kinderopvangtoeslag 2010. wanneer verrekening?
+5
firda
Annie24
Kat1980
Darius
Flower_L
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
kinderopvangtoeslag 2010. wanneer verrekening?
ik vermoed dat wij over 2010 nog wel wat terug moeten krijgen van de bel.dienst, mbt kinderopvangtoeslag.
Moet je hier nog iets voor doen, of krijg je hier bericht van? Ging eerlijk gezegd uit van het laatste.
Moet je hier nog iets voor doen, of krijg je hier bericht van? Ging eerlijk gezegd uit van het laatste.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: kinderopvangtoeslag 2010. wanneer verrekening?
Als je moet bijbetalen weten ze je wel te vinden hoor....
Maar andersom ook. Kijk maar op toelsgen.nl, wordt in juli berekend allemaal.
Maar andersom ook. Kijk maar op toelsgen.nl, wordt in juli berekend allemaal.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb van andere toeslagen ook net wat terug gehad (kindgebonden budget en zorgtoeslag), dus ik neem aan dat de kinderopvangtoeslag ook wel binnenkort aan de beurt is.
Als je gewoon belastingaangifte hebt gedaan, hoef je verder niks te doen. Dan hebben ze je toetsingsinkomen al.
Als je gewoon belastingaangifte hebt gedaan, hoef je verder niks te doen. Dan hebben ze je toetsingsinkomen al.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
owkey, ik zag idd ook juli staan, maar dacht...tis al bijna september. Waar blijft mijn geld
maar dan krijgen we hopelijk nog een leuke brief de komende weken.
Bedankt!
Bedankt!
Flower_L- Ratel
Je kan het toch ook meenemen in je belastingaangifte? Iig als je een koopwoning hebt, toch?
Ik heb ons toetsingsinkomen verkeerd doorgegeven (wist niet dat je minder door moest geven als je een koopwoning hebt) en onze adviseur zei dat dit met de belastingaangifte wordt rechtgetrokken, dus dat we dan datgene terugkrijgen wat we nu te weinig krijgen?
Ik heb ons toetsingsinkomen verkeerd doorgegeven (wist niet dat je minder door moest geven als je een koopwoning hebt) en onze adviseur zei dat dit met de belastingaangifte wordt rechtgetrokken, dus dat we dan datgene terugkrijgen wat we nu te weinig krijgen?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Dit hebben wij nog gekregen.
http://www.toeslagen.nl/particulier/actueel/2011070601_brief_overzicht_kinderopvangkosten.html
http://www.toeslagen.nl/particulier/actueel/2011070601_brief_overzicht_kinderopvangkosten.html
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Ik heb nog een andere vraag over de kinderopvangtoeslag:
Onze dochter zal vanaf ongeveer half februari naar de opvang gaan. Moet ik dan de kinderopvangtoeslag al aanvragen als ze geboren is ..en dan dus vanaf feberuari.. of later ?
Onze dochter zal vanaf ongeveer half februari naar de opvang gaan. Moet ik dan de kinderopvangtoeslag al aanvragen als ze geboren is ..en dan dus vanaf feberuari.. of later ?
Gast- Gast
Volgens mij was 6 weken van te voren. Als je optijd je geld binnen wou hebben voor de eerste maand opvang.
Maar dat weet ik niet zeker.
Maar dat weet ik niet zeker.
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
ik zou zeker eerder aanvragen dan 6 weken van te voren! Ik heb het 9 weken van te voren gedaan en mevrouw zit per half mei op het kinderdag verbijf maar tot zover geen euro teruggezien en betalen al die maanden nog de volle mep (inmiddels gaat het al over de 5 duizend euro) Om gek van te worden.. gelukkig is het einde in zicht! *moesten wat invullen maar ik wist niet wat, zou opgestuurd worden, werd niet gedaan, moest ik weer bellen, zou terug gebeld worden, niet gedaan ect ect ect* nu we zelf gedreigd hebben met het inschakelen van een incasso komen ze pas met geld over de brug
Echt absurd..
Echt absurd..
Gast- Gast
Echt :O Ik had het na 3 weken al binnen.
Ik moet zelfs nog de definitieve krijgen over 2009 volgens mij.
Ik moet zelfs nog de definitieve krijgen over 2009 volgens mij.
Gast- Gast
Oke , dan ga ik het meteen in December/Januari aanvragen voor alle zekerheid.. want ik kan dus geen 920 euro per maand missen .. en hoop de terrugave dan eerder te hebben als de rekening van de opvang.
Gast- Gast
Flower_L schreef:owkey, ik zag idd ook juli staan, maar dacht...tis al bijna september. Waar blijft mijn geld
Bedankt!
De belastingdienst is nu eenmaal niet altijd de snelste (zeker niet als het om geld teruggeven gaat)
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
even uppen
hebben jullie ook een brief gekregen, waar je de jaaropgave bij moet voegen? Is dat standaardprocedure of kiezen ze at random aanvragen eruit?
hebben jullie ook een brief gekregen, waar je de jaaropgave bij moet voegen? Is dat standaardprocedure of kiezen ze at random aanvragen eruit?
Flower_L- Ratel
Wij hebben toevallig eergisteren een brief gekregen dat we 40 euro terugkrijgen. We hoefden verder niks meer op te sturen o.i.d.
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
vlindertje schreef:Wij hebben toevallig eergisteren een brief gekregen dat we 40 euro terugkrijgen. We hoefden verder niks meer op te sturen o.i.d.
was dit jullie eerste jaar KDV (2010)?
Heb maar het contract erachter gestopt. Had geen facturen of jaaropgave. Ging via automatische incasso.
Ik ben ook wel benieuwd. Heb destijds salaris hoog aangehouden, bewust.
Flower_L- Ratel
Flower_L schreef:vlindertje schreef:Wij hebben toevallig eergisteren een brief gekregen dat we 40 euro terugkrijgen. We hoefden verder niks meer op te sturen o.i.d.
Heb maar het contract erachter gestopt. Had geen facturen of jaaropgave. Ging via automatische incasso.
Nee voor ons dochtertje wel, maar ons zoontje gaat al 2 jaar naar het kdv. Volgens mij moesten wij toen we de inkomstenbelasting aangifte hebben gedaan de jaaropgave van het kdv opsturen naar de bealstingdienst.
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Onze dochter zal per 1 maart 2012 naar de kinderopvang gaan. Ik ga dus in Januari alvast de aanvraag doen, maar vraag me af of ik dan ons inkomen van 2011 moet invullen. Zou ik wel vervelend vinden, omdat ik 70% ga werken i.p.v. de 100% die ik in 2011 verdiende. Natuurlijk krijg je het dan achteraf wel terug, maar een (te)hoog bedrag per maand is ook niet prettig..
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Onze dochter zal per 1 maart 2012 naar de kinderopvang gaan. Ik ga dus in Januari alvast de aanvraag doen, maar vraag me af of ik dan ons inkomen van 2011 moet invullen. Zou ik wel vervelend vinden, omdat ik 70% ga werken i.p.v. de 100% die ik in 2011 verdiende. Natuurlijk krijg je het dan achteraf wel terug, maar een (te)hoog bedrag per maand is ook niet prettig..
Je moet dan je toetsingsinkomen over 2012 invullen, dus als je die nog niet weet moet je een schatting maken.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Oh oke, Gelukkig maarAnnie24 schreef:Star007 schreef:Onze dochter zal per 1 maart 2012 naar de kinderopvang gaan. Ik ga dus in Januari alvast de aanvraag doen, maar vraag me af of ik dan ons inkomen van 2011 moet invullen. Zou ik wel vervelend vinden, omdat ik 70% ga werken i.p.v. de 100% die ik in 2011 verdiende. Natuurlijk krijg je het dan achteraf wel terug, maar een (te)hoog bedrag per maand is ook niet prettig..
Je moet dan je toetsingsinkomen over 2012 invullen, dus als je die nog niet weet moet je een schatting maken.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Is het slim om je salaris iets hoger aan te geven zodat je terug krijgt?
Dan vul ik gewoon het verzamelinkomen van dit 2009 in, terwijl ik dit jaar iets minder ga werken.
Je moet toch het verzamelinkomen invullen van je aangifte, niet je bruto inkomen?
Dan vul ik gewoon het verzamelinkomen van dit 2009 in, terwijl ik dit jaar iets minder ga werken.
Je moet toch het verzamelinkomen invullen van je aangifte, niet je bruto inkomen?
Gast- Gast
Ik heb vorige week 216 euro teruggekregen van de bd. Altijd lekker! Ik hoefde geen formulieren of wat op te sturen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ProudMama schreef:Is het slim om je salaris iets hoger aan te geven zodat je terug krijgt?
Je kunt beter een te hoog inkomen invullen dan te laag, liever terugkrijgen als bijbetalen (zeker gezien de bedragen van de kinderopvang). Ik heb mijn bruto jaarinkomen ingevuld.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Flower_L schreef:vlindertje schreef:Wij hebben toevallig eergisteren een brief gekregen dat we 40 euro terugkrijgen. We hoefden verder niks meer op te sturen o.i.d.
Wij hebben deze brief ook gekregen. Ik vind het echt raar dat we nu weer alles moeten opgeven. Ze hebben toch de gegevens?
Hopelijk kunnen ze het nu wel goed doen, want wij verwachten toch nog een leuk bedrag terug.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wennes schreef:Flower_L schreef:vlindertje schreef:Wij hebben toevallig eergisteren een brief gekregen dat we 40 euro terugkrijgen. We hoefden verder niks meer op te sturen o.i.d.
Wij hebben deze brief ook gekregen. Ik vind het echt raar dat we nu weer alles moeten opgeven. Ze hebben toch de gegevens?
Hopelijk kunnen ze het nu wel goed doen, want wij verwachten toch nog een leuk bedrag terug.
hebben jullie een jaaropgave? Ik heb alleen het contract, die heb ik toen ook al mee moeten sturen volgens mij. Hoop dat het afdoende is...wij verwachten ook nog wat terug.
Flower_L- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kinderopvangtoeslag 2010
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag