Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Loon foutje. Wat nu?

+4
girli
TukTuk
Lejow
Evalynn
8 plaatsers

Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Evalynn di 25 jun 2013 - 5:35

Ja. Ik heb ineens 100 euro 'loon' ontvangen van een werkgever waar ik niet meer bij werk.

Ik heb er ooit twee ochtenden gewerkt vorig jaar maar gelijk terug opgezegd vanwege de reisafstanden en omdat ik alleen 4-uurs diensten (liefst ook nog gebroken) kon draaien, maar wel iedere keer een half uur enkele reis had. Vond het werk wel leuk en had weer wat ervaring opgedaan.

Mijn loon is toentertijd nooit binnengekomen en ik heb daar ook verder geen werk van gemaakt. In totaal ging het om 8 uur en reiskosten dus tussen de 80 en 100 euro. Vond het de moeite niet om daar voor weer overal achter aan te moeten zitten en omdat ze in een verhuizing zaten kon ik telefonisch ook nooit fatsoenlijk iemand bereiken. Al met al, te veel moeite. Heb het er bij laten zitten.

Nu kreeg ik de afgelopen tijd altijd nog wel brieven van deze zorginstelling alsof ik nog bij hen werkte, dus ik vermoedde al dat ik niet uit het bestand was gegooid en nog als 'spooknaam' gewoon de post en e-mails kreeg. Vond dat niet erg, heb het gewoon iedere keer weg gegooid omdat het niet van toepassing was. Dacht dat het vanzelf wel een keer zou stoppen - en weer - ik vond het te veel moeite om er achteraan te bellen. Ja ik ben lui.

Nu heb ik dus gisteren 100 euro 'loon' ontvangen van deze zorginstelling, terwijl ik daar dus niet heb gewerkt. Het is ook echt 100 euro precies, dus het kán niet van een jaar geleden zijn. Ik vermoed dat iedereen een bonus heeft gekregen omdat ze die verhuizing hebben gehad etc. en dat het dus automatisch ook bij mij terecht is gekomen.

Wat moet ik nu doen? Zouden jullie bellen om aan te geven dat je dit hebt ontvangen maar niet begrijpt waar het vandaan komt en dat je niet meer werkzaam daar bent? Of zou je gewoon het laten voor wat het was en kijken of ze ooit jou nog benaderen? Ik neig op het moment meer naar het laatste, want ze hebben namelijk ook nooit de moeite gedaan om mijn loon uit te betalen en daar zelf achteraan te bellen. En als ze me nu wel achterna bellen omdat ze er achter komen dat ze een fout hebben gemaakt, zou ik dan nog kunnen beginnen over het feit dat ze me ook nooit hebben uitbetaald een jaar geleden?

Vind het wel een fijne financiële meevaller die me eigenlijk erg goed uit komt op dit moment, maar ergens zegt een stemmetje achter in mijn hoofd dat ik het niet kan maken om dit geld te houden wat niet echt van mij is. Hoewel ik dus wel ongeveer dit bedrag nog van ze tegoed had...

Edit; niet quoten aub, wil het graag nog weg halen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Lejow di 25 jun 2013 - 6:11

Ik zou heel gemeen zijn, maar het houden.

Heb het zelf een aantal jaar geleden ook gehad. Iedere maand was er wel wat fout met mijn salaris. Werd er gestoord van. Kon er iedere maand zelf achteraan. Keer op keer gedaan, keer op keer een gewacht tot ik een ons woog tot het eindelijk opgelost was.. En toen ik weg ging daar, kreeg ik bij mijn laatste salaris ineens flink wat teveel.
Na al die keren was ik het zo zat, dat ik er dit keer niets meer van gezegd had. Heb er nooit meer wat van gehoord.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  TukTuk di 25 jun 2013 - 6:14

Ik zou er niet over bellen. Als ik het goed begrijp heb je nog loon tegoed van ze? Dan heft dat elkaar mooi op. Mochten ze je bellen dan zou ik gewoon zeggen "Oh ik dacht dat ik eindelijk mijn loon van toen uitbetaald kreeg"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  girli di 25 jun 2013 - 7:16

Ik zou bellen en de situatie uitleggen. Afhankelijk van wat zij zeggen zou ik het houden of terugstorten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Vixen di 25 jun 2013 - 7:30

Ik zou het lekker houden, wat TukTuk zegt dus.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 8:03

TukTuk schreef:Ik zou er niet over bellen. Als ik het goed begrijp heb je nog loon tegoed van ze? Dan heft dat elkaar mooi op. Mochten ze je bellen dan zou ik gewoon zeggen "Oh ik dacht dat ik eindelijk mijn loon van toen uitbetaald kreeg"
Helemaal mee eens. Feitelijk zijn ze jou ook nog geld schuldig, dus dit lijkt me een prima oplossing smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Linnie1985 di 25 jun 2013 - 8:05

Fenne schreef:
TukTuk schreef:Ik zou er niet over bellen. Als ik het goed begrijp heb je nog loon tegoed van ze? Dan heft dat elkaar mooi op. Mochten ze je bellen dan zou ik gewoon zeggen "Oh ik dacht dat ik eindelijk mijn loon van toen uitbetaald kreeg"
Helemaal mee eens. Feitelijk zijn ze jou ook nog geld schuldig, dus dit lijkt me een prima oplossing smile

+1
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Melis_je di 25 jun 2013 - 8:17

Het is een 'onverschuldigde betaling', dus ze kunnen het gewoon terugvorderen en dan moet je het teruggeven. Dus ik zou bellen en voorstellen het te verrekenen met het nooit ontvangen loon.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Snoes di 25 jun 2013 - 10:07

Eens met Tuktuk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 21:35

Er is dus niet helemaal duidelijk of het nou echt je loon is of dat het om een foutje gaat? Ik zou het zelf zo laten en als ze bellen inderdaad zeggen dat je dacht dat het eindelijk je loon was en dan alsnog voorstellen het zo te verrekenen. Mijn vriend had dat een tijdje geleden ook met een bedrag en vakantiegeld waar hij nog recht op had, daar deden ze eerst heel moeilijk over maar ze kwamen er wel achter dat ie wel een puntje had en toen mocht hij het houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Loon foutje. Wat nu? Empty Re: Loon foutje. Wat nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum