Mama's met kids uit 2011
+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Mama's met kids uit 2011
Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
Dat is juist supergroot voor 29 weken!!! Snap dus niet dat jouw kindje klein is.
De oudste was bij 30 weken nog geen 1000gram en had dus een groeiachterstand van 3 weken.....dus van een zwangerschap van 27 weken.
Ik zou me over het gewicht niet zo druk maken.
Hier zeiden ze dat D. een gemiddeld kind zou worden dmv groeiecho's maar hij was met de geboorte net 2600gram.
Hij was 5 gram te zwaar om in de couvuese te moeten. Hier is de grens 2600gram
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Hier kijken ze echt naar het kind ipv gewicht, S was nog geen 5 pond natuurlijk.Bruintje Beer schreef:ProudMama schreef:Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
Dat is juist supergroot voor 29 weken!!!
De oudste was bij 30 weken nog geen 1000gram en had dus een groeiachterstand van 3 weken.....dus van een zwangerschap van 27 weken.
Ik zou me over het gewicht niet zo druk maken.
Hier zeiden ze dat D. een gemiddeld kind zou worden dmv groeiecho's maar hij was met de geboorte net 2600gram.
Hij was 5 gram te zwaar om in de couvuese te moeten. Hier is de grens 2600gram
En echo's is maar een geschat gewicht Joyce, geen zekerheid. Kleine van mijn schoonzusje werd geschat op 7 pond een week voor de bevalling, en was bij de bevalling 9.5 pond!!
Gast- Gast
ProudMama schreef:Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
misschien qua gewicht niet, maar wel qua groei, as in, hoofdje, buikje en dijbeentje. misschien dat het bij een éénling anders is? je hebt natuurlijk zo'n groeicurve. en daar valt hij onder. de gyn zei dit zelf, dus ik neem dit maar aan. dat het kleiner dan het gemiddelde wordt!
en ik vind het ook niet erg, dat het een kleintje is hoor! ik zag de bui al hangen met mijn vriend als bijna 9-ponder en 56cm
bruintje beer: nogmaals niet zo zeer in gewicht, maar in metingen. maar 1400 gram is niet supergroot hoor! tenminste niet als ik dit zo op internet lees. 1400 gram is gemiddeld.
Laatst aangepast door joyce0606 op di 20 sep 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@PM, ik zei toch dat jou jongens zwaarder zijn, M. is wel lang maar erg slank, het cb zei dat hij wel gewoon lekker groeid.
@Fearie, hoe bevald de bykay? Fijn dat je overal kan voeden, een collega van mij kan dat ook zo en dan erg onopvallend, niemand die het ziet.
Ik kon dat toen niet omdat M. niet goed aanhapte. en met een tepelhoedje is het lastig, dat gaat niet onopvallend.
@kruumel, jammer ik heb je foto's gemist, hier ligt M. vaak op schoot, hij slaapt niet veel meer, alleen snachts en smiddags gaat hij terug naar bed.
In de box is hij lekker aan het bewegen, of ik leg hem bij me op de bank als ik kolf, of ik leg hem op zijn buikje.
Maar op zijn buik is hij het snel zat.
Tip als M. in slaapt valt op je schoot en je wil hem daarna in zijn wiegje leggen, leg dan eerst zijn kontje neer en daarna pas het hoofdje, als je eerst het hoofdje neerlegt stroomt het bloed naar boven en daar worden ze wakker van.
Wat ik smiddags deed als M. moe was maar niet in zijn bedje wilde, dan ging hij in de swaddle.
@BB, lekker dat D. goed groeit, hij is wel nog erg klein toch? Zo te zien is M. even lang.
@Steep, jeetje, dat is schrikken, mijn moeder had ook ooit iets goedaardig en dat is toen met een naald leeggezogen.
Ik weet niet of ik iemand vergeten ben sorry dan.
Heb sinds vrijdag de difrax fles met s speen, jeetje wat een verschil. M. zuigt niet meer vacuum en verslikt zich ook niet meer, hij drinkt nu ook rustiger.
Ik zit met een jengelig moe kind hier dus schrijven lukt niet zosnel. M. heeft gisteren prikjes gekregen, de eerste ging nog wel maar hij spande daarna erg aan waardoor de tweede prik in een gaspande spier gezet werd.
Ik wil dus de volgende keer meeprikken zodat het tegelijk gaat in 2 ontspannen spieren.
Moest gisterenavond naar de nagym van de zwangerschapscursus en ik zag er enorm tegenop. Ik wist dat ze allemaal vaginaal waren bevallen maar alledrie ook nog binnen 7 uur, kom ik met 29 uur, een keizersnee en 5 dagen ziekenhuis.
Ik kan het helaas ook niet drooghouden dus ik was blijkbaar ook de enige die nog steeds zit te snotteren.
Ik doe dus nooit meer zo'n cursus of yoga ofzo.
Ik las ook een tip in de wij, volg een zwangerschapscursus dat bevorderd de bevalling.. dat vond ik ook niet erg leuk om te lezen.
@Fearie, hoe bevald de bykay? Fijn dat je overal kan voeden, een collega van mij kan dat ook zo en dan erg onopvallend, niemand die het ziet.
Ik kon dat toen niet omdat M. niet goed aanhapte. en met een tepelhoedje is het lastig, dat gaat niet onopvallend.
@kruumel, jammer ik heb je foto's gemist, hier ligt M. vaak op schoot, hij slaapt niet veel meer, alleen snachts en smiddags gaat hij terug naar bed.
In de box is hij lekker aan het bewegen, of ik leg hem bij me op de bank als ik kolf, of ik leg hem op zijn buikje.
Maar op zijn buik is hij het snel zat.
Tip als M. in slaapt valt op je schoot en je wil hem daarna in zijn wiegje leggen, leg dan eerst zijn kontje neer en daarna pas het hoofdje, als je eerst het hoofdje neerlegt stroomt het bloed naar boven en daar worden ze wakker van.
Wat ik smiddags deed als M. moe was maar niet in zijn bedje wilde, dan ging hij in de swaddle.
@BB, lekker dat D. goed groeit, hij is wel nog erg klein toch? Zo te zien is M. even lang.
@Steep, jeetje, dat is schrikken, mijn moeder had ook ooit iets goedaardig en dat is toen met een naald leeggezogen.
Ik weet niet of ik iemand vergeten ben sorry dan.
Heb sinds vrijdag de difrax fles met s speen, jeetje wat een verschil. M. zuigt niet meer vacuum en verslikt zich ook niet meer, hij drinkt nu ook rustiger.
Ik zit met een jengelig moe kind hier dus schrijven lukt niet zosnel. M. heeft gisteren prikjes gekregen, de eerste ging nog wel maar hij spande daarna erg aan waardoor de tweede prik in een gaspande spier gezet werd.
Ik wil dus de volgende keer meeprikken zodat het tegelijk gaat in 2 ontspannen spieren.
Moest gisterenavond naar de nagym van de zwangerschapscursus en ik zag er enorm tegenop. Ik wist dat ze allemaal vaginaal waren bevallen maar alledrie ook nog binnen 7 uur, kom ik met 29 uur, een keizersnee en 5 dagen ziekenhuis.
Ik kan het helaas ook niet drooghouden dus ik was blijkbaar ook de enige die nog steeds zit te snotteren.
Ik doe dus nooit meer zo'n cursus of yoga ofzo.
Ik las ook een tip in de wij, volg een zwangerschapscursus dat bevorderd de bevalling.. dat vond ik ook niet erg leuk om te lezen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
HD: Zijn geboortegewicht was ook maar 2605 gram. En hij heeft het al wel verdubbeld. Toch is hij al 12,5cm langer dan zijn geboortelengte.
Hij zit op de onderlijn maar dat zat hij al toen hij geboren was. Hij heeft een eigen lijntje.
Hij is met zijn 14 weken al zwaarder dan zijn grote zus was met 14 weken terwijl die zwaarder was bij haar geboorte.
Hij zit op de onderlijn maar dat zat hij al toen hij geboren was. Hij heeft een eigen lijntje.
Hij is met zijn 14 weken al zwaarder dan zijn grote zus was met 14 weken terwijl die zwaarder was bij haar geboorte.
Bruintje Beer- Kletskop
Nee, ze hanteren dezelfde curve.joyce0606 schreef:ProudMama schreef:Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
misschien qua gewicht niet, maar wel qua groei, as in, hoofdje, buikje en dijbeentje. misschien dat het bij een éénling anders is? je hebt natuurlijk zo'n groeicurve. en daar valt hij onder. de gyn zei dit zelf, dus ik neem dit maar aan. dat het kleiner dan het gemiddelde wordt!
en ik vind het ook niet erg, dat het een kleintje is hoor! ik zag de bui al hangen met mijn vriend als bijna 9-ponder en 56cm
bruintje beer: nogmaals niet zo zeer in gewicht, maar in metingen. maar 1400 gram is niet supergroot hoor! tenminste niet als ik dit zo op internet lees. 1400 gram is gemiddeld.
Het gewicht is een optelsom van schedelomtrek, buikomtrek en bovenbeen omdat ze het niet daadwerkelijk kunnen wegen. Mijn jongens hadden een gemiddelde buik, groot hoofd en korte beentjes tot de 34 weken, dus kwamen ze op dat soort gewichten. Daarna trok het wel bij, alleen de hoofdjes bleven voorlopen, vooral bij J.
Geen enkel kind groeit en ontwikkeld zich exact vlg de curve hoor, zou er niet gelijk van in de stress schieten. En vlg mij is alles onder de 7 pond kleiner als gemiddeld tegenwoordig?
Gast- Gast
joyce0606 schreef:ProudMama schreef:Bij 29 weken 1400 gram is toch niet heel klein? Bij mij zaten ze toen (29+1) op 1300 & 1600 gram.
Voor mij is dat groot omdat ik kleine kindjes heb. En ik weet dat het de metingen zijn ben heel erg goed bekend met groeiecho's die ik heb gehad van mijn dochter en zoontje. Maar toch vind ik 1400 gram nog goed voor een zwangerschap van 29 weken. Ook al gaat het bij metingen over de beentjes, hoofdje en buikje Maar toch nemen ze dan met dit alles het gemiddelde en dat is dus die 1400gram wat jouw kindje zou wegen.
Maar goed het daadwerkelijke gewicht zou je zien als het eenmaal geboren is. Hier werd D. op gemiddeld geschat dmv. groeiecho's maar hij was zelfs nog lichter dan zijn zus.
Dus groeiecho zeggen eigenlijk niks.
Bruintje Beer- Kletskop
nee ik staar mij er ook niet blind op hoor! en stressen doe ik er al helemaal niet over.
het is meer, dat ik deze echo kreeg, omdat hij zou achterlopen vanwege mijn nier problemen.uiteindelijk blijkt het dus mee te vallen. bij de vorige echo liep ik 2 weken achter terwijl ik altijd een week voor liep (dus 3 weken achter). dit is dus al aardig bij getrokken. over 4 weken wordt er nogmaals gekeken, en ook nog goed naar het hartje. hij mag van mij lekker door groeien, zodat het mij niet zo tegen staat mocht hij met 37 weken gehaalt worden.
het is meer, dat ik deze echo kreeg, omdat hij zou achterlopen vanwege mijn nier problemen.uiteindelijk blijkt het dus mee te vallen. bij de vorige echo liep ik 2 weken achter terwijl ik altijd een week voor liep (dus 3 weken achter). dit is dus al aardig bij getrokken. over 4 weken wordt er nogmaals gekeken, en ook nog goed naar het hartje. hij mag van mij lekker door groeien, zodat het mij niet zo tegen staat mocht hij met 37 weken gehaalt worden.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Heb net de Flexishield van Ameda binnen gekregen, kreeg best last van het vele kolven. Dit is echt een stuk comfortabeler zo de eerste keer, hoef het ook niet meer vast te houden.
Goede uitvinding wat mij betreft!
Gast- Gast
Hield jij tot nu toe de kolven steeds vast? Misschien heb je wat aan dit topic:ProudMama schreef:Heb net de Flexishield van Ameda binnen gekregen, kreeg best last van het vele kolven. Dit is echt een stuk comfortabeler zo de eerste keer, hoef het ook niet meer vast te houden.
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=58002&topic_view=flat
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ja, meestal met 1 hand en dan met mijn arm over de andere, maar die randen gingen dan helemaal in mijn borsten staan.Novalee schreef:Hield jij tot nu toe de kolven steeds vast? Misschien heb je wat aan dit topic:ProudMama schreef:Heb net de Flexishield van Ameda binnen gekregen, kreeg best last van het vele kolven. Dit is echt een stuk comfortabeler zo de eerste keer, hoef het ook niet meer vast te houden.
Dit is zacht, dus geen randen meer!
Gast- Gast
L.evi liep ook telkens achter qua groei, zo'n 3 weken, in de curve hing hij onderaan de p5 lijn. De gynaecoloog gaf aan dat, mocht ik de 40 weken halen, hij tegen de 6 pond zou wegen. Nou, meneer is met 39 weken geboren en woog 2700 gram. Hebben ze goed ingeschat dus! :-)
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Ik heb op de dag van de bevalling nog een echo gekregen in het ziekenhuis. Op basis daarvan schatte de gynaecoloog ons meisje op 3475 gram. Maar dit moest ik met een hele flinke korrel zout nemen zei hij. Vijf uur later werd N. geboren en woog ze 3490 gramLaced schreef:L.evi liep ook telkens achter qua groei, zo'n 3 weken, in de curve hing hij onderaan de p5 lijn. De gynaecoloog gaf aan dat, mocht ik de 40 weken halen, hij tegen de 6 pond zou wegen. Nou, meneer is met 39 weken geboren en woog 2700 gram. Hebben ze goed ingeschat dus! :-)
Novalee- Kletskop
Bij mij klopte het ook bijna tot op de gram, maar heb dan ook vanaf 24 weken heel veel groeiecho's gehad.
Gast- Gast
Ik hield ze eerst ook steeds vast totdat ik dat topic tegenkwam. Wat een verademing zeg! Kon eindelijk iets anders doen tijdens het kolven dan alleen tv kijken zonder te kunnen zappen.ProudMama schreef:Ja, meestal met 1 hand en dan met mijn arm over de andere, maar die randen gingen dan helemaal in mijn borsten staan.Novalee schreef:Hield jij tot nu toe de kolven steeds vast? Misschien heb je wat aan dit topic:ProudMama schreef:Heb net de Flexishield van Ameda binnen gekregen, kreeg best last van het vele kolven. Dit is echt een stuk comfortabeler zo de eerste keer, hoef het ook niet meer vast te houden.
Dit is zacht, dus geen randen meer!
Novalee- Kletskop
Ik forum meestal tijdens het kolven haha! Overdag op mijn minilaptop, s nachts via mijn mobiel
Gast- Gast
Ik zit nu altijd op de Ipad, meestal wat bijlezen op het forum. 's Nachts, als het hier rustig is, speel ik een potje patience op de ipad. Dat heb ik inmiddels zoveel gedaan dat ik bang ben voor een Pavlov-reactie
Novalee- Kletskop
Maar ben jij aan het lijnen? Je ticker? Of val je gewoon af door de borstvoeding?
Gast- Gast
Jeetje dames wat gaan we snel. Ik kijk even een paar uurtjes niet en er zijn meteen 3 pagina's bij
@ Pien, fijn te horen dat het weer beter gaat met E. En helemaal mooi dat jij je ook weer goed voelt, geniet er echt van he !
@ Kruumel, kan best zijn dat M graag bij jullie ligt, als dat voor hem werkt en hij dan lekker slaapt zou ik het gewoon volhouden. Misschien af en toe toch nog even in bed leggen, anders wordt het als ie ouder is gewenning en ben je misschien erg druk met het weer afleren.
Houdt M. zijn hoofdje ook al zo goed omhoog tijdens het boeren? D. kijkt hier altijd al heel wijs de wereld in, echt een schattig gezicht.
@ BB, fijn te horen dat ze op het CB weer tevreden waren. Hij groeit goed zeg ! En wat fijn dat ie zich tijdens de prikjes goed heeft gehouden, kan me helemaal voorstellen dat je een trotse mama bent
@ Smaragdje, wat goed dat je zoontje de hele nacht op zijn kamertje heeft doorgeslapen en zelfs na de ochtend voeding opnieuw. Hoe vind mama het?
@ VC, spannend zeg, de eerste sollicitatie is de deur uit. Ben benieuwd of je er wat van hoort, hoop het wel voor je. Goed trouwens dat D. tot 6 uur door heeft geslapen, slaapt ze normaal niet de nacht door? Zijn jullie tv en droger al bezorgd? En past de tv op het kastje
@ PM,
@ Steep, ik gebruik een hydrofiele luier of monddoekje om er even overheen te gooien. Ken het probleem trouwens van het lekken, wordt nu gelukkig minder en kan zonder bh slapen, met bh slapen kan bijna niet. Ik slaap op mijn zijn en dan valt mijn borst uit mijn bh met als gevolg dat als ik lek alles nog steeds nat is.
Heb je ondertussen al uitslag van de HA over je tumor?
@ HD, heb zo straks de bykay ff gebruikt. Mijn vriend vond het een doodeng ding haha, D. moet om 4 uur gevoed worden, dus daarna ga ik weer ff kijken of het lukt. Ik voed links ook met een tepelhoedje en dat kan zeker niet onopvallend, probeer dan meestal zo uit te komen dat als ik ergens anders moet voeden dat ik rechts voed. Dat is het makkelijkst.
Had je hiervoor een avent-fles? Wij hebben laatst de difraxfles gebruikt en dat was een drama, D. kon de lading melk niet aan en spoog alles weer uit (het kwam er met een straal van 30 cm vooruit gewoon weer uit, alles zat eronder - wat een smeerboel haha). We zijn dus nu weer terug bij Avent.
Hebben ze niet 2 prikken tegelijk gedaan bij M.? Dat werd mij gezegd, dat ze het tegelijk doen in beide beentjes.
Mbt je nagym, het maakt toch helemaal niet uit als je zit te snotteren. Je kon er niets aan doen en het is nu eenmaal zo gelopen, misschien is het juist goed om er even over te praten met anderen en ff lekker te snotteren, lucht ook op he
@ Novalee, ik zit ook altijd met mijn mobiel op Yes. Alleen typen gaat niet altijd even handig met 1 hand haha.
@ All, D. heeft vannacht 6 uur tussen zijn voedingen gehad en bijna 5.5 uur geslapen. Dat was wel ff wennen, ik was namelijk om 3 uur wakker en D. gaf geen kick, ben dus weer in slaap gevallen. Vandaag eens even grote schoonmaak gedaan op de bovenverdieping, vanavond nog ff de benedenverdieping aanpakken en dan is alles weer schoon.
@ Pien, fijn te horen dat het weer beter gaat met E. En helemaal mooi dat jij je ook weer goed voelt, geniet er echt van he !
@ Kruumel, kan best zijn dat M graag bij jullie ligt, als dat voor hem werkt en hij dan lekker slaapt zou ik het gewoon volhouden. Misschien af en toe toch nog even in bed leggen, anders wordt het als ie ouder is gewenning en ben je misschien erg druk met het weer afleren.
Houdt M. zijn hoofdje ook al zo goed omhoog tijdens het boeren? D. kijkt hier altijd al heel wijs de wereld in, echt een schattig gezicht.
@ BB, fijn te horen dat ze op het CB weer tevreden waren. Hij groeit goed zeg ! En wat fijn dat ie zich tijdens de prikjes goed heeft gehouden, kan me helemaal voorstellen dat je een trotse mama bent
@ Smaragdje, wat goed dat je zoontje de hele nacht op zijn kamertje heeft doorgeslapen en zelfs na de ochtend voeding opnieuw. Hoe vind mama het?
@ VC, spannend zeg, de eerste sollicitatie is de deur uit. Ben benieuwd of je er wat van hoort, hoop het wel voor je. Goed trouwens dat D. tot 6 uur door heeft geslapen, slaapt ze normaal niet de nacht door? Zijn jullie tv en droger al bezorgd? En past de tv op het kastje
@ PM,
@ Steep, ik gebruik een hydrofiele luier of monddoekje om er even overheen te gooien. Ken het probleem trouwens van het lekken, wordt nu gelukkig minder en kan zonder bh slapen, met bh slapen kan bijna niet. Ik slaap op mijn zijn en dan valt mijn borst uit mijn bh met als gevolg dat als ik lek alles nog steeds nat is.
Heb je ondertussen al uitslag van de HA over je tumor?
@ HD, heb zo straks de bykay ff gebruikt. Mijn vriend vond het een doodeng ding haha, D. moet om 4 uur gevoed worden, dus daarna ga ik weer ff kijken of het lukt. Ik voed links ook met een tepelhoedje en dat kan zeker niet onopvallend, probeer dan meestal zo uit te komen dat als ik ergens anders moet voeden dat ik rechts voed. Dat is het makkelijkst.
Had je hiervoor een avent-fles? Wij hebben laatst de difraxfles gebruikt en dat was een drama, D. kon de lading melk niet aan en spoog alles weer uit (het kwam er met een straal van 30 cm vooruit gewoon weer uit, alles zat eronder - wat een smeerboel haha). We zijn dus nu weer terug bij Avent.
Hebben ze niet 2 prikken tegelijk gedaan bij M.? Dat werd mij gezegd, dat ze het tegelijk doen in beide beentjes.
Mbt je nagym, het maakt toch helemaal niet uit als je zit te snotteren. Je kon er niets aan doen en het is nu eenmaal zo gelopen, misschien is het juist goed om er even over te praten met anderen en ff lekker te snotteren, lucht ook op he
@ Novalee, ik zit ook altijd met mijn mobiel op Yes. Alleen typen gaat niet altijd even handig met 1 hand haha.
@ All, D. heeft vannacht 6 uur tussen zijn voedingen gehad en bijna 5.5 uur geslapen. Dat was wel ff wennen, ik was namelijk om 3 uur wakker en D. gaf geen kick, ben dus weer in slaap gevallen. Vandaag eens even grote schoonmaak gedaan op de bovenverdieping, vanavond nog ff de benedenverdieping aanpakken en dan is alles weer schoon.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
@Pm, wat is flexischield?, heb je een link? wij hebben dezelfde kolf toch?. Ik kolf nu 5 keer per dag en dan kolf ik zo'n 750 a 800 cc per dag. Dat is nu voldoende en vries de rest in.
Ik hou de schilden ook met 1 hand vast zodat ik kan internetten, kan lezen of tv kijken.
Ach kolven is zo klaar.
Hoeveel kolf je nu per dag?
@Novalee, leuk maar ik heb geen voedingsBH die past, en om nou ook weer bh's te gaan kopen. ik blijf bezig.
Hoeveel en vaak kolf je nu per dag?
@Fearie, ik vond de draagdoek eerst ook eng maar je went eraan haha.
Bij mij prikte ze alleen en dus 1 been tegelijk, als ze het de volgende keer weer alleen wil doen dan wil ik tegelijk prikken met haar.
Tja met die cursus, het verbaasde me eerlijk gezegd dat ik de enige was die blijkbaar erg emo ervan ben, het is toch niet niks.
Ik slaap nu met lilipadz, geen bh en geen nat bed meer.
Voor de dames die kolven hoelang willen jullie dit gaan volhouden.
Ik hou de schilden ook met 1 hand vast zodat ik kan internetten, kan lezen of tv kijken.
Ach kolven is zo klaar.
Hoeveel kolf je nu per dag?
@Novalee, leuk maar ik heb geen voedingsBH die past, en om nou ook weer bh's te gaan kopen. ik blijf bezig.
Hoeveel en vaak kolf je nu per dag?
@Fearie, ik vond de draagdoek eerst ook eng maar je went eraan haha.
Bij mij prikte ze alleen en dus 1 been tegelijk, als ze het de volgende keer weer alleen wil doen dan wil ik tegelijk prikken met haar.
Tja met die cursus, het verbaasde me eerlijk gezegd dat ik de enige was die blijkbaar erg emo ervan ben, het is toch niet niks.
Ik slaap nu met lilipadz, geen bh en geen nat bed meer.
Voor de dames die kolven hoelang willen jullie dit gaan volhouden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
@HD: http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html , en dan een stukje vanaf onderen staat het Flexishield. Heb ook de breastflow flessen gekocht, maar vind de Medela speen toch fijner zo na de eerste keer, deze zuigen snel vacuum.
Maar goed, bij Medela kost een nieuwe speen 13,95, deze kosten maar 2,99 voor 2. Iedere maand 2x 13,95 is een beetje te gek.
Misschien draai ik de speen wel te vast op de fles ofzo, eens even goed naar kijken.
Ik kolf eigenlijk alle voedingen, dus rond de 1700cc per 24 uur. 1x in de ongeveer 3 dagen krijgen ze een keer fles omdat ik te kort heb en de voorraad op is.
Ik wil het proberen vol te houden tot 6 maanden volledig, daarna combineren. We zien wel of het lukt.
Maar goed, bij Medela kost een nieuwe speen 13,95, deze kosten maar 2,99 voor 2. Iedere maand 2x 13,95 is een beetje te gek.
Misschien draai ik de speen wel te vast op de fles ofzo, eens even goed naar kijken.
Ik kolf eigenlijk alle voedingen, dus rond de 1700cc per 24 uur. 1x in de ongeveer 3 dagen krijgen ze een keer fles omdat ik te kort heb en de voorraad op is.
Ik wil het proberen vol te houden tot 6 maanden volledig, daarna combineren. We zien wel of het lukt.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ja?Fearie schreef:@ PM,
Haha, ik wou blijkbaar wat zeggen en niet gedaan en nu weet ik niet meer.
@ HD, ik wil 6 maanden bv geven en dus gedeeltelijk afkolven. Als het daarna nog steeds loopt en goed gaat, wil ik het misschien wel tot een jaar proberen vol te houden. Ben je tevreden over die lilipadz?
Denk wel dat ik straks als het goed gaat blij ben met die draagdoek, niemand in mijn omgeving heeft zo'n ding maar het lijkt me erg handig.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Die 13 kg is inclusief het gewicht van de bevalling zelf. Dat was zo'n zes kilo. De rest is er af door de borstvoeding en een beetje opletten. Echt lijnen mag niet dus dat doe ik natuurlijk niet. Maar ik probeer wel op te letten met wat ik eet. Niet qua hoeveelheid, want gisteren had ik de hele dag honger en daar geef ik dan ook wel aan toe. Het gevolg: 9 boterhammen, 2 plakken ontbijtkoek, 2 appels, een flink bord avondeten (waaronder zo'n 300 gram groente), een stukje zelfgebakken brownie en 's avonds nog wat borrelnootjes . Nu was gister wel een extreme dag, maar lijnen doe ik dus zeker niet. Ik probeer gewoon gezonde dingen te nemen en vaak een stuk te wandelen met de wagen.ProudMama schreef:
Maar ben jij aan het lijnen? Je ticker? Of val je gewoon af door de borstvoeding?
HD, ik had al een voedingsbeha dus dan zijn die houdingen wel handig. Aan het eind van de zwangerschap had ik nog steeds een kleine C, inmiddels ben ik uit m'n D gegroeid Een nieuwe beha heb ik dus sowieso wel nodig en ik denk dat ik weer een voedingsbeha koop. Vind dat nu wel praktisch, en ik hoop in de toekomst wel borstvoeding te kunnen geven aan een volgend kindje. Ik kolf nu om 8, 11, 14, 17, 20 en 23 uur. En dan ga ik er 's nachts een keer uit, de bedoeling is om 3 uur, maar ik slaap vaak door de wekker heen en word dan om 4 uur wakker. Qua hoeveelhied wisselt het iets, 's nachts en om 8 uur zit ik rond de 200, overdag meestal 130. Maar vandaag had ik ook een keer maar 80. Al zat er toen ook nog geen 2 uur tussen de kolfbeurten en had ik eigenlijk te weinig gedronken tot dan toe.
Laatst aangepast door Novalee op di 20 sep 2011 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee- Kletskop
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids uit 2011
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: