Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 36 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 2:38

tadaaaaaaaaaaaaaa

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 36 Foto-UQLACMGC

De 'schilderijen' zijn nog niet af. Daar moeten de teksten/woorden nog op, maar dat doe ik vrijdag. We gaan zaterdag zijn kamertje leuk maken, dus als ik het vrijdag doe weet ik zeker dat de verf droog is Wink

Op de foto lijkt het blauwer dan in het echt, in het echt is het meer turqouise.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Limburg85 di 4 okt 2011 - 2:43

Annie, leuke kleur! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat zaterdag, laat je dan ook een foto zien? Wij hebben ook wit-grijs-blauw en over een tijdje ga ik zijn kamertje ook iets veranderen, dan gaat de klamboe eraf, badje eruit, bedje anders staan dus dan moet ik ook weer nieuwe/meer aankleding.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 2:44

Limburg85 schreef:
Annie, niet bang dat 74 straks toch te klein is? Ik vind het echt lastig, ben geneigd om toch een 68 te bestellen omdat 74 tot over zijn knieën komt en zijn armpjes maar halverwege de mouw, maar hij heeft steeds van de grote groeispurten en steeds zeggen ze hij gaat nu wel wat minder groeien maar hij groeit dan juist harder :-s.

Denk dat hij er wel heel de winter mee kan doen hoor, maatje 80 was écht veels te groot. Een jas die over z'n knietjes hangt en waarvan de mouwen ruim 10cm te lang zijn is écht geen gezicht Rolling Eyes Maatje 74 zit nu boven z'n knietjes en de mouwen moet ik 1x omslaan. Winterjasjes vind ik trouwens groter vallen dan zomerjasjes. Misschien houden ze al rekening met dikke truien? :P Daarbij is 74/80 wel een maatje waar ze een tijdje in zullen zitten en waar ze niet zo snel uitgegroeid zijn als die kleine maatjes. Ze blijven niet zo snel groeien hé, althans dat is niet te hopen voor Y. want dan weegt hij straks in januari een kilo of 14 ofzo, terwijl hij dan nog 1 jaar moet worden! :shock:
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 2:47

Steep schreef:
@Annie24; Wat ben jij crea! Doeken en een kapstokje geverfd, dat zie ik mezelf nog niet doen haha! Lekker ook een weekje vakantie! Heb je nog dingen geplant staan?

Gister heb ik Y. zijn kast uitgezocht, foto's gemaakt voor op marktplaats en crea bea gedaan. Vanmorgen ben ik een slee gaan kopen (jaja, hij kan maar vast in huis zijn :P ), net nog even crea bea gedaan en dan zo nog even stofzuigen enzo.
Morgen gaan we het huis kruip/zit proof maken: stopcontacten beveiligen, box lager zetten, bedje lager zetten, noem maar op... Donderdag even op m'n werk buurten met Y. en vrijdag heb ik een trouwerij van een collega Very Happy Druk weekje dus smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 4 okt 2011 - 2:48

Annie24 schreef:
Limburg85 schreef:
Annie, niet bang dat 74 straks toch te klein is? Ik vind het echt lastig, ben geneigd om toch een 68 te bestellen omdat 74 tot over zijn knieën komt en zijn armpjes maar halverwege de mouw, maar hij heeft steeds van de grote groeispurten en steeds zeggen ze hij gaat nu wel wat minder groeien maar hij groeit dan juist harder :-s.

Denk dat hij er wel heel de winter mee kan doen hoor, maatje 80 was écht veels te groot. Een jas die over z'n knietjes hangt en waarvan de mouwen ruim 10cm te lang zijn is écht geen gezicht Rolling Eyes Maatje 74 zit nu boven z'n knietjes en de mouwen moet ik 1x omslaan. Winterjasjes vind ik trouwens groter vallen dan zomerjasjes. Misschien houden ze al rekening met dikke truien? :P Daarbij is 74/80 wel een maatje waar ze een tijdje in zullen zitten en waar ze niet zo snel uitgegroeid zijn als die kleine maatjes. Ze blijven niet zo snel groeien hé, althans dat is niet te hopen voor Y. want dan weegt hij straks in januari een kilo of 14 ofzo, terwijl hij dan nog 1 jaar moet worden! :shock:

Ik ga idd vrijdag even in de winkel maat 68 passen mits ze daar de jas natuurlijk hebben want hier is de jas maat 74 ook zo groot. Maar iedereen zegt dat ze niet zo hard blijven groeien maar juist dan krijgt R. steeds een groeispurt, die groeit wel ontzettend hard door :-(.

14 kg met 1 jaar nee daar moet je niet aan denken, S. weegt nu 16 kg en is een stuk ouder haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 2:49

Zo, die 2 even los gedaan. De rest komt vanavond of morgen, want ik was even vergeten dat ik zou stofzuigen enzo. Morgen willen we het huis kruip/zit proof gaan maken, dus dan kan het maar vast opgeruimd zijn hier Very Happy

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 4 okt 2011 - 2:50

Leuke kleur, Annie!

En niet zeuren over teveel pagina's, van jou moest ik hier meekletsen! :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 2:58

Limburg, idd bijvoeden als flesje na de bv. Is nog wat vroeg voor groente/fruit hè.

Annie, leuk kleurtje... Creatief!

Happydobby, gaat t nog goed met de bv?

Fearie, heeft D lang last gehad van de prikjes?

All, M heeft net geslapen. Heb ik eindelijk de huiskamer en keuken kunnen opruimen en poetsen. Toen werd hij wakker en ging hij huilen. Nu zit ik weer te voeden (drinkt goed aan twee kanten) hopelijk slaapt hij zometeen nog even want ik moet nog stofzuigen en dweilen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 4 okt 2011 - 3:20

@fearie, M. clusterde in de avond toen ik hem met 3 weken aan de borst had, toen moest ik hem altijd nog een flesje nageven, gisteren had hij actief 2 keer een kwartier gedronken en begon hij weer te jammeren. Jammer voor hem, heb hem zo in bed gelegd. Hij sliep ook gewoon weer door dus ik moet volhouden!
Ik ben benieuwd, heb alle kindjes (op 1 na) gezien op facebook dus die zijn niet nieuw.

@Limburg, M. heeft wel een voorkeur om naar links te kijken, draai hem altijd naar rechts als hij slaapt, net heb ik hem in de box gelegd en hij is in slaap gevallen naar rechts.
Ik hoor het devolgende keer wel en anders ga ik ook naar de fysio.
Ik moest ook de voedingen om en om geven (fles) alleen mijn vriend en ik zijn allebei rechts dus het was lastig voor beiden. Nu gaat hij aan de de borst (allebei) probleem opgelost.

Ik ga hem idd geen fles meer nageven, ga ook niet kolven voorlopig, heb een voorraad in de vriezer en ga wel weer kolven als ik ga werken.

@Kruumel, fijn dat ze langskomen, maar ze groeien niet alleen van voeding maar ook van slapen dus het is dubbel fijn dat ze even komen kijken.
Jou M. is 940 gr gegroeid in 9 weken. Mijn M was na 8 weken 1564 gr gegroeid. Een collega van me doet ook maar 1 borst per keer, maar ik was bij haar op kraambezoek en ze deed het op verzoek dus 2 en half uur later legde ze haar dochter aan de andere borst.
Hier gaat de bv goed, hij heeft in elk geval goede plasluiers. Ik moet de 19de weer naar het cb.

@Novalee, maar echte kma komt bijna niet voor, als je kindje dat hebt zit het toch helemaal onder de uitslag? Hoe gaat het kolven?
Ik eet trouwens alles, ik las op borstvoeding.com dat je niks hoeft te laten. Die site is zowiso erg handig.

@Annie, jij bent crea bea! leuk hoor.

Ik heb weer zeeën van tijd merk ik, dat kolven nam zoveel tijd in beslag, de zon schijnt ga nog maar even wandelen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 7:55

Happydobby, dat klopt maar je kunt kindjes niet met elkaar vergelijken. Mijn M was maar 5 pond bij de geboorte, dus hoefde hij in het begin minder te drinken dan een zwaarder kindje. Een bv-kindje moet 100 gram per week aankomen, dat heeft hij.

Hoe bedoel je van je collega? Dat ze elke 2,5 uur voedt?

Ik geef ook op verzoek. Overdag is dat om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 6 uur.

M slaapt overdag wel, maar niet in z'n wiegje.
Hij is ook heel beweeglijk als hij wakker is, volgens mij verbruikt hij al heel veel energie daarmee.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 8:35

Rolling Eyes

Laatst aangepast door Annie24 op di 4 okt 2011 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer di 4 okt 2011 - 9:04

Het is algemeen bekend dat kindjes die borstvoeding krijgen minder snel groeien dan kindjes die flesvoeding krijgen volgens mij.
D. woog met zijn geboorte 2605 gram en 2 weken geleden was hij 5070 gram dus 2,5 kg gegroeid in 3,5 maand. Bij mij zeiden ze ook dat ze minimaal 100/150 gram moeten groeien p.w. En toch groeit hij goed volgens het CB wel naar zijn eigen lijntje maar toch goed.

Kruumel gewoon lekker 2 borsten geven per keer en dan kijken hoe hij groeid. En ik vindt ook dat je kindjes niet met elkaar kan en kunt vergelijken. D. zijn neefje is nu 6 weken. Is geboren met 37 weken woog 2950 gram en weegt nu met zijn 6 weken 4900 gram maar hij krijgt flesvoeding. Elk kind groeit naar zijn eigen lijntje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Pien di 4 okt 2011 - 9:06

Ik vind wel dat met hetgeen wat hier gezegd word Kruumel wel erg onzeker gemaakt word, waarschijnlijk niet bewust maar ik zou persoonlijk heel erg onzeker worden! (en dan even de reactie van BB buiten beschouwing laten!)

@Kruumel, hopelijk vat jij het anders op als dat ik het doe!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Smaragdje di 4 okt 2011 - 9:10

Even snel hoor.

@ Kruumel, anders kun je ook eens kijken op www.borstvoeding.com, daarop kun je je ook voor een programma aanmelden, waarbij je de lengte en gewichten kunt invoeren van je kindje. De grafieken daar zijn echt bedoeld voor baby's die borstvoeding krijgen.
Zat namelijk net de nieuwe gegevens van J in te voeren en daar zie je wel een nette stijgende lijn in zijn lijn. Daarbij zou hij dus helemaal niet te weinig gekregen hebben (zoals ik het interpreteer), terwijl ze bij het cb gister zeiden van wel.

Laatst aangepast door Smaragdje op di 4 okt 2011 - 9:16; in totaal 2 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer di 4 okt 2011 - 9:11

Pien schreef:Ik vind wel dat met hetgeen wat hier gezegd word Kruumel wel erg onzeker gemaakt word, waarschijnlijk niet bewust maar ik zou persoonlijk heel erg onzeker worden! (en dan even de reactie van BB buiten beschouwing laten!)

@Kruumel, hopelijk vat jij het anders op als dat ik het doe!!
+1
Daarom kwam ik ook met een reactie. Want ik kreeg/krijg ditook vaak te horen zowel bij mijn dochter als nu bij D.
Niet elk kind is met 6 maanden al 7/8 kilo. S. was nog geen 6 kilo met 6 maanden. En toch is het een gezond slank meisje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:22

Mijn man en ik zijn allebei klein. Als kind waren wij ook beide smal en licht. Ik neem aan dat dit ook bij M in de genen zit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:23

Annie24 schreef: Rolling Eyes
Ik ben nu wel benieuwd wat hier stond.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 9:29

Kruumel schreef:
Annie24 schreef: Rolling Eyes
Ik ben nu wel benieuwd wat hier stond.

Dat het me verbaasde dat kindjes die bv krijgen maar 100gram aan moeten komen per maand en als vb had ik erbij gezet dat als een kindje dan 4 maanden is hij/zij ruim gezien maar 2 kilo aangekomen is als ze op die onderlijn van 100gram zitten. Bij een kindje wat niet al te zwaar zou zijn bij de geboorte zou dat dan erg weinig zijn en daar verbaasde ik me over.

Er stond ook bij dat dat niet gericht was richting jouw, maar over bv en het aankomen in het algemeen.

Blijkbaar wordt dat toch anders opgevat door sommigen, vandaar dat ik het maar weggehaald heb.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:32

Kruumel: jij bent zelf toch ook niet groot en wel mooi slank? Dan kan het toch ook dat M gewoon jouw bouw heeft?
Ik merk ook dat ik heel erg aan het vergelijken ben. Wat J drinkt moet S ook drinken enz, zeker omdat S kleiner is en het verschil volgens mij steeds groter wordt. Maar dat is natuurlijk onzin, ieder kind groeit zijn eigen lijntje.
S drinkt gewoon minder, maar is wel tevreden en alert, dus dan is het toch prima?
Ben benieuwd of 2 kanten geven verschil gaat maken.

Heeft hij nog last van zijn prikjes?

@Ego: ze hebben vandaag in een vreemd bed zelfs geslapen in de zakken! Niet veel, maar wel geslapen, heerlijk.
Had geen kolf bij me, dus heb ze aan de borst gehad en iets gekolfde bv die ik bij me had na gegeven en dat ging eigenlijk wel goed. Heb met de hand ook wel een beetje gekolft door masseren, want het bleef opeens lopen na het voeden.
Maar ben er stiekum best trots op.

Even advies nodig: zit er over te denken om een lactatiekundige te vragen eens mee te kijken als ik ze aanleg, misschien wil ik het toch nog eens proberen, allebei volledig aan de borst.
Al is kolven en dan tegelijk een fles ook wel makkelijk. Maar het kolven gaat aan de andere kant ook best wel opbreken.
Wat zouden jullie doen? Volgende maand hebben we een aantal dagen dat we veel weg zijn, als ze het dan volledig aan de borst kunnen zou het wel fijn zijn, hoef ik geen kolf mee te nemen. En vind voeden aan de borst wel heel knus.
Het is wel altijd mijn doel geweest, beide aan de borst... Maar het blijft toch een beetje dubbel, wat is handig enz.
waarom ben ik ook zo'n twijfelaar?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:34

Kruumel schreef:Mijn man en ik zijn allebei klein. Als kind waren wij ook beide smal en licht. Ik neem aan dat dit ook bij M in de genen zit.
dat zette ik net in mijn reactie haha. Maar zit op telefoon te tikken, tijdens het kolven, dus gaat niet zo snel. Dus is een beetje spuit elf reactie geworden na dit bericht Laughing

Gast
Gast

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 9:37

Meiden met oudere kindjes: wanneer gingen die over naar de vervolg autostoel?

Ik zit te twijfelen of we Y. al over moeten doen:
- de ene keer komt zijn hoofdje nog nét niet boven de mc uit en de andere keer wel. Ligt er denk ik maar net aan hoe onderuit gezakt hij in de mc zit.
- hij probeert zich met alle macht uit de mc te duwen en zet het vervolgens op een gillen omdat hij niet lekker meer zit/ligt
- hij kan inmiddels goed zitten en ook zelf in zitpositie komen: omrollen, op handen en voeten gaan staan en dan z'n billen en been omgooien zodat hij zit
- de 9 kilo is hij al voorbij
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:42

@ Annie24: Volgens mij kan hij dan al prima in een stoel.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl di 4 okt 2011 - 9:48

Kruumel schreef:Mijn man en ik zijn allebei klein. Als kind waren wij ook beide smal en licht. Ik neem aan dat dit ook bij M in de genen zit.

Dat zal idd wel zo zijn. Ieder kindje is anders en als ze bij het CB zeggen dat het goed is zal dat heus wel zo zijn. Als je bijv kijkt naar Y van Annie en D van mij, die zijn nu ongeveer even groot/zwaar terwijl Y veel kleiner was toen hij geboren werd. En toch zijn ze allebei gewoon goed gegroeid. En als je dan bijv in de tabel kijkt naar L van Tazz die was zwaarder dan D bij geboorte en is nu lichter, en ook hij groeit gewoon goed. Wat ik dus maar wil zeggen is dat je eigenlijk niet kan vergelijken. Ze maken die groeitabellen niet voor niets met meerder lijntjes.

@PM: ik zou een LK raadplegen als je ze zelf graag beide aan de borst wilt. Het scheelt waarschijnlijk ook wel wat tijd toch als je niet hoeft te kolven? Zeker als ze wat ouder worden en korter gaan drinken denk ik dat je er wel meer gemak van hebt. En als ze beide aan de borst kunnen drinken betekend toch niet dat ze dat perse altijd moeten. Dus als het dan misschien een keer makkelijker is om te kolven kan je dat toch doen? Als je weer gaat werken zullen ze tenslotte ook uit de fles moeten drinken als je er niet bent. ( toch?)
@Annie: wij hebben een beetje hetzelfde dilemma. Alleen kan D nog niet zelf gaan zitten ( of kruipen haha) in jullie geval zou ik hem denk ik wel overdoen. Als D zelf kan zitten doen we haar ook over denk ik.

@all: heb wel meegelezen vandaag maar even niet meer de puf om op de rest te reageren. Ga zo lekker m'n bedje opzoeken en probeer morgen op iedereen te reageren.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:49

PM ik ben niet echt heel slank hoor, maar ook niet stevig. Vroeger was ik wel altijd dun.

Ik heb een lactatiekundige hier gehad toen ik zo'n pijn had en niet meer durfde. Ik moest 85 euro betalen en kreeg 50 euro vergoed. Ik vond dat erg fijn, zij heeft geholpen goed aanleggen en heeft tips gegeven. Als ik nu nog vragen heb kan ik haar kostenloos mailen. Heel fijn! Ik zou zeggen 'doen'! Als het dan goed lukt zou dat ideaal zijn.

M heeft vanmiddag eerst in z'n wieg geslapen. Daarna weer gevoed en toen was hij heel hangerig en huilerig. Hij had toen 37.9 en ik wilde hem een zetpil geven maar die vloog er net zo hard uit. Toen heb ik m maar bij me gehouden. Nu heeft hij 38.7 en heb ik m een zetpil gegeven. De eerste poepte hij uit, maar de tweede zit nog.

Het drinken aan 2 borsten gaat goed. Hij drinkt net zo veel als eerst uit de ene en drinkt dan nog flink aan de tweede.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 9:54

Kruumel: wat goed van M! Dat zal best verschil gaan maken denk ik, als hij de tweede kant nog eens flink drinkt.

Ik krijg, dacht ik, 80 euro vergoed.
Heb wel 2x telefonisch contact gehad met de LK van de kraamzorg waar ik zat, die mag ik ook altijd bellen, heel fijn. Maar met aanleggen ed is het toch lastig via de telefoon Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: