Mama's met kids uit 2011
+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Mama's met kids uit 2011
Haha, hij heeft best een lange nek. Als ik hem vast heb om te boeren, dan gaat hij z'n hoofd omhoog doen, dan heeft hij best een lange smalle nek.ProudMama schreef:@Kruumel: Wat een schatje! En hij heeft een nek Die zijn hier al een tijdje niet meer zichtbaar
M. komt overdag ongeveer om de 3/4 uur en 's nachts na 6/7 uur, en ik geef steeds 1 borst. De borst die 's ochtends aan de beurt is is dus al heel lang niet meer geweest, die lijkt dan ook net van beton, dan lek ik ook terwijl ik normaal nooit lek.
Gast- Gast
even een vraagje aan de ervaren dames hier
ik krijg vast nog wel gesprek met mijn gyn over de bevalling hoe en wat maar ben toch wel benieuwd hoe het bij jullie is verlopen en dan doel ik op een ziekenhuisbevalling met indicatie. (niet ingeplanned)
- Wanneer mocht je komen? moet je eerst weeën hebben, of mocht je bij gerommel al komen?
- hoe ben je naar het ziekenhuis gegaan? mijn man heeft geen rijbewijs, en wij wonen ongeveer 30 min rijden van het ziekenhuis als ik zelf rij. (met ambulance natuurlijk een stuk rapper). iemand hetzelfde meegemaakt? hebben jullie de ambulance gebeld of mag dat niet?
moet een kindje die qua groei onder het gemiddelde zit en met 36/37 weken geboren wordt, nog in de couveuse of is dit maar net hoe het kindje het doet ?
ik krijg vast nog wel gesprek met mijn gyn over de bevalling hoe en wat maar ben toch wel benieuwd hoe het bij jullie is verlopen en dan doel ik op een ziekenhuisbevalling met indicatie. (niet ingeplanned)
- Wanneer mocht je komen? moet je eerst weeën hebben, of mocht je bij gerommel al komen?
- hoe ben je naar het ziekenhuis gegaan? mijn man heeft geen rijbewijs, en wij wonen ongeveer 30 min rijden van het ziekenhuis als ik zelf rij. (met ambulance natuurlijk een stuk rapper). iemand hetzelfde meegemaakt? hebben jullie de ambulance gebeld of mag dat niet?
moet een kindje die qua groei onder het gemiddelde zit en met 36/37 weken geboren wordt, nog in de couveuse of is dit maar net hoe het kindje het doet ?
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Joyce: Vaak is het ook het beleid van het ziekenhuis waar het vanaf hangt. Ik kreeg bijv een belkaartje, daar stond precies op wanneer ik moest bellen.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Joyce: Vaak is het ook het beleid van het ziekenhuis waar het vanaf hangt. Ik kreeg bijv een belkaartje, daar stond precies op wanneer ik moest bellen.
ja ik snap dat elk ziekenhuis zo zijn protocol heeft, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen/verhalen.
joyce0606- Kletskop
Ik moest bellen bij iedere wee aangezien ik met 26 weken bijna bevallen ben en hele korte cervix lengte had.
Maar vlg het kaartje moest je bellen als je regelmatige weeen had om de 5 min bij de eerste na de 37 weken. Voor de 37 weken altijd bellen als het niet afzakte.
Maar vlg het kaartje moest je bellen als je regelmatige weeen had om de 5 min bij de eerste na de 37 weken. Voor de 37 weken altijd bellen als het niet afzakte.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik moest bellen bij iedere wee aangezien ik met 26 weken bijna bevallen ben en hele korte cervix lengte had.
oke, duidelijk, het is nog maar de vraag of ik de 37 weken ga halen!
joyce0606- Kletskop
Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
M moest erin omdat hij net onder de grens zat met zijn 2510 gram. Maar mocht er de volgende dag al uit.
Ik denk niet dat je 'zomaar' een ambulance mag bellen omdat je man geen rijbewijs heeft. Maar misschien kan je vk rijden als zij bij jou aan huis is gekomen om te kijken hoever je bent.
M moest erin omdat hij net onder de grens zat met zijn 2510 gram. Maar mocht er de volgende dag al uit.
Ik denk niet dat je 'zomaar' een ambulance mag bellen omdat je man geen rijbewijs heeft. Maar misschien kan je vk rijden als zij bij jou aan huis is gekomen om te kijken hoever je bent.
Gast- Gast
Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
ik loop niet meer bij de VK, ik ben volledig overgenomen door het ziekenhuis, de vk heeft niet gezegt dat zij alsnog komen controleren op het moment als het zo ver is.
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
ik loop niet meer bij de VK, ik ben volledig overgenomen door het ziekenhuis, de vk heeft niet gezegt dat zij alsnog komen controleren op het moment als het zo ver is.
Kan je niet iemand anders laten rijden dan ( ouders, broer,zus, buurman oid?) Met flinke wee-en zelf 30 min naar het ziekenhuis gaan rijden lijkt me niet zo'n goed idee.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:joyce0606 schreef:Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
Kan je niet iemand anders laten rijden dan ( ouders, broer,zus, buurman oid?) Met flinke wee-en zelf 30 min naar het ziekenhuis gaan rijden lijkt me niet zo'n goed idee.
+1.
Ik was nooit in het ziekenhuis aangekomen als ik zelf had moeten rijden...
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Joyce ik wist niet dat je niet meer bij de vk was.
Ik denk toch dat het bij jezelf ligt. Zoals de andere dames al zeggen... Kan niemand anders rijden? Lijkt me niet verstandig zelf te gaan rijden. Denk dat er dan ongelukken komen als ik even van mezelf uitga toen ik weeen had.
Ik denk toch dat het bij jezelf ligt. Zoals de andere dames al zeggen... Kan niemand anders rijden? Lijkt me niet verstandig zelf te gaan rijden. Denk dat er dan ongelukken komen als ik even van mezelf uitga toen ik weeen had.
Gast- Gast
Vancity_girl schreef:joyce0606 schreef:Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
daarom vroeg ik me ook af, wanneer je naar het ziekenhuis mag. het scenario nu is, dat ik ingeleidt ga worden rond de 37 weken. maar goed de kleine kan zich natuurlijk altijd eerder aandienen en dan kan ik zelf nog wel rijden.
broer/zus hebben geen rijbewijs. buren zijn in de 80 (lijkt mij geen goed idee ) mijn hele schoonfamilie woont uur rijden vanaf hier. mijn moeder maakt brokken van de stress, mijn vader is eventueel wel een optie. (als zijn werk opgevangen kan worden, want hij werkt in een gevangenis en daar kan je niet weglopen voordat er iemand anders aanwezig is). ik denk dat ik het maar op zijn beloop moet laten haha
joyce0606- Kletskop
Of wel... Met de ambulanceTheezakje13 schreef:Vancity_girl schreef:joyce0606 schreef:Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
+1.
Gast- Gast
Kruumel schreef:Joyce ik wist niet dat je niet meer bij de vk was.
+1
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Waarom zou je de 37 weken niet halen dan?
Bij ons hangt couveuse eraf hoe ze het doen. S deed het prima ondanks dat hij geboren is met 35+6 en 2495 woog, dus mocht gewoon bij mij blijven.
J had een moeilijkere start dus heeft nachtje aan de beademing gelegen.
Bij ons hangt couveuse eraf hoe ze het doen. S deed het prima ondanks dat hij geboren is met 35+6 en 2495 woog, dus mocht gewoon bij mij blijven.
J had een moeilijkere start dus heeft nachtje aan de beademing gelegen.
Gast- Gast
Kruumel schreef:Of wel... Met de ambulanceTheezakje13 schreef:Vancity_girl schreef:joyce0606 schreef:Kruumel schreef:Joyce bij ons zkh zit er gewoon een grens aan gewicht bij geboorte. Zit je kindje onder de grens moet hij gewoon de couveuse in en kijken ze dan hoe hij het doet.
+1.
Maar dan is er vast meer aan de hand geweest dan alleen bevallen. Auto zal dan ergens in de kreukels hebben gelegen..
Theezakje13- Prater
Vlg mij kan je in zo'n geval wel een ambulance krijgen maar zijn de kosten voor jezelf als het geen spoed is (dus rommelen ipv serieus het begin van de bevalling)
En gewoon een taxi bellen?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Vlg mij kan je in zo'n geval wel een ambulance krijgen maar zijn de kosten voor jezelf als het geen spoed is.
denk je dat de taxi daar op zit te wachten, een puffende/lekkende vrouw achterin hahaha!
en een bevalling, is toch wel soort van spoed....tis niet dat je het nog even binnen kan houden een paar dagen...
met mijn nieren ben ik ook met de spoed ambulance afgevoerd... ik was dan wel doodziek...maar het was niet zo dat ik geen uur later binnen had kunnen komen.
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:ProudMama schreef:Vlg mij kan je in zo'n geval wel een ambulance krijgen maar zijn de kosten voor jezelf als het geen spoed is.
denk je dat de taxi daar op zit te wachten, een puffende/lekkende vrouw achterin hahaha!
en een bevalling, is toch wel soort van spoed....tis niet dat je het nog even binnen kan houden een paar dagen...
Gewoon een matje op de zitting die in je kraampakket zitten.
Hebben wij bij onze auto ook gedaan. Ofja, de verloskundige, dat was wel het laatste waar ik aan dacht op dat moment.
Theezakje13- Prater
Je nieren is iets anders als dat het rommelt he?!
Ik ben ook naar Veldhoven gebracht per ambulance, en ging in eigen auto terug. Op de heenweg was het spoed en lag ik aan de apparatuur, daarna niet meer. Dus wordt je niet met de ambulance teruggebracht.
Ik ben ook naar Veldhoven gebracht per ambulance, en ging in eigen auto terug. Op de heenweg was het spoed en lag ik aan de apparatuur, daarna niet meer. Dus wordt je niet met de ambulance teruggebracht.
Gast- Gast
Theezakje13 schreef:joyce0606 schreef:ProudMama schreef:Vlg mij kan je in zo'n geval wel een ambulance krijgen maar zijn de kosten voor jezelf als het geen spoed is.
Gewoon een matje op de zitting die in je kraampakket zitten.
Hebben wij bij onze auto ook gedaan. Ofja, de verloskundige, dat was wel het laatste waar ik aan dacht op dat moment.
ja zo'n matje had ik inderdaad ook bedacht, mocht ik door iemand weggebracht worden. de vk kan dus niet..
joyce0606- Kletskop
Zou er dan nog wel een vuilniszak onder leggen hoor, onder het matje. Als je vliezen in 1x breken...
En zorg voor de terugweg ook voor een matje als je een eind moet rijden!
Maar waarom bel je niet even de poli met die vraag? Heb je gelijk een antwoord!!
En zorg voor de terugweg ook voor een matje als je een eind moet rijden!
Maar waarom bel je niet even de poli met die vraag? Heb je gelijk een antwoord!!
Gast- Gast
ProudMama schreef:Je nieren is iets anders als dat het rommelt he?!
ja is zo!, maar dan ga ik even vanuit dat je al redelijk wat weeën heb....
nee ik moest ook zelf terug...gelukkig opgehaalt...ik ging er net zo verrot uit dan dat ik erin ging.
ja, ik was meer nieuwsgierig naar jullie ervaringen, ik heb over 2 weken weer consult, dus zal vast wel ter sprake komen....
misschien ligt er wel al een hoop sneeuw, laat ik mijn man me wel trekken op de slee
Laatst aangepast door joyce0606 op di 20 sep 2011 - 1:08; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606- Kletskop
Zie in je onderschrift dat het hartje nu goed was, wat fijn meis!!
Gast- Gast
joyce0606 schreef:ProudMama schreef:Je nieren is iets anders als dat het rommelt he?!
ja is zo!, maar dan ga ik even vanuit dat je al redelijk wat weeën heb....
nee ik moest ook zelf terug...gelukkig opgehaalt...ik ging er net zo verrot uit dan dat ik erin ging.
ja, ik was meer nieuwsgierig naar jullie ervaringen, ik heb over 2 weken weer consult, dus zal vast wel ter sprake komen....
misschien ligt er wel al een hoop sneeuw, laat ik mijn man me wel trekken op de slee
ja hartje was nu goed. maar krijg nog wel extra toezicht om het in de gaten te houden. het is een moment opname....maar het zag er gewoon goed uit....het wordt wel een kleintje, omdat hij onder het gemiddelde zit met de groei! maar de verhoudingen zijn prima!
joyce0606- Kletskop
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids uit 2011
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: