Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen Empty Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen

Bericht  Winegum do 17 feb 2011 - 2:52

Ik heb net de belastingaangifte van mij en mijn vriend gedaan, en nou wilde ik kijken hoe het zat met de zorgtoeslag die wij in 2010 hebben ontvangen, of we niet teveel/te weinig hebben gekregen. nou weet ik wel dat je daar vanzelf bericht over krijgt, maarja, toch wil ik het even natrekken.

Nu zit ik alleen met een vraag. Het toetsingsinkomen is niet hetzelfde als het verzamelinkomen toch? Bij de zorgtoeslag moet je namelijk je toetsingsinkomen aangeven, terwijl je op het aangifteformulier uiteindelijk je verzamelinkomen krijgt.

Wij werken beiden gewoon in loondienst, 1 werkgever pp. Moet je dan kijken naar bijvoorbeeld je totale bruto loon over 2010 per persoon, of kijk je naar het verzamelinkomen aan de hand van je belastingaangifte?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen Empty Re: Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen

Bericht  Pomodori do 17 feb 2011 - 3:02

Hoi,

Voor het bereken van je zorgtoeslag kun je gewoon je verzamelinkomen gebruiken.
Als je je aangifte hebt ingevuld berekent het aangifteprogramma dit voor je. Dit bedrag hanteert de BD ook voor de berekening van je toeslag.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen Empty Re: Toetsingsinkomen / verzamenlinkomen

Bericht  Winegum do 17 feb 2011 - 3:36

Danku Very Happy Het maakt dus niet uit dat we aftrekposten hebben vanwege de hypotheekrente van onze woning?

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Pomodori do 17 feb 2011 - 3:47

Het betreft dus gewoon je inkomen uit box I. En dat is na aftrek van hypotheekrente.
Dus stel loon 30.000, hypotheekrente aftrek 4.500 dan is je toetsings-/verzamelinkomen 25.500.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Winegum do 17 feb 2011 - 4:17

Perfect, dan begrijp ik het helemaal smile

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: