Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon?

Ga naar beneden

toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon? Empty toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:20

Gewoon even een vraagje staat namelijk iets anders op mijn definitieve zorgtoeslag aanslag dan mijn jaar salaris.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon? Empty Re: toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon?

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 0:47

Ik zet mijn toetsingsinkomen altijd zo`n 1000 hoger dan m`n echte inkomen, dan komt het altijd goed.

Ze berekenen het alleen ieder jaar lager, dus ik moet altijd bellen! laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon? Empty Re: toetsingsinkomen is dat anders dan je echte loon?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:49

Toetsinginkomen is het inkomen dat je zelf hebt bedacht of waar ze je jaren geleden op hebben getoetst toen je zorgtoeslag kreeg.

Jaarinkomen/Verzamelinkomen is het daadwerkelijk verdiende loon over een jaar.

Sinds vorig jaar heb ik moet( scratch) mijn toetsinginkomen heel hoog gezet. Krijg liever wat terug over een jaar, dan dat ik moet terugbetalen.

Laatst aangepast door Maura op di 23 aug 2011 - 0:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 0:52

Idd Maura, dat doe ik ook. Ieder jaar krijg ik weer dat m`n toetsingsinkomen €7000 is. Leuk bedacht, maar dat was zo op m`n 18de, haha. Ik geef dus ieder jaar een ruim hoger bedrag door, veel handiger :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:54

Dat hebben ze dan nog aardig bedacht. Op mijn achttiende had ik volgens de BD een toetsingsinkomen van 0. cheers

Gast
Gast

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 0:56

Ja, dat hadden ze vast getoetst aan de hand van mijn loon toen. Ik werkte toen al 4 jaar waarvan 2 jaar fulltime :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:58

Wacht eens even... Op mijn 18e bestond er nog helemaal geen zorgtoeslag. Toen betaalde ik nog 36 gulden voor de zorgverzekering. Hoe ouder, hoe dementer? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:58

oh dan met ik denk ik alles gaan terug betalen.

Waarom kijken ze dan niet naar je gegevens van 2010?

Staat namelijk bij allebei een veel lager toetsing inkomen. Maar dat staat ook bij het verzamel inkomen van de aangifte van 2010 als ik alles eerlijk en goed heb ingevuld komt er uiteindelijk ook een veel lager bedrag te staan.

balen dacht dat de definitieve altijd goed was en dat hun die hebben gecontroleerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:02

Voor Zorgtoeslag geldt dat je zelf continu in de gaten moet houden wat je over een jaar verdiend. Want stel dat het inkomen in 2010 40.000 euro was voor twee personen, maar in 2011 verdien je 60.000 door promotie of 30.000 euro door ontslag of dat je relatie uitgaat en je weer zelf toeslag moet ontvangen etc. Dat is iets wat de BD niet weet en dat is de reden waarom ze de gegevens enkel gebruiken voor de definitieve berekening en niet als toetsingsinkomen voor het jaar erna.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:25

bedankt maura en rush!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:27

Maar volgens mij kunnen mijn hersencellen die belasting niet aan want snap er geen fluit van haha.. Embarassed Embarassed ben echt super dom met deze dingen.

Als ik nu een proef berekening maak via hun site krijg ik dat wij per maand recht hebben in 2011 op 84 euro per maand maar we krijgen 33 geloof ik. Moet ik dit dan veranderen? of klopt die proef gewoon niet? die heb ik ingevuld met gegeven van inkomsten belasting uit 2010.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:29

Is de situatie ten opzichte van 2010 veranderd of zijn jullie hetzelfde blijven verdienen? En als je 33 euro krijgt, maar volgens jouw proefberekening zou je 84 moeten krijgen, dan zou je voor dit jaar goed moeten zitten. Het verschil zou je dan in 2012 uitbetaald krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:31

ja ongeveer hetzelfde maar vul nu iets hoger in voor de zekerheid.

Echt bedankt hoor voor de uitleg.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:36

Graag gedaan. Hoop dat het nu iets helderder is. Ik snap niets van de BD, maar met toeslagen lukt het me aardig.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 1:39

yeps ik snap het nu smile waar het forum wel niet goed voor is!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: