Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 33 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 0:37

@ Meeko, ja hij slaapt wel door, maar gaat weer wel later slapen. Misschien een goed idee om als laatste de pap te maken met gekolfde melk. Alleen dan drinkt hij nog maar zo weinig aan de borst heb ik het idee.
Ik heb trouwens gewoon een afspraak bij 7,5 maand

Laatst aangepast door Smaragdje op ma 3 okt 2011 - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 0:37

Meeko: Dat deed ik altijd, maar het maakt geen verschil. Dus geef nu gewoon FV als ik te weinig BV heb of als ik weg ga. Dan neem ik gewoon poeder en flesje mee dat ik het ter plekke kan maken. Zeker met deze warmte.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 3 okt 2011 - 1:07

@PM, ik had berekend hoeveel fv kost en zolang wilde ik dan kolven, Als iemand vroeg waarom kolf je dan zei ik dat ik het geld van de kolf terug wilde verdienen, maar als meneer nu aan de borst blijft dan hoef ik alleen maar te kolven voor als ik ga werken.
Had net een flessenwarmer gekocht en een magnetron sterilisator omdat ik vaak het uitkoken vergat, drinkt meneer weer aan de borst.
Ik gaf M. 5 x 150 cc en als hij meer wou dan kreeg hij meer, nu drinkt hij 5 keer aan de borst en hij heeft ook gewoon doorgeslapen. gelukkig.

Meeko, ik woon in Almere maar ik kom vaak langs Amersfoort en ik had gelezen dat het prenatal aan de A1 de grootste word. Het hoofdkantoor zit namelijk hier in Almere!
Eens kijken, mijn neefje is met 6 maanden naar het cb geweest en met 8 maanden, nu moet hij met 11 maanden weer. Raar dat jij dan 5 maanden niet hoefd.
Ik vond trouwens dat M, ook niet langer deed op fv. Bv word meer door het lichaam opgenomen terwijl fv niet word opgenomen.
Slaapt E.lin nu door?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 1:11

OK, ik ga een poging wagen.....vergeef me als ik niet op iedereen reageer Embarassed

Meeko; het kan opeens heel snel gaan hoor, dus wie weet! Y. deed 1,5 maand geleden ook nog niets, alleen van rug naar buik draaien. Inmiddels kan hij ook weer terug , kan zitten en na het heel even tijgeren is meneer nu dus opeens gaan kruipen. wat balen dat ze nog steeds een beetje verkouden is. Vind dat altijd zo zielig voor die kleintjes! Ook nog door de keuring van het CB heen :P Hier hebben we een afspraak met 7,5 maand gehad en de volgende is met 9 maanden. Die afspraken zijn bij de wijkverpleegkundige en niet bij de arts. Stelt ook geen donder voor: meten, wegen, je kan vragen stellen en ze vragen hoe het met Y. gaat en geven advies. Wij zeggen altijd gewoon overal 'ja' op, des te eerder zijn we weer weg Wink

HD; wat goed van M. (en jou!) dat hij weer uit de borst drinkt, toppie! Even over de flessen van Pien met 160cc en 5 scheppen. Dat is geen probleem. Je 'moet' 150cc met 5 scheppen geven, maar mag ook meer water toevoegen. Als Y. erg jammerig is geef ik bv ook wel eens 180cc met 2 scheppen. Dan heeft hij toch het idee dat hij gegeten heeft, maar krijgt niet teveel voeding binnen. Het is dan eigenlijk meer water dan voeding. Y. drinkt naast zijn flessen ook geen sap ofzo, want dat hoeftie niet. Toen het dus zo warm was gaven we ook wel eens een extra fles van bv 150cc met 1 schepje. Zo kreeg hij toch extra vocht binnen met die warmte.

Smaragdje; ook al goedgekeurd op het CB Very Happy Wel iets minder gegroeid, maar dat komt vast goed! Gelukkig kan je weer verder met foto's plakken, haha! Veel plezier!

LMC; had de foto's ook al op hyves gezien, ze zijn echt leuk! Knappe kinders hoor!

PM; Y. is altijd al bloedheet van zichtzelf en als het buiten warm is lopen dan ook de zwaatdruppels van z'n gezicht af. Slapen gaat gelukkig wel goed. Meestal ligt hij dan gewoon alleen in zijn luier. Balen van die nachten! Volgens mij heb je inmiddels alles al geprobeerd he? Inbakeren, flesje ipv bv 's avonds, noem maar op. Je nachtrust heb je hard nodig, zeker met 2 frummeltjes. Is het een idee om ze een keertje uit logeren te doen zodat je een hele nacht door kan slapen? Ik moest er ook niet aan denken hoor toen mensen dat zeiden en heb het dus ook niet gedaan, maar jij misschien wel?!?

Kat; ook geslaagd voor een jas! Fijn dat het gastouder zijn goed verloopt en je wat kindjes hebt. Heb je eigenlijk nog iets van je oude werk gehoord en die man/vrouw die toen ze moeilijk deed?

Novalee; lekker van de zon genoten? Very Happy

Pien; fijn dat ook jullie door de keuring kwamen op het CB Very Happy Nog wat leuks gekocht bij de Prenatal?

Hier; heb ik lekker een weekje vakantie, heerlijk! Papa niet, die moet gewoon werken. Y. heb ik vanmorgen gewoon naar de opvang gebracht. Ikbetaal niet voor niets, meneertje heeft het er super naar zijn zin, zo heb ik wat tijd voor mezelf en hoeft hij niet te wennen als hij een week over zou slaan.

Vanmorgen via marktplaats zo'n loopwagentje gehaald met een activity bord erop. Goed met Dettol ontsmet en we hebben weer 25 euro bespaard Very Happy Normaal ben ik niet zo van 2e hands kopen, maar vond die dingen zó duur in de winkel en deze kon ik hier in de buurt ophalen waardoor ik ook een beetje weet bij wat voor 'soort' mensen ik hem ging halen, dus toch maar besloten het te doen. Superleuk ding en helemaal blij mee. Nu nog afwachten wat Y. er van vindt als ik hem vanmiddag weer gehaald heb.
Net begonnen Y. zijn kast uit te mesten en maatje 68 weer opgeruimd. Wilde foto's maken en alles op marktplaats zetten, maar helaas.....batterij leeg! Twisted Evil Nu dus maar alles in een tas gedaan en morgen even foto's maken.
Ook al 3 wassen gedraaid en die hangen nu te drogen (al schijnt hier geen zon, maar is het bewolkt, dus ik hoop dat het toch vanavond droog is...)

Nog crea-bea geweest ook: 2 canvas doeken geverfd voor in Y. zijn kamer en een kapstokje geverfd in dezelfde kleur. Omdat Y. snel overprikkeld was toen hij klein was hadden we alle kleur uit zijn kamertje gehaald. Deze was dus helemaal wit met 1 grijze muur. Inmiddels gaat het gewoon goed, dus kan de kleur weer terug. Als de canvas doeken droog zijn beplakken met een leuke tekst en dan kunnen we zijn kamertje veranderen en er een échte kamer van maken ipv een wit hok Rolling Eyes

Met Y. gaat het verder goed. De uitslag (zie hyves) zit er nog wel, maar het rode is weg, al is het wel weer rood na het badderen, maar dat komt door de warmte. Hij heeft nu alleen nog een hele ruwe huid. Meneer is helemaal in zijn element nu hij kan kruipen. Ik zei altijd dat ik blij zou zijn als hij ging kruipen zodat hij zichzelf kon gaan vermaken en wij niet meer hele dagen/avonden met 'm bezig zouden moeten zijn, maar daar kom ik op terug!!! :P Was even vergeten dat we dan hele dagen bezig zouden zijn met kijken wat hij aan het doen is en wat hij nu weer aan het uitvreten is, haha! Komt vast goed Laughing

Zo, vond dit toch wel weer eens een aardig lang stuk voor mijn doen. M'n thee is op, dus ik ga weer verder hier in huis Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 1:17

Annie: Ik zou niet weten waar ik ze moet brengen een nachtje! Je brengt er tenslotte wel 2. Mijn vriendinnen hebben kinderen en mijn ouders zijn net een paar jaar van de gebroken nachten af.
Zei al tegen mijn man: Vlg mij het echt een gat in de markt om een kindernachtverblijf te starten voor 1 nacht in de week Laughing

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 1:17

@ Annie, ik moet al weer stoppen met foto's plakken, aangezien nu het fotoalbum volzit...hahaha...dat was ik dus vergeten te halen angel
Wat fijn een weekje vakantie! Maar jij houdt er dus ook niet zo van om via marktplaats te kopen? Zodra iets opgehaald moet worden, doe ik heb maar niet, ben echt een held op sokken wat dat betreft.
Kijk eens aan, ook al crea bezig, wat staat er op die canvas doeken?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 1:25

PM; klinkt misschien stom hoor, maar voor anderen is 1 nachtje een keer wat slechter slapen lang niet zo erg als voor jullie alle nachten in de week (dat zeiden ze altijd tegen mij en ik luisterde nooit :P ) Maar je hebt er idd wel 2 en dan zullen mensen idd minder snel ja zeggen, dat ben ik met je eens. Hmmm...dan toch maar dat nacht-kdv opstarten. Misschien iets voor Kat1980? :P

Smaragdje; ooooooooooooowwwwwwwwwww tja, zo schiet het niet op hé, dat foto's plakken, haha!
Ik ben idd niet zo van het iets kopen van marktplaats. Al zet ik wel al Y. z'n kleertjes er altijd op en dat verkoopt eigenlijk best goed (misschien omdat aan veel het kaartje nog hangt Wink Embarassed ) Vind het ook niets om bij mensen langs te gaan, maar dat loopding is in de winkel 35 euro en ik had hem nu voor 10 euro (inclusief batterijen die het nog deden :P ) Vond dat toch wel erg veel schelen om hem in de winkel te halen. Heb hem nu lekker opgefrist met wat Dettol en een doekje, dus hij ziet er uit als nieuw Laughing
Op het ene 'schilderij' komt STOER! te staan en op het andere komt STOUT! te staan. Eindelijk een beetje kleur in dat saaie kamertje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko ma 3 okt 2011 - 1:53

Smaragdje, krijgt hij bij de groente nog borsvoeding erbij?

Proudmama, das balen dat dat niet werkt. Lijkt me echt pittig zo.

Happydobby, oh ja lees nu idd dat er een winkel komt. Wel met van alles nog erbij en het hoofdkantoor gaat daar ook heen.
Elin slaapt nog niet door maar wel al beter als dat ze alleen borstvoeding kreeg voor het slapen gaan. dan kwam ze zo 2 keer per nacht. En nu nog 1 keer en soms slaapt ze door.

Annie, ben zowiezo benieuwd of Elin gaat kruipen. Senna was namelijk een billenschuiver dus ben benieuwd.
Gelijk heb je dat je je mannetje naar het kdv brengt. Ik ben volgende week een dag vrij en breng ze dan ook gewoon. Vooral voor Senna is t een feestje.
Leuk geknutseld! Foto!

Maar echt heel raar van het CB. Normaal zou ze met 7,5 en 9 maanden nog een keer gaan maar dat hebben ze dus afgeschaft. die arts was t er ook niet mee eens en zei dat ik maar moest bellen bij wat voor vraag ook want zo zouden ze t wel terug krijgen als iedereen dat deed. Vind t zelf ook niet zo fijn dat t zo lang moet duren. Maar mocht wel tussendoor gewoon langs komen om te meten en te wegen.
Zo de meiden slapen al een tijdje. Ben lekker the Voice aan het terug kijken. Vanavond weer dansen dus weer beetje energie sparen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 1:57

Happydobby wat goed dat M nu aan de borst drinkt. Fijn hoor!
Had je het nog eens geprobeerd?

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 3 okt 2011 - 1:57

Hoi hoi!!

Ben heerlijk bij de prenatal geweest vrijdag! Heb niet veel gekocht, een setje kleding voor E en een boxkleed. Alleen het boxkleed ben ik absoluut niet te spreken over! Had hem gewassen en ik de box gelegd, E er heerlijk op spelen, loop ik na een half uur naar haar toe, zit ze helemaal onder de witte pluis. Dat komt dus door het kleed heen eruit! Ga zo even een klacht erover sturen! Levensgevaarlijk spul, als ze dat binnen krijgt stikt ze er volgens mij zo in.

@HD, Wij zijn nu in Almere geweest ja. Bij A'foort vlak naast de Ikea komt idd een hele grote. DIe opent pas begin volgend jaar. Daar komt ook het hoofdkantoor te zitten. Het word een combinatie van van alles, een winkel, hoofdkantoor, workshops etc... ALs die open is zullen wij daar heen gaan, veel dichterbij voor ons.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby ma 3 okt 2011 - 2:12

Kruumel schreef:Happydobby wat goed dat M nu aan de borst drinkt. Fijn hoor!
Had je het nog eens geprobeerd?

Ja, hij had honger dus mijn vriend zegt, leg hem eens aan, deze keer hapte hij in 1 keer goed, misschien omdat ik er zelf geen verwachtingen meer in had, nu gaat het eigenlijk wel goed, hij wil wel elke voeding 2 borsten en dat is maar goed ook, want anders krijg ik stuwing. vanmorgen was ook alles nat. Mijn borst gaat lekken dus de lilpadz houden het niet. Ga ook maar even een week niet kolven, heb toch al een voorraad in de vriezer.

@Pien, een vriendin van me klaagde ook al over haar boxkleed, die had ook pluis en toen hebben ze een nieuwe gekocht. Maar ik weet niet welke ze nou had. Maar het hoort niet nee. Ik vond de kleding ook tegenvallen bij prenatal, heb een name it truitje gekocht en een newborn pakje voor een vriendin.
Bij H&M hebben ze leukere kleding.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 3 okt 2011 - 2:23

dit is het boxkleed:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 33 Z_2784173_001

vond de kleding verder ook tegenvallen! zag een leuk rokje van lief, prijs alleen veel te duur! was 25 euro... dat betaal ik dus echt niet. H&M kom ik nooit, binnenkort maar eens een ochtendje of middagje a'foort plannen, kan ik daar voor E en voor mezelf eens kijken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 2:24

Pien schreef:Hoi hoi!!

Ben heerlijk bij de prenatal geweest vrijdag! Heb niet veel gekocht, een setje kleding voor E en een boxkleed. Alleen het boxkleed ben ik absoluut niet te spreken over! Had hem gewassen en ik de box gelegd, E er heerlijk op spelen, loop ik na een half uur naar haar toe, zit ze helemaal onder de witte pluis. Dat komt dus door het kleed heen eruit! Ga zo even een klacht erover sturen! Levensgevaarlijk spul, als ze dat binnen krijgt stikt ze er volgens mij zo in.

@HD, Wij zijn nu in Almere geweest ja. Bij A'foort vlak naast de Ikea komt idd een hele grote. DIe opent pas begin volgend jaar. Daar komt ook het hoofdkantoor te zitten. Het word een combinatie van van alles, een winkel, hoofdkantoor, workshops etc... ALs die open is zullen wij daar heen gaan, veel dichterbij voor ons.

Wij hebben een grijs boxkleed van de Prenatal met middenin het woordje 'Baby' in donker grijs.
Hier komt er ook wel eens iets uit, maar niet zoveel dat Y. helemaal onder zit. Af en toe 1 of 2 pluisjes (die je dus goed zit omdat het grijs is en de pluisjes wit)

Zou zeker even bellen!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 2:25

Het is wel een heel leuk boxkleed Pien!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 2:46

Meeko schreef:Smaragdje, krijgt hij bij de groente nog borsvoeding erbij?

Maar echt heel raar van het CB. Normaal zou ze met 7,5 en 9 maanden nog een keer gaan maar dat hebben ze dus afgeschaft. die arts was t er ook niet mee eens en zei dat ik maar moest bellen bij wat voor vraag ook want zo zouden ze t wel terug krijgen als iedereen dat deed. Vind t zelf ook niet zo fijn dat t zo lang moet duren. Maar mocht wel tussendoor gewoon langs komen om te meten en te wegen.
Zo de meiden slapen al een tijdje. Ben lekker the Voice aan het terug kijken. Vanavond weer dansen dus weer beetje energie sparen.

Denk wel dat hij daarna nog wilt drinken. Wilt hij ook als hij fruit op heeft, zal het vanavond eens proberen. Maar anders wort het toch wel erg weinig melk?

Maar hier is bij het cb nog steeds een afspraak met 7,5 maan in iedergeval. 9 Maanden weet ik niet, dat zien wij volgende keer weer wel. Ik vind dat van 6 tot 11 maanden wel een lange periode is om niet te gaan, in dat eerste jaar ontwikkelen en groeien ze nog zoveel.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 ma 3 okt 2011 - 3:42

Annie24 schreef:
Kat1980 schreef:
Annie24 schreef:Even trots: Y. kruipt!!!!!!!!!!!!! Very Happy

Hoop dit weekend weer eens te reageren Embarassed

Wat goed van Y!!!!

Mag hij mijn kleine ventje ook eens gaan uitleggen dat kruipen toch heel handig is (die tijgert nu al 2 maanden).

Het is niets dat Y. nu kruipt, maar ik wil ook niet alles weghalen in huis, dus loop nu hele dagen 'Y. nee' en 'Y. niet doen' te zeggen, of is dat een beetje overdreven? Embarassed Hij 'snapt' het wel hoor, want als hij met z'n handje naar de radio gaat en ik zeg het trekt hij z'n handje wel terug....

En ik mag het hele huis nu baby-proof gaan maken: stopcontacten beveiligen, dingen op de deurtjes enzo. Fijn! :P

Hier is alles al baby-proof, dus daar heb ik geen last van. Ik zou het kruipen wel handig vinden, zodat T dan iets minder spuugt (nu komt er geregeld wat uit doordat er constant druk op zijn buik zit).

Enne, wacht maar tot hij een peuter is! Dan mag je nog veel vaker "nee" en "niet doen" zeggen :P
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Kat1980 ma 3 okt 2011 - 3:59

Zo, ben al weer klaar met werken! Dus ga zo maar eens J van het kdv halen, maar nog even gauw forummen.

Smaragdje: Ja, ben geslaagd voor een winterjas! Hoezo twijfel je over de maat?
Vragen mag altijd he Wink Ik moest een uitstrijkje, omdat ik 30 ben en dan wordt je dus opgeroepen om mee te doen aan het bevolkingsonderzoek tegen baarmoederhalskanker.

LMC: Wat een mooie foto’s van Joris! Ben jaloers op die bos met haar. En je meisje wordt ook al groot zeg!

HD: Wat een goed nieuws! Lijkt me echt heerlijk als je het nu zelf kan doen en niet meer hoeft te kolven.

Meeko: Wat raar dat senna de ogentest pas in november krijgt. Hier is het met 3 jaar dat ze die krijgen, dacht dat dat wel overal hetzelfde zou zijn. En ook met Elin pas weer met 11 maanden? Hier tussendoor ook nog met 7,5 en 9 maanden en dan met 11 maanden weer een prik.

Annie: Een loopwagentje… Moet Y nu ook al gaan lopen :P :P :P Bestaat trouwens echt he, gastouders of kdv’s die nachtopvang doen (voor bv mensen die nachtdiensten draaien). Maarre, ik zie dat niet zitten hoor Wink Ben blij als ik slaap 's nachts!

Pien: Waarom breng je het kleed niet gewoon terug en vraag je je geld terug. Lijkt mij niet echt de bedoeling dat de vulling er uit komt!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 4:04

Loopwagen/duwding of hoe je het ook wil noemen :P

Ff showen:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 33 838365

Dat activity bord kan er ook vanaf, dus lopen is nog niet persé nodig, dat mag ook over een tijdje Wink :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 4:17

Zo, net andijviestamp geprobeerd. Had toevallig uit een pakketje wat ik gekregen had een potje daarvan staan. Is vanaf 6 maanden, maar dat is hij over een paar dagen toch al.
Maar helaas, dit viel absoluut niet in de smaak. Hij keek heel vies en deed alles zijn mond weer uit, terwijl fruit er wel goed in gaat Very Happy

@ Annie. Leuke duw/loopwagen! Wij hebben deze :

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 33 Xchicco-pinguin-activity-walker-pinguin.jpg.pagespeed.ic.RynG-8WtPP

Jaja, ben helemaal vroeg, hahaha.

@ Kat, vandaar dat je dat moest laten doen. Daar ben ik nog niet zo van op de hoogte smile Fijn dat je geslaagd bent voor een winterjas. Wat voor één heb je er genomen?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 3 okt 2011 - 4:39

Smaragdje schreef:Zo, net andijviestamp geprobeerd. Had toevallig uit een pakketje wat ik gekregen had een potje daarvan staan. Is vanaf 6 maanden, maar dat is hij over een paar dagen toch al.

Haha die paar dagen. Ach het kan nog erger, maar ik denk dat mama's die bv geven minder snel overgaan op andere etenswaren.

Ik was vorige week bij het kruitvat en er was een gezin met een baby van 3 weken en een ouder kindje. Ik hoorde die moeder roepen tegen die man dat de baby een papfles moest krijgen. (ze zei dat de baby 3 weken was want dat hoorde ik) Ze kocht van die pap vanaf 6 maanden en ze stonden buiten die fles pap te maken. Dat zag ik bij de kassa. Die baby kreeg voor de kruitvat direct de papfles.

Vertel ik dit bij mijn schoonouders en dat ik het raar vond, vonden hun dit oke. Mijn schoonzusje gaf trouwens ook al met 3 maanden rijstebloem en met 5 maanden bambixpap. Hun vonden dit dus niet raar. Ik dus wel maar ach.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 5:07

Happydobby schreef:
Smaragdje schreef:Zo, net andijviestamp geprobeerd. Had toevallig uit een pakketje wat ik gekregen had een potje daarvan staan. Is vanaf 6 maanden, maar dat is hij over een paar dagen toch al.

Haha die paar dagen. Ach het kan nog erger, maar ik denk dat mama's die bv geven minder snel overgaan op andere etenswaren.

Ik was vorige week bij het kruitvat en er was een gezin met een baby van 3 weken en een ouder kindje. Ik hoorde die moeder roepen tegen die man dat de baby een papfles moest krijgen. (ze zei dat de baby 3 weken was want dat hoorde ik) Ze kocht van die pap vanaf 6 maanden en ze stonden buiten die fles pap te maken. Dat zag ik bij de kassa. Die baby kreeg voor de kruitvat direct de papfles.

Vertel ik dit bij mijn schoonouders en dat ik het raar vond, vonden hun dit oke. Mijn schoonzusje gaf trouwens ook al met 3 maanden rijstebloem en met 5 maanden bambixpap. Hun vonden dit dus niet raar. Ik dus wel maar ach.

hahaha, ach he angel Hij vond zichzelf er ook nog te jong voor hoor, aangezien hij het gelijk naar buiten werkte en heel vies keek :P

Maar met 3 weken al een papfles, vind ik persoonlijk echt nog te vroeg. Ze horen dan nog wel genoeg te hebben aan gewoon melk. Maar dat moeten ze zelf weten, ik zou dat alleen nooit doen. En dan al helemaal niet iets wat voor 6 maanden is, dan nog eerder rijstebloem die vanaf 4 maanden mag.

Laatst aangepast door Smaragdje op ma 3 okt 2011 - 5:09; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 5:08

even een vraagje aan de mama's met oudere kindjes:

Ik heb Y. net van het kdv gehaald en meneertje eet daar dus 1,5 botherham! :shock: Hij zit nu nog op 4 flessen van 180+6, maarja, met 1,5 boterham is dat wel wat veel natuurlijk en dat was het kdv met me eens, morgen krijgt hij dus 's morgens en 's avonds 180+6 en 's middags 2x 150+5 en dan gaan we vanaf woensdag naar 3 flessen (proberen dan)
Maar hoe krijg ik dat in vredesnaam voor elkaar met zo'n vreetzakkie in huis?

Ik neem even het voorbeeld van een kdv dag, want daar willen we een beetje op door gaan borduren zodat het een beetje hetzelfde blijft... De volgende dingen staan zowiezo vast:
7.00 fles
11.30 brood
18.15 groente+toetje
20.30 fles

Tussendoor is er dus nog plek voor fruit en nog 1 fles. Fruit dan rond 10.00 uur en de fles rond 13.30 uur ofzo? Vind dan alleen dat er zolang tussen de 2 flessen zit: 's morgens van fles 1 naar fles 2 zit dan 6,5 uur en van fles 2 naar fles 3 zit dan 7 uur. Verder drinkt Y. nog niets, dus tussendoor wat sap geven is nog geen succes (althans, misschien op het kdv wel, dat vraag ik morgen eens na :P)

Krijgen jullie kindjes die naar het kdv gaan ook een koekje tussendoor ofzo? Ze geven hier namelijk geen groente, vandaar dat Y. pas om 18.15 uur zijn groente krijgt, want dan zijn we thuis. Hij zou dan dus om 13.30 ongeveer zijn 2e fles hebben en dan tot 18.15 uur niets. Nou leer mij Y. kennen, die gaat dat dus mooi niet vol houden Rolling Eyes

Help! angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 ma 3 okt 2011 - 6:43

dames! ik heb weer advies nodig smile

- wanneer hebben jullie een matrasbescherming om je matras gedaan?
- wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje opgemaakt.
- en een wiegje neergezet naast je bed?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 6:46

joyce0606 schreef:dames! ik heb weer advies nodig smile

- wanneer hebben jullie een matrasbescherming om je matras gedaan?
- wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje opgemaakt.
- en een wiegje neergezet naast je bed?

-Matrasbeschermer is er met 38 weken omheen gegaan. Ik beviel met 39+5 (wel in het ziekenhuis)
-Ik had het opgemaakt zodra het kamertje klaar was. Toen Y. geboren was hebben we er schoon beddengoed opgelegd.
-Een wiegje hebben wij niet gehad. Y. ging gelijk op zijn eigen kamertje in het ledikantje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 3 okt 2011 - 6:53

joyce0606 schreef:dames! ik heb weer advies nodig smile

- wanneer hebben jullie een matrasbescherming om je matras gedaan? Met 37 weken
- wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje opgemaakt? Het wiegje had ik niet opgemaakt, want datg zou toch opnieuw gedaan worden door de kraamverzorgster was mij verteld.
- en een wiegje neergezet naast je bed? Pas na zijn geboorte. Eerst stond deze op de babykamer.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende