik had liever even een receptje van mijn huisarts gehad. Nu moet ik het ook zelf betalen.
Wat moet ik kopen dan?
heb het echt nog nooit gehad! ik schrok er wel van .. dacht echt wtf is dit!?
je kunt dus op latere leeftijd opeens een zonneallergie krijgen?!
maar jij kan nog wel gewoon lekker zonnen?!
Vroeg het aan de assistente van mijn huisarts maar die had geen tijd meer om te praten en zei dat ik maar naar de apotheek moest gaan pff, ik had liever even een receptje van mijn huisarts gehad. Nu moet ik het ook zelf betalen.
Wat moet ik kopen dan?
Dat zijn wel tekenen van zonne allergie. Mijn moeder en mijn zusje hebben het ook allebei. Die gaan vanaf het voorjaar onder de zonnebank zodat hun lichaam eraan kan wennen en dat gaat redelijk goed.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Volgens mij kun je wel op latere leeftijd nog een allergie ontwikkelen ja. Zo heb ik opeens een paar hooikoorts achtige klachten, terwijl ik nooit hooikoorts heb gehad..
Zelf hou ik echt niet van zonnen, haha, dus daar kan ik je niet echt mee helpen Ik gebruik sinds een aantal jaar een zonnebrand van Garnier volgens mij. Factor 50+ (ik heb een super wit huidje, dus heb sowieso een hoge factor nodig) zonder parfum. Sinds ik die gebruik, heb ik er wel een stuk minder last van. Zonder parfum is tegenwoordig ook steeds meer te vinden, ook met een lagere factor.
Mijn huisarts had er geen middeltje tegen, maar de standaard pilletjes en zo werken ook niet bij mij. Laatste jaren heb ik een stuk minder last van uitslag, maar als, dan smeer ik met menthol gel 's avonds. Kost misschien twee euro en met zo'n tube kun je makkelijk een paar jaar doen.
De zonnebank heb ik trouwens ook geprobeerd, maar bij mij maakt dat eigenlijk geen verschil. Vind ik dan een beetje zonde van het geld en bleek blijf ik toch wel, haha. Kan ik me ook niet zo druk meer om maken!
Zelf hou ik echt niet van zonnen, haha, dus daar kan ik je niet echt mee helpen Ik gebruik sinds een aantal jaar een zonnebrand van Garnier volgens mij. Factor 50+ (ik heb een super wit huidje, dus heb sowieso een hoge factor nodig) zonder parfum. Sinds ik die gebruik, heb ik er wel een stuk minder last van. Zonder parfum is tegenwoordig ook steeds meer te vinden, ook met een lagere factor.
Mijn huisarts had er geen middeltje tegen, maar de standaard pilletjes en zo werken ook niet bij mij. Laatste jaren heb ik een stuk minder last van uitslag, maar als, dan smeer ik met menthol gel 's avonds. Kost misschien twee euro en met zo'n tube kun je makkelijk een paar jaar doen.
De zonnebank heb ik trouwens ook geprobeerd, maar bij mij maakt dat eigenlijk geen verschil. Vind ik dan een beetje zonde van het geld en bleek blijf ik toch wel, haha. Kan ik me ook niet zo druk meer om maken!
Arwyn- Ratel
ik zonnebank niet(wel is gedaan)
en wil echt wel zonnen, want ben zo'n witje en word echt niet snel bruin
ga niet uren liggen bakken ergens maar op m'n balkon zitten zo nu en dan
zal morgen maar even bij een drogist informeren
weet niet of er parfum in mijn zonnebrand zit
en wil echt wel zonnen, want ben zo'n witje en word echt niet snel bruin
ga niet uren liggen bakken ergens maar op m'n balkon zitten zo nu en dan
zal morgen maar even bij een drogist informeren
weet niet of er parfum in mijn zonnebrand zit
Ik heb een aantal jaren geleden in Turkije voor het eerst zonneallergie opgelopen en helaas komt het sindsdien elk jaar terug. Ik heb wel hele goede (homeopathische) tabletjes gevonden die goed helpen: Urtizon.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er in het begin last van als het mooie weer komt. Maar na een poosje raakt mijn huid eraan gewend en zie je niks meer.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik heb ook last van zonneallergie, dit in hevige vorm. Ga ik in het voorjaar beginnen met zonnebanken, dan heb ik er de hele zomer nog last van, wel iets minder.
Ik heb nu speciale zonnebrandmelk ervoor, alleen weet de naam er niet meer van, etiket is ervan los gegaan. Dit helpt niet helemaal super meer. Voor onze vakantie nog maar weer even naar de apotheek voor een betere créme.
Tussen je 15de tot je 30ste is de kans aanwezig dat zonneallergie ineens op komt zetten.
Ik heb het al vanaf mijn 5de. Er word wel gezegd dat wanneer je ouder wordt het minder word, maar bij mij word het alleen maar erger. Ik kom daarom ook niet veel in de zon. Ik kruig erg grote bultjes en worden later blaasjes.
Ooit een keer tijdens een vakantie zijn die blaasjes open geraakt, niet door krabben, maar daar heb ik rare littekentjes aan over gehouden.
Wel trekken de bultjes/pukkeltjes bij mij niet diezelfde avond weg. Het word wel iets minder, maar 2 dagen later zijn ze weg, mids ik niet buiten in de zon of waar het erg warm buiten is ben.
Wel word ik mooi bruin, maar ik ben nu eenmaal geen grote liefhebber van de zon.
Zelfs als ik een truitje aan heb met lange mouwen, wit, heb ik nog last van allergie.
Ik denk dat jij best wel eens zonneallergie kunt hebben. Omdat je aangeeft bultjes te krijgen die jeuken. Zonneallergie jeukt als de pest.
Ik heb nu speciale zonnebrandmelk ervoor, alleen weet de naam er niet meer van, etiket is ervan los gegaan. Dit helpt niet helemaal super meer. Voor onze vakantie nog maar weer even naar de apotheek voor een betere créme.
Tussen je 15de tot je 30ste is de kans aanwezig dat zonneallergie ineens op komt zetten.
Ik heb het al vanaf mijn 5de. Er word wel gezegd dat wanneer je ouder wordt het minder word, maar bij mij word het alleen maar erger. Ik kom daarom ook niet veel in de zon. Ik kruig erg grote bultjes en worden later blaasjes.
Ooit een keer tijdens een vakantie zijn die blaasjes open geraakt, niet door krabben, maar daar heb ik rare littekentjes aan over gehouden.
Wel trekken de bultjes/pukkeltjes bij mij niet diezelfde avond weg. Het word wel iets minder, maar 2 dagen later zijn ze weg, mids ik niet buiten in de zon of waar het erg warm buiten is ben.
Wel word ik mooi bruin, maar ik ben nu eenmaal geen grote liefhebber van de zon.
Zelfs als ik een truitje aan heb met lange mouwen, wit, heb ik nog last van allergie.
Ik denk dat jij best wel eens zonneallergie kunt hebben. Omdat je aangeeft bultjes te krijgen die jeuken. Zonneallergie jeukt als de pest.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
tnx voor jullie reacties
ik heb bij de kruidvat een tube creme gekocht.. zonneblaasjesgel heet het
is voor zonneallergie en zonneblaasjes te helpen voorkomen
zit ook menthol in
kan het voor, tijdens en na zonnebaden gebruiken
ben nu 26..zou mooi zwaar piep zijn als ik er nu last van ga krijgen! ziet er echt niet uit! schaamde me dood dat ik over straat ging en ben ook bang voor littekens
vanmorgen zag ik het nog heel lichtjes, vandaag niet blootgesteld aan de zon
zit ook menthol in
kan het voor, tijdens en na zonnebaden gebruiken
ben nu 26..zou mooi zwaar piep zijn als ik er nu last van ga krijgen! ziet er echt niet uit! schaamde me dood dat ik over straat ging en ben ook bang voor littekens
vanmorgen zag ik het nog heel lichtjes, vandaag niet blootgesteld aan de zon
Ik heb er ook vaak last van hoor... is toch niet zo gek op jouw leeftijd? Iedereen kan er last van hebben. Je huid veranderd nou eenmaal... je kunt ook ineens andere allergieën ontwikkelen...
Heb zelf een tijdje pigmentcapsules geslikt... die verkopen ze bij de Etos. Zijn een soort vitaminecapsules waardoor je huid zelf al pigment gaat aanmaken.... had toen echt nooit last van uitslag!
Heb zelf een tijdje pigmentcapsules geslikt... die verkopen ze bij de Etos. Zijn een soort vitaminecapsules waardoor je huid zelf al pigment gaat aanmaken.... had toen echt nooit last van uitslag!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
ExpressoB schreef:
Deze is inderdaad wel goed. maar mijn ervaring is als je er gevoelig voor bent krijg je het toch wel. Ik heb er last van. Voel me dan ook echt een koe met al die rode plekken met bultjes. Wat bij mij helpt is om de blootstelling aan de zon rustig op te bouwen. Ik zit vanaf maart geregeld in de zon en houd de huid goed in de gaten. in het begin zat ik echt een kwartier buiten, later een half uur, toen een uur en nu kan ik echt al uren buitenzitten omdat mijn huid nu door die gewenning sterker lijkt en ik er vrijwel geen last van heb. maar zodra het opkomt ga ik uit de zon.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
ik dacht altijd dat je er vanaf kleins af aan al last van moest hebben
ga het wel proberen die creme en zie het wel, als het zo blijft dan ga ik maar langs m'n huisarts
de jeuk was gelukkig wel te handelen, heb zachtjes gewreven als ik jeuk had
ga het wel proberen die creme en zie het wel, als het zo blijft dan ga ik maar langs m'n huisarts
de jeuk was gelukkig wel te handelen, heb zachtjes gewreven als ik jeuk had
wat ik altijd doe bij de jeuk is kloppen op de huid. Maarja bij mij is het soms ook zo erg dat het er net uitzie of ik aan zelfmishandeling doe omdat ik mezelf dan echt sla . hahaha, maarja alles voor een beetje verlichting he
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
lieke89 schreef:wat ik altijd doe bij de jeuk is kloppen op de huid. Maarja bij mij is het soms ook zo erg dat het er net uitzie of ik aan zelfmishandeling doe omdat ik mezelf dan echt sla . hahaha, maarja alles voor een beetje verlichting he
haha.. serieus dat deed ik gister ook maar dan zachtjes
gelukkig zei mijn vriend er niks van haha
dat denk ik dus niet, dat zijn echt rode puntjes ?!
dit zijn echt net een soort van blaasjes/bultjes/bulten
dit zijn echt net een soort van blaasjes/bultjes/bulten
Okee. Bij mij is het ongeveer hetzelfde, het verschil zit 'm bij mij in de plek en de jeuk.
Gast- Gast
Zonneallergie komt het meest voor op de borst, armen en knieën, Bij mij is het overigens begonnen in de nek/hals.
Ik schaam me er niet voor, komt ook omdat ik het dus al vanaf kleins af aan heb. Leuk is het niet, maar ik weet dus al niet meer beter.
Ik schaam me er niet voor, komt ook omdat ik het dus al vanaf kleins af aan heb. Leuk is het niet, maar ik weet dus al niet meer beter.
Caramba- Ratel
Ik kan me er eigenlijk ook niet zo druk om maken. Heb het ook al mijn hele leven, dus je raakt eraan gewend. Daarnaast heb ik KP op mijn bovenarmen, dus ik heb het hele jaar door bultjes. Heb er ook nog nooit opmerkingen over gehad of zo. M'n vriend let er trouwens wel goed op. Als ik rood word, waarschuwt hij me wel dat ik me weer even extra in moet smeren of even een ander shirtje aan moet doen/naar binnen moet gaan.
Expresso: Als je gewoon een standaard zonnebrand hebt, zit er hoogstwaarschijnlijk wel parfum in. Als dat niet zo is, staat het wel op de fles.
Expresso: Als je gewoon een standaard zonnebrand hebt, zit er hoogstwaarschijnlijk wel parfum in. Als dat niet zo is, staat het wel op de fles.
Arwyn- Ratel
Arwyn schreef:Ik kan me er eigenlijk ook niet zo druk om maken. Heb het ook al mijn hele leven, dus je raakt eraan gewend. Daarnaast heb ik KP op mijn bovenarmen, dus ik heb het hele jaar door bultjes. Heb er ook nog nooit opmerkingen over gehad of zo. M'n vriend let er trouwens wel goed op. Als ik rood word, waarschuwt hij me wel dat ik me weer even extra in moet smeren of even een ander shirtje aan moet doen/naar binnen moet gaan.
Mijn vriend houdt het bij mij ook goed in de gaten, wel vind hij het lelijk, maar hij kan er ook weinig aan doen.
Ik heb nu net een half uurtje in het schaduw gezeten, maar ik heb er nu al last van.
Caramba- Ratel
Oh, dat krijg ik gelukkig niet te horen!
Ik kan er immers ook niks aan doen en heb er alleen maar last van, vooral als het zo ontzettend jeukt. Hij vind het eerder voor mij vervelend dan dat hij het vervelend vind om tegenaan te kijken. Ach en anders doe ik gewoon een shirtje met mouwtjes aan dat wat hoger gesloten is en dan zie je er eigenlijk niks meer van!
Wel snapt hij het nooit zo goed dat ik niet de hele tijd naast hem op het balkon zit, maar ja. Ik voorkom die jeuk liever dan dat ik weer met menthol moet gaan smeren!
Ik kan er immers ook niks aan doen en heb er alleen maar last van, vooral als het zo ontzettend jeukt. Hij vind het eerder voor mij vervelend dan dat hij het vervelend vind om tegenaan te kijken. Ach en anders doe ik gewoon een shirtje met mouwtjes aan dat wat hoger gesloten is en dan zie je er eigenlijk niks meer van!
Wel snapt hij het nooit zo goed dat ik niet de hele tijd naast hem op het balkon zit, maar ja. Ik voorkom die jeuk liever dan dat ik weer met menthol moet gaan smeren!
Arwyn- Ratel
Ik slik trouwens sinds een maand capsules (preventief), het heet Inneov zongevoeligheid en is verkrijgbaar bij de apotheek. Je moet het minstens een maand nemen geloof ik. Ik heb echt minder last van mijn zonne allergie, ben fan!
Gast- Gast
Mijn vriend zei jezus je zit onder de bulten (was een bàh reactie)
Ik vind het wel erg... zal eerst wel aan kijken met die zalf en anders ga ik naar huisarts, want dit moet over/weggaan!! en wil wel een btje in de zon
Ik vind het wel erg... zal eerst wel aan kijken met die zalf en anders ga ik naar huisarts, want dit moet over/weggaan!! en wil wel een btje in de zon
Heb er zelf ook ontzettend veel last van.
Rond mijn 15e is het begonnen en een jaar later ben ik in Turkije zelfs opgenomen in het ziekenhuis (tip: laat het niet zo ver komen ;-))..
Niets hielp eigenlijk, diverse therapieen in het ziekenhuis gehad.
Nu gebruik ik elke dag 2 tabletten 'advanced caratenoid complex' dat is een homeopatisch middel maar wat een vrijheid heb ik erdoor gekregen!!
Elke dag smeer ik me meerdere keren in met Contralum creme (kan de dokter voorschrijven) en ik moet nog goed uitkijken en mezelf bedekken enzo. Maar vooral mijn handen (want die zien bijna altijd zon, al zit je op de fiets) zien er stukken beter uit. Het is nog steeds niet zoals bij anderen, dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar dit middel zorgt er wel voor dat ik me iig een stuk zekerder voel.
Dus mocht je echt ten einde raad zijn, het is het proberen waard!!
(en vraag aan de dokter of ze contralum voorschrijven, dat is een dicht sunblock dus laat bijna geen zon door!)
Rond mijn 15e is het begonnen en een jaar later ben ik in Turkije zelfs opgenomen in het ziekenhuis (tip: laat het niet zo ver komen ;-))..
Niets hielp eigenlijk, diverse therapieen in het ziekenhuis gehad.
Nu gebruik ik elke dag 2 tabletten 'advanced caratenoid complex' dat is een homeopatisch middel maar wat een vrijheid heb ik erdoor gekregen!!
Elke dag smeer ik me meerdere keren in met Contralum creme (kan de dokter voorschrijven) en ik moet nog goed uitkijken en mezelf bedekken enzo. Maar vooral mijn handen (want die zien bijna altijd zon, al zit je op de fiets) zien er stukken beter uit. Het is nog steeds niet zoals bij anderen, dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar dit middel zorgt er wel voor dat ik me iig een stuk zekerder voel.
Dus mocht je echt ten einde raad zijn, het is het proberen waard!!
(en vraag aan de dokter of ze contralum voorschrijven, dat is een dicht sunblock dus laat bijna geen zon door!)
Manonn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 61
Registratiedatum : 10-02-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: