Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 5:36

@Novalee: Welkom, leuk!!

De eerste dag alleen zag ik ook zo tegenop, maar heb het gered hoor, het komt echt goed, wees maar niet bang Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje zo 14 aug 2011 - 6:18

@ Novalee, welkom! Wat fijn dat jouw vriend nu pas weer hoeft te gaan werken! Gaat vast goedkomen! Mooi meisje trouwens, zag net de foto's!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sheila123 zo 14 aug 2011 - 7:05

Welkom Novalee!!! Ik ga even bijlezen meiden dus reageer zo weer verder..
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  sheila123 zo 14 aug 2011 - 7:29

Liadan,fijn dat de bakfiets bevalt!! En wat goed van K. dat hij omgerold is!!! Bij F. zit het eraan te komen (beide kanten) Wat staat er trouwens een onwijs lief filmpje van je meisje op hyves. Zo lief zingen. Lijkt mijn J. wel smile

BB,gefeliciteerd met je nichtje!

Kruumel,wat balen van die blaasontsteking,gaat het nu wat beter?

PM,ik vind het knap hoor dat je bv geeft aan de jongens. Ik vind het al vrij intensief met 1 kindje al moet ik zeggen dat het naar mate ze ouder worden gelukkig steeds makkelijker gaat. Als je het volhoud met kolven en dat niet te zwaar vind zou ik het zeker blijven doen. Je zit al zwaar in de kosten met een tweeling lijkt me! Petje af voor je!! Je doet het super hoor!

Limburg,ja het cb....met J. was het altijd al zeuren dat ze te kort was en zo. Maar ik kan niet zo heel goed met de arts. De keer dat ik bij de wvk moet is het al stukken beter die vrouw is wat tactischer in bepaalde dingen onder woorden brengen. De arts geeft me altijd het gevoel dat ik het gewoon niet goed doe. Het is mijn 2e kindje en dan steeds van die domme opmerkingen maken of ik haar wel genoeg aanleg enz. Ze geeft daarbij ook nog eens geen tips. Heb ik ook niet nodig want doe er al alles aan: als ze slecht drinkt nakolven zodat mijn borsten goed leeg gaan,soms tussentijds kolven (moet ik al doen omdat ik flesjes melk moet sparen voor als ik straks aan het werk ga op de markt) Ach ja zien het volgende keer wel. Ga wel steeds even met haar op de weegschaal bij mijn moeder die een digitale heeft. Dan kan ik het een beetje zien of ze groeit. Fijn dat alles zo goed gaat met je mannetje! Geniet lekker van jullie vakantie!

Kat,ik hoop dat je nog meer reacties krijgt op het gastouderschap! Fijn dat er in ieder geval al 2 reacties zijn binnen gekomen!

Tazz,pittig weekje heb je achter de rug zeg! Jeetje dat je dat volhoud met 2 kids! Zielig dat ze ziek zijn Sad Beterschap voor ze!! Lief filmpje van L.!!!

Novalee,succes de eerste dag alleen!! Gaat vast goed komen met jou en je meisje!!

Smargdje,hoe doet je mannetje het nu op 4 voedingen op een dag? Wat goed dat hij dat zelf regelt! Hier werd er door de oudste altijd veel keren op een dag gedronken en F. doet het ook. Dus zit soms wel aan 8 voedingen nog en 1 a 2 keer s'nachts..

Happydobby,hoe gaat het nu met de borstvoeding nu je wat extra hebt gekolfd? Hier is het de dag erna al gelijk te merken!

Zooo nu heb ik volgens mij iedereen gehad!! Vandaag nog wat visite gehad voor J.'s verjaardag. F. heeft heel veel geslapen vandaag: vanmorgen 2 uur,vanmiddag 2 uur en om 3 uur ging ze er weer in en werd ze pas tegen half 7 wakker!! Durfde zowat niet te gaan kijken ben zo'n schijterd daarin. Maar ze had het gewoon even nodig! Laatste week had ik het idee dat ze in een sprong zat,wilde graag bij me zijn. Wat slechter drinken. Minder slapen (korte tukjes) maar nu kwam ze van bed en gelijk zo goed drinken!! Dus ben helemaal blij,geeft altijd een lekker gevoel weer! Zo verder een relaxed avondje,denk even verder met de plakboeken van de dames en lekker laptoppen!!

sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 8:06

Kat1980, dat was inderdaad erg schrikken... toen ik m eindelijk hoorde kreunen dacht ik echt "oh, hij is er nog!" Dat was zo eng... het leek ook zo lang te duren.

Limburg, ik vind de kraamvisite ook leuk, en iedereen blijft ook gewoon kort. Maar bij ons loopt iedereen zo binnen (schoonouders, schoonbroer, etc) dat vind ik soms wel vervelend. Ik wil ook wel eens effe rust.
Ja, de antibiotica werkt al.. ik heb geen koorts gekregen, en ik kan weer beter uitplassen. De buikkramp is ook minder, maar ik denk dat dat door de ontlasting komt.
Ja, M is ook een kleintje.. hij was 2510 gram bij de geboorte. Gelukkig doet hij het goed, hij zit al 4 dagen boven zijn geboortegewicht. Is wel lief he, zo'n kleine baby.

Happydobby, bij mij heeft de verloskundige het katheter gezet alleen, ze had geen assistentie.
Heb jij iets gedaan tegen het pijn bij het aanleggen? En tegen de kloven? Ik heb wel bepanthen zalf voor op de tepels, maar het doet elke keer zo'n pijn! Ik weet niet wat ik ermee moet. Mijn man vind het zo erg dat ik elke keer pijn lig te hebben dat hij al zegt dat ik moet overwegen te stoppen, maar dat wil ik eigenlijk niet.

PM, ik zit ook te denken om te kolven en dan een flesje te geven als het zo'n pijn blijft doen. Dan krijgt hij toch moedermelk, en heb ik niet meer zo'n pijn.

Tazz, dankjewel. Ik vond het ook doodeng om voor het eerst te poepen na de bevalling, met die hechtingen en zo. Ik was eerst nog blij dat ik steeds niet hoefde, tot ik zo'n krampen kreeg.

Novalee, leuk je hier ook weer te zien. Ik vind het ook erg moeilijk, de borstvoeding... ik overweeg te kolven omdat het aanleggen zo zeer doet, maar ergens wil ik het niet, wil ik de keuze niet maken. Het zit toch een beetje in je gevoel dat je je kindje zelf wil voeden, en niet zomaar wil opgeven.
Ik ben morgen ook voor het eerst alleen als mijn man gaat werken, maar hij komt tussen de middag wel thuis eten, en ik kan hem altijd bellen. Ik ben gisteravond voor het eerst alleen thuis geweest met M.

Sheila, het gaat al beter met de blaasontsteking, maar goed dat de kraamhulp zo alert was en meteen de huisarts heeft gebeld. De kuur zou bij de 2e capsule aanslaan, en ik moet 4 capsules per dag. Ik heb geen koorts gekregen en kan al beter uitplassen. Het brand nog wel, ik hoop dat dat ook snel over gaat.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 14 aug 2011 - 8:07

Hoi hoi,
even een korte reactie van mijn kant.
We zijn weer in Nederland!! Very Happy Bedankt voor alle berichtjes op hyves. De vlucht is super gegaan. D heeft zich voorbeeldig gedragen. We hadden zo'n bedje voor dr maar daar heeft ze niet echt in geslapen. Wel in gelegen om te spelen als wij zaten te eten en tussendoor. Slapen heeft ze bij mij op de arm gedaan, een uurtje of 3 in totaal denk ik. ( vlucht is 9.5uur) Ze kreeg erg veel aandacht in het vliegtuig en heeft zich prima vermaakt. Tijdens het stijgen en landen heb ik haar aangelegd en dat ging prima. Ik zou zo weer gaan vliegen met haar geen probleem.
Wbt jetlag heb ik nog niet veel gemerkt.
We kwamen aan op zaterdagochtend en voor ons was het toen vrijdagavond. D heeft in de auto van het vliegveld naar mn schoonouders wel geslapen. Bij mn schoonouders aangekomen bleek dat ze als suprise onze vrienden hadden uitgenodigd, super leuk! Zo konden we iedereen gelijk even zien. D was erg vrolijk en genoot van de aandacht. Ze ging van hand tot hand en had daar alleen maar plezier in. Rond 1u was het wel en toen zijn we lekker naar ons eigen huis gegaan. D heeft wel veel geslapen overdag denk een uurtje of 5/6 ( veel meer dan de max 2 u die ze normaal slaapt) Om 8u werd ze weer wakker toen heb ik haar tot 10u opgehouden en zijn we met zn allen gaan slapen. Vanmorgen werden we om 9u wakker ( haar normale tijd) overdag heeft ze 2x 45min geslapen ( ook normaal) en nu ligt ze sinds 8u te slapen. Lijkt erop dat ze meteen weer in het ritme is. We zullen zien.
Ze geniet igg enorm van alle aandacht, vandaag zijn alle onze beide gezinnen weer langs geweest en het zal de hele week wel een komen en gaan van mensen zijn. Fijn dat ze het allemaal leuk vind. Als ze er genoeg van heeft geeft ze dat wel aan en neem ik haar mee naar boven. ( is nog niet nodig geweest)
Iedereen is ook helemaal verbaasd dat ze zo vrolijk is de hele tijd.
Sorry heb even geen puf om op iedereen te reageren en heb t niet zo goed bijgehouden de laatste week. Ga vanaf nu weer wat actiever proberen te zijn.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mauwmauw zo 14 aug 2011 - 8:14

VC Welkom terug in nederland.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Famke zo 14 aug 2011 - 8:24

Kruumel: Ik had ook gigantisch tepelkloven, mocht er niet meer live mee voeden (teveel bloed) en smeerde bepanthen dat hielp een beetje maar het genas niet snel. Toen ik heb ik op advies van de kraamhulp multi-mam kompressen besteld via een online drogist. En dat werkte echt super! Binnen 24 uur kon ik weer live voeden (pijnloos), en na 48 uur was het helemaal geheeld.

Pijn bij het aanleggen is meestal alleen in het begin, zorgen dat je kindje een grote hap neemt veel meer kun je volgens mij niet doen. Later wordt het aanhappen minder pijnlijk.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Vancity_girl zo 14 aug 2011 - 8:45

mauwmauw schreef:VC Welkom terug in nederland.

Dank je smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje zo 14 aug 2011 - 8:50

Nou, voel migraine opkomen, dus hoop dat mijn man snel thuis komt, dan kan ik lekker gaan slapen. Hopelijk is het dan morgen weg en wordt het geen echte migraine. Had toch gehoopt dat ik er na de bevalling en tijdens de borstvoeding minder last daarvan zou hebben.

@ Sheila, hij doet het goed op 4 voedingen. Verwacht alleen eerdaags wel een regeldag als hij dit wil aanhouden, dat had hij namelijk steeds als hij naar een ander aantal voedingen over wilde. We zullen zien hoe lang hij 4 voedingen wilt, misschien wilt hij over een paar dagen weer wel terug naar 5 smile Ik ben nooit echt bang om te kijken, aangezien ik weet dat hij lange nachten maakt. Ik kijk altijd even voor ik naar bed ga en meestal hoor ik hem als ik wakker wordt en anders kijk ik gewoon rustig even. Ben je echt bang dat er iets mis is als F. zulke lange nachten maakt? Ze zal het nodig gehad hebben!’

@ Vancity_girl,fijn dat de vlucht zo goed is gegaan! En wat leuk dat jullie vrienden er waren! Jullie hadden hier alle spullen nog in jullie huis staan?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 9:09

Famke schreef:Kruumel: Ik had ook gigantisch tepelkloven, mocht er niet meer live mee voeden (teveel bloed) en smeerde bepanthen dat hielp een beetje maar het genas niet snel. Toen ik heb ik op advies van de kraamhulp multi-mam kompressen besteld via een online drogist. En dat werkte echt super! Binnen 24 uur kon ik weer live voeden (pijnloos), en na 48 uur was het helemaal geheeld.

Pijn bij het aanleggen is meestal alleen in het begin, zorgen dat je kindje een grote hap neemt veel meer kun je volgens mij niet doen. Later wordt het aanhappen minder pijnlijk.

Ik had in het zkh mother mates, volgens mij is dat ook zoiets, maar de kraamhulp was daar niet zo over te spreken. Misschien toch nog eens proberen. Ik verwacht morgen een telefoontje van het cb voor een afspraak, misschien kunnen zij me helpen.

Ja, de kraamhulp zei ook dat dat alleen in het begin was, maar ik vraag me dan af hoelang?

Hij neemt een grote hap, bij het aanleggen, maar begint dan meteen zo hard te zuigen.. dat doet zo pijn!

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 14 aug 2011 - 9:37

Kruumel schreef:
Ja, de kraamhulp zei ook dat dat alleen in het begin was, maar ik vraag me dan af hoelang?

Niet om je te ontmoedigen, maar ik heb hier wel bijna 2 maanden last van gehad.

@Smaragdje: mijn broertje heeft in ons huis gewoond met 2 vrienden, bijna alle meubels zijn al die tijd gewoon blijven staan. Hoeven dus alleen de koffers in te pakken. smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer zo 14 aug 2011 - 9:41

Kruumel: Ik kolf ook fulltime. En heb er tot op heden echt geen spijt van gehad. Doe het nu zo'n 2 maanden. Vindt het eigenlijk wel makkelijk mijn man kan de fles ook geven dus is voor mij dan ook niet zo tijdrovend. Maar begrijp je wel hoor. Ik heb ook heel erg lopen dubben. Maar toch de juiste beslissing genomen want mijn ventje is nu echt supertevreden.

Je moet doen wat jouw gevoel zegt..Enne als je kolft krijgt hij ook borstvoeding binnen. Daar doe je het voor!!

Reageer morgen verder D. wil drinken en dan gaat hij lekkker slapen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  sheila123 zo 14 aug 2011 - 20:37

Smaragdje,nee,daar ben ik niet bang voor want dan slaap ik ook dus heb het dan niet in de gaten haha maar het was overdag en dan slaapt ze per keer meestal een uurtje of anderhalf uur dus dit was ff wat anders.

VG,welcome in Holland!!! Fijn dat de reis goed is verlopen!

Kruumel,ik heb ook nog wel 2 weekjes last gehad bij het aanhappen hoor,bij de 2e was het de eerste weken ook even gevoelig. Hoort erbij en gaat echt over! Even volhouden! Of het moet echt ondraaglijk zijn dan is kolven ook een goede optie! Sterkte ermee!

Chelle,hoe is het met je meisje? Las op hyves dat ze een beetje ziekjes was? Hopelijk gaat het nu beter.

Zo ik ben aan het wachten op een vriendin van mij die komt nog even op de koffie voor J.'s verjaardag,gezellig!! En donderdagmiddag nog een vriendin en dan hebben we de visite wel weer gehad haha! Vanmiddag het huis maar eens aanpakken. Niet veel tijd gehad afgelopen dagen. Van de week word het weer mooi weer dus dan komt er weer niks van want dan wil ik lekker van de zon en mijn gezin genieten!! Morgenmiddag begint al goed want dan gaan we lekker bbq-en bij vrienden! Manlief heeft deze week zijn laatste week vakantie dus lekker nog even genieten van elkaar!!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 zo 14 aug 2011 - 22:08

Novalee: Welkom!

Tazz: Wat een super filmpje! Wat is L snel zeg in zijn ontwikkeling.

VG: Fijn dat alles goed is gegaan en dat D meteen weer in haar ritme lijkt te zitten.

Ik ga hier gauw even opruimen en kom vanmiddag nog wel even terug als ik op het cb ben geweest.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Novalee ma 15 aug 2011 - 0:03

Dankjewel voor het welkom!

PM, ik vind het echt knap hoe je het doet met 2 kindjes! Ik heb met één heel makkelijk meisje al het idee dat ik alleen maar aan het kolven ben, dus ik zou niet weten hoe ik het met 2 zou moeten redden!

Smaragdje, dankje voor het compliment! Ik heb inderdaad erg geluk met dat m'n vriend zo lang thuis is geweest. Hij heeft een eigen bedrijf en kon dus redelijk makkelijk zijn vrije dagen plannen. Hopelijk geen migraine gekregen gisteravond?

Sheila, nog gefeliciteerd met je grote meisje! Oeh, kan me goed voorstellen hoor dat je het even eng vond toen F. ineens veel langer sliep! Ik heb hier ook al vaak boven de wieg of wandelwagen gestaan terwijl N. lekker lag te slapen. Dan vind ik haar wel heel stil liggen dus dan ga ik expres over haar wang of handje aaien zodat ze iets beweegt en ik weer gerustgesteld word. Gelukkig wordt ze er nooit wakker van, da's ook zo gemeen :P Succes met schoonmaken vandaag!

Kruumel, wat jammer dat de BV bij jou zo'n pijn doet. Sorry, ik weet je verhaal niet helemaal, maar ben je al eens bij een lactatiekundige geweest? Of misschien is een tepelhoedje een oplossing? Ik vind het erg jammer dat live borstvoeding hier niet is gelukt, dat voelt toch wel een beetje als een mislukking. Maar gelukkig kan ik het zo oplossen. Ik vind kolven wel erg intensief, maar dat komt ook omdat mijn productie (nog?) niet super is. Ik hoop voor je dat het toch aan de borst gaat lukken, want dat lijkt me toch een stuk makkelijker!

VC, welkom terug in Nederland! Fijn dat de vlucht helemaal goed ging en D. het zo naar haar zin had!

BruintjeBeer, mag ik vragen hoe vaak en hoe lang jij kolft? En hoeveel ml heb je dan? Ik kolf nu om de 3 uur 3x 10 minuten met 10 minuten pauze tussenin. Mijn productie is nog wat laag, en dit is de enige manier om voldoende te kolven zodat ik geen FV hoef te geven. Net had ik na 2x 10 en 1x 5 mnuten 130ml, net genoeg voor 1 voeding (ze drinkt meestal 110ml).

All, vannacht een behoorlijk vermoeiende nacht gehad. We lagen eindelijk eens op tijd in bed, om 22:30 uur. N. had om half 10 voor het laatst gedronken dus ik verwachtte dat ze wel ergens tussen 12 en 1 zou komen. Maar om half 3 werd ik wakker en toen sliep ze nog. Ik ben toen gaan kolven en om half 4 kwam ik weer boven. Ik heb N. toen wakker gemaakt, haar luier verschoont en wilde de fles geven maar halverwege viel ze in slaap. Ze had inmiddels alweer gepoept dus nog maar eens de luier verschonen en toen dronk ze de rest wel op. Ik twijfelde een beetje of ze genoeg had gehad maar toen ik haar in de wieg legde protesteerde ze niet. Ik kroop weer in bed en toen begon ze geluid te maken, kreunen, steunen, haar keel schrapen, snurken. Ik werd er gek van. Ook viel ze niet in slaap. Dus om half vijf toch maar weer een klein flesje gemaakt. Ik pakte haar in m'n armen om de fles te geven en prompt was ze stil en viel ze in slaap Rolling Eyes Voordat ik eindelijk weer sliep (want inmiddels was ik aardig wakker) was het al 5 uur geweest. En om kwart voor 8 moest ik er weer uit om te kolven...

Gelukkig verloopt het vandaag heel goed. We waren allebei om 9:30 uur gewassen en aangekleed, we hebben gegeten en al boodschappen gedaan. Het was haar eerste keer in de supermarkt maar veel heeft ze er niet van meegekregen Wink Ze heeft net weer een fles op en ligt in de wieg te slapen. Ik ga nu even lunchen en dan ook proberen een dutje te doen. Straks komt m'n moeder weer langs. Ze is een weekendje weg geweest dus heeft N. 3 dagen moeten missen smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Meeko ma 15 aug 2011 - 1:13

Vancity, pff verhuizen is idd stressen maar in jouw geval helemaal zeg! Hoe doen jullie dat met alle spullen enzo? neem aan dat je niet alles mee neemt? Moet je zeker extra betalen in het vliegtuig?
Fijn weer in Nederland. en fijn ook dat alles zo goed ging! Nu weer even wennen.

Kruumel, welkom hier. Wat een ervaring he zo'n nieuw kindje. Maar heerlijk dat je nog zo'n kleintje heb, die van mijn zijn alweer zo groot!
Ja borstvoeding is zeker intensief. Ik werk ook weer en geef nog volledig borstvoeding, het is even veel werk dat kolven tijdens werktijd, maar goed, wil het graag zowiezo tot 6 maanden geven.
Bij mij ging de ontlasting ook moeilijk hoor. Ik had een subtotaal ruptuur dus was daar ook nog eens gehecht. Ik had zakjes poeder gekregen om het wat dunner te maken en dat ging een stuk beter.
Balen zeg een blaasontsteking! Beterschap.
Wat een vervelende tijd nog zo na de bevalling met M zeg. fijn dat nu alles goed gaat.
Vervelend dat t aanleggen zo'n pijn doet. Al eens gedacht over tepelhoedjes? Die werkte bij mij super!

Liadan, wat een snellerd is Kian zeg! Senna rolde ook al met 2 maanden om. Elin nog niet, die is lui Wink Zit het liefst in de doomoo. Nou ik heb gister pas de laatste restjes vakantie was gedaan. Pff wat een werk! Het waren er geloof ik 13! En dan hebben we nog wel een trommel van 8 kilo!

Bruintje, lekker zeg nog even vakantie na je verlof. Is hier nu al lekker weer dus hopelijk krijgen jullie ook goed weer.

Happydobby, balen dat je wat minder kolft, maar zal vast wel meer worden. Wel balen van je tepelkloven. Ik had er bij beide ook enorm veel last van. Heb tepelhoedjes gebruikt, dat werkte het best. Heb ook veel gesmeerd maar dat hielp niet zo.
Leuk een nieuwe auto.
Balen dat je zo moe bent. Slaap je 's middags wel eens?

Proudmama, jeetje wat een werk met een tweeling zeg. Loopt de bv niet zo goed dat je nog na kolft?
Jeetje wat kolf je veel zeg! Netjes hoor! Hebben ze daar dan ook wel genoeg aan?

Sheila, nog gefeliciteerd met je meisje! Zal straks eens op je hyves kijken.

Limburg, leuk dat de fruithapjes hem wel bevallen.
En heerlijk zo'n slaapkop! Hier totaal niet!
ja das niet handog met z'n voet vast in de spijlen. Had hij zich geen pijn gedaan?

Kat, leuk zeg dat er iemand al intresse heeft!

Maxicosi: die is toch tot 9 maanden? Tenminste, zo was t toen senna nog baby was. Is dat weer veranderd dan ofzo?

Tazz, aah sneu zeg dat je kindjes zo ziek zijn.
Leuk dat je ook gastouder bent. Wel veel werken idd, maar wel lekker dat t gewoon thuis kan.
Dat is pijnlijk je teen gebroken!
Ik zag op je hyves/facebook al je taartjes. Leuk hoor! Ik doe t ook alweer een tijdje. Van de week nog een zwangere taart voor m'n vriendin gemaakt.
Oh wat leuk zeg dat L kruipt! Ben benieuwd hoe lang het hier duurt. Senna was een billeschuiver, dus zou leuk zijn als Elin wel normaal gaat kruipen.

Novalee, welkom! Ik ben Meeko, 27 jaar, mama van Senna en Elin. Mooie naam heeft je meisje!
idd vermoeiend dat kolven zeg! lukt het niet om haar aan te leggen?
Wat een nachtje zo zeg. Hopelijk slaapt ze komende nacht wel meteen weer!

Smaragdje, balen zeg dat je last van migraine heb! Heb je daar altijd last van gehad?

Hier inmiddels alles weer een beetje op orde na de vakantie. Wat een was en zooi zeg! Vandaag mijn laatste vakantiedagje Sad
Maar heb me voorgenomen om binnenkort een dagje vrij te nemen, de kids weg te brengen en even een dagje rust voor mezelf. Ben zo ontzettend moe. Elin slaapt nog steeds niet door (afgelopen nacht dan wel aardig, maar toen was Senna aan het spoken) En overdag slaapt ze ook niet super. Meestal maar een half uur tot een uur. Nu liggen ze er beide al een uur in, dus hoop dat ze nog even blijven slapen.
Vanmorgen al boodschapjes gedaan. Moet vanmiddag nog even naar de huisarts met Senna. Ze heeft allemaal waterwratjes op der buik en arm. Maar ze gaan steeds onsteken. Komt er allemaal pus uit. En ze heeft al anderhalve week een akelig hoestje. Klinkt alsof ze vol zit met slijm.
Dansen is ook weer begonnen, dus ga ik vanavond weer voor het eerst doen. Hoop dat t goed gaat want heb dus nog steeds heel veel last van m'n bekken.
Donderdag naar t cb met Elin. en ga dan toch eens vragen of ze evt al rijstebloem mag 's avonds, want zou wel fijn zijn als ze nou eens gaat doorslapen.Of misschien mag ze al groente/fruit en heeft ze dat gewoon nodig.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 1:18

Even snel: Ik heb na een weekend en ochtend vol tranen van ons alledrie besloten te stoppen met de BV. Ze krijgen er niet genoeg uit, en allebei 15 - 20 min aanleggen, flesje na, kolven is gewoon teveel.

Dus ga voor overdag fulltime kolven, de 2 nachtvoedingen (rond 22.00 en 02.00) geven we FV, dat vult iets meer dus slapen ze 4 uurtjes, dat is wel erg lekker.

Vind het echt heel erg jammer, en tussendoor aanleggen voor een troostslokje oid zal ik zeker blijven doen, maar dit sloopt me gewoon.

Zeker als we 2 voedingen FV geven en ik 's nachts ook kolf na het flesje heb ik voor overdag genoeg voor allebei.

Kan het wel huilen om dat het zo moet, maar ik moet gewoon keuzes maken om het vol te kunnen houden.

Gast
Gast

Bericht  Ezzer ma 15 aug 2011 - 1:28

Zo daar ben ik ook weer eens! Er is ondertussen zo veel geschreven dat het bijna te veel is om terug te lezen! Zal vanaf nu weer proberen om actiever te zijn;)

Hier zit de vakantie erop. Nouja van m'n vriend dan. Ik heb nog 2 weken en dan moet ik weer aan de slag! Pff zal wel wennen zijn hoor! Van de ene kant heb ik wel weer zin om wat te gaan doen, maar van de andere kant vind ik het ook zo fijn thuis bij S.! Bovendien hebben we nu een prettig ritme. S. slaapt de hele nacht en wordt rond 6.45 wakker wat dan weer super uitkomt zodat hij s'avonds rond 22.30 zijn laatste fles krijgt. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik weer ga werken, dan zal ik hem toch af en toe wakker moeten maken denk ik. Maargoed dat zien we dan wel!
Donderdag moeten we weer naar het CB voor zijn 2e prikjes. Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Volgens mij is hij ook goed gegroeid want van de week lag hij (wel met gestrekte beentjes) in de box. We hebben ff snel gemeten en hij kwam toch aardig in de buurt van de 60 cm.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Smaragdje ma 15 aug 2011 - 1:45

Zo, helaas was de migraine nog doorgezet en kwam mijn man pas om kwart voor 12 thuis. Gelukkig heb ik daarna een heerlijk lange nacht geslapen en is mijn migraine bijna helemaal weg gelukkig. Hopen dat het heemaal weg gaat, want morgen gaan wij nog langs een babyzaak en de ikea smile

@ Novalee, wel makkelijk dat hij het zelf kan plannen! Hoe bevalt het alleen zijn? Wat jammer dat je zo’n tijd wakker bent geweest!

@ Meeko, heb al migraine vanaf dat ik een jaar of 14 was (denk ik). Alleen nadeel is dat ik het door de borstvoeding op paracetamol moet doen en dat is veel te licht. Wel lekker om binnenkort een dagje voor jezelf te nemen!

@ Vancity_girl, wel fijn dan, dat eigenlijk alleen de koffers uitgepakt moeten worden!

@ Sheila, aha vandaar ;-) Gezellig dat er een vriendin langs kwam!

@ Proudmama, jammer dat het toch niet lukt! Hopelijk gaat het met kolven wel lukken, zo krijgen ze toch nog borstvoeding. Dit is nu wel het beste voor jouw en je kindjes!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 2:46

Even snel... allemaal bedankt voor de tips.

Ik heb vannacht echt gehuild van de pijn, ik durf hem gewoon niet meer aan te leggen.. ik heb het nog 1 keer geprobeerd vannacht, maar de kloven zijn zo gigantisch! Ik heb vannacht gekolfd en hem het flesje gegeven.

Vanochtend heb ik de vk gebeld voor advies.. ik wist vannacht niet eens hoeveel ik M. moest geven omdat hij de hele tijd bv op verzoek heeft gehad.

Ik ga nu 2 dagen kolven en flesje geven zodat mijn tepels kunnen herstellen. Ik heb vanochtend tepelhoedjes gehaald, zodat ik die overmorgen kan proberen, misschien neemt dat wat pijn weg.

Mijn man kan het niet aanzien, die heeft al verschillende keren gezegd dat ik er veel voor over heb om door te gaan.. van hem had ik ook mogen stoppen. Maar het gevoel zit zo in je, ik wil graag dat hij mijn melk krijgt. En omdat het zo goed gaat (genoeg melk, en M. groeit er goed op) vind ik het zo zonde om te stoppen.

Ik moet wel even vaak kolven nu om hem voor te blijven met de voedingen.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 15 aug 2011 - 3:00

Ja... Ik mag me eindelijk hier aanmelden!!!
Voor degene die mij niet uit de zwangere meiden topic kennen zal ik me even kort voor stellen.
Ik ben Pien, 26 jaar en een hele lieve man die 29 is. We zijn bijna 6jaar samen waarvan we er ook al ruim 5 samen wonen. Na een zwangerschap vol klachten, ben ik uiteindelijk met 43weken bevallen.
Op 25juli zijn wij de trotse ouders van ons eerste kindje, een dochter, genaamd El.in.
Nou, tot zover mijn voorstelstukje, mocht iemand nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.

Vandaag voor het eerst alleen met de kleine, mijn man moest weer aan het werk. Hij kan nu ieder moment thuis komen, heel fijn want ik heb hem heel erg gemist!! Langzaamaan komen we steeds meer in ons ritme. Alles verloopt soepel en al redelijk vertrouwd. Het enige waar we tegen aan lopen, is de onzekerheid qua voeding. Onze dochter krijgt borstvoeding via de fles. Ze drinkt 6flessen van 100, alleen valt ze altijd in slaap en zijn we bijna een uur verder voor de fles leeg is... Heb vandaag een nieuwe fles gekocht, kijken of dat beter gaat. Verder moeten we haar ook echt wakker maken om haar echt per 24uur 6flessen te laten drinken.

Nou, mijn man komt eraan dus ga hem even doodknuffelen! Ben er later nog wel weer en dan lees ik ook even terug!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Novalee ma 15 aug 2011 - 5:54

Meeko, jeetje, dat zijn een hoop wassen! Hoe was het bij de huisarts? Hopelijk is het hoestje onschuldig! Wat leuk dat je aan dansen doet, welke dans doe je?
Het aanleggen lukt helaas niet nee. We zijn anderhalve week geleden bij een lactatiekundige geweest omdat het voeden steeds meer pijn deed. Zij constateerde dat N. haar mondje niet ver genoeg open doet en dat ze haar tong plat houdt terwijl die om de tepel heen moet krullen. Ze was in 3 dagen 45 gram afgevallen, op zich niet heel veel maar dat in combinatie met het verkeerd aanhappen wees erop dat ze waarschijnlijk de melk niet goed uit de borst kreeg. We kregen toen een oefening mee om N. op onze pink te laten zuigen met de nagel naar beneden. Als ze dan eenmaal goed zoog moesten we onze pink omdraaien en hem langzaam uit haar mond trekken terwijl we haar tongetje in de juiste stand duwden. Verder kregen we het advies haar vaak aan te leggen en moest ik borstcompressie toepassen zodat ze voldoende binnen zou krijgen. Dat hebben we die dag geprobeerd maar het was één grote ramp. N. wilde helemaal niet op de pink zuigen, ze dronk 3x 20 minuten in 2 uur aan de borst en krijste toen nog van de honger. En ik gilde het uit van de pijn. Toen hebben we besloten dat het zo niet langer ging en ben ik fulltime gaan kolven. Soms wil ik het nog wel proberen om haar aan de borst te krijgen maar de angst voor de pijn en alle frustraties houdt me tegen. Daarnaast heeft ze nu zo lang al weer de fles gekregen dat aanhappen nu waarschijnlijk nog moeilijker voor haar is. Wellicht zou het met een tepelhoedje wel te doen zijn maar daarbij is de kans op een borstontsteking groter en is het voor haar ook moeilijker de melk uit de borst te krijgen. Nu met kolven zie ik precies wat ze binnen krijgt en dat is toch wel een hele geruststelling moet ik zeggen!

PM, wat jammer dat je met de live borstvoeding moet stoppen. Ik ken je gevoel helemaal! hug Maar je hebt super je best gedaan dus je moet jezelf niks verwijten ofzo. En op deze manier kunnen je mannetjes genieten van een vrolijke mama die ook tijd heeft voor andere dingen dan alleen voeden, en tegelijkertijd krijgen ze toch borstvoeding.

Ezzer, heb je een fijne vakantie gehad? Jammer dat je verlof er alweer bijna opzit. Wat lekker dat S. zo lang doorslaapt!

Smaragdje, hè bah, toch migraine Sad Mag je ook geen ibuprofen als je borstvoeding geeft? (moet ik me toch eens in verdiepen) Dat schijnt voor sommigen beter te werken dan paracetamol. Op zich is het idd heel fijn dat m'n vriend zijn werk tot op zekere hoogte zelf kan plannen. Al werkt het ook vaak in m'n nadeel want hij is een ontzettende workaholic dus hij werkt vaak veel meer dan gewoon 40 uur. Maar ik ben benieuwd hoe dat nu gaat smile

Kruumel, ik wil je even een dikke hug geven. Ik herken je gevoel helemaal, ik zat er niet lang geleden net zo bij. Het is een onzettend moeilijke keuze, stoppen met BV of niet. Ik hoop voor je dat de tepelhoedjes voor jou de oplossing zijn zodat de pijn een stuk minder wordt en je niet meer tegen de voedingen op gaat zien.

Pien, welkom! Ook de eerste dag alleen gehad vandaag, ging het goed? Wat vervelend dat je meisje steeds in slaap valt bij de voeding. Moet je meisje echt per se 6 flessen drinken? Misschien is het een idee om een kleinere fles aan te bieden en haar dan vaker te laten drinken/zelf te laten komen?

All, vanmiddag ging het ook allemaal goed gelukkig. Ik heb zelfs nog een uurtje kunnen slapen. M'n vriend is nu aan het koken. Dat heeft hij in de kraamweek geleerd en nu is hij niet uit de keuken weg te slaan. Vind ik helemaal niet erg angel
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Smaragdje ma 15 aug 2011 - 6:01

Het lijkt hier trouwens of wij een gillend meisje hier in huis hebben i.p.v. een klein jongentje. Hij laat echt hele felle en hoge geluiden horen....en niet zo zacht ook...hahaha...

@ pien, welkom!

@ Novalee, dat werkt hier ook niet, gelukkig is t zo goed als weg ;-) Mijn man is vaak ook meer uren weg, aangezien hij in de horeca werkt. Went vanzelf om veel alleen te zijn met je kindje smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer ma 15 aug 2011 - 10:05

Smagardje: Ik gebruik voor de Mei tai stof van de Ikea. Dat is katoen e dan de Annamoa en voor de banden gebruik ik de stof Minna. en daarin fleecespul.

Tazz: Nou echt supercontact hebben we niet maar hebben het wel altijd leuk als we bij elkaar zijn. Dit is niet mijn 1e nichtje hoor. Ben al tante van 4 meiden. En net wat je zegt bij de 1e x tante worden ga je helemaal los....heb ik ook gedaan. Maar is zeker leuk dat ze allemaal van dezelfde leeftijd zijn. Zo jij heb veel gewerkt! Werk je altijd zoveel iedere week?

Kat: Dat is een goed idee flyeren.Je kan Marktplaats ook proberen!! Nog meer reactie's gehad?

Novalee: In het begin is kloven ook tijdrovend. Maar als het eenmaal opgang is dan hoef je steeds miinder te kolven. Ik kolf nu 4x op een dag. Meestal als ik wakker wordt, om 12u, 17u en voordat ik ga slapen. Ik heb vaak 250/300cc(wel met een dubbele elektrische kolf) Hier heb ik genoeg aan voor een hele dag. D. heeft nu vaak 5 voedingen van 150cc. Heb ook al ee hele voorraad in de vriezer. Het is even tijdrovend maar je hebt wel doel en als je voeding eenmaal opgang is kan je meer uren er tussen laten voordat je weer moet kolven. Ik lees bij het stukje van Meeko. Dat N. ook moeite had met de tepel door haar tong niet om de tepel te leggen. Dat was hier ook het geval waardoor ik overgegaan ben op fulltime kolven. D. zat vaak een uur aan de borst en daarna nog ontevreden. Zijn er uit eindelijk achtergekomen toen we een keertje de fles gaven om te kijken waardoor hij na de voeding nog zoveel honger had.

VC: Welkom thuis!! Wat fijn dat D het zo goed heeft gedaan!! Al helemaal gewend?

Sheila: En het huis nog gedaan? Wat vind J. van haar keukentje? Hier vind S. hem helemaal het einde!!

Meeko: Oh die vakantiewas vreselijk!! Morgen alweer beginnen met werken en net nu het mooi weer wordt.

PM: denk dat je de juiste keuze maakt. Is moeilijk maar ze krijgen nog wel jouw melk binnen ook al is dat niet aan de borst. Maar begrijp je gevoel. Had ik ook toen ik voor die keuze stond. En je hebt het al lang volgehouden met 2 kids

Kruumel: Ik herken je pijn ik had het bij de 1e ook. Tot bloedens toe. Heb toen ook gekolfd en toen was het na een paar dagen over en ging het veel beter met aanleggen. En je hoeft niet te stoppen met bv. Je kan het ook altijd afgekolfd geven dan krijgt hij ook moedermelk binnen.

Pien: Welkom!! Welke fles heb je uiteindelijk gekocht? Wij gebruiken flessen van Difrax.
Fijn dat de dag goed gegaan is met je kleine meid!

Zo het wordt nog druk hier haha maar wel gezellig!!
Hier een beetje brak en dat komt niet door D. maar door zijn zus. Pfff het was vanmorgen half 7.....zo vroeg is ze nog nooit geweest.
Hier druk aan het voorbereiden voor de vakantie. Hebben al een boodschappenmand klaar staan. En ben druk bezig met de was enzo maar goed daarkomt geen einde aan. Gelukkig hebben we daar een wasmachine.

Volgens mij zit D. nu op 5 voedingen van 150cc. Verder gaat het echt goed in zijn eigen bedje slapen. Slaapt ook heerlijk door heb dat wel nodig. Vooral als ik straks weer ga werken. Moet er dan al zo vroeg uit.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud